1 - 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soofster, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnnR

SnnR Actief lid

3 mrt 2016
    201
    0
    0
    Mum2be, zag ik in een ander forum dat jij ook de ulterus Didelphys baarmoeder afwijking hebt? (Vergeef me als ik het niet goed heb gezien😁)Ik had in mijn eerste zwangerschap om deze reden elke twee weken een echo. En ze begonnen bij 6 weken.
    Uit je reactie kan ik halen dat je pas bij 9 weken de eerste echo hebt? Hoe fijn een echo ook kan zijn werd ik er mega onzeker van om elke twee weken uitgebreid onderzoek te hebben. Mede hierdoor kon ik maar weinig genieten. Ik hoop dat alles ok is bij mijn eerste echo en ik er dan iets langer tussen mag laten qua weken.
    Ik heb nu ook al iets een buikje (als ik lig vooral rechterkant)

2. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Klopt SSnr, maar ik hoef niet zo vaak een echo, elke maand 1, niet 1x in de 2 weken, dat is het beleid van het ziekenhuis hier.
    Er zit Pasen tussen, anders had ik hem met 8 weken gehad.
    Mijn beide jongens hebben in mijn rechterbaarmoeder gezeten, die is sterk. Ik heb ook altijd een wat schevere buik door die afwijking als ik zwanger ben.

3. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Snnr, spannend ook voor jou!

4. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Ik herken het hoor! Ik voel nog helemaal niks en daardoor lijkt het of ik niet zwanger ben. Ik weet wel dat ik de vorige keer ook niet zo snel al symptomen had maar gevoelige borsten had ik al wel snel geloof ik. Misselijk werd ik later pas. Maar toch voelt het alsof ik nu al symptomen moet hebben.

Vandaag ook het aanmeldformulier ingevuld voor de verloskundige. Hopelijk bellen ze mij volgende week voor een afspraak.

Alle nieuwe mensen ook weer gefeliciteerd! We zijn met veel mensen zo :D.

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ik wel..... vooral met flagen... ik heb nog geen afspraak voor een echo, op 24 mrt pas bij de verloskundige, dan ben ik ca 8 weken, dus ik zal pas een echo hebben met 9-10 weken (als ik die al krijg) .... tot dan zal ik ook wel onzeker blijven... Zo raar , dit had ik de vorige zwangerschap helemaal niet! Ignorance was bliss! :D

6. slakkie

slakkie Niet meer actief

Welkom nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd met jullie wondertjes

7. Niamh

Niamh Lid

30 jul 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, de onzekerheid is vreselijk.. tussen de meisjes in heb ik 2 miskramen gehad en zoiets hakt er flink in. Heb er de zwangerschap van mijn jongste heel veel last van gehad, durfde haar niet toe te laten. Dat kwam pas goed in het laatste trimester.

Ben nu ook onzeker, maar ik probeer er nu gewoon positief in te staan. Ik wil nu gewoon kunnen genieten!

8. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    Heerlijk deze club! En ja ook ik ben mega onzeker! Wil zo graag blij zijn en dat ben ik ook.. Maar toch bekruipt ook mij het gevoel soms even van.. Als het deze keer maar goed gaat... Ik ben dan ook erg blij met dit forum. Kan alles heerlijk van me afschrijven!

9. Julyn

Julyn Actief lid

24 okt 2015
    363
    0
    0
    En wat is November een prachtige maand on uitgerekend te zijn.. Vinden jullie ook niet?? Hopijk rond de kerst een prachtig beebje van iets meer dan een maand.. Hoe schattig is dat ! :D

Hihi sorry moet er telkens aan denken.. #hoezometmnhoofdindewolken!

10. slakkie

slakkie Niet meer actief

Ja dat is wel heel mooi met de kerst, alles heeft zo zijn charme. Het lijkt me heerlijk zon kleintje weer in mijn armen. Ben 4 november uitgerekend hopelijk komt de kleine niet op mijn verjaardag 31 okt😬.

Mijn andere kindjes zijn van augustus en april dat was ook wel heel lekker dan is het nog warm.

11. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe zwangeren! Gefeliciteerd!!

Onzekerheid, check! Ook heel erg aanwezig hier. Elke keer als ik denk wat te voelen, haast ik me naar het toilet om te kijken of ik bloedverlies heb.
    Ik heb zo af en toe nog wel menstruatiekrampen. En af en toe eens van die steken.
    Ook kan ik echt aan 1 stuk door blijven eten, vooral s'avonds. Heb dan zo'n zin in taart en chocola 😊.
    En m'n borsten zijn groter en pijnlijker. Maar dat was t dan qua symptomen, nog niet hele aanwezige en noemenswaardige dingen dus. Ergens hoop ik nog wel eens de zwangerschapsmisselijkheid te mogen beleven. Bij m'n twee kids heb ik hier ook geen minuut last van gehad. Dus ben benieuwd dit keer.

12. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Mag ik hier ook mee komen kletsen??

Ik ben Eki, 32 jaar en 9 november uitgerekend van ons 3e kindje :) 22 maart hebben we de intake bij de vk, met meteen de eerste echo! Nog maar eventjes geduld dus.
    We hebben een zoon van 2jr 9 maanden en een dochter van 14 maanden. Deze keer willen we niet weten wat het wordt, het maakt toch niet uit (moet alleen mn nieuwsgierigheid weten te bedwingen :D)

Kwaaltjes heb ik gelukkig nog niet veel, wat moeier dan normaal aan het eind van de dag en hier en daar war krampjes en steekjes, maar gelukkig nog niet misselijk. Zal nog wel komen, leert de ervaring ;)

Mvm wil ik waarschijnlijk na de eerste echo starten.

We hebben het voorlopig nog aan niemand verteld, bij de eerste 2 wel gedaan maar nu vind ik het wel leuk om het nog even geheim te houden. Ook dat doen we dan na de eerste echo.

Volgens mij heb ik de algemene dingen nu wel verteld, ik ga proberen lekker actief mee te schijven, ik heb alles teruggelezen en wat een gezellig topic is dit :)

Slakkie, ik ben ook de 31ste jarig! Zou een leuk verjaardagscadeautje zijn :D

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Haha heerlijk. Hoop alleen dat de baby niet rond de 11e komt. Dan is onze dochter jarig. 😁

14. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Deze informatie had ik ook al teruggevonden op het internet maar toch enorm bedankt voor de moeite :). Ik ben eigenlijk vooral benieuwd of het echt zoveel verschilt per persoon. Het lijkt me vreemd dat iemand op 5 weken zwangerschap maar 18 hcg kan hebben, daarom heel benieuwd naar jullie resultaten eigenlijk.
    x

15. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb enorm last van migraine. Ik heb het al heel men leven (erfelijk) maar het was wat gestabiliseerd het laatste jaar en nu ik zwanger ben, heb ik het een week non-stop gehad en nu is het veranderd in een zeurende hoofdpijn en komt er soms nog een migraineaanval van een paar uur. Het kondigt zich aan met wazig zien en mozaïekbeeldjes voor men ogen (helemaal andere verschijnselen als voor de zwangerschap). Bij mij helpt het af en toe als ik op tijd een paracetamol forte neem en daarna een paar uur in bed ga liggen in een donkere kamer. Ik zou direct een paracetamol innemen van 1gr vanaf je het nog maar een beetje voelt opkomen of nog maar denkt dat het opkomt. Dan alleen heb je de kans dat het niet volledig doorkomt. Vanaf de migraine er is, is het meestal al te laat. Er zijn andere medicijnen die ik je kan aanraden maar jammer genoeg mag je dit niet innemen tijdens zwangerschap. Je slaap masseren kan soms wel verlichten en frisse lucht ook. Ook als je op iets hard bijt, verzacht de pijn enorm maar dat is dan weer niet goed voor je tanden. Dat doe ik alleen als ik het niet meer aankan. Nu heb ik vooral buik-, rug- en borstenpijn.

16. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe zwangeren :D en van harte gefeliciteerd! Ja gezellig topic is dit he!

Ik ben ook enorm bezorgd. Het wordt erger met vlagen.
    Ik kijk uit naar men echo maar ben tegelijkertijd ook doodsbang. Toen het hartje niet klopte vorige keer, en ik die troep in men lichaam moest steken om de weeën op te wekken, dat heeft zen littekens achtergelaten. Ook het feit dat ik zowiezo altijd een risicozwangerschap zal hebben, maakt me er niet echt rustiger op.
    Ach, nieuwe zwangerschap, nieuwe kans. We verlangen zo naar dit wondertje!
    Ik ben ook echt blij met dit topic, kunnen we mekaar wat steun en hulp bieden :)
    xx

17. Vlindertje23

Vlindertje23 Actief lid

15 dec 2013
    102
    0
    16
    Hier ook enorme last van onzekerheid, ik kan ook nog steeds niet bevatten dat ik zwanger ben. Na de 3 jaar medische molen
    Maar de test vanmorgen gaf het toch nog steeds aan zwanger 3+..

Vandaag vieren we onze verjaardag met familie die heel erg dicht bij ons staat en ook afweet van de medische molen. Ik twijfel nog om het te vertellen nu we iedereen bij elkaar hebben, dat komt niet heel vaak voor namelijk..

Fijne zondag allemaal!

18. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Vlindertje, ik zou het wel vertellen! Ben benieuwd wat je besluit, veel plezier vandaag!

Welkom nieuwe zwangeren!

19. Vlindertje23

Vlindertje23 Actief lid

15 dec 2013
    102
    0
    16
    Ja he.. haha ik heb nog even de tijd om na te denken. Familie komt rond 4 uur..
    Maar me gevoel zegt dat ik het gewoon moet doen!
    Ik laat het jullie vanavond in ieder geval weten!

Xx

20. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Dankje😁
    Ik ben geloof ik 10 november uitgerekend.
    Derde kindje... 😍

Er zijn hier veel zwanger van het derde kindje, superleuk!
    Gezellig groepje.....

Deel Deze Pagina