1-15 okt 2017 ...bijna mama's! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ladylola, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje45

Bloemetje45 Actief lid

21 jul 2014
    220
    74
    28
    Oja hoe heette die ene fopspeen? Ons meisje laat die van dr brown ook steeds los...

2. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Nee geen geknoei hier. Weet wel dat onze middelste dat had.
    Ik gebruik hier trouwens een dr brown met een prematuur speentje. Werkt heel goed.

3. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb een fopspeen van difrax die werkt hier prima en we gebruiken nu de fles van avent maar ga vabavond de difrax s flessen uitkoken die vind ik toch beter werken !
    Wat drinken sommige kindjes veel hier nu net 85cc er in gekregen en meer ook niet

4. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Op zich is tepel speen en fles verwarring nooit bewezen. Ene kind heeft er meer moeite mee dan de ander.

Appelsientje door steeds te kolven creeer je echt een overproductie! Hier zijn mijn borsten eindelijk soepel aan het worden door te blokvoeden! Degene die niet is gedronken de vorige ronde is wel nu wat harder maar niet knoerthard. Ik heb alleen vanmorgrn 5min gekolft, omdat ze hard waren. En rest van de dag niet meer.
    J. Moet wel echt 20-30min drinken en dat kan echt wel 40-50min duren dat dit gerealiseerd is. En ja 2/2.5u later begint het weer opnieuw.
    Ze moet echt eerste de ene borst leeg drinken en dus die 2/2.5u later dus de ander. Dat zo om en om. Hoor morgen of het succesvol is. Borsten voelen nu een stuk beter!

Appelsientje89 en Nyna87 vinden dit leuk.
  5. MLB

MLB Fanatiek lid

1 nov 2016
    1.825
    1.153
    113
    Ja doet mijn kleintje ook. Ik heb dr Brown fles maar eerlijk gezegd geen idee wat voor speen en of het daardoor kan komen

6. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Zelf in slaap vallen.... ene keer wel andere x niet. Maar maak er nog niks van, hij is nog zo jong! Lekker bij papa of mama liggen dan hoor! Geborgenheid hebben ze ook nog hard nodig..

Hier geen geknoei bloemetje. De eerste dagen soms wel. Kraamhulp dacht toen aan misschien verkort tongriempje maar het was ineens ook zo over...

Wij hebben de bibi speen en die pakt hij goed.

Omdat onze jongen zo groot is mag hij op papier natuurlijk veel voeding hebben qua zijn kilo's maar dat kan ie lang nog niet aan. Drinkt hier meestal tussen de 70 en 100cc. Maar de laatste dagen bleef zijn gewicht wat hangen dus ik hoop wel dat als cb komt dat hij weer gegroeid is.. zorgen er iig voor dat hij 7 voedingen krijgt en tja vol is vol... kan het er niet in proppen...

Oh poolvos hoe gaat het met je ?

7. BJlover

BJlover Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.205
    653
    113
    Wat een problemen met de voeding appelsientje

Hier een meisje die het super doet. Gisteravond half 10 de laatste voeding en toen kwam ze om 2 uur en daarna om 6 uur. Dat is wel fijn. Overdag komt ze wel iets vaker, maar we komen op de 6 a 7 voedingen op een dag.

Maandag even naar het inloopspreekuur geweest van het consultatiebureau. Saar wiig ze 3685 gram. Weer 85 gram gegroeid sinds vorige week donderdag.

Vandaag zijn we naar de cardioloog geweest met haar. Echo en hartfilmpje gehad. Het gaatje in haar hart was nu 1 mm (bij 27 weken was die 3+ mm) dus dat is goed nieuws. De cardiologie verwacht niet dat ze er last van krijgt de komende tijd. Mocht ze er wel last van krijgen, dan kunnen we bellen.
    Over 3 maanden moeten we weer tererug

Nyna87, Appelsientje89, Luna30 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Ooow wat blijft het lang stil bij Poolvos. Hoop dat het komt dat ze al lekker aan het genieten is.

9. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Wij hebben wederom een baby met reflux alleen dit x verborgen reflux helaas !
    Na elke voeding onophoudelijk huilen en als ik haar op dr buik leg op mn schouder gaat ze wel slapen en stopt ze met slikken en kokhalzen .
    Wij gaan over op de hero comfort voeding en daarbij dan ook een andere speen op de difraxfles .... gaan we weer :cry::cry: ik had zo gehoopt dat het dit x anders zou zijn maar was er al bang voor toen ze in mn buik zn 6 a 10x per dag de hik had . Kan nu wel janken !!

10. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    De eerste 3 maanden is het prima als je baby op jou/met hulp in slaap valt, daarna moet je ze gaan leren Om ook zonder hulp in slaap te vallen is mij verteld door consultatiebureau.

Mij is aangeraden om "conversations about sleep" te kijken op YouTube.

Appelsientje89 vindt dit leuk.
  11. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @poedel2015 Balen meid! Hier ook weer aan het rommelen met mogelijk weer een kindje met koemelk eiwit allergie. Vrijdag even langs de kinderarts, nu even op zijn advies voorlopig zuivelvrij eten (ik dus, ivm bv). Vrijdag even plan van aanpak bespreken.

