1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw

Zo ontzettend Cute!

Viviennee vindt dit leuk.
  2. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Oh, ronde 2 na 2e miskraam.

Verwachte NOD (gebaseerd op oude cyclus): 10 november
    Gemiddelde cycluslengte (oude cyclus): 31 dagen

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Cool, ik ga hem morgen even aanvullen, weet nod enzo niet uit mijn hoofd :D

4. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik raak ook altijd 'gehecht' aan dingen, haha. Heb liever het oude dan weer allemaal nieuwe mensen enzo. Ik 'ken' jullie en heb met jullie meegeleefd (en nog)

Ise en Raket78 vinden dit leuk.
  5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Zouden jullie het ok vinden om gewoon "eerste kindje", "tweede kindje" etc te houden? Voor mijn gevoel zijn mijn man en ik nog altijd bezig voor ons tweede kindje.

Naam: Raket78
    Leeftijd: 39 jaar
    Dochter "Raketje" geboren juni 2013.
    Bezig voor 2e kindje sinds april 2017.
    Miskraam juni 2017 7w4d (gestopt rond 6w4d)
    Miskraam oktober 2017 10w4d (gestopt rond 6w4d)
    NOD ronde 1: 7 december

Wat doen we hiermee? We kunnen niet de eerste post even bewerken en het daarin knallen, dus lijstjes zakken snel weer weg.

Mijn echte naam mag op zich iedereen weten (PM gerust als je nieuwsgierig bent), maar omdat het een weinig voorkomende naam is, vind ik het wat ver gaan om hem zo op het forum te knallen. Mijn echte naam in combinatie met Canada is 100% alleen ik, en dat gaat toch ten koste van de illusie van anonimiteit die hier heerst ;)

Ik vind dit een fijn groepje omdat het zo klein is en we allemaal in augustus/september zwanger waren en een miskraam kregen.

Ik besef opeens dat ik rond Kerstmis de 6-7 weken bereik als deze ronde resulteert in een zwangerschap (6-7 weken is hier wel een dingetje, zoals jullie kunnen zien). Ik wil niet met Kerstmis een miskraam krijgen! Maar ja, ik wil ook niet wachten. Op hoop van zegen dan maar.

6. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw

Ja, dit inderdaad.

7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Eerste kindje - tweede kindje etc is prima voor mij. :)

Ik snap je angst best goed. En ik zou je wel advies kunnen geven, maar uiteindelijk kun je het beste je eigen gevoel volgen. :)
    Er is geen goede/foute keuze hierin. :)

8. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    O we gaan er gewoon voor hoor. Maar met enige angst toch wel!

Morgen kopen we een fles wijn (doen we niet vaak want vrij duur hier) en als die leeg is, dan is het voorlopig weer even gedaan met de alcohol.

Mijn schoonzus ondergaat ergens in de komende 2 weken haar eerste (en enige gesubsidieerde) IVF-terugplaatsing. Zo spannend! Die zijn inmiddels 3 jaar of zo bezig en nog niet zwanger geweest. Ik hoop voor hun eigenlijk nog harder dan voor mezelf!

9. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Oef, ik zie net dat deze ronde ook nog best ongelukkig kan vallen.
    Mocht het voor mij raak zijn, dan ben ik op oudejaarsdag 7 weken.
    Ik wil het liefst de volgende keer een vroege echo, ivm lege vruchtzak de laatste keer. Want als dat weer zo is, wil ik er ook zo snel mogelijk vanaf.
    Maar ivm de feestdagen zou dat een echo betekenen tussen kerst en oud en nieuw. Want voor kerst is nog te vroeg. Maar vraag me af of ze dat zouden doen.
    Maar ik wil daarnaast sowieso zo snel mogelijk weten hoe en wat. En niet zo onzeker het nieuwe jaar in gaan. Of dan een goede zwangerschap (of helemaal geen natuurlijk), of dat ik al weet dat het niet goed is.
    In het tweede geval zou er namelijk zo ontzettend veel alcohol of weet ik veel wat in gaan waarschijnlijk.
    Dan maar straalbezopen het nieuwe jaar in.

Oké lol, ik voel me nu net zo’n alcoholist. Ben ik gelukkig niet. Maar in dat extreme geval even wel.

10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Zou gewoon je gyn vragen, mijne bood het meteen aan. En anders een pretecho kopen?

11. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Pff, 1 poging maar. Lijkt me ook naar om er met een now or never-gevoel in te gaan

12. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ja, ik ga sowieso vragen (als ik het niet aangeboden krijg).

Maar meer omdat het tussen kerst en oud en nieuw zal vallen. En vakantie ivm feestdagen enzo.

Maar eerst maar eens een nieuwe test met twee mooie streepjes

13. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Misschien kan 't beheer het in de OP zetten als het lijstje compleet is? En als we er verder nods bij doen moeten we die lijst toch regelmatig aanpassen en meenemen, dus blijft wel redelijk actueel dan denk ik?

14. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw

Ooh ja, dat lijkt me echt ontzettend bagger ja.

Ik duim voor ze!

15. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ja het is heftig. Er wordt 1 bevrucht eitje terug geplaatst tijdens die poging, de regering wil niet aan 2 beginnen vanwege het medisch risico rond tweelingzwangerschappen. De medicijnen ($5000 per cyclus) worden helaas niet vergoed, al zijn er aanvullende verzekeringen die je via het werk kunt krijgen, die dat soms wel vergoeden. Gelukkig is de vergoede poging wel inclusief het oogsten en bevruchten van de eitjes en inclusief 1 jaar opslag van de cryo's (daarna kun je het verlengen door er zelf voor te betalen). En aangezien de familie van mijn zwager wel wat kapitaal heeft, helpen ze hun hopelijk bij het financieren van eventuele volgende pogingen, want duur is het wel.

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Zooo, ik heb een glaasje te veel op. Dat overkomt me bijna nooit, maar nu was het bewust. Binnenkort kan het immers misschien niet meer.
    Het resultaat was dat we -heel saai- vooral lang en goed met elkaar hebben gepraat. Het was fijn.

Mleenvs en Ise vinden dit leuk.
  17. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Lekker toch! Hopen dat het straks inderdaad niet meer kan

18. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Had eigenlijk verwacht een licht streepje te gaan zien vandaag, dus kreeg zelfs een beetje kriebels op de pot :') maar niks hoor.

19. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Op een test die ik gratis bij de wondfos kreeg wel een heel licht streepje, en die bleven afgelopen dagen wit. Maar ja, vertrouw maar op de Early, en dat 'streepje' is alleen met de allerbeste wil van de wereld te zien.

20. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Spannend nog vivienne.. heb trouwens ook wat teste besteld en krijg er 6 early testjes bij. Kan ik voorlopig weer vooruit

Mijn echte naam mag ook iedereen via pb weten. Heb ook geen heel veel voorkomende naam. Ik ben 36 jaar. Heb 3 kids met mijn ex en nu wil ik graag met mijn huidige vriend een kindje. Ik hou het op ronde 2. De eerste zwangerschap van ons samen was spontaan en de miskraam is gekomen met 10 weken. Vorige ronde was ik nog niet schoon waarschijnlijk. Het is maar hoe je het bekijkt of het ronde 2 of 3 is, maakt verder ook niet uit. Mijn NOD houd ik even op 23 november

Deel Deze Pagina