1 - 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soofster, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnnR

SnnR Actief lid

3 mrt 2016
    201
    0
    0
    Honeyy, mijn bloeddruk is gelukkig prima. neigt snel maar de lage kant maar gelukkig hier nog niet echt last van.
    Hier vandaag ook minder mooi weer voorspelt en je raad het nooit, ook een visfanatiekeling thuis die een nachtje is karpervissen. Zal straks ook wel weer thuis komen en dan ligt hier alles ook weer vol.
    Ik slaap altijd wel heeeeerijk als hij is nachtvissen. Erg hé😂

2. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Verschrikkelijk haha over m'n tuinstoelen hangen de onthaakmat & schepnet. Tent staat op. Haha bij jou dus ook zo? Wel iets gevangen? Vriend had lijnbreuk.

Gelukkig! Want anders zou je misschien de hoofdpijn kunnen hebben van hoge.bloeddruk oid

3. Ilse2016

Ilse2016 Lid

13 mrt 2016
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeey dames,

sorry ben weer wat afwezig geweest, druk met werk en van alles en ook voel ik me iets beter maar de vermoeidheid is zo erg en dat beginnen mijn hormoontjes ook te voelen... ;)

Ik zal straks ff alles bijlezen, heb nu ff de laatste dingetjes gelezen...

JSS1989 mooi buikje zeg!

Soofster beide zijn leuk maar ik zou ook voor die grijze gaan, kun je leuk aankleden dadelijk met roze accessoires enzo zonder dat het "te bont" uitziet.

Wij hebben zelf ook deze week onze buggy gehaald, de Quiny Moodd, wilde hem perse in het roze met wit maar eenmaal in de Prenatal beetje gecombineerd met een roze verzorginstas en bijbehorende roze voetenzak vond ik het iets te veel van het goede dus zijn we voor de zwart/wit variant gegaan zodat als ik het wat aankleed dat het wat meer opvalt zonder dat het 'te' overkomt.

Anniek wat leuk een jongen! Gefeliciteerd ook al begrijp ik dat je even aan de gedachte moet wennen omdat je graag een meisje wilde. Ben je er een beetje aan gewend nu?

4. Ilse2016

Ilse2016 Lid

13 mrt 2016
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Honney Wat een leuke kleertjes zeg! Echt een boy!

SnnR Hopelijk gaat he snel beter met je! Neem je rust en hopelijk hou je snel alles binnen zodat je je wat beter gaat voelen!

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Inmiddels wen ik er langzaam aan. Vandaag met dochterlief gaan shoppen al wat leuke spulletjes geshopt. In de winkel keek ik automatisch ook naar al het roze en merkte dat ik dan dacht... nooit meer een dochter.

Weet even niet meer wie het vroeg....
    Waarom ik een meisje wilde?
    Omdat mijn gevoel dit zei. Het leek me leuk, nog 1x roze, nog 1 keer jurkjes en rokjes enz. Ik zou 2-2 erg leuk vinden enz..
    Besef me heeeelll goed dat dit absoluut de laatste is, alles gaat op slot na deze zowel bij mij als bij mijn man.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Dankjewel ilse! ik raak er steeds neer aangewend. 😆ik ben ook nog zo moe. Vervelend hè? Zwart wit en dan met kleur accenten is ook mooi hoor!!

Wat leuk al die kinderwagens haha. Wij hebben de bugaboo cameleon zand kleur. E. Heeft er tot haar 5 zeker ingezeten 😅 binnenkort maar eens de canvas delen wassen. Iemand hier ervaring mee? Ik ben altijd zo bang dat het verkeerd gaat...

anniek denk dat het ook een soort 'afscheid' nemen is van een wens / gedachte. Weet niet goed hoe ik het uit moet leggen wat ik bedoel haha.. wat heb je gekocht?

7. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    vulpen en inkt succes bij controle! 😊

8. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Anniek ik vroeg het.
    Ik snap heel goed jou uitleg en idd het is ook een verwerking, tuurlijk is de gezondheid het belangrijkste, maar snap in jou geval dat je twee twee heel leuk had gevonden en shoppen voor meiden etc.

Ik heb nog geen voorkeur, mij lijkt twee jongens gaaf ook omdat we buiten af wonen, maar een meid om mee te knutselen en.winkelen ook weer gaaf. Ach.in juli weet ik dit en kan ik aan het idee en de naam wennen

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Dat je zo geduldig bent zomer! Echt knap haha

10. Inkt

Inkt Lid

8 aug 2014
    90
    13
    8
    Dank je, honey! We moeten nog even wachten tot vanavond. Als het goed is, horen we dan voor het eerst het hartje, toch wel weer spannend.

Snnr, dat van die kramp na het plassen heb ik soms ook! Alsof alles verschuift of zo, kan erg pijnlijk zijn. Fijn dat je het wat rustiger aan kunt gaan doen op je werk.