Gelukkig gaat het verder goed met haar! Ze heeft af en toe wel krampjes en gekke luiers (eh gisterenavond spugen) maar daaromheen Lieve relaxte baby die goed aankomt in gewicht.

12. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Even D.aley spam

Bijgevoegde bestanden:

Ladylola, Nyna87, Me84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Heerlijk ventje wendy

Ook weer balen luna ! Het is voor al zielig voor die kleintjes en balen dat t niet is makkelijk gaat

Ik zal even een foto van onze kleine brooklyn spammen

Wendy88 vindt dit leuk.
  14. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Onze kleine brooklyn

Bijgevoegde bestanden:

Ladylola, Nyna87, Luna30 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist

Hier precies hetzelfde.. ook de derde en onzeker!
    Hier is hij ook onrustig.. wakker lijkt hij niet echt ontspannen behalve als hij bij mij is.. en ben vandaag naar een osteopaat geweest, die zei dat hij ‘alert’ was en dat dat op zijn darmen werkt.. dat loopt allemaal niet lekker.. dus over twee weken moet ik weer terug! En als het niet goed gaat, mag ik mailen/bellen dan kan ik eerder. Hoop dat het werkt! In de kinderwagen slaapt hij goed! En bij mama.. en nu probeer ik hem te troosten en dan weer neer te leggen.. nu ligt hij al een hele tijd op zn buikje in de box, in zijn lekkere babynestje.. dus echt even genieten!
    Vanmiddag lag hij op mijn buik te slapen, want ik was echt op! En daarna kwam oma met de kinderen wandelen.. heb ik gedoucht en huis beetje opgeruimd en op de bank gelegen.. ik denk dat het zo wel uit te houden is.. eerste drie maanden zijn het zwaarst! Daar hou ik me aan vast!
    Denk daar ook maar aan... xxx

Nyna87 vindt dit leuk.
  16. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    ach nee... :( wat een ellende! Die comfort is wel echt heel erg goed.. en dr. Browns al geprobeerd met speen 2 of 3 ? Voeding is wat dikker he? En ik heb destijds zantac gehad voor mijn zoontje, eventueel met je huisarts bespreken ???
    Sterkte ermee!
    Ik dacht het ook even, maar de osteopaat verwachtte het niet, duimen draaien!

17. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Even n ego update voordat ik teruglees.

Vandaag enkel en alleen gekolfd.
    Mn mindset al n stuk relaxter! Niet die strijd aan de borst..
    Mn borsten zijn eindelijk leeg en soepel en niet pijnlijk!
    Ik kolf zn 100/110cc. (Vanmorgen 170cc!) wel rechts stuk meer dan links.. bizar.
    En meneer drinkt tussen de 100/120cc per keer! Is dat niet super veel?!
    Dat heeft ie never nooit uit mn borsten gekregen voorheen!
    Vandaag overdag heeft ie 3-3,5u ertussen gehad. Zonet lekker wakker. Nou hoop ik ook op zulke uurtjes vannacht.. maar zn ritme is ook echt nog wel andersom.
    Hij word ook gewoon weer wakker of hysterisch als ik het donker maak! Valt dat ritme omdraaien nog te stimuleren?
    Vraag en aanbod is dus erg nauw op elkaar ingestemd.. dat betekend wel echt na elke fles kolven.. helemaal geen zin in natuurlijk vannacht, maargoed. Ik hoop echt dat er gewoon meer uur tussen zit!!

Hier ook wat krampjes begonnen vrees ik. Kan zo ineens in zn slaap verkrampen, beentjes en armpjes strekken.. rood aanlopen en n soort van kreun. Kan daarna zo doorslapen of heeft dan even speentje nodig.

Ik heb echt veel te veel gedaan vandaag, wond doet zeer!
    Ik wil heel graag teruglezen maar mezelf verplicht om te proberen nu al uurtje slaap te pakken.
    Lees jullie vannacht!!

Nyna87 vindt dit leuk.
  18. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Geen idee, was op advies vd lactatiedeskundige!
    Na de borst nog toetje met de fles omdat ie wrss niet goed binnenkrijgt. Ik gebruikte een tepelhoedje.. dus het echt borst-gevoel heeft ie sowieso nog nooit gehad zeg maar.

19. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Nee nog geen dr browns geprobeerd bij mijn oudste werkte de difrax ook goed dus dat ga ik nu weer proberen , en anders toch over op een andere fles ja de voeding is wat dikker manlief is net nog bij de ah geweest daar hadden ze de voeding niet dus daar gaan we morgen even achter aan net als de spenen voor de fles wil snel verlichting voor onze dame mocht dat niet voldoende werken ga ik zeker naar de huisarts

20. Appelsientje89

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Hmmm ja ik vind dus zo verwarrend allemaal.. want volgens de deskundigen is 2u niet ‘normaal’ en heb je ook een ‘fitte’ mama nodig om relaxt borstvoeding te kunnen geven. Ik kan met geluk tussen de voedingen net 1 uurtje slapen. Met daarnaast de strijd van het aanleggen.. meteen al weer half slapen. Ik weet zeker dat ie niet effectief drinkt.. alleen niemand heeft nog de gouden tip gegeven helaas.
    Daarom kolf ik nu om die strijd/frustratie even niet te hebben
    en eens n beetje zicht te krijgen op wat dat kereltje eigenlijk nodig heeft.

Ladylola vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina