O goed verhaal! Ik heb ook idee dat productie niet probleem is.. tepelhoed zich bomvol en hij verslikt zich er regelmatig in . Het stroomt er vaak gewoon uit! Maar die vette melk krijgt ie volgens mij nog te weinig.. Of idd teveel waterige melk.. of hij slaapt alweer te gauw.. misschien dan ook maar even niet kolven. Al vind ik iets achter de hand zo fijn voor als we ff de deur uit zijn of als hij snachts alweer zo gauw komt. Je gaat nu bijvoeden met kunstvoeding? Wij kunnen vrijdag weer wegen bij CB.. vind zo gek dat ie wel super groeit op dan die wrss waterige melk. Thanx voor je verhaal! Mijn man hier precies andersom, die is enorm pro bv.. en als ik soms flesvoeding bespreekbaar maak omdat de nachten echt rot zijn.. en k denk dat ie toch iets tekort komt.. Dan wil hij dat juist nog niet horen!
Als jij het op een gegeven moment niet meer kan omdat je kapot bent van vermoeidheid dan is die keuze niet aan hem ! Je moet ook aan je eigen lijf denken en niet ten koste van allea dooe willen gaan al wil je man dat wel hij voelt jou vermoeidheid niet en daardoor ben je ook straks niet alert meer . Zolang het gaat zou ik zeker door gaan hoor maar als het je teveel gaat worden dus ten koste van jezelf gaat echt stoppen !!!
@Donutlover Heb de hevea speen binnen! Eens zien wat dat oplevert. Het is wel n enorm idd haha, jeetje. Ik herken bij vele van jullie verhalen ook eea. Vanmorgen was ie ook na de voedingen zo onrustig, beetje kreunend maar kon er niet direct krampjes van maken. Speen hielp wel tronie m kwijt was. Ook dat drukke zwaaien met zn armpjes idd. Spugen doet ie echt zelden, soms n mondje. Verslikken wel en de hik na de voeding ook. Maar nu overdag niks aan de hand! Kan m zo wegleggen en hij slaapt. Kunnen ze niet gewoon bij elke baby n gebruiksaanwijzing doen? Haha. Lijkt me zoooooveeel makkelijker!
Ja nu hij aan het werk is doe ik ook alles snachts. Voeden uiteraard, luiers, kruik.. Hij word wel wakker van het huilen maar hoeft niks meer te doen. Probeer m echt te ontzien.. hij heeft de eerste 1,5w echt alles zn beetje gedaan. Maarja vanmorgen na voeding om 8u dacht ik nou eruit.. we gaan lekker naar de markt wandelen. Maar dan wil ie nog slapen.. (Hij is 23:30 thuis met late dienst) Dus snap wel dat ie moe is.. maar hij heeft geen energie om iets leuks te doen terwijl ik nu alles snachts doe en juist behoefte heb om ook iets anders te doen dan dit soms toch even kleine babywereldje op het moment. Lastig allemaal.. je wilt alles voor iedereen goed doen. Maar je hebt gelijk als het ten koste gaat van al nachten en slaap dan ga ik toch nadenken. Met flesvoeding worden ze ook groot! En ben al heel blij dat het me tot zover is gelukt zonder ‘hulp’ van flesvoeding.
@MMD86 meid met alle respect als ik je zo hoor ben je kapot. En kom je idd in n cirkeltje waarbij je straks depressie gevoelens krijgt. Niet langer mee wachten, nu ingrijpen.. snel bij zijn. Het is eeuwig zonde als je dapper doorloopt en je straks nergens geen plezier meer in hebt! Praat erover met je vriend/man.. ga ermee naar de huisarts.. Pak alle hulp aan die je krijgen kunt. Dat maakt je echt geen slechte moeder!! Alles begint ook met goed voor jezelf zorgen. Sterkte!!
En hij heeft een gezonde start gehad met de eerste melk van zn moeder daar zit t belangrijkste in , klinkt ook alsof jij veel hooi op je vork neemt . Jij komt ook gewoon slaap te kort als ik t zo hoor ! Mijn man heeft nog 2 weken vrij en die doet al het huishoudelijke werk ! Ik heb namelijk op mn kop gehad van mn schoonmoeder dat ik al liep te zeulen met volle wasmanden en onze oudste naar bes had getild enz dus hij doet nu alles maar geeft wel toe dat t erg veel is, zoals vannochtend moest t bad gevuld worden met emmers naja dat mag ik dan weer niet van hem maar hij zegt wel ik kom gewoon nergens aan toe ! En dan doe ik nog beide kids aan kleden en tanden poetsen en eten geven enz de was opvouwen en de vaatwasser doe ik ook nog de rest doet hij denk dat hij nu wel wat meer respect zal hebben hahhaaaha
Cb geweest! Onze kleine is keihard aangekomen op mijn borstvoeding. Ik ben zo blij! Ff goed voor zelfvertrouwen. Jeetje @MMD86 dat is echt niet fijn ik hoop dat je door meer slaap ook in een andere energie komt. Misschien toch goed om even jezelf de rust te gunnen en dan dus je kids wel even uit handen te geven. Nu werk je jezelf zo in een negatieve energie, en dat moet niet. Ik hoop echt dat je eruit komt, dikke knuffel! En onthou he.. je doet het sowieso heel erg goed! Mom knows best!
