1 - 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soofster, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid, ik heb ook al sinds week 4 die erge steken/krampen. Soms in men lies, dan weer in men onderbuik of in men schede, zelfs ter hoogte van men billen. Is niets om je zorgen over te maken hoor. Ik lag op week 5 zelfs dubbelgevouwen van de pijn. De ene dag heb ik het wel, de andere niet. Het is gewoon je baarmoeder die groeit. Je darmen worden opzij geduwd en dat hangt allemaal met een soort van rekkers aan elkaar, als die geprikkeld worden kan je flinke steken voelen.

Een miskraam voelt helemaal anders dus ik zou me echt geen zorgen maken, het hoort er allemaal bij x

2. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hey meid, mooie hcg waarde!

Ik zou zelf al wat doen om je ijzergehalte omhoog te krijgen voor je naar de gynae gaat.
    Hierbij enkele voedingswaren waarin ijzer zit:
    voeding met ijzer dat goed in het lichaam wordt opgenomen:
    vlees, vis, gevogelte, broccoli, bloemkool, pompoen, tomaten, citrusvruchten.
    voeding met ijzer dat minder goed wordt opgenomen:
    aardappelen, wortelen, ananas, bloem (zonder zemelen), rijst, meel met zemelen, appelen, bananen, peren, rabarber, spinazie, noten, amandelen.
    Vitamine C bevordert ook de opname van ijzer.

Misschien wist je dit allemaal al maar ik wou het je toch maar even meedelen als het zou helpen ;)

3. ukky

ukky Actief lid

14 jul 2006
    329
    0
    0
    Limburg
    Morgen een afspraak bij de huisarts ben zo vreselijk misselijk dat ik bijna niets kan eten
    Toen ik bij mijn ex weg ging heb ik altijd gezegd dat er geen kinderen meer kwamen maar nu hebben we een mooie meisje samen en nu toch nog zwanger mogen raken van nummer 5 vorig jaar een miskraam gehad voor het eerst ben nu ook heel erg bang en onzeker

4. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Fijn om je ervaring te lezen!

5. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt Marieke, ik probeer te helpen waar ik kan. Er is niks vervelender dan je zo verschrikkelijk zenuwachtig te voelen. Ik dacht namelijk ook dat ik een blaasontsteking had maar dat was het bij mij dus ook niet. Heb een uitgebreid gesprek hierover gehad met men dokter en die vertelde me dus dat dit niets is om je zorgen over te maken. De 1 haar baarmoeder is gewoon wat gevoeliger dan de andere.

Vlak voor mijn miskraam had ik al even niets meer van kwalen. Toen het begon, stond er net een kraantje open beneden en voelde het eerst aan alsof ik heel zware buikloop had maar dan in plaats van krampen echt constante pijn. De dagen daarna enorm zware weeën gekregen om de 2 minuten en toen ik het vruchtje verloren ben waren men darmen ineens mee leeggepompt van de vreselijke pijn (sorry voor de vieze woorden). Het was zo ondraaglijk dat ik bijna flauw viel.
    Iedereen ervaart dit waarschijnlijk anders maar zolang je niet bloed zou ik me echt geen zorgen maken.

6. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Hallo dames,

Ik wil me graag bij jullie aansluiten.
    Zal niet altijd lezen.
    Allemaal gefeliciteerd en een goede zwangerschap gewenst.
    Ik gok dat ik 13 november uitgerekend zal zijn.
    Hebben al een zoon van 2013.
    September een positieve test. Dit is een mission abortus geworden met ruim 9 weken. Lees hier al meerdere miskramen.
    Afgelopen zaterdag licht positief getest. Vandaag een knaller.
    Weer aangemeld voor moeders voor moeders.
    Ik heb 30 maart mijn eerste echo.

7. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Woon ook in overijssel maar haak niet

8. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    welkom zomer :D en jij ook enorm gefeliciteerd!
    ja een MA heb ik ook gehad op 8,5 weken, wat erg dat jij dit ook hebt moeten doormaken. Nieuwe zwangerschap, nieuwe kans! Komt vast goed deze keer! Geniet nu maar extra van je knaltest!
    x

9. slakkie

slakkie Niet meer actief

Hoe gaan jullie je buikje verbergen tot je het vertellen wil?

Best al we moeite om het te verbergen. Vandaag een sjaal om gehad die er losjes voorlangs hing maar wordt vast lastig..

Mijn klachten tot zover
    Verder ben ik zo moe💤💤
    Soms wat misselijk en niet zoveel trek in alles
    En m'n borsten zijn beetje gevoelig

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      25,6 KB
      Weergaven:
      1
  10. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Hier ook moeite met mijn buikje te verbergen, mijn broeken zitten echt al strak.
    We hebben werkkleding aan, dus ik kan ook niet zomaar wat anders aantrekken naar mijn werk.... Lastig!

11. Floddertje123

Floddertje123 Bekend lid

12 jun 2014
    915
    0
    16
    Overijssel
    Soofster, het gesprek is morgen dus ik moet nog even wachten. Ik ben best zenuwachtig. Gelukkig heb ik gewoon werk dus het is niet zo dat dit het echt moet worden.

MariekeRox, ik heb helemaal geen kwaaltjes nog. Bij de eerste had ik ook een soort lichte menstruatiekramp, toen maakte dat mij onzeker maar nu maakt het mij onzeker dat ik ze niet heb.