Sorry dat ik niet overal op reageer, ik lees mee, maar heb nog steeds erg weinig energie. Hoop dat dat nog wat verbetert. Verder ook nog niet echt bezig met het kamertje, de kinderwagen enzovoort. Wel aan het oriënteren op kinderopvang. Echt lastig dat we iets moeten gaan beslissen voor een kindje dat we nog helemaal niet kennen.

11. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Bedankt voor alle meningen over de kleur van de kinderwagen. Ik ben voor de grijze gegaan. Totaal een nieuwe wending, omdat ik al jaren de paarse wilde, haha. Toen kreeg ik een zoontje dus koos ik voor beige. Nu toch maar voor grijs.. Makkelijk doorverkopen en mocht er toch nog een kindje bijkomen kan dat altijd.. Al denk ik echt dat dit de laatste is.

Daarom snap ik jou gevoel ook heel goed ANniek. Ik wilde ook heel graag een dochter.. En ben zo blij dat dit een meisje wordt. Puur omdat dit voor mij ook de laatste kans is op een meisje... Al ben ik al dolgelukkig dat het mij überhaupt nog gegund is om nog een kindje te krijgen. Want manlief wilde eigenlijk eerst niet..

SNNR je hebt nu ook een Stokke die gericht is op het buitenterrein he. De trailz. Ik ben ook echt fan van Stokke. De bak ligt zo lekker hoog. En de stoel ook. Heerlijk!
    Fijn dat je voor 25% in de ziektewet zit. Is niet hoe je het gedacht had wellicht, maar wel beter voor jou. Geniet er dan ook van!

Zuurtje, lekker gewinkeld dus! Heb je ook wel iets voor jezelf gekocht? Of alleen maar voor de kinderen.. Zo herkenbaar, haha.

Leuk dat al veel lekker bezig zijn met de kinderwagen. Alles begint dan al echt te leven bij mij dan tenmiste. Heerlijk!

Jeetje Honey wat heeft E. lang in de wagen gezeten dan! Mijn zoontje wilde er niet meer in toen hij kon lopen.. Zo zonde van die wagen! Dus ik ging er eigenlijk automatisch van uit dat ik de niewue kinderwagen ook niet lang zou gebruiken. Maar er is dus toch nog hoop dat ik er heeeeel lang plezier van kan hebben! :)

Veel plezier vanavond Vulpen & inkt! Leuk het hartje horen! Helemaal voor de eerste keer... Succes met de keuze van de kinderopvang. Hebben jullie al wel wat op het oog? Waar twijfelen jullie tussen? Voel vooral je gevoel.. En het kan altijd nog gewijzigd worden hoor. Mijn zoontje is ook overgestapt na 4 maanden.

12. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Wat een weer.

Ik vind de weken voorbij vliegen.
    Ik vind t ook heel leuk dat iedereen aan het shoppen is.

Hier vanochtend lang moeten wachten in het ziekenhuis.
    Uitleg gekregen over anti E. We moesten beide direct weer bloedprikken want dan gaan ze kijken of de baby het heeft. Is kans van 50%. Heeft de baby het, krijg uiterlijk binnen twee weken hierover bericht dan 6 juni bloedprikken gaan ze adcc test doen en moet op controle die dag bij de gynaecoloog. En mag dan sowieso niet thuis bevallen. Is kans op eerder bevallen/inleiding. En extra echo en bloedprikken en waarschijnlijk wekelijks naar ziekenhuis.
    Heeft de baby het niet mag ik terug naar de verloskundige. Ik duim het laatste.

Ik zal vanaf woensdag weinig online zijn. Ga wel alles terug lezen.
    Jullie wens ik allemaal goede controles en.weinig klachten

13. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt Zomer, Snnr en Soofster :) ik voelde me een aantal dagen echt belabberd maar vandaag voel ik me weer iets beter. Ik heb ook zo'n last van men blaas net zoals je zegt Snnr, vaak plassen en dan na het plassen die krampen. Vervelend he. xx

14. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt honey :) en Anniek wat leuk een jongen :D of het nu een meisje of een jongen is hij zal je hartje stelen en wie weet krijgt ie wel veel eigenschappen die je fantastisch vind. Kan evengoed een jongen zijn die graag shopt en die voetbal maar niks vindt :D en een meisje kan dan weer op haar manier jongenshobby's hebben; dat weet je nooit op voorhand die dingen. En als je al een dochter hebt maakt het toch ook niet zoveel uit denk ik dan :). Wij hebben woensdag de geslachtsbepaling met 16+5. Ik ben superbenieuwd! Ik heb geen voorkeur meer sinds men MA; allemaal goed zolang hij/zij gezond is.

Zomer die broeken die niet passen dat ken ik :D gelukkig ben ik met men MA 8 kilo afgevallen, dan heb ik toch nog een paar broeken die passen.

