1 - 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soofster, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    2016 mama's ♡♡

29 oktober
    💙💙MamaDaanT, 30 jaar, 2e en 3e kindje

30 oktober
    💙 JSS1989, 26 jaar, 1ste kindje
    💖soofster , 28 jaar, 2e kindje,
    ♡Fryslangirl, 30jaar, 2e kindje,

1 November
    💖Ilse2016, 32 jaar, 3de kindje

2 November
    💙💖vlindertje23, 25 jaar, 1e en 2e kindje

3 November
    ♡ Elske91, 25 jaar, 2e kindje
    💙 SnnR, 26jaar, 2e kindje

4 November
    ♡zuurtje, 34 jaar, 4e kindje
    ♡Slakkie, 31 jaar, 3e kindje
    💛Mamalol, 25 jaar, 3e kindje

5 November
    ♡Butterfly1109, 29 jaar, 2e kindje
    💙 honeyy, 27 jaar, 2e kindje
    💙Loontje1, 31 jaar, 2e kindje

6 November
    💙Floddertje123, 24 jaar, 2e kindje

7 November
    💖Bengeltje86, 29 jaar, 2e kindje

8 November
    ♡Zomer15, 29 jaar, 2e kindje

10 November
    💙Linda, 31 jaar, 3e kindje

12 November
    💙 Ves, 32 jaar, 3de kindje

13 November

14 November
    ♡Vulpen & Inkt, 29 jaar, 1e kindje

15 November
    💖Lenthe87, 28 jaar, 3e kindje
    💙Anniek, 31 jaar, 3e kindje {+1 pleegkindje}

Vlindertjes
    Poeliwoepie, ☆ Marieke ☆ Evira ☆ ukky ☆ J86 ☆ Saare ☆ Mum2Be2

11 💙Jongens 5 💖 Meisjes 1 💛 Verrassing

Afspraken;

Juni
    Ves: 24 juni 20 wkn echo, controle gyn
    Zomer; 24 juni 20 wkn echo
    Zomer; 27 juni controle gyn.
    Loontje1: 27 juni controle gyn
    JSS1989: 29 juni - 22 weken echo
    Elske91: 29 juni - geslachtsbepaling
    Bengeltje 30 juni echo

Juli
    Vulpen/Inkt: 1 juli - 20 wekenecho
    zuurtje: 4 juli - 20 weken echo
    Elske91: 8 juli - controle verloskundige
    Bengeltje 12 juli groei echo😓
    zuurtje: 14 juli - controle gyn
    Honey; 22 juli - controle gyn. + suikertest
    SnnR: 25 juli - controle gyn

Augustus;
    Bengeltje 9 aug groei echo
    Honey; 15 Aug - Controle gyn.

September
    Bengeltje 1 sept echo

Wil je op de lijst vraag het even of quote hem. Aan het begin en het einde van de lijst haal je dan de [QUOTE ] en [/QUOTE ] weg.
    Pas ook het totaal aan indien nodig.

Zoek je de lijst?
    Gebruik 'bevallingslijst' in de zoekfunctie voor het terugvinden van de laatste lijst.

Let op niet kopiëren !!!

2. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Hoi Dames,

Ik meld me ook weer even hier, we zijn lekker op vakantie geweest en moest alles weer ff opstarten, maar we zijn er weer. Als een heel ander mens weer terug gekomen, was echt nodig na het nare jaar, ff er tussenuit.

Vorige week een prachtige 20 weken echo gehad, 1 uur lang lekker naar ons druktemakertje mogen kijken. Hele uur wakker en af en toe moesten de metingen overnieuw omdat het zo druk was. Ik zie het allemaal wel gebeuren en kijk er nu vrij positief naar. Heb vandaag zelfs de stap gezet om een wiegje te bestellen. Ik heb de shnuggle mozeswieg besteld. We hopen in december naar ons nieuwe huis te gaan dan bestel ik dan een complete kinderkamer met ledikantje of via marktplaats.

Ik zal zo ff wat terug proberen te lezen, maar alle 3 weken gaat me niet lukken denk ik zo ;).

