Really! Wauw, dat is wel echt heel erg. Het hele transgendergebeuren kan ik nog wel in komen. Als in dat je geboren bent als meisje, maar je je een jongen voelt. Of vice versa. Foutje van de natuur ofzo. Ik ken ook iemand die in dat proces zit. En daarvan weet ik dat je ook echt niet zomaar van geslacht mag veranderen. Daar komt nog echt veel bij kijken. Maar het hele geslachtsloze, dat gaat er bij mij ook niet in hoor. Dat kun je dan wellicht ook wel als foutje van de natuur zien. Maar volgens mij is er dan in het hoofd van zo’n persoon wel meer mis. En geen geslacht meegeven bij de geboorte, enkel omdat die enkeling die zich niks voelt zich anders beledigd voelt. Omgekeerde wereld. Als dat zo doorgaat, dan ga ik me straks nog buitenstaander voelen omdat ik me gewoon als vrouw zie. Maar hoe zouden mensen dat later dan ook willen aanpakken? Je bent vrouw of man. Het begint al met het feit dat de ene helft er iets aan heeft hangen, en de andere helft niet. En hoe zou je in de puberteit willen uitleggen dan waarom er bij jou andere dingen gebeuren dan bij je klasgenoot. Dan zul je het toch weer een naam moeten geven. En sowieso, er zijn natuurlijk niet voor niets twee geslachten. Voor de voortplanting!
Hier was het dit keer in ronde 2 raak. Vorige keer ook ronde 2. De 2 keren daarvoor ronde 1. Vind het wel bizar dat ik op mijn leeftijd nog zo snel zwanger raak. Bizar, maar handig. Maar ja, dan moet er ook een blijven plakken, anders heb ik er niet zo veel aan... Dus duimen! Ik snap niet waarom je in Nederland het geslacht niet mag weten. De informatie ligt er, waarom deze niet delen? Het kan toch niet zo zijn dat mensen massaal een zwangerschap laten beëindigen omdat het geslacht ze niet aanstaat?! Sowieso, vind maar eens een dokter die daarmee akkoord gaat! Wij moeten trouwens de NIPT sowieso zelf betalen (iets van 450 dollar of zo, lang leve de credit card...) omdat ik nog geen 40 ben als ik beval (39 jaar en 11 maanden) en herhaalde miskramen geen reden is om het vergoed te krijgen. Overigens ga ik er vanuit dat mijn kinderen zich identificeren met het geslacht waarvan ze de uiterlijke kenmerken laten zien, tenzij en tot anders bewezen. Want dat is de norm en die staat ook genetich vast. Genderdysforie en niet direct zichtbare intersex komen niet zo vaak voor. Ik ken iemand die sinds kort in transitie is van vrouw naar man, hij (even wennen om hij te zeggen) is nu iets van 28 jaar oud geloof ik. De beslissing tot transitie is niet over 1 nacht ijs gegaan. Hij heeft mijn volledige steun en begrip. Ik zou er ook niet blij van worden als ik als man was geboren. Ik denk dat we het makkelijker moeten maken voor transgenders om hun geregistreerde geslacht te laten wijzigen in officiële documentatie, maar ik vind niet dat we de hele geslachtsaanduiding weg moeten halen. We moeten dingen kunnen "labelen" om ze te kunnen benoemen. Door dingen niet meer te benoemen omdat er uitzonderingen zijn, krijg je een heel onduidelijke maatschappij en dat is juist niet bevorderlijk voor het wederzijds begrip. Hema heeft kinderjurkjes? Wat leuk, Hebben ze ook kinderboxershorts? Ik vind dat kinderen gewoon aan moeten kunnen trekken wat ze willen. Als je auto's leuk vindt, speel dan met auto's. En als je barbies leuk vindt, speel dan met barbies. Roze? Blauw? Geen van beide? Allemaal prima. Monteur worden? Verpleegkundige worden? Gewoon doen. Of je nou wel of geen piemel hebt zou daarbij niet moeten uitmaken.
