1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Mleenvs oh nee!!!! Wat rot..

@Raket78 wat sneu voor je schoonzus en zwager. Hoop voor jou dat de volgende ronde een hele goede Is! Voor ons allemaal uiteraad.. Geen menstruaties meer

2. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Doe maar meteen wat mooie streepjes idd. Ik wil niet te vroeg testen maar als ik ook maar iets denk te voelen weet ik zeker dat ik me niet in kan houden

3. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw

Nee! :cry::cry:
    Heel veel sterkte!

———

@Raket78
    Ja, ik was wel een soort van ongesteld. Maar echt heel weinig. En drie a vier dagen te vroeg. Dus ging meer testen omdat het totaal niet is zoals ik gewend ben. En misschien innestelingsbloeding ofzo.

Ga morgenochtend nog weer testen. En aan de hand van die tests beslis ik dus of ik dit toch als ongesteldheid moet zien of toch niet.

Want het is echt 1 dag tamponwaardig geweest. De andere dagen zou ik theoretisch gezien zonder tampon of maandverband nog een witte broek aan kunnen trekken en niet bang hoeven zijn dat je wat ziet, zo weinig.
    Nu had ik natuurlijk steeds wel maandverband in ivm hygiëne en ben ik geen witte-broeken-type. Maargoed. Punt is duidelijk

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Oh wat naar! Ik had zo gehoopt dat dit helemaal goed zou komen.
    Logisch dat je even rustig aan wilt doen. Jezelf gek maken is nooit raadzaam. Het is voor ons allemaal belangrijk om een balans te vinden. Die balans ziet er voor iedereen anders uit. Dit is behoorlijk zwaar om mee te maken, zelfs al was het nog vroeg in de zwangerschap. Zorg goed voor jezelf en laat ook voor jezelf zorgen. Dikke knuffel!

Mleenvs vindt dit leuk.
  5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @xMekirin : Ik ben benieuwd! Het is ook eigenlijk te spannend he, zwanger worden na een miskraam...

@Viviennee : Hoe gaat het met jou? Flink symptomatisch? Nerveus of relaxed?

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Hier gisteravond weer meer bloedverlies, krampen, piepkleine stolseltjes en een klein stukje wat best eens weefsel zou kunnen zijn geweest. Het zag er allemaal vrij vers uit, dus van de miskraam van oktober zal het niet geweest zijn. Zowel mijn man als ik gaan ervan uit dat er iets gezeten heeft, heel even, en dat dat al vrij snel is afgebroken omdat het niet levensvatbaar was, nog voor NOD. 50% Van de zwangerschappen eindigt zo, en meestal zonder dat de vrouw überhaupt door heeft dat er iets aan de hand was, omdat er nog niet was getest en de bloeding gewoon min of meer op tijd komt (en waar wel getest wordt, wordt vaak gesproken van vals positief). Ik weet het omdat ik vroeg test en mijn lichaam scherp in de gaten houd. Ik heb er vrede mee, en ik vind het ook wel ergens fijn dat ik dit weet. Mijn lichaam heeft gedaan wat het moest doen en dat geeft me een beetje vertrouwen terug.

7. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw

Pff, ja, echt wel. Morgenochtend nog maar eens testen. Al zegt mijn gevoel me meer dat dit gewoon een gekke ongesteldheid was. Maar dan is er toch dat sprankje hoop en alles.

Maar dat is het nadeel dus van nog niet lang geleden een miskraam gehad hebben. Je lichaam kan daardoor gewoon gek doen, en wij kunnen onszelf daarom ook gewoon gek maken.

---

Inhakend op je tweede bericht,

Pff, jij ook al. Moet toch zeggen dat als mijn gekkigheid mogelijk ook op de een of andere manier een vroege miskraam/mislukte innesteling is, dat ik het toch veel fijner vind om het op ongesteldheid te kunnen gooien, dan dat je daadwerkelijk bewijs hebt dat er wel iets gaande was. Zoals het stukje weefsel bij jou en bij @Mleenvs de testen die wel wat lieten zien maar eigenlijk niet opliepen. Dat zou ik echt veel kutter vinden.

Al moet ik nu toch ook wel zeggen dat, mocht ik morgen alsnog positief testen, ik mezelf dan ook weer helemaal gek zou maken omdat ik dus wel gebloed heb enzo. Hoewel dat niks hoeft te betekenen.

8. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Ah meis.. Je verwoord het altijd zo mooi.. Heb vertrouwen in je lichaam idd

Slaapje nog?
    Een dikke knuffel voor jou

9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ben naar de gyn geweest omdat heel erge buik- en rugpijn heb, precies zoals mijn bevalling begon dus kneep hem een beetje. Mocht vanmiddag ipv morgenochtend gelukkig.

Vorige echo was kleiner dan 4 weken ipv 5w6 dagen of zo dat ik was, en vruchtzakje 1.7mm

Nu was het eerst 2,1mm dus te weinig groei, maar daarna werd het 3mm en een kloppend hartje met een termijn van 4 weken nog wat ipv de 6 weken + die ik nu ben

Dus op zich lijkt het allemaal nog wel ok zo, behalve dat ik totaal niet snap hoe ik nog maar zo kort zwanger kan zijn omdat ik sinds 21 november of zo positief test.