Ben wel echt in een groeispurt beland das wel weer ff wennen. Niet kunnen bukken, snachtsbandenpijn, eten en slapen voor 2.... jullie ook??

3. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    fryslangirl fijn dat de 20 wkn echo goed was! Weten jullie nu ook wat je krijgt of blijft dat een verassing? Ik kan al moeilijk E. Dr schoenen oid aan doen 😂 ze kan het opzich zelf maar soms als we haast hebben is beetje hulp wel handig 😁 nog steeds zo druk op het werk?

4. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    We weten wat het wordt maar het blijft een verassing voor de rest van de wereld.. en ivm evt. meelezers plaats ik dat hier ook niet. Dus mocht er iemand de lijst een keer bijwerken mag er een geel hartje;)

We hebben ook al een naam, jullie ook? Vandaag het wiegje binnengekregen. Heel mooi, alleen had ik gekozen voor de standaard waar je mee kon schommelen en als vaste standaard kunt gebruiken. Die is alleen heel laag, dus ik denk dat ik hem ga ruilen. Als ik een hogere wil dan kan ik kiezen voor een gewoon staande standaard of een schommelende. Wat zouden jullie doen?? Ik heb plaatjes toegevoegd.

Bijgevoegde bestanden:

5. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een schommelwieg fryslangirl. Maar moet zeggen dat ik het geen meerwaarde vindt. Hij staat bij mij altijd gewoon stil.
    Leuk dat jullie het zelf al wel weten wat het wordt! Hebben jullie samen toch een geheimpje.

6. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Zuurtje is het gelukt met het bedje? Staat alles al in elkaar?

Zijn ze bang dat je zwangerschapsdiabetis hebt honey? Waarom was E. zo klein eigenlijk?
    Haha en je zoon is nu al een echte vent! Haha

Top dat je echo goed was Mamalol! En succes dan maar met je laatste drukke vakantiedagen. Straks op je werk kan je weer uitrusten 😜😉

Wat fijn dat jullie zo een lekkere vakantie hebben gehad fryslangirl! Heerlijk! En ook een mooie echo dus! Spannend een geheimpje met z'n tweetjes. Dat zou ik niet kunnen hoor. Hihi.
    Wij hebben ook al een naam. En ik moet elke keer weer oppassen dat ik haar naam niet zeg, maar haar stug 'de baby' blijf noemen.
    Mooi wiegje trouwens! Ik zou denk een vaste wieg doen. Of kan je de schommelwieg ook vast zetten? Als dat zo is zou ik voor de schommelwieg gaan. Gewoon omdat het kan 😁

Hier heb ik helaas last van mijn bekken. Continu een gevoel alsof er een grote kneuzing zit bij mijn schaambot. Heel irritant. Hopelijk blijft het hierbij, want als het erger wordt dan wordt ik wel een stuk beperkter.

Pff vandaag een drama dag gehad. Mijn zoon wilde serieus niets en moest om alles huilen. Dan duurt een dag lang...... Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen! Haha

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    *ik kom onder mijn steen uitgekropen*

Ik heb even niets meer van mij laten horen. Het is hier een klein beetje erg druk. Zo af en toe heb ik even bijgelezen maar reageren op zoveel via de telefoon is bijna niet te doen.
    We zijn bezig met de verbouwingen in huis, niets gaat zoals wij dit graag willen. Ben helaas een tijdje ziek geweest, diarree die maar niet verdween en was 3.5 kg afgevallen. Helaas heb ik ook zo nu en dan bloedingen.

We zijn gewoon alweer op de helft, hier verbaas ik mij over. Er staat nu bij de zwangerschapskalenders; 'het aftellen kan beginnen'... ik denk dan echt; euh mooi niet, ik moet nog zóó veel!

8. SnnR

SnnR Actief lid

3 mrt 2016
    201
    0
    0
    Anniek wat vervelend dat je zo ziek bent geweest en bloed verliest. Dit heeft verder nog geen oorzaak? Hopelijk knap je snel weer wat op en zitten de kilo's er zo weer aan. Ja wat bijzonder dat we over de helft zijn hé, voor mijn gevoel begint het ook nu pas echt.

