Lenthe, krijgen we nog een foto te zien van je aanwinsten? Ohh nu snap ik het Ves. Ik ben (gelukkig) niet zo thuis in die medische wereld. Dus jullie gooien af en toe met termen die ik echt niet ken, vandaar. Maar heb je je gevoel daar bespreekbaar gemaakt? Ik ga ervan uit dat zij jou wel kunnen uitleggen of het gevolgen heeft gehad dat je later bent begonnen met Ascal. Wellicht dat je schuldgevoel dan weg gaat of minder wordt.... Jij kon dit sowieso niet weten he!! Dus je hoeft helemaal geen schuldgevoel te hebben.. Knuffel!
soofster haha ik normaal ook hoor. Maar deze vond ik toen zo fijn. Misschien als hij er is dat ik hem dan toch niet gebruik. 😁 nou indd. Moet zeggen dat er ook wat spanning zit voor de overgang naar groep 3. E. Heeft ergens gehoord dat ze misschien niet mag. En er lopen een paar pesters op school rond... dus ze zit al niet zo lekker in dr vel.. jullie dame is nou al een draak zeg! Geloof dat je schrikt op zo'n moment!! ves ik snap je hoor.. gevoel dat je nu iets verkeerd gedaan heb naar je kindje..wat zei de.vk / gyn daar over? zuurtje geen wonder dat je dan niks aankomt. Vervelend dat je je nog zo beroerd voelt. Hopelijk gaat de ontsteking snel weg en voel je je weer helemaal fit! Beterschap met je dochtertje! Ze zijn zo zielig als ze echt ziek zijn hè. . lenthe haha dat zal dan echt een meisje zijn hoor! 😉 ben benieuwd naar je aankopen! 😁 Ik ben weer aan het afvallen! Bij E. Ook al (6 kg eraf en 4 erbij) vanaf 29 wkn toen richting de gyn en iedere week controles. Hoop niet dat het nuxweer dezelfde richting op gaat. Weeg nu (met kleding) 67.4 en paar wkn terug 71.9. Van de week geprobeerd de gyn. Te bellen maar kon alleen terecht tussen 11 & 12 dacht ik.. nogmaals proberen of zou het afvallen niet erg zijn? Ik eet gewoon Goed. Sochtends 3.boterhammen met koffie. Smiddags 2 en avond wat minder dan normaal. Oh en tussendoor nog fruit / groente..
Leuk dat je dat nog vraagt ondanks dat ik vrij weinig van mij heb laten horen de laatste tijd. Ik ben moe en druk dus soms weinig puf om alles te volgen en overal op te reageren. Ondanks dat ik lichamelijk verder wel goed te pas ben. De echo was leuk! We krijgen weer een jongen . Iedereen dacht een meisje dus dat is weer even schakelen. Jongensnaam word wel moeilijk, een meisjesnaam vind ik veel makkelijker. Voor de rest zag alles er ook goed uit op de echo. De controle bij de verloskundige was ook goed, ik had alleen een lage bloeddruk.
Je hoeft toch niet heel actief te zijn om mee te kletsen! 😉 Wat leuk weer een jongen!! Snap dat de omschakeling even wennen is! Vooral als iedereen roept meisje haha. Had je nog veel van je andere zoontje?