Super lief meiden... vind het zo lastig ze uit handen te geven vooral mijn kleine baby.. hij is van mij mij mij! Denk ik dan Hihi.. maar goed.. ik ga erover nadenken!
Dames denken jullie ook wel een beetje aan jullie zelf? Het is echt niet erg om wat uit handen te geven ook al is het moeilijk. Ik ben zelf helaas ook zo. Op het moment lig ik met hoge koorts op de bank dus nu moest ik wel
Wanneer regelen ze trouwens hun eigen temp? Hier met n kruikje om de voeding en n mutsje nog 36,9 soms iets meer. Houd nog niet over.. Weet niet zo goed wanneer ik zn muts af mag doen en stoppen met de kruik.
@Nyna87oh fijn dat het dus goed kan komen! hier dacht de kraam ook dat M. een te kort riempje had omdat hij zijn onderlip zo erg naar binnen trekt. nu nog niet echt een probleem maar het kan zijn dat hij dan de voeding er niet of minder goed uit krijgt ofzo dus dat hou ik maar in de gaten. @Appelsientje89 het is altijd nog jouw keuze natuurlijk! die mannen hebben makkelijk praten maar beseffen misschien niet hoe intensief de bv is. Zeg niet dat fv dat niet is, maar bv is toch best heftig af en toe qua wisselwerking en je lichaam moet harder werken. Ml maakt het allemaal niet uit zolang ik het trek. Zou het goed in de gaten houden want een minder blije mama maakt ook minder blije babys zeg ik altijd. Temp; had hij hier al na een paar dagen onder controle, temp ook al een tijd niet meer. Mutsje heeft hij binnen ook niet op buiten wel nog. En een kruik is ook weggegaan na week. @MMD86 J. had gewone reflux en N. verborgen reflux... die spuugde niet maar kwam dus steeds omhoog waardoor hij wakker werd en keihard ging huilen. En J. spuugde heel veel en wilde continu drinken om het zuur weg te spoelen waardoor het echt drama was met de voedingen en ze onwijs hard groeide. @MLB Ohnee.. beterschap!! hoop dat het snel zakt @Foeke Super zeg! hoe zwaar is ze nu?
Brooklyn houd nu zn 3 dagen al haar temp vast s,nachts ook geen kruik meer wel een mutsje voor de zekerheid ze zit steeds op 37,0 of hoger
Denk je ook een beetje aan je zelf.... jij heb toch een keizersnede gehad en je zegt al naar de markt lopen ??? Hoe doe je dat dan hahaha
@Maartje03 Haha euhm tja.. De eerste week kon ik echt niks, niet zelf omhoog uit bed, naar toilet of douchen. Drama. Daarna per dag n stuk beter..en dan doe je al gauw weer vanalles. Doe t huishouden alweer.. wandelen, soms miss iets te ver idd! Tis nu precies 2wkn geleden.. Vind zo lekker om zelf weer wat te kunnen dat ik ook echt alles al weer ga doen. Niet helemaal handig misschien maar manlief is weer aan het werk dus je moet ook wel soort van! En ik ben echt super slecht in n troep huis hebben haha.
Whaha ik ken dat appel ! Hier is het 9 dagen geleden maar zit nog vol met hechtingen daar beneden en mijn bekken hebben een behoorlijke oplawaaier gehad alsof ze uit elkaar gebroken zijn er is daar natuurlijk ook wat gebeurd manlief vroeg me of ik al naar zn ouders konden lopen 1km verder maar ik red dat nu echt nog niet ! Heb vanmiddag niet geslapen en voel me nu echt gebroken ik weet niet hoe jij dat hebt maar ben gesloopt dan ? Heb vandaag best een hoop gedaan maar je zou toch denken dat het moet kunnen ?
Ik voel me ook prima en me wond trekt een beetje maat me kraam die zegt ook hou je rustig ondanks dat je je goed voel. Sowieso 6 weken niet tillen enz lopen kleine stukjes dus hou me er wel netjes aan