Soofster ach wat jammer dat je zoon een minder fijne dag had gisteren, soms heb je dat even hé, hopelijk is hij vandaag weer wat vrolijker voor mama haha
    Wat vervelend van je bekken, ik heb een plek bij mijn schaambotje die doorstraalt naar mijn rechter bil, het lijkt alsof het er in geschoten is of een spiertje niet goed zit. Dat gevoel heb ik nu een weekje. Kan je dit vergelijken? Ik had er eerlijk gezegd nog niet aan gedacht dat dit bekkenpijn kon zijn. Wat ik wel prettig vind is een matje op de grond leggen en dan op je rug erop liggen, knieën optrekken en dan rondjes draaien met je knieën dan masseer je als het ware je onderrug. Is wel gevoelig maar daarna voelt het bij mij losser.

Fryslangirl wauw blij voor jullie dat de echo goed was, nu ook lekker proberen te genieten. Goed dat je een wieg hebt gekocht. Hij/zij komt er gewoon in te liggen in november. Komt helemaal goed. Vind het een hele mooie wieg. Ik heb een schommelfunctie op de wieg maar dit gaat niet heel gemakkelijk dus zal niet gek veel gebruik van gemaakt worden denk ik.

Trouwens is iedereen van plan om het kindje eerst op de slaapkamer in een wieg te doen? Ik twijfel hier nog over. Heb een ledikant en zit er aan te denken om deze gelijk te gebruiken met misschien een sleepyhead kussen om het iets compacter te maken.

Pooeee namen.... Wij hebben nog geen naam. We hadden een hele leuke meisjes naam . Nu het een jongetje is hebben we echt geen idee. Hebben wel een lijstje maar niet echt een wauw dit wordt m naam erbij. Wij houden van korte namen die je niet veel hoort maar ook niet te vreemd of gek zijn. Dus mocht iemand ideeën hebben kom maar op......

Werk week went trouwens weer veel te snel haha, zit er weer helemaal in en sta bomvol gepland dus de dagen gaan snel

9. SnnR

SnnR Actief lid

3 mrt 2016
    201
    0
    0
    Honeyy wat fijn hé elke keer een echo. Ook fijn dat het goed volgens schema groeit en niet achterloopt. Hij is er inderdaad wel heel trots op haha mooi.
    Bij ons zeiden ze ook dat het kindje nu al in een onmogelijke stuit lag. Maar dit hoeft nu toch nog niks te beteken of wel? Maakte me er eigenlijk geen zorgen over.

10. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Anniek wat vervelend dat je zo ziek bent geweest zeg! Hopelijk knap je snel op!

Snnr wij gebruiken gelijk de ledikant. Eerste week komt de kleine bij ons op de slaapkamer in de kinderwagen bak, en langzaam aan wennen in eigen bedje en dan eerst ook in kinderwagen bak. Wij hebben dit met D. ook zo gedaan, maar moet wel zeggen dat je het pas moet gaan doen als je er zelf aan toe bent. Vond het met D. toen wel een hele grote stap al haha.

Babynamen wij zijn ook al uit de namen. Vorige keer met D. totaal niet eens over een meisjesnaam en daar waren we deze x sneller overeens dan een jongensnaam. Nog een kleine week geduld en dan weten wij ook voor 100% of het een jongen of een meisje is.

11. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Fijn weer een goede echo mama lol

Mooi wiegje fryslangirl, geheimpje lijkt me lastig.

Anniek balen, succes met verbouwen en probeer ook te genieten.

Wiegje wil ik snachts gebruiken. Twijfelde enorm bij nummer een.
    Vond fijn met voeden en in kraamtijd erin te kijken. Je kan ook ledikant als dat past op je kamer zetten. Een slaapje liet ik altijd in ledikant doen.
    Soms deed ik de box of kinderwagen.

We hebben al wat namen en zijn uit over meiden kaartje. Maar nog ff wachten totdat we taart aan gaan snijden.
    Maar mssn verandert de naam dan wel.

