1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Helaas heb ik geen warmtekussentjes (of een magnetron)

    Op handen en knieën wordt ook lastig omdat ik niet op mijn knieën kan zitten door knieproblemen. Ja, kan wel, maar krijg ik ook veel pijn van.

    Probeerde net een warme douche uit. Ook gedaan op dag 1 (afgelopen vrijdag)
    Alleen nu moet ik de douche dusdanig heet zetten, wil het helpen, dat ik waarschijnlijk mijn buik en benen verbrand als ik dat langer had gedaan dan ik nu deed.
    Daar waar het water op mijn benen langs liep, werd nu al dik en rood. Oeps.

    Maar ondanks dat lijkt het toch een beetje geholpen te hebben. (En de twee paracetamol die ik voor de zekerheid voor het slapen gaan had ingenomen.)
     
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Nu op dit moment is de pijn nog steeds aanwezig, maar draaglijk.
    Al denk ik dat het zonder pijnstiller niet het geval was geweest.
     
  3. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Warmte deed bij mij ook wonderen. En wij maar met de oorthermometer temperaturen en zeggen "goh de temp is wel wat hoog". Niet gek als je op een warmtekussen zit en er nog 1 in je rug hebt, lol.
    Als je morgen nog veel pijn hebt, is het denk ik een goed idee om je partner uit winkelen te sturen. Een magnetron heb je niet, maar een kruik doet ook wonderen. Wel ff oppassen dat je jezelf niet daadwerkelijk verbrandt, want ik vermoed dat je daar later spijt van krijgt ;)

    Paracetamol hielp bij mij vorige keer ook verrassend goed, maar heb ik alleen in het begin genomen. Ik ben zo'n eigenwijze drol die op het moment suprème dat soort dingen weigert. Waarom weet ik eigenlijk niet, misschien wilde ik alles voelen of zo. Ik heb overigens nu al verschillende soorten pijnstiller klaarstaan voor het geval ik dit keer toch wat wil.

    Hier een klein beetje rood bloedverlies. Fijn hoor, dat ik hier zo op zit te wachten.
     
  4. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ja, gelijk heb je ook. Maar ik had het niet verwacht.

    Heb het trouwens best lang bloedverlies gehad, maar wel echt heel weinig. Heb twee keer vier pillen genomen en dacht dat er niets was gebeurd, maar het was toch echt weg.

    Vind het wel heel zonde van de tijd om het cru te zeggen. Het is waarschijnlijk rond de 4 weken al gestopt, en na 10 weken was het eindelijk klaar, met behulp van pillen dus ook nog. Dat viel me wel steeds zwaarder, dat er maar geen eind aan kwam.
     
  5. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Als je pijn hebt kan je volgens mij beter elke 4 uur 2 paracetamol nemen zodat je een spiegel opbouwt?
     
    Raket78 vindt dit leuk.
  6. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Ik moest even zoeken waar dit onderwerp was gebleven
    Maar heb het gevonden

    Vreselijk dat je zoveel pijn hebt


    Zelf heb ik behoorlijke rugpijn vandaag
    Heb voor vrijdag toch maar een afspraak bij de verloskundige gemaakt
    Het wachten vreet me op

    Als het er vrijdag nog niet is ga ik denk ik voor medicijnen kiezen
     
  7. Mleenvs

    Mleenvs Fanatiek lid

    25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je de ergste pijn nu achter de rug hebt, @xMekirin

    Ik begin nu zelf een beetje gefrustreerd te raken. Nu iets meer dan een week geleden gestopt met bloeden en meteen aan de slag gegaan met zwangerschapstesten. Gewoon zodat ik weet wanneer het hcg uit mijn lichaam is en als ik dan bij een volgende ronde weer positief test, dat ik niet hoef te twijfelen of het nog een restant is van de miskraam. Ik test om de dag, en zag de eerste dagen ook wel een dalende lijn. Maar nu al drie testen (5/7/9 oktober) achter elkaar denk ik in eerste instantie dat de test negatief is, maar verschijnt er binnen een paar minuten toch steeds een heel vaag lijntje.

    Nu weet ik dus niet of dit steeds indrooglijntjes zijn of dat er toch nog een beetje hcg in mijn bloed zit? Een streep is een streep toch? Als het hcg weg was, zou er toch niets verschijnen? Word er echt gek van, ik wil zo graag verder.

    Pff, ik ben nu ook een beetje obsessief aan het worden. Ben ook begonnen met temperaturen. Ik weet dat ik het beter allemaal op zijn beloop kan laten maar wat is dat moeilijk zeg. Nu ik heb kunnen proeven van zwangerschap en dat droombeeld van een gezinnetje opeens heel realistisch leek, wil ik echt niets liever. :(
     
  8. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Oh, dat droombeeld met een gezinnetje herken ik zo erg!

    Ik ben vandaag volgens mij de vruchtzak verloren. Tenminste, verloor iets groots, wat naar schatting ook klopt met de maten van de vruchtzak volgens de echo.
    Waren die krampen dus toch niet voor niets.
     
