1 - 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soofster, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    nog dames bijgekomen lees ik

gefeliciteerd en welkom

namen: hier maar 1 naam en die kan zowel voor jongen als meisje
    het is een heel zeldzame naam: ik ben hem toch nergens tegengekomen en ik heb hem ook nog nooit gehoord bij een ander kindje

is het nog geen 21ste, ik ben zo benieuwd naar dit kleintje

hier net aan het kijken en lezen geweest op het internet voor een duo buggy
    ik had onze vorige weggedaan want die stond toch maar te staan en was ook te zwaar voor mij na het ongeval in juni (redelijk zware buggy met zitjes achter elkaar)
    nu eentje langs elkaar gevonden die door de deur (70cm breed) past
    wanneer zou ik die het beste kunnen bestellen ivm levertijd? de overige kinderwagens die we hadden hebben we in een winkel gehaald maar ken geen winkel waar ze deze hebben staan

2. SnnR

SnnR Actief lid

3 mrt 2016
    201
    0
    0
    Tnx dames!
    Jullie natuurlijk ook allemaal gefeliciteerd !

3. Soofster

Soofster Actief lid

13 dec 2015
    475
    0
    16
    Prettig om te lezen dat jullie die onzekerheid ook voelen. Mijn man vindt dat ik niet zo raar moet doen. Je bent toch gewoon zwanger zegt hij! Dus we gaan het nu vandaag toch maar aan mijn ouders vertellen. Misschien dat het dan wat meer gaat landen bij mij.

Ik heb nu ook nog helemaal geen kwaaltjes. Dat maakt mij ook onzeker. Heb wel elke dag een middagslaapje gedaan en ga op tijd naar bed. Maar niet zo heel extreem als met mijn zoontje. Maar ach, op internet lees ik dat het bij veel met 6 weken komt, dus ik wacht nog maar even rustig af.

Met namen ben ik nog niet helemaal bezig. Vince vind ik ook erg leuk. En Stef. Meisjesnamen zijn zoo veel makkelijker inderdaad, haha.

Welkom SnnR. Wat een nare tijd heb jij achter de rug. Ik hoop voor je dat je inderdaad een beetje kan genieten. Al zal je blij zijn als de 9 maanden voorbij zijn en je een gezond kindje in je armen hebt.

Zuurtje, gaat jouw jongste nog in de buggy dan? Ik heb helemaal niet nagedacht over een duobuggy. Ik dacht een plankje achter de wagen en dan redden we het wel. Zoontje is dan bijna 2,5. Hij zit nu al bijna nooit meer in de buggy / kinderwagen.
    Of schat ik dat dan te makkelijk in? Hebben andere meiden hier tips over?
    Bij mijn ouders staat eventueel een duowagen, die kan ik altijd pakken. Maar dat is ook een zware, met de kindjes achter elkaar. Dat ding is serieus maar 5x gebruikt ofzo, haha. Echt zonde!

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    zuurtje ik vind alle namen van je kinderen een beetje apart. Niet lelijk hoor! Maar nog nooit gehoord 😊 misschien naar de goede echo bestellen?

mum ik moest even Google. Aparte namen.. Mooi!!

Nieuwe zwangere gefeliciteerd en welkom

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    soofster E gaat ook nog in de buggy, bijv. Naar efteling. Haha maar die is lekker lui. Als de baby et is kan ze evt op zo'n plankje staan. Leuk dat jullie het gaan vertellen. Op wat voor manier? Geniet ervan 😊😊

6. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    #346 JSS1989, 3 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2016
    Hoi meiden, hier ben ik dan :) Honey, bedankt voor de tip en MamaDaan, bedankt voor de link!

Ik mag ook op de lijst, kan iemand mij er aub opzetten, anders doe ik misschien weer iets verkeerd :).
    Jess, 26 jaar, 1ste kindje (na MA)
    Eerste echo bij gynaecoloog 24 maart
    Uitgerekend voor 4 november 2016

Ik had vannacht echt een helse nacht :( ik dacht echt dat het voorbij was. Vorige keer had ik ook zo'n nacht op 5 weken. Pff wat zou dat toch kunnen zijn. Echt ondraaglijke pijn in men buik en borsten voor ongeveer een kwartier. Het leek wel een uur. Iemand dit ook gehad? Maak me nu wel beetje extra zorgen natuurlijk. Vorige keer had ik zo'n vreselijke eerste echo. Wil het echt niet nog eens meemaken :(.

xx

7. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Namen, jeetje, zo ver ben ik nog niet, eerst maar het geslacht weten :)

Mijn man heeft het per ongeluk tegen zijn broer verteld, dus die is de eerste van de familie die het weet. Ik wil het pas zeggen na de eerste echo, want het voelt een beetje onwerkelijk, ik hou er toch best rekening mee dat het mis kan gaan, al ben ik niet echt bang ervoor.

8. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb heel wat bij te lezen lijkt me :) goede bezigheid voor men zenuwen wat onder bedwang te houden. Ben zo aan het twijfelen om te bellen voor een vroegere afspraak maar ik had mezelf voorgenomen op 8 weken en niet vroeger. Ik zie dat jullie ook al over namen bezig zijn :)

9. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    jss1989, he getsie meis, klinkt vervelend! Geen idee wat het zou kunnen zijn. Nu geen klachten verder? Hopelijk is het gewoon goed hoor!

10. MamaDaanT

MamaDaanT Actief lid

7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Jss! Ik zal je op de lijst zetten!

Wat vervelend voor je dat je een slechte nacht heb gehad, bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik rond de 5 weken ook ondraaglijke pijn in m'n buik het begon toen snachts en het waren een soort aanvallen die opkwamen een 10 min tot kwartier duurde en dan ging het weer weg, naar de huisarts geweest en bleek toen een urineweginfectie te hebben. Met m'n kleine spruitje was niks aan de hand. pijn in m'n borsten had ik er niet bij, maar goed iedereen is anders. maar als je pijn blijft houden of gewoon zekerheid wilt kan je gewoon ff bellen voor een afspraak met huisarts of verloskundige;)

Soofster gefeliciteerd met de 5 weken :D! En veel plezier met het vertellen aan je ouders!

Hier weten mijn schoonouders het ook al. Morgen ga ik met E en m'n schoonmoeder naar de Efteling (🙏🏻 voor een beetje goed weer) en omdat ik normaal met E altijd in de attracties ga waar ik nu dus niet meer in mag zou het wel heel erg opgevallen zijn , en had eigenlijk ook geen zin om smoesjes te verzinnen. Dus hebben we het afgelopen weekend tegen hun verteld. En het is heel fijn dat je het er nu gewoon lekker met ze het
    erover kan hebben :D en ze waren dolblij:D

Namen heb ik hier nog geen idee van :( We wachten denk ik eerst op wat het wordt.

Oehhh volgende week heb ik gewoon m'n eerste afspraak alweer achter de rug:D can't wait 😁

11. MamaDaanT

MamaDaanT Actief lid

7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    ♥ 1-15 november 2016 mama's ♥

1.
    zuurtje, 34 jaar, 4e kindje, j/m?
    MamaDaanT, 30 jaar, 2e kindje, j/m?
    Fryslangirl, 30jaar, 2e kindje, j/m?
    SnnR, ?, 2e kindje, j/m?

2.
    Vlindertje23, 25 jaar, 1e kindje, j/m?

3.
    Soofster, 28 jaar, 2e kindje, j/m?
    honeyy, 27 jaar, 2e kindje, j/m?
    Evira, 35 jaar, 2e kindje ,j/m?

4.
    Slakkie, 31 jaar, 3e kindje, j/m?
    Mum2be2, 32 jaar, 3e kindje, j/m?
    Vo87,??, 4e kindje, j/m?
    JSS1989, 26 jaar, 1e kindje (na MA), j/m?

5.
    Elske, 24 jaar, 2e kindje, j/m?
    Mamalol, 25 jaar, 3e kindje, j/m?
    Missvuurvliegje, ?? , 3e kindje, j/m?

6.
    Loontje1, 31 jaar, 2e kindje, j/m?

7.

8.
    Poeliwoepie, 25 jaar, 2e kindje, j/m?

9.
    Floddertje123, 24 jaar, 2e kindje, j/m?

10.

11.
    let1985, 30 jaar, 1e kindje, j/m?
    cartouche, ?, ?, j/m

12.

13.

14.

15.

Aantal zwangeren: 20

Afspraken bij de gyn/vk:

Honeyy: 9 maart intake gyn.
    MamaDaanT: 10 maart eerste echo / intake Verloskundige
    Fryslangirl: 17 maart eerste echo
    Poeliwoeli: 17 maart eerste echo
    Soofer: 18 maart eerste echo
    zuurtje: 21 maart gyn eerste echo
    Evira: 21 maart echo/intake verloskundige
    Mamalol: 24 maart intake verloskundige
    JSS1989: 24 maart intake/ eerste echo gynaecoloog
    Honeyy: 25 maart eerste echo
    Slakkie: 29 maart eerste echo
    let1985: 31 maart eerste echo/intake verloskundige
    Elske: 4 april eerste echo
    Mum2be2: 4 april eerste echo gynaecoloog
    Soofster: 7 april intake verloskundige en termijnecho
    Mamalol: 12 april eerste echo
    Elske: 26 april intake verloskundige
    honeyy: 12 mei geslachtsbepaling

Wil je op de lijst vraag het even of quote hem. Aan het begin en het einde van de lijst haal je dan de [QUOTE ] en [/QUOTE ] weg.
    Pas ook het totaal aan indien nodig.
    Let op niet kopiëren !!!

12. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    soofster de jongste gaat idd nog in de buggy
    ze kan geen lange afstanden doen en slaapt er nog in als we weg gaan (winkelen in de stad)
    zoon deed dat ook
    zoon heeft autisme en bij de jongste vermoeden we dat ook, ze staat op de wachtlijst voor te testen
    ook zien de leerkrachten een achterstand van ongeveer een jaar op andere klasgenootjes
    zo is ze nog niet zindelijk, haar motoriek is niet hoe het moet zijn en zelfs de kiné die haar getest heeft vond dat ze er veel jonger uitzag en deed dan ze werkelijk is
    vandaar ook mijn keuze voor een duobuggy, het voordeel van die ik op het oog heb is dat je er ook 1 buggy van kan maken als de jongste dochter toch geen buggy meer nodig heeft

13. MamaDaanT

MamaDaanT Actief lid

7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het de bugaboo donkey zuurtje? M'n vriendin heeft die is echt een ideale wagen! En supermakkelijk dat je al die combinaties kan maken. Tis dat E allang niet meer in een buggy of iets zit anders had ik die ook genomen 😄

14. MamaDaanT

MamaDaanT Actief lid

7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Honeyy jij ook gefeliciteerd met de 5 weekjes🎊🎉

15. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank je mum! Nu heb ik wel een zeurende buikpijn en ben ik heel misselijk. Dat had ik niet met men MA, laat ons hopen dat het dus eerder een goed teken is. Ik heb net gelezen dat je baarmoeder vooral groeit in ruststand, dus vooral 's nachts als je slaapt. Dat stelt me dan toch weer wat gerust.
    Ik ga proberen wat te genieten. 3 positieve testen, 1 week overtijd en men hcg was maandag op 4 weken en 2 dagen al 1288. Dat is wel drie keer zoveel als vorige keer dus ik ga het proberen te aanzien als een goed teken.
    Men moeder denkt dat ik misschien een tweeling zou kunnen krijgen; aan men hcg te zien best mogelijk. Men broer was normaal een tweeling maar het 2de broertje is in de buik gestorven jammer genoeg.

Hoe zit jullie hcg momenteel meiden? Of hebben jullie nog geen bloed laten prikken?

xx

16. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank je MamaDaan!
    Heb maandag bloed laten prikken en ik weet men hcg al wel maar ik wacht nog op een aantal andere bloedresultaten. Misschien hebben ze dat dan ook getest. Dat zal ik deze namiddag of morgen weten :).
    Nu is het in ieder geval een stuk beter. Voel wel steekjes af en toe en van die plopjes in men buik. Ben ook vrij misselijk de hele tijd. Heb ook al een week een zeurende hoofdpijn waarvan een paar dagen zware migraine. Ach ik heb het er allemaal echt wel voor over hoor. Zolang ik nu eindelijk maar men zwangerschap mag uitdragen heb ik alles over :) x

17. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48

Dankjewel!! 😊😊

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635