Soofster doe je wat aan je bekken problemen? Bijv fysio.
    Als je niet lekker in ke vel zit of druk bent voelen die muiters dat goed aan.
    Hier enorm lange werkdagen gehad. Vandaag toch echt wat poetsen en wil telkens kastje etc meenemen. Maar trok dan alles over hoop.

12. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    Haha ja geheimpje is ook wel lastig;) tis vooral grappig omdat iedereen ervan overtuigd is dat ze weten wat het wordt... maar de meesten zitten er naast...

Wij doen dus eerst wiegje op de slaapkamer, denk dat we dat anders ook wel gedaan hadden, maar we hebben nu maar 1 slaapkamer dus het kan ook niet anders...

Ik ben naar Cesartherapie gegaan met mijn bekken dat heeft mij echt enorm geholpen Soofster. Ik zou wel aanraden om er zo snel mogelijk wat mee te doen, hoe erger het wordt hoe minder makkelijk weer terug te krijgen. Je krijgt tips en oefeningen om dingen te doen en ze checken hoe je bekken tegenover elkaar staan. Bij mij stond het steeds scheef dat deed het meest pijjn. Nu blijft het door oefeningen recht staan en heb ik bijna geen last meer. Vorige zwangerschap gewoon naar de fysio geweest, daar had ik niet zoveel aan.

Naam was ook deze keer niet zo heel lastig we hebben alleen de schrijfwijze wat aangepast. Omdat ik het op internet gevonden had dat de schrijfwijze die we hadden van oorsprong voor het andere geslacht was. Aangezien we over de twijfelden over de schrijfwijze gaan we dan toch voor de andere.

13. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Anniek fijn dat je er weer bent! Wat vervelend dat je zo ziek was. Enig idee waar die bloedingen vandaan kwamen?
    Wat zijn jullie allemaal aan het verbouwen? Balen dat het allemaal tegen zit. Maar uiteindelijk zal het vast mooi worden!

Wat jij omschrijft Snnr dat voel ik niet. Bij mij voelt het echt als een grote blauwe plek vlak boven mijn schaambeen zeg maar. Google leverde bekkenpijn op. Weet het dus niet zeker. Leg het probleem volgende week even bij de verloskundige neer en dan inderdaad gelijk actie ondernemen. Moet wel mobiel blijven de komende 20 weken!

Hoe voelde jouw bekkenpijn fryslangirl? Goede tip van die cesartherspie. Ga ik zeker proberen als het echt mijn bellen zijn. Ben altijd beetje sceptisch over fysiotherapeuten omdat je dan vaak met oefeningen naar huis wordt gestuurd.. En ja, ik heb te weinig discipline om dat structureel te doen 🙈

De baby komt bij ons op de slaapkamer ja. En dan in een wiegje. Maar zou natuurlijk ook in een ledikant kunnen. Ben wel een groot voorstander van samen slapen. Maar vooral omdat ik nogal panisch ben en ook omdat ik borstvoeding ga geven.

Wat leuk zomer dat jij al met een kaartje bezig bent! Ik wil er volgende week eens even voor gaan zitten. Heb wel de gedichtjes denk ik al..

Nog even een vraagje. Is die Facebook groep van jullie nog erg actief? en kunnen andere mensen zien dat je lid bent van de groep?

14. Ves

Ves Actief lid

20 aug 2014
    243
    0
    0
    Naam eindelijk over uit <3 kan niet wachten :D

Morgen de 20 weken echo, spannend!!

Soofster FB groep is heel actief en geheim dus niemand kan zien dat je er lid van bent...

Verder snotverkouden en dan dit warme weer = geen goede combi :(

15. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Ves ben benieuwd.
    Balen van je verkoudheid. Nu zijn we kwetsbaarder.
    Telkens als ik zo goed als opgeknapt ben heb ik korte nacht slaap. Vorige week door zoonlief en nu door hectische dagen op t werk.

Onze twintig weken was ok. Blijft altijd bijzonder en spannend.
    Kindje was ondeugend lag nog diep. Met zijn rug naar ons toe toen dwars en benen n handen voor gezicht.
    Maar ze heeft alles kunnen zien. Geslacht staat op geschreven kan de envelop naar de bakker. Aan gewicht en hartslag denk ik meisje. Aan hoe mijn eerste zwangerschap en nu is denk ik jongen. Nou we zullen zien.

