1 - 15 november 2016 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Soofster, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    @Marieke sterkte, ik hoop dat jullie snel weer een positieve test in handen mogen hebben!

@mamavandaant wauw wat een gave foto, heel bijzonder!!

@fryslangirl, wat moet het inderdaad heftig en intens zijn om daar weer te liggen. Gelukkig liet jullie wonder zich snel zien met een mooi kloppend hartje!

@jss, lastig, ik weet niet wat ik zou doen. Met hoeveel weken zou er nu een echo gepland worden? Wat fryslangirl zegt is natuurlijk ook waar, geen bloed is goed, maar snap je angst ook wel..

2. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fryslangirl en Loontje, bedankt voor jullie reactie.

Men volgende echo is pas 27 april en dat is op 13 weken. Dan wordt er ook ineens een nekplooimeting gedaan.

Ik heb 2 dagen een klein beetje bruinverlies gehad en 1 keer wat roze. Dit is ondertussen wel 6 dagen geleden en gisteren wel een mooie echo gehad op 6 weken en 5 dagen.

Als ik geen bloedverlies meer heb kan het inderdaad wel zijn dat dat goed nieuws is maar bij men MA zat het vruchtje al 2 en halve week doodop en moest ik pillen opsteken om het er te laten uitkomen. Toen had ik dus ook helemaal geen bloedverlies. Ik heb nu die angst dat dat dus opnieuw zou gebeuren; daarom denk ik er dus aan om toch maar een extra echo te laten doen op 10 weken. Dan ben ik misschien wat geruster want zoals je zegt Fryslangirl is dat zenuwachtig zijn niet echt leuk om heel de tijd mee rond te lopen.

x

3. MamavanLJN

MamavanLJN Actief lid

13 mrt 2013
    108
    12
    18
    Vrouw
    Overijssel
    Jss, je moet doen waar jij je goed bij voelt!
    Ben het ook eens met fryslangirl, geen bloed is goed!
    Mijn verloskundige zei van de week; je bent zwanger tot het tegendeel bewezen is, dus probeer te genieten van alles wat bij je zwangerschap hoort.
    Amen to that!

Ik heb sinds vandaag pijn in mijn buik, rondom mijn navel.
    Herkent iemand dat?

4. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    JSS, inderdaad, gewoon doen waar je je goed bij voelt. Ik vind 13 wkn zelf ook best laat voor een termijnecho.
    Ik snap je angst heel goed hoor, maar probeer toch echt positief te blijven en te genieten. Als er toch iets gebeurt (waarvan de kans heel klein is), dan houd je dit toch niet tegen. En iets gebeuren kan natuurlijk ook later in de zwangerschap (helaas veel ervaringsdeskundigen op dit forum). Dus ik denk wel dat je straks bewust aan de slag moet met je angst, als dit nog steeds blijft aanhouden. Maar voor nu, zeker de echo vervroegen hoor. Nogmaals, 13 weken is best laat voor een termijnecho.

Marieke, heel veel sterkte!! Het scheelt natuurlijk wel iets dat je het hebt zien aankomen, maar lijkt me toch heftig. Hopelijk snel een plakbaby voor jou.

Wat zie ik verder mooie echo's langskomen. Zo fijn!! Gefeliciteerd aan alle dames met de goede echo's.

Soofster en Evira, jullie zijn morgen aan de beurt he? Als ik me niet vergis? Spannend!! Heel veel succes iig!

Hier moet ik nog steeds een afspraak voor een intake en afspraak maken 😁. Als het allemaal goed gaat ben ik as zaterdag 7 wkn. Zat me te bedenken om begin volgende week eens te bellen. Vorige keer is t misgegaan bij 6,5 wk. Dus denk ergens dat ik die grens wil passeren. Alsof dat iets van zekerheid geeft. Dat is natuurlijk niet zo. Bij mijn vk praktijk doen ze de echo ook pas rond 9 à 10 wkn. Vandaar dat ik waarsch ook niet de haast voel.

Ik heb tot aan een paar dagen terug veel last gehad van menstruatiekrampen nog. Dat neemt nu wel iets af, maar heb vandaag zo'n last van echt steken helemaal onderin. Heet dat schaambot of zo? Maar echt van die steken dat ik echt even stil moet staan. Ik herken dit wel van de vorige zwangerschappen, maar dit had ik toen pas helemaal aan t einde van de zwangerschap. Nu dus in de 6e week. Iemand met meerdere kindjes die dit herkent?

5. Saare

Saare Actief lid

9 apr 2012
    191
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet trouwens ook even uitvogelen hoe dat met een banner werkt

6. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Ja, morgenochtend half 9...gelukkig lekker op tijd.
    Vandaag de hele dag geen bloed!! Behalve aan het einde van de dag toen ik wat moeizaam een grote boodschap had gedaan. Vooraf wc-papiertje erdoor gehaald en toen was er niets. Nadien nogmaals gedaan en toen was er best wel wat bloed.
    Hopelijk heeft het daar dan mee te maken......ik vind het rete-spannend.

7. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    O spannend al die echo's dames!!❣ ik duim

8. Zomer15

Zomer15 Actief lid

18 mei 2015
    257
    0
    16
    Fryslan wat sta je er positief in. Na alles wat je heb meegemaakt.
    Ik vond de miskraam na die tijd al heftig.
    Maar ben nu heel nuchter.
    Ik heb niet heel je verhaal ergens gelezen. Eerste blz vlug gelezen.
    Maar pff 39 weken. Jeetje krijg er kippenvel van.

Jss snap dat 13 weken laat voelt.
    Tja ik zeg je gevoel volgen maar in jou situatie zou ik tussendoor nog een echo willen. Kan je misschien toch wat meer genieten.
    Je kan nog ff aankijken.

Ik kan mij voorstellen dat je via ivf rekening hou met tweeling.
    Of als in familie komt. Na dit forum gaat t soms door mijn gedachten.
    Test van zaterdag was begin maart licht, dinsdag knal. En week later van mvm nog duidelijker. De t feller als de c. Maar tja geen klachten dus ga er niet vanuit

9. Ves

Ves Actief lid

20 aug 2014
    243
    0
    0
    Wauw wat een verschil al mamadaant! Heerlijk hoor :))

Jeetje wat heftig zeg Fryslan, heel fijn een kloppend hartje te hebben gezien maar vast een hele spannende zwangerschap..

Hier weet eigenlijk niemand het nog, we wachten even met vertellen tot de 1e echo...

10. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    marieke heel erg veel sterkte!
    Mamadaant wauw! Wat een mooie echo! Geweldig

Vertellen hier onze ouders, en m'n man zijn oma's en opa verteld.
    Ik ben 1 april jarig, ik wil het dan graag vertellen aan mijn broers + aanhang.

Hier Soms ook eeg onzeker, laatst gedroomd dat ik een miskraam kreeg.. 4 april. De eerste echo, ben dan 10 weken.hoop dat alles goed gaat.

Vandaag wel een redelijke dag.. Wel een beroerd gevoel, maar minder als afgelopen dagen. Misschien omdat ik een ochtenddienst had? En gelijk in een bepaald ritme zit ?

11. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! Ik denk dat die angst van me wel een heel stuk zal beteren als ik voorbij de 13 weken ben. Ik ben vrij zeker nu dat ik een extra echo ga laten doen. Jammer dat het dan niet lukt bij men huidige gynaecoloog want zij heeft mij nog op de wereld gezet dus dat vind ik heel speciaal, ze is ook echt heel lief. Ik ga dan op 10 weken maar eens bij men vorige gynaecoloog die me vorig jaar aan men baarmoeder nog geopereerd heeft. Dat voelt dan misschien toch wel een beetje vertrouwd.

Saare als je een banner wil instellen: druk rechts boven op banners, dan kies je de categorie zwanger, dan vul je alles in en dan komt er een code te staan beneden. Je kopieert dan de BBcode voor forums, gaat dan naar je gebruikersinstellingen en dan plak je deze code bij je handtekening.

Evira, enorm veel succes morgen! Spannend, ik duim voor je!
    Ik heb vorige week ook eventjes een bloeding gehad na de ontlasting. Hopelijk is alles goed!

12. JSS1989

JSS1989 Actief lid

13 okt 2015
    418
    1
    16
    NULL
    NULL
    mamavanljn, ik heb ook veel buikpijn en ook rond mijn navel. Het heeft volgens mij iets te maken met het uitrekken van de buik. Best vervelend he!

Elske, die vreselijke dromen toch he! Ik heb soms nu ook zo van die levensechte dromen waarvan ik huilend wakker word. Pin je daar maar niet aan vast, alles is vast in orde :)
    xx

13. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Evira en Soofster, succes vandaag!!

14. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Veel succesevira en soofster!!

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    evira en soofster geniet ervan!!!

16. Ilse2016

Ilse2016 Lid

13 mrt 2016
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1016 Ilse2016, 18 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2016
    Hallo iedereen!

Ik ben helemaal nieuw hier op het forum dus moet even "uitvogelen" :( hoe dit allemaal werkt, maar zou ik met jullie mee mogen lezen en schrijven?

Ik ben Ilse, 32 jaar en moeder van de grote mannetjes al van 8 en 10 jaar oud. Als het goed is ben ik 6 november uitgerekend en vindt het echt spannend weer, kan dan ook echt niet wachten tot ik de eerste echo krijg! :)

Groetjes Ilse

Lieve groetjes

17. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    Helaas, ik mag van de lijst. Geen groei en geen hartje.
    Ik wens jullie allemaal een hele fijne zwangerschap!

18. Elske91

Elske91 Bekend lid

6 okt 2014
    557
    0
    0
    Verzorgende-IG
    Harlingen
    Evira heel erg veel sterkte! Wat naar!!

19. zuurtje

zuurtje VIP lid

11 mei 2007