  9. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Als je bovenaan klikt op onderwerp volgen dan krijg je notificaties als er hier iemand post. Meestal dan. Er zitten wat bugs in het systeem.
    Goed dat je een afspraak hebt. Hopelijk gebeurt er in de tussentijd nog iets en anders doen de medicijnen vast wel hun werk.
     
  10. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het zijn waarschijnlijk wel licht positieve testen. Dat betekent dat je er bijna bent! Ik denk dat je er misschien beter een paar extra dagen tussen kunt laten. Het laatste beetje HCG kan erg traag verdwijnen.
     
  11. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik had al zo'n vermoeden dat het zo iets zou zijn. Volgens mij heb jij een zware nacht achter de rug! Zijn de krampen nu minder?
     
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik kon gelukkig vannacht uiteindelijk wel slapen. Denk dat de paracetamol toch zijn werking deed. Of ik was gewoon zo moe.

    Toen ik weer wakker werd, had ik nog wel krampen. Maar meer menstruatiepijnachtig. Maar ik moest weg vandaag, dus heb voor vertrek voor de zekerheid twee paracetamol achterover gegooid. En rond half 12 weer.

    Ben volgens mij rond 1 uur ergens de vruchtzak verloren. Heb sinds half 12 ook geen paracetamol meer gehad. En het rommelt nog wel, maar om te zeggen dat het echt pijn doet, nee. Dat niet. Maar ik weet niet in hoeverre dat ook nog paracetamol is.
     
  13. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    We zijn echt aan het wachten met een een aantal onder ons lees ik. Hopen en wachten op iets dat niet leuk is maar wel moet gebeuren. @xMekirin ik hoop voor je dat je het ergste hebt gehad en alles kwijt bent. @Raket78 dat het bij jou ook door gaat zetten.. @Mleenvs hopen dat je er bijna bent en de testen eerdaags weer mooi wit zijn. Snap heel goed je droombeeld van een gezin. Dat het waarheid voor je mag worden!!

    Ik krijg woensdag een echo om te kijken of het weg is. Zo niet word ik vrijdag gecurreteerd. Het bloeden werd minder maar sinds een uur of 14 verlies ik best veel Bloed, opnieuw helderrrood. Af en toe wat pijn er bij maar nog zet het niet door. Heb wel even contact opgenomen met het zkh maar deze hoeveelheid bloed was nog okee. Ze zei wel dat het nu weleens kan gaan doorzetten. Ik hoop het van harte. Dan hoeft vrijdag niet door te gaan
     
    smarlicia en Mleenvs vinden dit leuk.
  14. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw

    Ik hoop ook het ergste gehad te hebben. Maar heb daar nu al een veel beter gevoel bij.

    Bij mij werd het bloeden gisteren ook ineens weer meer. ‘S avonds/‘s nachts dus die krampen. En vandaag dus een groot stuk (heb verder überhaupt geen grote stolsels verloren) wat voor mijn gevoel echt de vruchtzak was.

    Dus misschien krijg jij ook zo’n verloop. Omdat we gisteren rond deze tijd er allebei nog hetzelfde in stonden. En er voor mij in 24 uur dus veel veranderd is.
     
  15. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Hoe gaan jullie met reacties om?

    Even een voorbeeld ik krijg van een paar mensen opmerkingen je moet dit even verwerken en dan gaat het wel weer goed

    Terwijl ik denk hoe kun je dit zeggen!!!
    Dit was ons kindje!
    Ik ga dit altijd bij mij dragen
     
  16. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik ga hier nog steeds kapot van verdriet! :cry:
     
  17. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Die gedachte ja.. zulke opmerkingen doen pijn die komen hard binnen. Ook bijvoorbeeld de opmerking dat het kindje gehandicapt zou zijn en dat het mooi is dat je lichaam dat heeft gezien. Rationeel snap ik het, maar gevoelsmatig ligt dat echt anders.

    Heb het ook heel moeilijk, denk dat het nog harder aan gaat komen als ik zeker weet dat het leeg is
     
  18. Ise

    Ise VIP lid

    28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Ben benieuwd. Jij hebt donderdag weer een echo?
     
  19. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Klopt helemaal!

    Elk kindje was hier welkom geweest.

    Je hebt er zulke domme mensen tussen.

    Je praat hier wel over een leventje
     
  20. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het probleem is niet dat die opmerkingen allemaal verkeerd zijn. Het probleem is dat men de opmerkingen gebruikt om het goed te praten, om snel even een pleister op de wond te plakken, om er niet meer over na te hoeven denken, om het er niet meer over te hoeven hebben. Want veel mensen zijn bang voor pijn en verdriet en bang voor het onbekende.
    En de embryo's die het niet hebben gered zijn onzichtbaar, en de ouders stoppen met praten omdat ze zich niet begrepen voelen. En de buitenwereld neemt aan dat miskramen zeldzaam zijn en dat diegenen die het meemaken er snel overheen zijn.

    Maar zo moet het niet.

    Ik denk dat het enige wat we kunnen doen, praten is, en laten zien. En af en toe schuilen bij mensen die het gewoon snappen zonder dat je het hoeft uit te leggen.
     
    Ise, Mleenvs en smarlicia vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina