Hahahaha, nee, dat gaat niet echt nee. xD Ik heb zelf als naam ook wel eens aan Haley gedacht voor een meisje. Vind ik ook wel erg mooi. Maar dan krijg ik met dé naam dus weer hetzelfde effect als wat jij hierboven hebt. En de andere naam gaat toch echt eerst.
Over namen: We hebben bij Raketje een naam gekozen die je in het Nederlands en in het Engels het zelfde uitspreekt. Ik zet hem hier niet letterlijk neer, maar het is "mooi" in het Spaans De jongensnaam blijft gewoon staan, wie weet krijgen we nog een zoontje. Ook die zet ik niet letterlijk neer, maar iemand met die naam is in de bijbel wereldberoemd geworden met zijn ark. Wel moet je de c weghalen Ik ben er niet zo bang voor dat deze groep uit elkaar gaat vallen hoor. Zwangeren of niet. Ik weet sowieso niet of ik nog wel bij een zwanger-groep ga. Al dat gekwek over cataloguswaardige kinderkamers, opvoedstijlen in theorie, hoe je grote teen reageert op de hormonen, en ander volslagen onbelangrijk gedoe. De vorge twee zwangerschappen vond ik het ergens nog wel schattig, maar ik kan er geloof ik niet meer zo goed tegen. Ofwel zeg ik dat nu en ga ik toch gewoon mee-kwekken zodra ik me wat geruster voel over een zwangerschap. Dat kan het natuurlijk ook zijn. Nu moet ik zeggen dat de groep waar wij uit kwamen (1-15 mei), beduidend meer diepgang had dan je meestal ziet. Dat komt vast omdat er veel mmm tussen zat. Dan relativeer je de rest toch meer, als je dat hebt meegemaakt. Hopelijk gaat het goed met iedereen daaro. Ik vond het een leuk clubje. Ik zit ook nog in een zwanger worden clubje van 35-40. Ik heb de groep zelf aangemaakt, maar hij is nu zo groot geworden dat het wat onpersoonlijk werd. Twee miskramen later had ik er weinig energie voor en behoefte aan. Al is het misschien wel fijn als ik me weer eens meld daar. Verder zit ik in een zwanger worden na een miskraam groepje. Ik heb me daar voorgesteld maar verder niet meer echt iets gezegd. Ook die groep was me te groot. Nee, onze groep past het beste bij me. Ik heb echt het gevoel dat ik iedereen een klein beetje ken. Dit. Ik heb in oktober op de dag van de spoedecho (ivm rozeverlies) nog een test gedaan met mijn stomme kop. Knaltest natuurlijk. Niet dat dat me geruststelde. En inderdaad toch een dood embryo. Nee, de volgende (hoop, hoop) zwangerschap houd ik (figuurlijk) mijn adem in totdat ik, zonder bloedverlies gehad te hebben, een levend embryo of een levende foetus heb gezien op de echo, ergens tussen 10 en 12 weken. Dat is dan natuurlijk nog geen garantie, maar op die termijn betekent een goede echo meestal wel dat het goed komt. Hoe het is om een late miskraam of een doodgeboorte mee te maken, daar denk ik liever zo min mogelijk aan. In theorie ben ik natuurlijk pas gerustgesteld als hij/zij 18 wordt en gaat studeren, of zo, lol. En toch.... kies ik ervoor om te vertrouwen en te hopen. Ik vind ook dat ik uiteindelijk geen keuze heb. Eigenlijk zal ik blij zijn als ik (hopelijk) mijn tweede en laatste kind heb gebaard en er zijn geen grote drama's gebeurd met mij, de beeb of iemand anders in het gezin. En dat ik dan weet dat dat seizoen van mijn leven voorbij is. En dan lekker met een pasgeborene hangend aan mijn ploftieten in bed kruipen. Jankend. Want hormonen.
Haha, toen ik 18 was of zo heb ik namen bedacht, dat zou ook Hailie worden. Maar ik ben nu echt een andere kant opgeslagen hahaha
Jaa, dat zijn inderdaad wel leuke namen (al zijn het voor mij ook weer de net niet namen). Maar als je die op z'n Nederlands gaat uitspreken, is gelijk de hele naam bagger.
Dat zwangerengroepje is nu voor mij trouwens ook wel heel anders dan bij de eerste. Misschien wordt dat nog anders als we over gaan op facebook of whatsapp of zo, maar ik heb natuurlijk mijn eerste groep ook nog, en ik ben sowieso al heel erg van niets veranderen aub En echt heel dol op mijn eerste groepje. De vaders gingen ons tijdens de bevallingen ook allemaal op de hoogte houden enzo. En dat was ook al heel anders omdat we bijna allemaal de eerste kregen, toch een heel ander verhaal.
Ik weet niet waarom, maar ik moet altijd zo hard lachen om dit filmpje :') https://www.facebook.com/video.php?v=349482862171152
Het ziet er ook best komisch uit. xD ---- Met de groepjes is het natuurlijk ook wel dat als je ergens gelijk in zit, dan is de band ook al heel anders. Bij jouw eerste groepje dus omdat jullie bijna allemaal de eerste kregen. Hier omdat we allemaal in dezelfde tijd een miskraam hebben gehad. Ik merk dat nu bij de NOD-groepjes het me allemaal gewoon veel te druk is. Teveel mensen en teveel verschillende situaties. En de meeste toch maar in een van de eerste rondes. Dan sta je er echt heel anders in.
Ik heb het twee of drie keer geprobeerd. Maar helaas. Maar misschien meld ik me wel weer in een zwangerschapsgroepje als ik weer zwanger ben. Ik kijk wel hoe dat dan eventueel loopt. Maar jullie ga ik echt niet zomaar aan de kant gooien hoor.
Ik ga in ieder geval voor nu de laptop afsluiten. Misschien kom ik zo nog op mijn telefoon spieken. Maar misschien ook niet. Byebye
Qua namen vind ik simpele namen die zowel voor een jongen als meisje kunnen leuk. En dan het liefst ook nog internationaal uitspreekbaar. Sam, bijvoorbeeld. Ik vind dit een fijne groep. Heb zoals Raket zegt het idee dat ik jullie allemaal een beetje ken. Zo'n grote groep voelt dan een stuk onpersoonlijker, dus ik blijf lekker hier hoor Heb ook het Spaanse woord gegoogeld maar ik kom er ook niet echt uit, haha. Is het ook het Italiaanse woord voor mooi? Vind de bijbelse jongensnaam ook heel leuk!
Ik vind dit ook een fijne groep. Lekker overzichtelijk ook en veel persoonlijker. Ook al worden we allemaal op een ander tijdstip zwanger, voor mij zou dat echt niet uitmaken hoor!