Ik had het toch fout toen ik dacht dat ik ongesteld ging worden, want het gevoel ging weer weg en nu lijkt het erop dat ik waarempel vruchtbaar ben. We hebben toch besloten om geen zwangerschap te vermijden deze ronde, omdat ik zo goed hersteld ben. Ik voel me weer min of meer normaal! We zijn niet heel bewust bezig met zwanger worden, dat laten we voor volgende ronde. Ik ga er namelijk toch niet vanuit dat deze ronde tot een zwangerschap leidt.
Vanochtend had ik weer wat hoop. Mijn temperatuur was weer/nog hoog. Maar nu toch bezoek van de rode duivels. Pff, heb mijzelf helemaal gek lopen maken. Dat ga ik de volgende ronde anders doen. Nu even loslaten en focussen op andere dingen denk ik, is beter voor mijn mentale gezondheid. Vanavond lekker wat speciale biertjes soldaat maken, dat is dan wel weer een voordeel.
@Viviennee Nou breng je me weer aan het twijfelen. Het is toch niet zoveel als dat ik dacht en ook nog een beetje bruinig. Verder lig ik ook niet te creperen van de buikkrampen, die ik normaal wel altijd de eerste dag heb... Maarja, het is niet raar als mijn menstruatie nu anders verloopt na de mk. De test is negatief, maar dat kan ook komen omdat ik misschien niet zoveel hcg aanmaak en het nog vroeg is.... Vorige zwangerschap testte ik ook pas 3 dagen na NOD licht positief. En toch ben ik bang dat ik mezelf voor de gek loop te houden en allerlei symptomen voel omdat ik zo graag weer zwanger wil zijn.
Meiden begrijp me niet verkeerd hoor Maar jullie maken jezelf wel helemaal gek met al die twijfels en vragen. Ik zou het gewoon op zijn beloop laten het komt wanneer het komt
Sorry hoor, wil niemand gek maken. Zo ver ik weet betekent hogere temperatuur iig geen menstruatie, da's alles.
Ik zit op dag 16 en heb mijn sprong gemist of hij komt nog, wat raar is want ik ben like clock work. Test nog wel even een paar dagen door.
Vraagje: 30 november curretage gehad En 10 nov nog een heel licht streepje op de zwangerschaps test Vandaag toch een ovulatie test gedaan maar heeft die wel zin nu? Zit nu dus op dag 14 Of kan de piek toch al geweest zijn?
Nee zolang hcg niet helemaal d'r uit is, kan ovulatietest daarop reageren.. Ik dacht namelijk ook dat ik piek had maar bleek hcg test ook nog te reageren
Ja, zou kunnen. Maar vorige maand was het gewoon weer dag 14 zoals het heurt. Dan moet ik 4 dagen langer wachten of zo met testen, aiaiaiai
Had het weer fout. Gisterochtend toch ongesteld geworden. En flink ook. Dat was dus 30 dagen na de eerste dag rood bloed (tevens dag van de miskraam), op zich is dat keurig. Het zien van bloed vind ik echter onaangenaam door de herinneringen aan vorige maand, en ben ook weer wat moe en slapjes. Hopelijk kunnen we na deze ongesteldheid terug naar de "reguliere programmering" want deze "cyclus" was een beetje moeilijk te begrijpen.
Twijfels en vragen kunnen heel normaal zijn als je zwanger probeert te worden na een miskraam. Het is fijn en misschien zelfs ideaal als je het kunt loslaten, maar dat is niet altijd makkelijk. Ik ben er ook niet goed in, en ik waak er bij mezelf ook voor dat het "proberen los te laten" mij niet juist meer stress oplevert. Ik vind het fijner om bijvoorbeeld een serie goedkope HCG-tests in huis te halen, zodat ik kan testen wanneer ik dat wil. Dat geeft mij rust. Voor een ander zou dat juist meer stress opleveren. Het is zo persoonlijk! Het is wat het is, met alle eventuele ups en downs erbij.
Als mijn eisprong nu ineens later is, gaat mijn menstruatie dan mee? Of krijg je dan ineens een kortere lf
Normaal gesproken blijft de lf het zelfde (er zijn uitzonderingen), dus als de eisprong later is dan gaat de menstruatie normaal gesproken mee.
Ik begin 10 dpo met testen, tenzij dat op een maandag is, dan test ik een dag eerder. De reden is dat ik dan bij een positieve test een betere kans heb dat de midwife van mijn keuze nog plaats heeft. Als je niet meteen belt zodra je weet dat je zwanger bent, is de kans groot dat alle midwives vol zitten.