1-15 mei 2018 sterretjesgroep

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Raket78, 6 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Wow @Raket78 ! Dat klinkt als een heftige ervaring! Als het bij mij zo heftig was geweest had ik ook niet door Rome kunnen slenteren. Ik kan me wel voorstellen dat je er ook troost uit kunt halen.

Ik lag gisteren ook kermend op de badkamervloer, maar dat lag volgens de huisartsenpost aan een acute buikgriep. Voel me nu gelukkig weer een stuk beter.

Ik vermoed dat mijn ovulatie een dezer dagen is (geweest), als ik dan over twee weken ongesteld zou worden zou mijn cyclus ook een weekje langer zijn.

2. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Ik heb buikpijn ineens, vraag me af of dat mijn eisprong is? Heb dat nooit eerder gevoeld.

Fijn dat er een einde aan lijkt te komen zo, Raket. Lijkt me echt een heftige ervaring zo zeg.

3. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Zal dat dan niet tijdelijk zijn? Na deze cyclus weer je oude en vertrouwde cyclus.

4. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Dat denk ik wel. Heb dit keer ook langer gebloed dan normaal dus vind het ook niet raar als het deze maand wat langer duurt. Maar ik heb normaal gesproken ook een regelmatige cyclus dus hoop dat mijn lichaam gewoon weer verder gaat zoals normaal.

Wil jij het deze maand ook weer meteen proberen @Viviennee ?

5. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik had nu een aantal dagen niet meer getest en vandaag is mijn zwangerschapstest voor het eerst echt negatief! Dus vanaf nu kan ik weer gaan hopen op een positieve test ;)

Raket78 vindt dit leuk.
  6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Bleh, ik heb echt overal spierpijn. Verder voel ik me wel veel beter hoor!
    Ik heb tijdens de bevalling alleen een halve Gravol gehad, tegen de misselijkheid die ik had als gevolg van de duizeligheid (ik heb een lichte vorm van emetofobie, en paniek konden we niet gebruiken). Verder geen medicatie, al had ik het wel in huis voor het geval ik iets zou willen. Maar nu zit ik aan de paracetamol tegen de spierpijn. Het voelt alsof ik een soort Olympische prestatie heb geleverd.
    Heb goed kunnen slapen. Ik was ook echt doodmoe. Het is nu bijna half 6 in de ochtend en ik heb er 8 uur op zitten.

Ik heb de early pregnancy assessment clinic even in mijn blokkeerlijst gezet op mijn telefoon. Daar zou ik vandaag heen gaan (is voor mensen met een dreigende of incomplete miskraam), maar het is niet meer nodig, en bovendien lijkt het me onverstandig om vandaag de deur uit te gaan, zeker aangezien ik volgens hun protocol nuchter moet zijn. Als ik nuchter ga, ga ik daar gegarandeerd tegen de vlakte en heb je paniek in de tent. Bovendien wilden ze vandaag 2 buisjes bloed afnemen, en ik heb mijn bloed nu even te hard nodig. Ze kunnen erg vasthoudend zijn, en ik heb geen zin om met ze in discussie te gaan, vandaar dat ze op de blokkeer gaan.

Ik denk wel dat ik mijn huisarts volgende week om een bloedtest vraag. Hemoglobine moet wel omhoog en HCG omlaag, dus het is een goed idee om dat even te checken.

Verder vind ik het een beetje jammer dat ik de vruchtzak/embryo heb gemist. Deze heb ik naar alle waarschijnlijkheid per ongeluk doorgespoeld. Maar ik heb wel de placenta opgevangen en die gaan we begraven.

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    @Ise : laat je geen rare dingen aanpraten door mensen die niet in jouw schoenen staan. Het is jouw lijf en jij mag bepalen wanneer het genoeg is geweest. Niet een of andere dokter die jou het volkomen onterechte gevoel geeft een watje te zijn. Wat denkt hij wel niet zeg!
    Heb je nog koorts? Zorg goed voor jezelf!

8. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    @Raket78 heftige uren heb je achter de rug. Gelukkig was er steun.. ik begrijp dat je het jammer vindt dat je de vrucht en vruchtzak hebt gemist. Ik heb ze helaas ook gemist. Gister wel 2 "dingen" opgevangen waarvan ik er bij 1 denk dat het de placenta is. Nadat Dit er uit was voelde het echt een stuk rustiger en opgeluchter. Nu af en toe wat druk en lichte kramp. De placenta gaan we in een doosje doen en begraven. O ja wat betreft die arts, ik was er enigzins van ondersteboven omdat je je toch instelt op een andere afloop zoals het ons die dag ervoor was voorgeschoteld, maar het is goed zo. Het was onze keus maar iedere keer dat ik uitsprak voor curretage te willen gaan begon die arts tegenargumenten te geven. Uiteindelijk wilde ze nog belafspraken maken maar daar heb ik voor bedankt. Dan blijf je toch hangen in het hele gebeuren en ik ben toe aan loslaten. Ondanks dat het pijn blijft doen

Ik ben trouwens 2 weken thuis geweest van mijn werk door de bloedingen en krampen. Volgende week ga ik weer beginnen

Goed om te horen dat een aantal alweer richting een cyclus aan het gaan is. Dus de meesten hoeven geen menstruatie af te wachten?

9. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Als je lichaam er klaar voor is kan je meteen weer zwanger worden zegt mijn gyn.

smarlicia en Ise vinden dit leuk.
  10. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Het lijkt erop dat mijn bloeden ook eindelijk gestopt is. Dus misschien aankomend weekend even een paar tests halen. Kan ik de afloop van het hcg peilen.

Ise vindt dit leuk.
  11. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Wel een stomme reden om te testen :(

12. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    I
    Ik heb tien simpele dipsticks besteld op deze website: https://www.zwangerenkids.nl/10-zwangerschapstesten-dipstick-uiterst-gevoelig

Toch een stukje goedkoper dan ik ze in de winkel heb gevonden en werken prima :)

Ise vindt dit leuk.
  13. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik begin vanavond met medicatie
    Vind het vreselijk spannend

14. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Heel spannend! Succes

smarlicia vindt dit leuk.
  15. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Succes @smarlicia , hoop dat het dan snel op gang komt.

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
  17. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Succes @smarlicia!

Ik ben vandaag helemaal gestopt met bloeden. :D
    Alleen ik voel me nog steeds wel echt verschrikkelijk kut. :(

18. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    Begrijpelijk @xMekirin.. het fysieke is klaar maar nu moet het een plekje krijgen.

Na het soort placenta verlies van gister heb ik sinds vandaag ineens veel minder pijn en bloedverlies. Dat zat vast te irriteren

@Raket78 hoe is het nu met jou? En @smarlicia merk je al iets van de pillen?

19. smarlicia

smarlicia Niet meer actief

Ik kan me er niet toe zetten om de medicijnen te pakken

Ben behoorlijk in paniek

20. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Als je voor jouw gevoel er nog niet aan toe bent om de medicijnen te pakken, moet je het ook niet doen. :)

Het is allemaal al heftig genoeg, dus doe het dan wel op jouw tijd. Anders maak je het jezelf ook weer onnodig moeilijk.

Deel Deze Pagina