Mijn eerste zwangerschap was meteen de eerste ronde raak, maar eindigde helaas in een miskraam. Daarna in december (volgens mij was dat ronde 3 na de miskraam?) een chemische zwangerschap en nu, een maand later, weer zwanger. En wat mij betreft is een jurkje gewoon een jurkje, wie dat wil dragen moet dat lekker zelf weten. Ik droeg als kind soms ook t-shirts van de jongensafdeling omdat ik die mooier vond.
Ik weet niet hoe het in Canada precies zit, maar hier in Nederland is het wel mogelijk om je geslachtsaanduiding te laten veranderen, ook op officiële documenten. Zoals ik al zei, ken ik dus ook iemand die met dat proces bezig is. Ook van vrouw naar man. En het is hier wel, voor zover ik begreep, dat je eerst een enorme lading aan psychologische onderzoeken krijgt om er zeker van te zijn dat er niet toch wat anders speelt waardoor die gevoelens er zijn. Als dat allemaal uitgesloten is, kun je starten met hormonen. En daar moet je ook weer een tijdje aan zitten voor je geslachtsveranderende operaties mag. En pas als je je oorspronkelijke geslachtsorganen niet meer hebt, mag je geloof ik een geslachtswijziging krijgen. Als voormalig vrouw mag je dus geen baarmoeder en/of eierstokken meer hebben. Om even terug te komen op de persoon die ik ken, die is geloof ik 2 jaar geleden ergens naar mij toe uitgekomen dat hij (nu eigenlijk nog zij) transgender is. Ik weet niet precies wanneer hij gestart is met het begin van het traject, maar laat dat rond die tijd tot max een jaar later zijn geweest. En hij heeft nu net pas te horen gekregen dat hij mag starten met hormonen. Volgens mij vanaf eind januari mag hij starten dan. Of hij is echt nét gestart. Daar is dus al een jaar tot anderhalf jaar overheen gegaan. En zijn geval is geen uitzondering. En dit is dus gelijk waarom ik er ook wel achter sta. Als je je niet echt zo voelt, ga je al niet zo’n lang traject in. Of je wordt er vanzelf wel uit gefilterd.
Ja, precies. Mooi laten dragen. En ik had dat volgens mij ook wel. Kleding van de jongensafdeling. Of ik speelde in ieder geval ook meer met Lego of ander ‘jongensspeelgoed’
Het maakt mij echt geen reet uit als mijn dochter met lego wil spelen, of de buurjongen een prinsessenjurk wil dragen. Maar ik krijg wel ontzettende jeuk van dat geforceerde. Die Megan Fox heeft een paar zoons, en daar heb je tig fotos van dat ze in rokken en jurken lopen, dat vind ik dan weer zo overdreven. De Shiloh van Jolie en Pitt vind ik dan weer een heel ander verhaal. Zij wil blijkbaar van jongs af aan al liever jongen zijn, en haar ouders gaan daar zo ver ik kan zien prima mee om En ik verwacht ook dat zij straks een traject in zal gaan. Neemt niet weg dat ik het nog steeds een mentale ziekte vind, en die behandeling vind ik echt heel heftig. Maar als het mijn dochter zou zijn, zou ze die behandeling ook krijgen. Of inderdaad dat geslachtsloze, ook zo'n domme hype, en wat doe je je kinderen er uiteindelijk mee aan. De biologie heeft ons niet voor jan lul man en vrouw gemaakt.
Ik vind ook zeker dat mensen die overtuigd zijn in een verkeerd lichaam geboren te zijn, geholpen moeten worden. Ik ben echter ook van mening dat dit niet betekend dat we mensen by default geen geslacht moeten meegegeven. Dat gaat voor mij te ver. Net zoals ik het te ver vind dat we tegenwoordig geen zigeunersaus, negerzoenen of zwarte pieten mogen hebben...
Ga dood van de honger hier, maar vriend is nog niet eens onderweg naar de patatboer Kunnen ze een beetje patat bakken in Canada eigenlijk? En eet je het ook met gravy nu?
Poutine is wat ze hier in Canada eten. Als het goed is klaargemaakt, is het lekker! http://www.macleans.ca/society/why-poutine-is-canadas-most-delicious-mess/