♡♡ 1-15 November2016 mama's ♡♡ 29 oktober 💙💙MamaDaanT, 30 jaar, 2e en 3e kindje 30 oktober 💙 JSS1989, 26 jaar, 1ste kindje 💖soofster , 28 jaar, 2e kindje, ♡Fryslangirl, 30jaar, 2e kindje, 1 November 💖Ilse2016, 32 jaar, 3de kindje 2 November 💙💖vlindertje23, 25 jaar, 1e en 2e kindje 3 November ♡ Elske, 24 jaar, 2e kindje ♡SnnR, 26jaar, 2e kindje 4 November ♡zuurtje, 34 jaar, 4e kindje ♡Slakkie, 31 jaar, 3e kindje 💛Mamalol, 25 jaar, 3e kindje 5 November ♡Butterfly1109, 29 jaar, 2e kindje 💙 honeyy, 27 jaar, 2e kindje ♡Loontje1, 31 jaar, 2e kindje 6 November 💙Floddertje123, 24 jaar, 2e kindje 7 November 💖Bengeltje86, 29 jaar, 2e kindje 8 November ♡Zomer15, 29 jaar, 2e kindje 10 November 💙Linda, 31 jaar, 3e kindje 12 November 💙 Ves, 32 jaar, 3de kindje 13 November 14 November ♡Vulpen & Inkt, 29 jaar, 1e kindje 15 November 💖Lenthe87, 28 jaar, 3e kindje 💙Anniek, 31 jaar, 3e kindje {+1 pleegkindje} Vlindertjes Poeliwoepie, ☆ Marieke ☆ Evira ☆ ukky ☆ J86 ☆ Saare ☆ Mum2Be2 9 💙Jongens 5 💖 Meisjes 1 💛 Verrassing Afspraken; Juni Elske: 3 juni -.controle Ves: 6 juni gyn Ilse2016: 7 juni controle verloskundige Bengeltje 9 juni gynaecoloog Ilse2016: 10 juni 20 weken echo Soofster: 10 juni 20 weken echo MamaDaanT: 10 Juni 20 weken echo (guo) SnnR: 13 juni - 20 weken echo fryslangirl: 14 juni - 20 wekenecho Elske; 15 Juni - 20 wkn echo Honey: 17 juni - 20 weken echo Bengeltje 20 juni -20 weken echo Mamalol: 21 juni - 20 weken echo Honey: 21 juni - controle gyn. Ves: 23 juni controle VK Loontje1: 28 juni - 20 weken echo Ves: 29 juni - 20 weken echo JSS1989: 29 juni - 22 weken echo Juli Vulpen/Inkt: 1 juli - 20 wekenecho zuurtje: 4 juli - 20 weken echo zuurtje: 14 juli - controle gyn Wil je op de lijst vraag het even of quote hem. Aan het begin en het einde van de lijst haal je dan de [QUOTE ] en [/QUOTE ] weg. Pas ook het totaal aan indien nodig. Zoek je de lijst? Gebruik 'bevallingslijst' in de zoekfunctie voor het terugvinden van de laatste lijst. Let op niet kopiëren !!!
Ik ben ondertussen toch wel 6 kg aangekomen. Ik ben wel 7 kg afgevallen met mijn MA in november dus veel maakt het niet uit. Ik woog nog 56,5 en nu weeg ik 62,5 dus erg is het niet. Heb wel van die eetbuien de laatste tijd. HELP Heb voor deze namiddag een afspraak gemaakt bij de dokter want ik heb iets heel vervelends nu. Heb een enorm pijnlijk bultje tussen men schaamlippen. Ik schaam me dood en ik wou niet naar de dokter maar het is al sinds woensdagavond en het lijkt alleen maar erger te worden. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Sorry dat ik weinig tot niet meeklets! Heb het erg druk met werk en ben moe met een kleintje van 1. Maar ik lees wel alles mee Vanochtend controle gehad. Baby groeit goed, baarmoeder was ter hoogte van de navel. De baby was het er alleen niet mee eens dat we even naar de hartslag gingen luisteren, tot twee x toe een trap haha Mijn bloeddruk was mooi laag 94/62(zit normaal rond de 100/70) alleen mijn ijzergrhalte in m'n bloed zit wel op de grens. Was nu 6,5 en met dit termijn mag die tussen de 6,5 en ... Zijn vertelde ze. Dus nu probeer ik eerst uit voedsel meer ijzer te halen. Ik las dat iemand hier ook afvalt? Ik ben nu 4 kilo kwijt, kan bij mij geen kwaad(overgewicht) en dat mag okk wel van de verloskundige. Ik eet en drink verder goed, zolang je je voedingsstoffen binnenkrijgt is het niet zorgwekkend. 8 juli controle verloskundige
Soms als ik tijdens het wassen met een vinger men vagina binnendring, voel ik zo'n uitstulpsel, soort van blokkage tegen de wand zeg maar, kent iemand dit gevoel? Ik dacht misschien door constipatie ofzo? Tijdens seksueel contact voel ik dan soms ook zo'n vervelend knikje de hele tijd. Vraag me af of dit normaal is..
♡♡ 1-15 November2016 mama's ♡♡ 29 oktober 💙💙MamaDaanT, 30 jaar, 2e en 3e kindje 30 oktober 💙 JSS1989, 26 jaar, 1ste kindje 💖soofster , 28 jaar, 2e kindje, ♡Fryslangirl, 30jaar, 2e kindje, 1 November 💖Ilse2016, 32 jaar, 3de kindje 2 November 💙💖vlindertje23, 25 jaar, 1e en 2e kindje 3 November ♡ Elske91, 25 jaar, 2e kindje ♡SnnR, 26jaar, 2e kindje 4 November ♡zuurtje, 34 jaar, 4e kindje ♡Slakkie, 31 jaar, 3e kindje 💛Mamalol, 25 jaar, 3e kindje 5 November ♡Butterfly1109, 29 jaar, 2e kindje 💙 honeyy, 27 jaar, 2e kindje ♡Loontje1, 31 jaar, 2e kindje 6 November 💙Floddertje123, 24 jaar, 2e kindje 7 November 💖Bengeltje86, 29 jaar, 2e kindje 8 November ♡Zomer15, 29 jaar, 2e kindje 10 November 💙Linda, 31 jaar, 3e kindje 12 November 💙 Ves, 32 jaar, 3de kindje 13 November 14 November ♡Vulpen & Inkt, 29 jaar, 1e kindje 15 November 💖Lenthe87, 28 jaar, 3e kindje 💙Anniek, 31 jaar, 3e kindje {+1 pleegkindje} Vlindertjes Poeliwoepie, ☆ Marieke ☆ Evira ☆ ukky ☆ J86 ☆ Saare ☆ Mum2Be2 9 💙Jongens 5 💖 Meisjes 1 💛 Verrassing Afspraken; Juni Ves: 6 juni gyn Ilse2016: 7 juni controle verloskundige Bengeltje 9 juni gynaecoloog Ilse2016: 10 juni 20 weken echo Soofster: 10 juni 20 weken echo MamaDaanT: 10 Juni 20 weken echo (guo) SnnR: 13 juni - 20 weken echo fryslangirl: 14 juni - 20 wekenecho Elske; 15 Juni - 20 wkn echo Honey: 17 juni - 20 weken echo Bengeltje 20 juni -20 weken echo Mamalol: 21 juni - 20 weken echo Honey: 21 juni - controle gyn. Ves: 23 juni controle VK Loontje1: 28 juni - 20 weken echo Ves: 29 juni - 20 weken echo JSS1989: 29 juni - 22 weken echo Juli Vulpen/Inkt: 1 juli - 20 wekenecho zuurtje: 4 juli - 20 weken echo Elske91: 8 juli - controle verloskundige zuurtje: 14 juli - controle gyn Wil je op de lijst vraag het even of quote hem. Aan het begin en het einde van de lijst haal je dan de [QUOTE ] en [/QUOTE ] weg. Pas ook het totaal aan indien nodig. Zoek je de lijst? Gebruik 'bevallingslijst' in de zoekfunctie voor het terugvinden van de laatste lijst. Let op niet kopiëren !!!