Maar goed, ze zei wel dat we er nu echt nog niet vanuit moeten gaan dat het misgaat of zo.. Maar dat termijnverschil zit me toch wel dwars.

WhatsApp Image 2017-12-12 at 14.56.06.jpeg

10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Pff, waarom kan het bij ons niet gewoon normaal gaan zeg? :(

@Mie88, laat het dan op z’n minst bij jou gewoon gaan zoals het hoort! En @Viviennee, hopelijk komt het bij jou ook gewoon goed! :)

Hier ook nog steeds lekker onduidelijk allemaal. Vanochtend getest. Net zo als de vorige keer. Dus ik had zoiets van, Naja, dan ben ik dus toch ongesteld geweest.

Maar nu heb ik vanavond gedoucht. Voor die tijd nog mijn neus gesnoten. Wat bloed in de zakdoek. Onder de douche zag ik dat het in mijn neus ook nog wat rood was. Oftewel, lichtelijk een bloedneus. Wel haast verwaarloosbaar.
    Nu heb ik dat deze verkoudheid wel een paar keer vaker gehad. Maar normaal (hoe hard ik ook snotter en hoe vaak ik mijn neus ook moet snuiten) heb ik dat nooit. Had het er in het begin alsnog op de verkoudheid gegooid door het vele snuiten. Maar het gebeurt nu nog, terwijl ik nu mijn neus nog maar twee a drie keer hoef te snuiten op een dag. Oftewel, verkoudheid zo goed als over.

En ik wil mezelf inzepen. Lijken mijn borsten ook net wat steviger te voelen. En dat meende ik een paar dagen terug ook al te voelen.

En ik werd vanochtend ook lichtelijk misselijk wakker.

Maargoed, tests zijn gewoon negatief. Dus zal wel toeval zijn allemaal. Al blijf ik het nog wel in de gaten houden

11. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Tevreden en hoopvol m'n test van zaterdag en die van gisteren.. Hele dag wel buikpijn dus vind echt doodeng

Jee wat onzeker zeg.. Wanneer mag je weer?
    Dat er elk geval wel kloppend hartje is, is natuurlijk fijn maar wat gek van zulk groot termijnverschil..

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpeg
      image.jpeg
      Bestandsgrootte:
      24,8 KB
      Weergaven:
      20
  12. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Mie88 dat ziet er mooi uit! Wel spannend die buikpijn, zal het geen groeipijn zijn?

@Viviennee he shit daar word je onzeker Van! Hopelijk groeit het hierna snel en op termijn..

@Raket78 weer mooi verwoord, fijn dat je vertrouwen in je lichaam hebt!!

13. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Jeetje @Viviennee, ik snap dat dat niet helemaal lekker zit. Een kloppend hartje is dan wel weer mooi. Maar ik dacht dat het hartje pas rond de 6e week gaat kloppen ? Toch zeker niet bij 4 al?

@Mie88 Dat zijn mooie testjes! Hopen dat bij jou alles wel vlekkeloos gaat!

14. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Hoi meiden,

Misschien kan ik toch weer een soort van meedoen ze denken dat ik misschien wel een menstruatie heb nu.

Zou zo fijn zijn!!!

Wat spannend @Viviennee
    Hoop dat alles goed mag gaan!

Soturi en Raket78 vinden dit leuk.
  15. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mijn favoriete vk heeft me er even tussengedrukt in haar pauze <3

Zij zag 3,5mm en later 4,8mm. Gaf ook wel aan dat het echt klein is en moeilijk meten, maar die metingen kwamen iig overeen met 5 weken nog wat en 6 weken, dus een stuk minder slecht en passend bij het kloppende hartje. Een week verschil met deze termijnen is niets toch

Ben wel opgelucht nu :) Zag er verder ook wel prima uit allemaal, niets geks.

Soturi, Mleenvs, Raket78 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mooie testen Mie, sta je er al wat positiever in?

Hart wordt inderdaad pas gemaakt met 5weken 4 dagen, dus snap geen reet van mijn gyn :') Hoe kan je dat nu zeggen

Fijn smarlicia! Voelt het nu ook alweer iets beter?

17. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Het is heel wisselend
    Emotioneel is het echt een achtbaan
    Lichamelijk ene uur erg veel last van rugpijn en het andere uur bijna niet

18. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Positief durf ik er nog niet in te staan.. Moet echt eerst wat verder zijn denk ik.. En natuurlijk hoort daar goede echo bij.. Maar durf verloskundige nog niet te bellen..! Komt na de feestdagen denk wel keer..
    Haha zeg ik nu heeeel makkelijk

Gelukkig beter nieuws voor jou@Viviennee.. Das weer het grote nadeel van die vroege echo's. Nu vertrouwen hebben..

Goed nieuws ,, @smarlicia

smarlicia vindt dit leuk.
  19. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    En je rugpijn hoort wel echt hierbij, niet erin geschoten of zo?

20. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Joa, maar wilde alleen maar vroege echo's om te kijken of er groei zou zijn of niet, want bij niet had ik er meteen pillen ingegooid.

Maar ja, dan tref je ineens een gyn die niet kan meten en denkt dat een hartje kan kloppen met 4 weken nog wat.

Hoop dat ze niet helemaal vol zitten vlak na de feestdagen dan :p

Deel Deze Pagina