1-15 okt 2017 ...bijna mama's! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ladylola, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    Bij mij voelt zn voorwee als een harde buik en onderin je buik voel je dan menstruatiepijn trekt na zn 30 sec weer weg maar kan zo elke 5 min voorkomen
    Heb ze overigens nu nog ! Vannacht had ik er 8 in 1 uur zo vervelend en nu heb ik er denk ik ook al wel 5 in 1 uur gehad maak me soms best zorgen !

2. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nauwelijks ergens last van. Laatst een keer een nacht met menstruatie-achtige krampen. Geen idee of dat voorweeën waren of 't indalen - of geen van beide.
    Die van mij blijft vast nog wel een maandje zitten :')

Appelsientje89 en Luna30 vinden dit leuk.
  3. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Dat had ik ook zondag op maandag. Dacht toen echt dat het door zou zetten maar wat ik al zei afgelopen nacht weer heel rustig... vreemd hè hoe je lichaam kan reageren!

4. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @Amch Ah balen dat er nog niks is gebeurd! Of ben je er blij mee?

@Appelsientje89 succes bij de gyn vandaag!

@Ladylola hier is het standaard vanaf 36 weken elke week op controle maar als het je tweede is en alles gaat goed mag je er
    Voor kiezen om elke 2 weken te komen. Ik heb gekozen voor elke week omdat mijn zoontje nog wel wat draaide aan het eind en nooit is ingedaald en vind het zelf een fijn idee dat het goed in de gaten gehouden wordt. Misschien kan je vragen of je vaker kan komen? Lijkt me ook niet gek na de complicaties vorige keer?

5. Drollie

Drollie Actief lid

16 jul 2013
    222
    153
    43
    Utrecht
    Zo meiden. Alweer topic nr 3.. wat wordt er veel gekletst..
    En zie er best wel wat met voorweeen.. hier nog nergens last van.. alleen die vervelende bekken. Net een rondje winkelcentrum gedaan en moet nu echt op de bank bijkomen.
    Wij zijn ook op zoek naar iets anders dan beschuit met muisjes. Hoorde over geboortekoekjes bij de hema.. die leken me wel leuk. Kom ik daar zijn ze uit het assortiment nu maar wat anders bedenken.

Ben zo benieuwd wanneer en van wie de eerste baby geboren gaat worden.. kan toch niet lang meer duren hoor..

Nyna87 vindt dit leuk.
  6. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    @Foeke
    O thanx duidelijk! K slaap idd met voedingskussen tussen m'n knieeen. M'n buik die erop steunt wel echt nodig, die aardverschuivingen daarbinnen bij draaien idd doen zo zeer!
    Ik zal eens even proberen wat jij omschrijft! Nu probeer k elke x maar echt hard m'n benen aan te spannen en strekken.. of ga even in kleermakerszit zitten zodat het wat strekt..
    Maar na n uurtje n dezelfde houding is het weer Auwie!
    Vannacht een poging wagen :D

7. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    @Mooss ja tis zo sneu. Vroeg der vanmorgen ook, waarom werd je nou zo boos en verdrietig. Was echt een gremling! Ze zei dit is al zo lang niet gebeurd en was net blij dat je me poesjes dekbed erop had gedaan. Arm kind, ben je bijna 5 en 2 jaar echt meteen goed zindelijk en dan gebeurd dit. Maar uitgelegd dat ze misschien heel diep sliep en spannend droomde.

Hier ook vocht aan het vasthouden. We gaan het meemaken waar het schip strand. Voel me verder prima....hier geen 6/7x pn eruit om te plassen. Misschien 1x of helemaal niet.

@Foeke hier wel macaroni en spaghettisaus in de vriezer liggen. Heb wereldgerechten in huis gehaald, zodat manlief ook kan koken haha. Denk sowieso dat mijn familie een paar dagen eten regelt, dat zal veel biefstuk en rosbief worden, hahah. Verder laten we lekker bezorgen ;)

Betreft kraamhapjes...nou wij hebben hier een chocolaterie en daar halen we wel van alles van in huis. Je hebt ook geboortekoekjes, die kun je online bestellen. Sowieso wil ik niet iedereen op kraamvisite, die komen maar op de babyborrel.

