1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb nu echt even zo’n baalmoment.

2. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ahhh ik snap echt heel goed dat je baalt, @Soturi! Ik denk aan je en duim voor je dat het snel raak is met een plakbaby als gevolg!

Soturi vindt dit leuk.
  3. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Snap ik.. Is ook echt k*t. Ook al is het nog niet helemaal uitgesloten dat je zwanger bent

Vandaag naar de arts geweest. Ze hebben flink wat buisjes bloed afgenomen. Geen idee wat er precies allemaal getest wordt, ik weet alleen dat er ook een chromosomen test wordt gedaan. Aangezien ik 3 gezonde kids heb en verder nooit miskramen heb gehad twijfel ik daar niet zo aan voor mezelf. Bij mijn vriend trouwens ook chromosomen test gedaan. Omdat ik waarschijnlijk wel makkelijk zwanger word ook nu (is natuurlijk niet helemaal zeker te zeggen) gaan ze nog niet kijken naar redenen voor verminderde vruchtbaarheid maar val ik in de categorie herhaalde miskramen en gaan ze vooral nu speuren naar een oorzaak daarvoor. Die hoogstwaarschijnlijk niet eens gevonden gaat worden. Maar goed dan hebben we ons best gedaan. Mijn schoonmoeder vertelde trouwens dat mijn zwager langzaam zwemmend zaad heeft. Maar zij werden helemaal niet zwanger en wij zijn toch al zwanger geweest dus de arts gaat daar in eerste instantie niet van uit

Heb vanmiddag gekeken in de mand met wat spulletjes die ik heb bewaard van de miskraam. Dat was toch even slikken

4. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Nouja, ik denk toch dat het 95% uitgesloten gaat zijn.

Vanavond een stroom donkerrood/bruinverlies. Dus denk ook dat het morgen helemaal losbreekt.
    Voor nu is het even gestopt, maar dat wil denk ik niks zeggen.

Ik ook met mijn domme hoofd, ik wilde het eerst hier nog op innestelbloed gaan gooien. Maar eigenlijk hou ik mezelf dan waarschijnlijk gigantisch voor de gek. Het lijkt namelijk toch wel een beetje een patroon te zijn nu dat het eerst de eerste dag heel lichtjes is, en dat het daarna alsnog losbreekt.

Vandaag cyclusdag 28, dus terugkijkend naar de vorige cyclussen, zou een ongesteldheid wel passend zijn.
    Alleen dat zou dan wel betekenen dat ik zeer waarschijnlijk een LF heb van 10 of 11 dagen. Wat volgens mij aan de korte kant is?

Volgende ronde maar weer aan de ovutests dus. Mocht dan de LF weer aan de korte kant blijken, dan denk ik dat ik de stap richting mmm ook langzaam ga maken. Afhankelijk natuurlijk van wat de huisarts/het ziekenhuis eventueel gaan vinden.

5. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ah balen @Soturi !
    Snap wel dat je die stap zou willen zetten.

Nou ook een mooie, het verhaal van mijn zwager blijkt heel anders te zijn. Hebben wij wel verteld aan die arts haha.. ach ja ze doet er toch niks mee

6. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Echt balen @Soturi , snap heel goed dat je zo'n moment hebt. Hoop dat het toch snel lukt en je toch de mmm niet in hoeft. Of dat ze dan snel weten waar het aan ligt en er een makkelijke oplossing is, want je bent ten slotte al tweemaal zwanger geworden.

En voor @Ise natuurlijk ook snel antwoorden! (En een baby!)

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Precies ja!

@Ise : Wat fijn dat de arts je serieus neemt en meteen aanpakt. Dat zou vanzelfsprekend moeten zijn, maar ik heb dat helaas ook wel eens anders gehoord en gelezen.

@Soturi : Een luteale fase van tussen de 10 en 16 dagen wordt als normaal beschouwd. Je zou dus nog goed zitten met 10 of 11 dagen. Maar korter dan 10 dagen moet ie volgens mij niet zijn. Ik denk dat nog even verder ovu-testen dus een verstandig besluit is.

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    11 weken dansje! :thumup:

Ise, Viviennee en Mleenvs vinden dit leuk.
  9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    upload_2018-2-20_18-26-9.png
    Bebe

Ise, Mleenvs, Soturi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Vind jij het nu ook zoveel sneller gaan?

11. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Nee. Dit zal met name een heel trage week worden. Over 8 dagen heb ik namelijk de echo. Daarna gaat het waarschijnlijk gevoelsmatig wat sneller. Als de echo goed is tenminste. Fingers crossed!

12. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik hoop het echt zo voor je @Raket78!

13. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Viviennee wat een mooie foto!

@Raket78 ik vind het snel gaan bij je! Maar voor jezelf duren de dagen altijd langer..
    Ja had eigenlijk niet verwacht dat ze het zo zou oppakken en sommige dingen vind ik niet per se nodig maar het is zeker fijn zo. Of eigenlijk bedoel ik meer dat ik had verwacht dat er andere dingen zouden worden nagekeken, dat is het. Komt er niks uit, en die kans is het grootst, dan is het gewoon afwachten. Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat die lichte streepjes betekenen maar daar heb ik geen antwoord op gekregen. Want wellicht betekent het gewoon niks. Maar dat ga ik de volgende keer nog eens vragen

14. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Hebben ze het niet over die pil gehad waardoor je langer zwanger zou moeten blijven?

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Weer een topic dat uitdraait op doosgraai-opmerkingen. Volgens mij ook zelfde TS? Heb maar weer een reactie achter gelaten. De houding van TS zal er wel mede aan ten grondslag liggen, maar het lijkt wel alsof veel vrouwen zo bang zijn voor hun poezen dat ze zich er nog nooit in hebben verdiept hoe het allemaal werkt van binnen. Ik vind de rol van de baarmoedermond zelf heel boeiend. Ben ik nou raar? :roflmao:

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Volgens mij bestaat zo'n pil niet. Of h
    Je moet het al over progesteron hebben. Dat kan nuttig zijn mits genomen vanaf de eisprong en mits je ook echt een progesterontekort hebt. Deze arts lijkt mij grondig genoeg om daar @Ise op te controleren.

De vraag is waarom Ise steeds vage streepjes piest. Is er dan ook iedere keer sprake van een beginnende zwangerschap die rond de innesteling stopt? Zo ja, waarom is dat zo? Zo nee, waarom stijgt haar HCG dan rond NOD? Ik ben benieuwd naar waar deze arts mee komt.

Heb je de bloedtests al gedaan @Ise? Zo nee, bereid je dan maar voor op een aardig aantal buisjes afname. Ik zou voor de zekerheid even iets eten van tevoren. Maar ik ben ook iemand die van mn plaat zou gaan als ik dat zou nalaten. Succes!

17. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik heb er ook niks mee. Hecht meer waarde aan ovulatietests of temperaturen als je het wil weten

Raket78 vindt dit leuk.
  18. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, dat bedoel ik. Omdat het schijnt dat dat helpt met zwanger te blijven

19. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Prima toch? :)
    Je moet kiezen wat bij je past!

20. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Op welke dag zouden jullie in mijn situatie trouwens weer beginnen met ovulatietests?

Afgelopen cyclus een positieve sensitest gehad op CD15. Dus ei op CD17.
    Maar ivm de veel te korte cyclus daarvoor was ik vanaf dag 4 al begonnen met de ovulatietests. Maar dat lijkt me nu een beetje overbodig.

Deel Deze Pagina