Vlindertje, bijzonder hoor een tweeling! Ik hoop dat ze beide blijven zitten.

Ukky, wat naar dat je nu al zo misselijk bent. Hopelijk kan de huisarts wat voorschrijven.

Zomer, gefeliciteerd!

Slakkie, leuk om te zien dat meerdere mensen al buiken krijgen (in het begin ook al een paar foto's gezien). Mijn buik ziet er nog het zelfde uit geloof ik. Vorige keer ging hij pas na de 20 weken groeien, iedereen vroeg waar ik die baby verstopt had haha. Nu ga ik er toch van uit dat mijn buik eerder gaat groeien.

12. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Fietfieuw Slakkie! 😛😁
    Ik heb net 4 kg afgevallen door de griep.
    Dus ik ben nog zo plat als wat haha.
    Dus dat is wel makkelijk!

Een miskraam is mij nog bespaart gebleven.
    Maar ook ik ben er met vlagen vreselijk bang voor.
    Maar ik probeer ondanks alles toch te genieten.
    Wat kun je anders....... Jezelf gek maken is ook niet wat...

13. Vlindertje23

Vlindertje23 Actief lid

15 dec 2013
    102
    0
    16
    Dankjewel allemaal.. Het is nog steeds bizar, volgende week een echo, dan zou ik rond de 7 weken zitten en hoop dan 2 hartjes te zien.

Ik was eigenlijk niet echt verrast, klinkt heel stom maar had al een gevoel dat het er 2 zouden zijn. We maakten er al grapjes over haha..maar nu het toch werkelijkheid is is het nog niet echt te bevatten, denk dat dat pas komt als we 2 hartjes hebben zien kloppen...

Jullie ook zo'n last van obstipatie? Kan morgen bij de huisarts een receptje ophalen gelukkig, hopelijk gaat het dan wat makkelijker!

Liefs

14. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Heb je tweelingen in de familie of heb je door je behandeling een grotere kans op een meerling?

Gefeliciteerd. Twee lijkt me echt geweldig en dodlijkvermoeiend tegelijk!

15. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    goedemorgen

hier heel erg geschrokken deze nacht tijdens een toiletbezoek
    ik heb vannacht weer licht bloedverlies gehad, nu is het voorlopig weer weg
    maar rustig aandoen en niet zwaar heffen of andere gekke dingen doen
    ik hoop niet op een herhaling van de zwangerschap bij de jongste dochter, toen heb ik heel wat bloedingen gehad en moest per direct rust houden

16. Vlindertje23

Vlindertje23 Actief lid

15 dec 2013
    102
    0
    16
    Ik ben zwanger geworden met medicatie dus dit vergroot wel de kans en daarbij zit het ook nog eens in mijn familie en ook in de familie van mijn man.. dus de kansen lagen wel wat hoger. Ik vind het echt fantastisch en kan niet wachten tot 16 maart!

X

17. beccy

beccy Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.191
    0
    36
    verloskundige/operatieverpleegkundige
    zeeland
    Goedemorgen dames...

Wat lees ik veel leuk nieuws!
    Een tweeling wat spannend vlindertje!
    En slakkie al een buikje aan het krijgen...ik mag je een handje schudden. Mijn darmen beginnen zich ook al te verschuiven...Ga het ook niet lang geheim kunnen houden vrees ik. Bij mijn vorige zwangerschap kon mijn broek met 6 weken al niet meer dicht. Ben benieuwd hoe dat nu gaat, want wilden het nog wel even een klein geheimpje houden hihi...

Klachten heb ik hier eigenlijk niet. Maakt me soms best onzeker, maar gister bloed laten trekken op mijn werk en het hcg was 536 dus echt wel zwanger hihi...17 maart een eerste echo...

18. MamaDaanT

MamaDaanT Actief lid

7 jan 2016
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw vlindertje een tweeling! Geweldig gefeliciteerd!

Zuurtje dat is zeker even schrikken en niet fijn, hopen dat het iets onschuldigs is een gesprongen adertje ofzo en niet dat je het zelfde hebt als bij je dochter.

Honeyy veel succes vandaag met je afspraak! Ik hoop ook voor je dat de echo even uitgesteld kan worden ;)

Echt een week waren hier m'n darmen in protest, zeer en opgeblazen maar sinds gisteren is het eigenlijk minder dan maak ik me gelijk weer druk dat dat dan weer geen goed teken is, pfff ik ben blij als ik een echo heb gehad en dat alles goed is, de onzekerheid is echt killing. Gelukkig hele drukke week dus gaat de tijd ook wel snel.
    Fijne dag iedereen!

19. Niamh

Niamh Lid

30 jul 2011
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Wat een mooi buikje al slakkie! Dat wordt een opgave om te verbergen ja, haha!

Zuurtje, oh wat schrikken meis! Hopelijk valt het mee.. doe maar lekker rustig aan!

Zomer, gefeliciteerd met je zwangerschap!

20. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Hallo misselijkheid 😝😝😝

Ow zuurtje, wat onzeker lijkt me dat!
    Ik hoop dat het eenmalig was, nix aan zulke dingen zeg! 😙🍀

Ik moet maar even wat doen, de was hangt zichzelf niet op... 😛

Deel Deze Pagina