Dikke knuffel aan iedereen die zich niet goed voelt!
    x

15. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jij ook bedankt Ilse :D sorry ben aan het bijlezen en ik reageer per pagina haha anders vergeet ik wie ik moet aanspreken :p

Inkt wat jammer, ik heb ook zo weinig energie, balen he!

Wat zijn er al veel meiden bezig met de kinderkamer en kinderwagen en kleertjes enzo kopen. Ik voel me daar nog niet klaar voor. Sinds men MA ben ik nu nog steeds wat bezorgd; zelfbescherming denk ik. Ik ben ondertussen wel 16,5 weken dus de kans is klein dat het nog fout gaat maar toch nog geen behoefte aan die dingen. Misschien komt dat nog wel als we het geslacht weten :).

16. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey Zomer, wat is die anti E eigenlijk waar je het over hebt?
    En had je graag thuis bevallen?

x

17. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Jss anti E is een zeldzame irregeraire antistof die complicaties kan geven in de zwangerschap. Als de baby dit ook heeft dan kan ik zijn bloed af gaan breken in de zwangerschap. Vandaar dat je dan vele controles gaat krijgen in het ziekenhuis. Die echo's en bloedprikken zullen doen om te kijken of het niet ernstig word.
    Ik hoop dus dat de baby het niet heeft, want dan mag.ik naar de verloskundige en is er geen aanleiding dat ik eerder moet bevallen, we wonen half uur van het ziekenhuis. Onze zoon laat je sneller thuis dan bij de afspraken met de verloskundige. Tevens lopen de afspraken in het zh vaak uit. En ik ben de vorige x na een voorspoedige zwangerschap voor een eerste snel thuis bevallen. Die ruim 4160 woog.
    Die anti E heb ik na die zwangerschap opgelopen. Heeft de baby het wel zal ik zien hoe het gaat lopen, kan dan allerlei kanten op. Het geeft dan wel extra zorgen.

Jss fijn dat jij je beter voelt. Leuk bijna de geslachtsbepaling.

18. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Ik zou toch ff laten testen op blaasontsteking... Blaasontsteking als je zwanger bent hoef je niet perse te ervaren als blaasontsteking. Sterker nog ik had vorige zwangerschap steeds harde buiken, geen idee waarvan. Bleek ik blaasontsteking te hebben..... Beter een keer te vaak getest dan een keer te weinig!

19. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Hoi Dames,

Ik meld me ook weer ff hier. We hebben het zo druk dat ik me vast excuseer voor de komende week dat ik niet meeschrijf... we gaan volgende week op vakantie en dan de deadlines ervoor kom ik nooit ergens aan toe.... probeer wel elke dag ff te lezen...

Leuk dat er al zoveel het geslacht weten. Ik hoop dat wij het volgende week ook weten. Ik hoop stiekem op een jongetje maar iedereen die ik spreek of zie denkt dat het een meisje is. Nouja het belangrijkste vindt ik toch dat het straks allemaal goed gaat en geen gekkigheid.

Vandaag met de controle vast onze 20 weken echo gepland. 14 juni zijn we daarvoor aan de beurt. Mocht iemand de lijst nog gaan bewerken mag ie er wel op.

Voor die dames die zich nog zo slecht voelen hoop ik dat het met een paar weken beter is!!! Maar denk vooral goed om jezelf en de kleine.. je werk komt later wel weer!!

Leuk om alle kleertjes en kinderwagens etc te zien. Wij hebben alles al en ik heb nog niet de behoefte gehad om wat te kopen. Maar ben vandaag wel zonder enige stress naar de controle gegaan... das al een hele mijlpaal... dan komt de rest vanzelf ook wel ;)

Iedereen veel plezier met de geslachtsbepalingen!!!

20. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi dames!

Snap je gevoel wel hoor Anniek, geef het de tijd, je mag best even teleurgesteld zijn. Heel eerlijk dat je ervoor uit durft te komen, zijn er genoeg die dat niet durven.

Leuke kinderwagen, vind die paarse ook wel gaaf, maar de grijze heeft meer doorverkoopmogelijkheden etc..

Spannende tijd zeg zomer, hoop dat jullie kindje het niet heeft.

Qua plassen, heb er ook al echt last van dat ik vaak naar de wc moet.

Succes vulpen + inkt!

Hier ook nog geen spullen aan het kopen. Vandaag weer een echo gehad, maar die heb ik iedere twee weken. Durfde niet te vragen of hij naar het geslacht wilde kijken. Over twee weken weer een echo en ook de twintig weken echo is in die week, dan weten we het. Vandaag de eerste injectie gekregen, was gelukkig niet echt pijnlijk. De komende 20 weken krijg ik die dus ben wel blij dat het meeviel. Op vakantie mag ik hem zelf zetten!

Deel Deze Pagina