1-15 okt 2017 ...bijna mama's! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ladylola, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    O sorry hoor maar k ben t echt n beetje beu.
    Meld zich weer na 2 uur en leg m aan.. eerst 6x weer loslaten en krijsen.. je laat zelf los!?
    Om vervolgens na 5min alleen maar n beetje laf te sabbelen en mn tepel (met hoedje nota bene!) naar de knoppen te helpen.

Lactatiedeskundige gebeld maar kwam ook niks nieuws uit.
    Evt na de bv nog beetje afgekolfd in flesje geven. Was wel n hoop werk, maarja miss dat ie dan langer slaapt. Ja.. als ik ook nog eens moet kolven na het voeden maakt dat qua tijdwinst (lees: slaap) ook geen fuck uit.

Net getempt zit ie op 36,7..
    Dus dat wil ook nog niet!
    Maar weer 2 kruikje gemaakt net.
    Gadverdamme waarom wil t allemaal niet! :(

2. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou echt een x een afspraak maken met een lactatiekundige (dat iemand bij je thuis komt of jij daar). Kan je veel zekerheid geven.
    Die eerste weken zijn pittig hè ❤️?

Luna30 vindt dit leuk.
  3. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Valt kunst en borstvoeding niet te combineren?
    Dat ik snachts om en om doe ofzo.. en overdag gewoon bv.
    Dan heb k m net zogenaamd gevoed en bied ik dus flesje aan..
    Drinkt ie zo nog 70cc weg, nou ammehoela dat dat kind dan ook maar iets nuttigs uit die borst heeft gehaald.

4. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Hoe is het met @Poolvos??

@MLB Oh bah! Jij ook koorts en griep??? Bahh beterschap...

@Appelsientje89 Zit niet mee zo he? Het frustreerd je! Ik zou in jouw geval ook echt een lactatiekundige mee laten kijken, zo heb je kans dat ze tips heeft en anders heb je er alles aan gedaan! Kies voor jezelf.. anders ga je eraan onderdoor...

Foeke, Luna30, Nyna87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Verdorie hier wakker met 2 kinderen de ene aan t krijzen van de darmkrampen en de ander daardoor wakker geworden en wil nu niet meer slapen word een korte nacht voor ons !

6. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Zostraks flesje (gekolfd) gegeven en dus 3,5u ertussen.
    Onze knul is gewoon niet handig aan ds borst. Mama inmiddels kapotte tepels en het zat.
    Eens goed met ml over gehad en ga nu eerst proberen met alleen kolven en dan dus flesje.
    Zodat ook hij af en toe kan geven en ik even ontzien word.
    Als dit nog noet genoeg werkt of lucht geeft gaan we kunstvoeding erbij combineren.
    Heb zitten huilen.. belachelijk.. alleen omdat ik aan de borst leggen nu opgeef..
    maar het geeft wel meer rust.
    Hopelijk lukt het dmv kolven/flesjes.
    En anders wil ik erg graaf weten wat jullie gebruiken?
    Totaal niet thuis in kunstvoeding!

MMD86 vindt dit leuk.
  7. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Heb in zkhn 2 lactatiedeskundige erbij gehad. Gister dus nog telefonisch. Kraam..
    En iedereen heeft ander goed bedoeld advies. Ik raak er alleen maar van in de war. En tot zover helpt niks.

8. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken hero baby nr 1 je kan ook nog voor nutrilon gaan maar daar ben ik niet zo gek van en is nog duurder als hero

9. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Was idd al ff aan t lezen..
    wat vroeger Friso was is nu Hero.
    Smaakt meest naar bv is is net iets lichter verteerbaar dan nutrilon las ik. Je hebt ook nog speciaal tegen krampjes of voor hongerige baby’s ... maar eerst gewoon zien of de standaard goed gaat denk ik?
    Maak je de fles nog warm?
    (gekolfd maak k nooit warm!)

10. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Grrr dat is enorm frustrerend ❤️

11. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ohhhh no!!! Hoe gaat het nu?

12. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Zou @Poolvos toch inmiddels mama zijn?!
    Hopelijk is alles voorspoedig verlopen!

13. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    In de magnetron eventueel als je die hebt ? Eerst t water verwarmen en dan de afgestreken scheppen voeding erbij de voeding maak je per 30 ml water dus 60ml water is 2 scheppen voeding dat maakt samen 70ml
    Ja zou eerst de standaard proberen die hebben wij ook gewoon als je kindje veel spuugt kun je altijd overstappen op de comfort voeding die is wat dikker ( die heb ik bij dochter gebruik ivm reflux)

14. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    Hoop het zo voor @Poolvos!

@Appelsientje89 heel goed denk aan jezelf! Als het niet meer gaat dan gaat het niet ❤️.

@MLB beterschap!

@poedel2015 Hoop dat het inmiddels beter gaat!

Hier vandaag consultatiebureau langsgehad, helemaal goedgekeurd gelukkig! Alweer 4120 gram (geboortegewicht 3520 gram)

Nyna87, MLB, Appelsientje89 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    We hebben uiteindelijk nog 4,5 uur achter elkaar kunnen slapen de kleinste heeft gewoon de hele nacht door geslapen van 1 tot 7:15 :eek::eek:

16. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Appelsientje89 dat is toch een vrije goede temp? Geloof vanaf 36,5 dat je niks meer hoeft te doen.
    • Tussen 36,5°C en 37,5°C: Dit is een goede temperatuur, je hoeft niets te doen
    Ik zou dat kruikje dan lekker laten is alleen maar weer extra moeite en dan mutsje op.

En wat niet gaat gaat niet klinkt alsof je er behoorlijk klaar mee ben dus dan zou ik lekker stoppen en overgaan. Zo beland je toch alleen maar in een cirkel die iedereen frustreerd.
    Hem, jou.. uit eindelijk ml

@Poolvos super spannend meis! Ben benieuwd

Luna30 en Appelsientje89 vinden dit leuk.
  17. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Super fijn!!

@poedel2015 nog wat geslapen?

Luna30 vindt dit leuk.
  18. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ja uit eindelijk de oudste maar even in bed genomen , de jongste sliep uiteindelijk om 1 uur die lag lekker in de wieg de oudste hebben we om 3 uur naar haar eigen bed gedaan ! En ging ook slapen toen hebben wij tot 7:15 kunnen slapen want toen melde de jongste zich pas . Ik zeg netjes gedaan haha :roflmao::roflmao:

Luna30, MLB, Ladylola en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Foeke

Foeke Bekend lid

19 jan 2017
    573
    511
    93
    NULL
    NULL
    Wowwww poedel wat een baby! Heerlijk.

Ai ai appel, dit lijkt me een heel lastige situatie. Klinkt idd alsof hij nog niet helemaal eruit haalt wat erin zit. Is het het niet waard om idd toch nog 1x een lactatiekundige aan huis te bestellen?

Hier ook weer een wat rustigere nacht maar nu beginnen de krampjes weer dus ze ligt lekker op papa te slapen. Das het fijne van de eerste en vakantie.. we liggen nog in bed.

Volgende week moet ik met haar naar het cb. Gedoe.. man heeft de auto mee naar t werk, dus nu gaat mn moeder mee. Maar hoe doen anderen dat? Fietsen met de draagdoek? (Ja ik weet dat dat officieel niet mag.. maar serieus waarom zou je vallen?!)

We kunnen ook de bakfiets er binnenkort uitsjorren.. maxicosi erin..

Voor nu dus wel prima geregeld. Maar daar krijgen we vast handigheid in. Ben wel benieuwd hoe jullie je beeb vervoeren.

20. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    @Appelsientje89 denk aan jezelf! Je mag er niet aan onderdoorgaan omdat iedereen zegt dat bv zo goed is enz enz... je hebt het in ieder geval 2 weken mee kunnen geven en wellicht nog langer als je het gaat combineren... maar denk alsjeblieft aan jezelf. Anders geniet je ook straks niet meer van je kleine mannetje omdat hij alleen maar hongerig is...
    Mocht je trouwens overgaan op flesvoeding (of een gedeelte daarvan). Hier een tip: als je de poeder bij t opgewarmde water gooit, roer het dan met een vork er doorheen (ipv schudden met de fles). Dit voorkomt extra lucht in de melk.

Hier weer een spooknacht gehad. De kleine man van 2.00 uur tor 5.00 uur wakker met krampen en overstrekken. Ben er nu klaar mee, ik ga andere voeding (extra care) halen. Hopelijk helpt dit....

Deel Deze Pagina