Morgen nog dagje werken. En avond borrelen met kameraden. Zin in.
    Nu zo met zoonlief naar een zwanger beurs.

Hoop dat jullie je goed voelen.
    En lekker genieten!!!!

16. Mamalol

Mamalol Actief lid

19 nov 2015
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de echo goed was zomer! Welk gewicht en hartslag had jullie kindje dan?.. Omdat je aan een meisje denkt?? Bel wel nieuwsgierig &#128540;

17. Ves

Ves Actief lid

20 aug 2014
    243
    0
    0
    Jaaaa alles was goed, even dacht ze een 2e afspraak te moeten maken omdat hij niet echt meewerkte maar gelukkig bedacht hij zich en liet alles mooi zien <3

Zomer fijn bij jou ook alles goed :D en ben benieuwd!!! Spannend hoor

18. fryslangirl

fryslangirl Actief lid

13 mrt 2015
    316
    32
    28
    Vrouw
    Mede eigenaar bedrijf
    Friesland
    soofster, heb verschillende pijnen gehad van de bekkenpijn. Meestal start het in het midden net boven mijn stuitje. Soms meer links soms meer rechts. Daarnaast ook in mijn billen, maar de pijn gaat op een gegeven moment over naar de benen. Dit gewoon omdat het lichaam iedere keer iets nieuws probeert in te schakelen om van de pijn af te komen. Bij de fysio deden ze alleen maar de spieren losmaken, kon ik weer 1 dag wat en daarna weer niets. Toen heb ik echt weken bijna niet kunnen lopen. Nu krijg ik slimme tips om het daarna weer te voorkomen en kan ik eigenlijk alles nog doen. Alleen af en toe wat tintelingen in mn billen. Als je weet hoe het is om niets te kunnen doen wil je wel wat oefeningen doen hoor ;)

Ves veel plezier met je 20 weken echo!! En zomer ben heel benieuwd wat het is ;) en of je gelijk hebt natuurlijk haha... Wanneer gaan jullie de taart aansnijden?

19. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Ves fijn dat die toch mee wilde werken.

Wij snijden 17 juli de taart aan.
    Hartslag 140, gewicht 333 gram met 20, 4
    Zoon was met 19,6 weken 357 gram hartslag 160
    K weet het echt niet. Beide is welkom. Twee jongens lijkt me gaaf, wonen buiten af. Maar met meisje shoppen, tutten en spelletje doen ook weer.
    Ach dan nog afhankelijk wat t karakter is. Ben nu ineens wel heel benieuwd.

20. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Fijn dat alle echo's weer goed zijn! Geeft toch altijd een prettig gevoel dat het bij iedereen goed gaat!

Leuk dat jullie een naam hebben ves! Hier gingen de buurmeisjes een namenlijstje opstellen zodat we daaruit konden kiezen voor onze baby. De naam die wij hebben stond wel op hun lijstje! In de top 3 zelfs! Haha. Ze zullen wel trots zijn als de baby straks geboren is.

Wat een discipline heb je zomer! Ik zou niet zo lang kunnen wachten hoor, nu je weet dat het bekend is. Heb je het briefje al weggebracht? Of ga je straks stiekem spieken &#128540;?
    Hoe was de zwangerbeurs? Nog leuke dingen kunnen kopen oid?

Mamalol begint het bij jou nu ook te kriebelen om te weten wat het wordt? Ik heb heel veel bewondering voor jullie keuze hoor!

Jaa fryslangirl, je hebt wel gelijk. Als je echt niet meer kan lopen etc wil je die oefeningen zeker wel doen! Ik wacht het gewoon nog steeds af.. Hopelijk blijft het binnen de perken.

Vandaag hadden we zomerfeest bij de opvang van mijn zoontje. Was erg leuk met een springkussen, schminken, cakejes versieren etc. Zoonlief was helemaal in zijn element! Haha

Deel Deze Pagina