Voor mijn gevoel kan ik niet veel anders dan geduld hebben. Ja, optie 2 is anticonceptie. Dus compleet van het zwanger worden (en blijven) idee afstappen. Maar dat wil ik ook niet. Al ben ik er soms wel echt helemaal klaar mee hoor. Had laatst ook een vriendin over de vloer. Eentje die van beide miskramen weet en hoeveel verdriet ik daarvan heb en alles eromheen. En ik weet niet meer precies wat ze zei. Maar het kwam er in ieder geval op neer dat ze niet snapte waarom ik soms dan seks zou hebben tegen mijn zin in. En ze zei dat als ze met haar vriend voor kinderen zou gaan, ze die ronde dan wel rustig zou overslaan. Zelf had ik wel zoiets van, als je al zo lang bezig bent zoals ik, zelfs al twee keer van het zwanger zijn hebt mogen proeven, dan zit een ronde overslaan er gewoon niet meer in omdat je geen zin hebt. Dat snapte ze dan niet helemaal. En gelukkig merkte ik dat haar houding en reactie echt puur onwetendheid was. En geen bewuste veroordeling. Daardoor kon ik de reactie gelukkig nog hebben.
Inderdaad, een maand overslaan is echt geen optie. Ik probeerde het zwanger worden in december een beetje los te laten, maar reken maar dat wij de babydans hebben gedaan rond de tijd dat ik mijn eisprong verwachtte!
Ben er nog.. voel mijn ongesteldheid aankomen. Testen weggeflikkerd, zaten wel weer wat lichte streepjes bij. Ken dit helemaal niet van mezelf er is na de miskraam echt iets veranderd denk ik. Morgen gynaecoloog maar eens bellen. Heb wel regelmatig pijn in mijn baarmoeder trouwens tijdens sex deze maand Combi werk en gezin op dit moment en zwaar ik werk 10 uur op een dag en moet dan 3 kids naar hun vader brengen/ bij de opvangen halen/koken etc dus op dit moment zou ik zeer graag een baan willen waarbij ik kortere dagen maak. Ben nu alleen maar aan het stressen om alles rond te krijgen en op tijd overal aan te komen. Nou werk ik niet fulltime maar 3 dagen maar dr andere 2 dagen zijn gevuld met sportclubjes etc. Zie uit naar mijn wintersport Mooie teksten @Viviennee . Leuk om zo weer bezig te kunnen zijn met een geboorte en kindje
Mooie teksten.. Maar ik ben dus zo'n type die geen Engels kan,, waardoor dat bij mij dus zeker afvalt Hihi
Mooie teksten! Ik vind deze ook heel mooi: --------------------- Making the decision to have a child - it is momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body. -Elizabeth stone --------------------- En echt verliefd ben ik op deze: --------------------- Today you are you That is truer than true. There is no one alive Who is youer than you. -Dr Seuss ---------------------
@Ise : Wat naar en onrustig, steeds die vreemde streepjes en dan toch ongesteld. Zijn de streepjes ook echt roze? Ik zou eens een HCG kwantiteit bloedtest aanvragen. Is dat onder de 5, dan is een ander merk test raadzaam. Is het boven de 5, dan weet de gynaecoloog vast raad. Sterkte, het lijkt me niet prettig zo! @xMekirin : Jouw vriendin staat er vast niet bij stil hoe zeer je zo snel mogelijk weer zwanger wilt worden na een zwangerschap. Zeker als je al een tijdje bezig bent. Hier begrijpt ook geen hond dat wij het 3 cycli 2x per dag hebben gedaan, mensen denken dat je genitaliën eraf vallen terwijl je huwelijk op de klippen loopt geloof ik. Nou ik heb ervaren dat dat enorm meevalt Het hoeft niet iedere keer vuurwerk en violen te zijn, gewoon gezellig is soms ook prettig. En... die drie rondes dat we dit hebben gedaan was het ook raak, dus ik denk dat het toch iets is waar wij persoonlijk succes mee hebben. Vandaag ben ik volgens de kalender 6+1, volgens de huisarts 5+5 en volgens mijn eigen berekening 6+3. De laatste berekening klopt waarschijnlijk omdat ik rekening heb gehouden met mijn cyclus en eisprong. Toch houd ik voorlopig 6+1 aan. 6+3 en 6+4 liggen gevoelig, want dat zijn de ontwikkelingsfases dat Rainbow en Lunababy waren gestopt met groeien, al zijn ze waarschijnlijk natuurlijk eerst langzamer gaan groeien voordat ze ermee gestopt waren. Ik wil zo graag de 7 weken bereiken, maar dan ook echt dat de embryo ook de 7 weken bereikt. Maar of dat gebeurt, daar kom ik als het goed is voorlopig niet achter. Zenuwengedoe, bah.
Ooh @Raket78, ik heb nog steeds respect dat je zo lang kan wachten nog op de echo. Nu heb ik me al over de vaginale echo's gezet, dus ik zou daar echt geen probleem meer mee hebben, zolang ik maar eerder duidelijkheid hebt. Maar voor jou ligt dat blijkbaar nog lastiger. Gewoon puur nieuwsgierig hoor. En kan best dat ik het al vaker heb gevraagd. Maar wil je geen vaginale echo omdat je er niet van houdt dat ze met een stok in je doos gaan roeren? Of omdat je dan (buiten de bevalling om, daar kom je er niet omheen natuurlijk) er gewoon niet van houdt dat ze je doos verder ook kunnen bekijken.
Dat weet ik wel zeker dat ze daar niet bij stil staat. Maar behalve dan dat ze het zelf zou moeten ervaren hoe zoiets nu zou zijn, weet ik gelukkig ook echt zeker dat de opmerking voortkwam uit onwetendheid. Want ze zei het verder gelukkig ook op een heel rustige toon. Zonder een rare blik mijn kant op. Ja, oke, een beetje een rare blik. Maar dus meer vanuit het feit dat ze zich zelf niet kan voorstellen dat zelf te doen. Geen veroordelende blik mijn kant op in ieder geval. En het ging ook niet op zo'n manier zoals ik hier wel eens op het forum tegen kom. Dat iemand een bepaald beeld bij iets heeft en dat dat volgens die persoon ook gelijk maar de enige manier is waarop iets kan. Ervaring of geen ervaring.
@Ise, ik denk dat het advies van @Raket78 wel een hele goede is. Maar ik gok dat je zelf ook al zoiets van plan was? Hou ons in ieder geval op de hoogte.
Bij mij zou trouwens gisteren mijn eisprong geweest moeten zijn volgens de app. Dus we hebben het in totaal 2x voor die tijd nog gezellig kunnen maken. Ondanks mijn ziek-zijn. Nu dan misschien vandaag en/of morgen nog gezellig maken. En misschien daarna nog een keer. Omdat ik natuurlijk niet precies mijn eisprong weet. En de app gaat uit van een cyclus van 28 dagen nu met een gemiddelde LF van 14 dagen. Wat dus toch nog anders kan zijn. Denk dat als ik het zo doe, we haast wel 1x op z'n minst goed getimed moeten hebben. En uiteindelijk is er ook maar 1 zaadcel nodig.
Wat raar... geen meldingen gekregen. Ik moest even bijlezen. @Ise : wat stom die testen. Heel frustrerend. Het lijkt me idd goed om naar de gyn te gaan. @xMekirin: ik zou de opmerking van die vriendin ook raar vinden. Zij zou juist moeten begrijpen hoe graag je dit wilt en dat je alle kansen wil aanpakken. Ik zou zelf ook geen ronde voorbij laten gaan hoor. Alhoewel ik wel merk dat mijn vriend niet het idee moet hebben dat we alleen seksen omwille van een baby... @Raket78 : hoe komt die arts op 5.5? @Viviennee : mooie tekst!
Naja, om echt van haar te verwachten dat ze het begrijpt... Nee. Ze is er zelf nog niet mee bezig. En dat weet ik. Dus dan vind ik niet dat ze het móét begrijpen. Wel fijn als ze dat kan natuurlijk. Maar zij heeft heel andere dingen waar zij met haar hoofd veel drukker mee is. Misschien ook wel dingen waar ik in haar ogen te makkelijk over zou denken, puur omdat ik daar niet in zit. En daarnaast zei ze het gewoon respectvol. Wat ik veel belangrijker vind.
Volgens mij zou mijn vriend dat ook zo doen. Maar die is sowieso wel makkelijk te porren voor seks. En als hij een keer geen zin heeft, hoef ik alleen maar met zijn leuter te gaan spelen. Zodra die zin heeft, kan mijn vriend er niet meer tegenin.
Ik vind mezelf hier stiekem ook eigenlijk best grappig. Maar dit is ook mijn humor. In het echt zou ik het ook zo omschrijven. Waarschijnlijk zelfs nog als ik met een onbekende erover aan het praten ben. (Goed, als je het hier al over hebt met een onbekende, dan maakt het toch niet uit op wat voor manier. xD)