Oeh wat wordt er toch flink wat afgekletst hier! Gezellig!! Ik ga proberen op iedereen te reageren maar aangezien ik de laatste tijd echt de helft vergeet wat ik 2 min eerder wilde doen kan het soms lastig zijn Honeyy ik ben geweest hoor bij de koopavond, maar helaas was hier ook alweer al veel weg. Maar wel wat leuke dingetjes gescoord, en wat je zegt straks lekker los in de sale Maar wat sneu voor je meiske dat ze niet helemaal lekker in d'r vel zit het is soms ook al veel wat ze moeten en vooral die laatste weken tot aan de zomervakantie zijn best spannend. Hier zie ik het ook met E hoor die is ook veel sneller moe en prikkelbaarder, ben blij als de zomervakantie begint iig Soofster ja dat is een meid! Nu al lekker eigenwijs ik snap dat je je even helemaal suf schrok. Gelukkig dat de vk het hartje daarna snel gevonden had. Lenthe wat leuk een meisje, gefeliciteerd!! Hier was het met 16 welen ook al heeeel duidelijk te zien dat het 2 boys waren, dus dat zal bij jou vast wel goed zitten denk ik Zuurtje beterschap met je dochtertje! En wat vervelend dat je je nog beroerd voelt ik hoop ook voor jou dat het snel beter gaat! Floddertje een jongetje leuk!! Gefeliciteerd! Elske dat geloof ik best dat je kleintje veel energie van je vraagt, maar gelukkig dat alles goed gaat met de beeb JSS meid gewoon naar de dokter gaan hoor als je het niet vertrouwd, ik was daar ook altijd heel erg in dat ik niet wilde, maar nu denk ik ook maar zo, die dokters zijn wel wat gewend. Vaak nog wel 20 x genanter dan wat jezelf dan hebt
Honey, ik heb nog heel veel. Alle kleertjes bewaard en nog wel meer spul dat dat scheelt mooi geld. jss, wat mama van daan zegt wou ik ook zeggen. Dokters zien heel wat voorbij komen. Al snap ik wel dat je het niet leuk vind.
Inderdaad Honey. Ik zou hem zeker nog niet weggooien. Als hij een keertje ziek is en in 1 nacht al zn slaapzakken onder spuugt oid dan heb je sowieso nog lekkere reserve! Wat vervelend dat E niet zo lekker in haar vel zit. Wordt ze ook echt gepest? Geen idee of het afvallen erg is. Ik zou het wel even overleggen in ieder geval! Daar zijn ze voor toch? Wat leuk Floddertje dat je weer een jongen krijgt. De jongens zijn in de meerderheid hier! Wel leuk voor je oudste dat het een jongen is, kunnen ze heerlijk samen spelen! JSS hoe was het bij de dokter? Snap dat je eigenlijk niet wilt, maar goed dat je toch bent gegaan! En wat de andere meiden ook al zeggen, hij heeft vast al duizend ergere dingen gezien hoor. Snap dat het druk is met een kleintje van 1 inderdaad Elske. Wordt je bloed bij iedere controle geprikt? Mijn bloeddruk wordt alleen maar gemeten. Nog nooit iets gehoord over ijzer oid. Dan zal het wel goed zijn gok ik Kan je geen vitaminepillen slikken met ijzer erin? Wie weet helpt dat ook...
Trouwens, mijn voornemen om minder boos te worden op mijn zoontje is voor vandaag geslaagd! We hebben een super leuke dag gehad en hij was erg lief. Ondanks dat hij op een gegeven moment gigantisch woest werd van de moeheid, bleef ik rustig. Wat een heerlijk gevoel, haha! Op naar morgen, een mooie, relaxte, zonnige en vrolijke dag!
soofster ben er met 13 weken op bloed gepeokt omdat ik binnen een jaar weer in verwachting raakte en dan kan je ijzer nogal dalen. Toen was m'n ijzer al op de grens voor dat termijn, en nu voor de zekerheid weer geprikt en wederom op de grens. Wil het eerste paar weken even met eten proberen kijken of ik verschil merk en anders ga ik inderdaad iets ervoor halen. Word er op mijn volgende controle ook weer op geprikt bij hun. Hier vandaag ook beetje boos geworden op D. Hij wordt wat boos en huilerig als die ontzettend moe is en kon het vandaag niet echt hebben.. Voel me dan gelijk zo schuldig maar daarna weer lekker knuffelen met de schat wn dan is het ook weer goed
Bedankt meiden doet me goed om dat te horen. Jullie hebben waarschijnlijk gelijk maar toch schaamde ik me wel moet ik zeggen. Ik heb een ontstoken kliertje tussen men schaamlippen; ik moet daar 2 keer per dag gynaecologische isobethadine op doen met een oorstokje maar ik doe het 3 keer want het doet echt pijn en ik moet vaak plassen dus je veegt dat snel weg... Volgens mij heb ik ook een blaasontsteking want af en toe doet het plots veel pijn als ik plas (sinds vanochtend) en dan de volgende keer weer niet. Echt vreemd. Ik kijk het even aan en ga veel water drinken en als het niet weggaat dan maandag nog maar een keer naar de dokter. De uitstulping die ik soms heb in men schede kan een verzakking zijn van men bekken. Daarom heb ik wss ook soms veel pijn in men bekken. Dat moet ik volgende keer met men gynaecoloog eens bespreken maar dat is niet dringend. Als het niet betert zou ik naar de fysio moeten. Nog meiden die zo vaak moeten plassen nu al?? x
Soofster wat goed dat je het onder controle hebt kunnen houden wees niet zo streng voor jezelf (Elske ook niet). Je hormonen gieren door je lijf en stijgen nog steeds en ze nemen nu eenmaal je lichaam over. Ik maakte mezelf er ook enorm druk in dat ik soms zo'n moodswings heb en soms dan ineens een huilbui heb en uitvlieg tegen men man/hond maar die knop heb ik omgedraaid. Ik voel me nog wel schuldig soms maar ik kan er nu eenmaal niets aan veranderen. Ik probeer het dan goed te maken met verrassingkjes van de winkel of lievelingseten klaarmaken enzo en extra lief zijn op de momenten waarbij ik mezelf wel in de hand heb. We zitten dan ook met al die kwalen en pijnen en dat maakt het voor ons ook zeker niet gemakkelijk. x
Jss1989 gelukkig maar dat dat het is. Het plassen maar even in de gaten houden(pijn) anders maandag jnderdaad even een plasje wegbrengen. Ik moet hier ook vaak naar het toilet hoor, komt omdat je baarmoeder en kindje groeien en meer druk zetten op de blaas Als je eenmaal bevallen bent schaam je je nergens meer voor hoor haha.. Teminste ik niet bij m'n bevalling stonden er 7 mensen in de verloskamer dus tja... 1 meer of minder
Oh vandaar Elske. Wel goed die extra controles zeg! Ik hoop voor je dat je je ijzer omhoog krijgt zelf! Goed dat je naar de huisarts bent geweest en dat je een middeltje ervoor hebt gekregen JSS. Hopelijk is het snel over. Ik hoef nog niet veel te plassen. Maar hoorde Honey er laatst wel over. Maar als het pijn doet kan het zeker blaasontsteking zijn! Ik dacht dat ik bij de eerste zwangerschap niet zoveel last had van de hormonen. Maar nu bij deze wel. Stond laatst zelfs te huilen in de juwelier omdat ik problemen had met mijn trouwring. Serieus echt te huilen, tranen met tuiten! Ik was die ellende met die ring zo zat, maar dat het zo hoog zat wist ik ook niet, hahahahaha. Bizar wat een zwangerschap met je kan doen..... Hahah inderdaad Elske na een bevalling is je schaamtegevoel redelijk weg. Toen ik beviel moest ik naar het ziekenhuis en de bevalling duurde zo lang dat ik de ochtend-, middag-, en avondploeg mee heb gemaakt. En iedereen moest natuurlijk even kijken en voelen. Ik lag platgespoten met een ruggenprik en na zoveel uur kon het mij echt geen bal meer schelen, als dat kind er maar uit kwam! haha
Hoe was jullie dag verder? Begreep op het nieuws dat het weer nogal uiteen liep in Nederland.. Wij hebben in ieder geval heerlijk van de zon kunnen genieten. Zijn lekker op de fiets naar het strand geweest. Was echt heerlijk daar! Morgen nog maar even genieten van de zon!