Zenuwachtige mannen, nee hier geen last van. Misschien heeft dat te maken dat hij al vader is. Hij heeft er wel heel veel zin in :)

Nyna87, Foeke, Luna30 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Hier ook geen zenuwachtige man haha
    Hij vind t idd wel heel erg leuk en kijkt er naar uit!

Vanavond naar de vk en dan idd elke week heen! Ben benieuwd of hij nu goed is gaan indalen.

Hier geen voorweeen gelukkig! Wel nog steeds harde buiken en als ik me dan wil omdraaien ofzo voel ik me een ontzettende walrus

Nyna87, Luna30 en Mooss vinden dit leuk.
  9. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Hier ook geen zenuwachtige man hoor! Heeft het al 2x meegemaakt en zegt dus ook 'ach we zien het allemaal wel'. Ik maak mij om meer dingen druk dan hij geloof ik... bv welke kleding voor baby. Zegt ie doodleuk 'als er maar wat in die tas zit in de goede maat'. Nou ja heb ik ook lekker veel aan!

Hier geen eten in de vriezer hoor. Van tevoren dingen klaarmaken en in de vriezer stoppen vind ik zelf vaak niet lekker. En zal hier toch veel aardappels, groente, vlees zijn! Dat vinden de jongens het lekkerst en dat kan manlief prima klaar maken! Ik regel vanaf mn bed wel dat de boodschappen thuisbezorgd worden! En beide moeders zullen er wel regelmatig zijn denk ik zo!

Luna30 vindt dit leuk.
  10. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Jeetje wat een berichten meiden!:p

Hier opzich oke geslapen, niet zo heel vaak wakker geworden van de jeuk, maar een paar keer:)

@Amch ah balen hoor, maar wie weet is de boel een beetje geprikkeld en gebeurd het binnenkort!:thumup:

Voor de rest ben ik een beetje vergeten wat er allemaal geschreven is Haha:o:

Voorweeën voelen bij mij als een harde buik maar dan indd met onder in Mn buik erge krampen en inwendig onder ook krampen en steken. Met een normale harde buik word alleen Mn buik gewoon heel hard:rolleyes:
    Liepen gisteravond in de praxis voor wat spullen, kreeg ik ook een aantalvoorweeën, man vroeg na een paar keer toch wel of er niks anders aan de hand was omdat ik ze echt weg moest zuchten:oops: heb hem zo goed en kwaad mogelijk proberen uit te leggen wat voorweeën zijn:roflmao:

Hier schrok ik vanochtend van een harde pang/plop in de buik toen de baby hard schopte en ik wat nattigheid voelde! Dacht ojee, Mn vliezen zijn gebroken, maar voel na even geplast te hebben niks lopen ofzo. Dus denk dat het gewoon een onrustige darm was:D

11. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Hey meiden.. even snel berichtje van hier! Vk belde of ik eerder kon.. en dat kon! Vriendin was hier op visite met dochtertje en wilde wel ff bij mijn zoontje blijven..

Buikgriep is het niet.. normale ontlasting!

Maar... ze heeft me zowaar kunnen strippen!!! Het was al week, maar wel lang tuutje nog! Ze zag al slijm, dus dat is al aan het loslaten en ik was goed te strippen, opening van 1cm al! Woww.. had ik niet verwacht..

Nou, wie weet was het een voorbode al die poep Haha! En voel me ook echt een huismus nu... het liefst ben ik thuis.. we zullen het zien! En doet het niets, dan is dat een voordeel met inleiden strakjes..

Zo een maf idee dat ik binnen nu en 2 weken een baby in mijn armen heb!!! Woww... mijn vriend ook ineens, jeetje komt ineens dichtbij nou! Die krijgt nu pas het besef geloof ik hahaha...

Balen voor de meiden met bekkenpijn en maagzuur bah bah bah...

Slapen gaat redelijk, alleen ook erg pijn in mijn liezen met draaien en opstaan! Ineens ook! Vaag...

Nyna87, esje1984, MLB en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Ohh wat fijn zeg! Hopelijk gaat het zn werk doen:D duimen duimen duimen!:thumup: Super spannend hoor!

MMD86 vindt dit leuk.
  13. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @MMD86 spannend zeg! Hopelijk heb je straks dikke weeen haha

14. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Jeetje meiden, wat is er veel geschreven!

Succes bij de tandarts @Donutlover! Hier ook regelmatig iets met mijn tanden... In de zwangerschap nog twee gaatjes laten vullen, zonder verdoving... Auwie. :(
    @MMD86: Ohh, dat klinkt niet zo fijn! Maar hé, wat fijn dat ze al hebben kunnen strippen zeg!! Zou wel super zijn als deze baby toch zelf zou komen met wat hulp!
    @Ladylola: Hier hetzelfde wbt controles, maar ik had vorige zwangerschap ook een heel stabiele bloeddruk dus voor mij is het prima. In jouw geval anders toch even vragen om een extra controle? :) Wel sneu van je dochtertje!
    @Foeke: Bij mijn zoontje hadden we soesjes met muisjes. Maar dat vond ik niet zo'n succes. Je moet ze altijd maar uit de vriezer halen; van tevoren ontdooien en inschatten hoeveel mensen er gaan eten... Nee, dat was niks. Ik ben ook niet van de droge beschuit, maar ditmaal gaan we voor simpel: We doen cake met muisjes. :)
    Wbt eten op voorhand klaarmaken, had ik de vorige keer wel gedaan... Allemaal groentes gesneden in de vriezer enz. Ditmaal denk ik dat ik het niet doe, ik zie wel hoe het komt denk ik... Ik zal ditmaal sowieso sneller dingen moeten gaan doen omdat ik al een kleine rond heb lopen...

Mijn man is niet zenuwachtig voor de bevalling, maar dat komt ook omdat het de vorige keer goed is gegaan, dat hij er vertrouwen in heeft dat het nu ook goed zal komen. Ik ben zenuwachtiger dan hij, maar dat gaat dan om de organisatie, de combinatie met mijn zoontje, niet zozeer om de bevalling zelf.

Hier een korte nacht gehad. Was weer vreselijk aan het piekeren en kon daardoor niet slapen. Voordat ik überhaupt in slaap ben gevallen wel 6 keer wezen plassen denk ik. Iedere keer dat ik me omdraai meen ik weer te moeten plassen... En daarna nog een aantal keer wakker om te plassen. Zucht. En toen begon de dag, met dank aan S, weer om 6 uur 's ochtends. ;)

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Stom he! Elke zw een tand zeggen ze wel een he

Aii zonder verdoving dat zou ik noooit durven hihi
    Ik beval nog liever :roflmao:

Vanochtend met N. Naar de dokter gefietst voor mn b12 injectie en daarna hebben we maar een rondje verder gefietst maar jeetje wist niet dat er zoveel wind stond o_O ben kapot :p

16. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Nu je het zegt! Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar was ik weer vergeten...
    Oh jee, het waait echt hard inderdaad! Ik verwachtte regen, maar heeft hier alleen vanochtend geregend. Toch maar de was buiten gehangen, dat wappert zo droog. :) Vanmiddag even grasmaaien als het gras droog is...

Essje vindt dit leuk.
  17. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Knap hoor, ik zou hier de steeg niet eens meer uitkomen op de fiets:p Voelt dan alsof het koppie al tussen Mn benen hangt hahaha

18. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @MMD86 Wat goed dat ze je al kon strippen!! Super zeg. Spannend!!! Hou ons op de hoogte.

@Modra hier hetzelfde verhaal, ik ben ook zenuwachtiger dan mijn man, die is eigenlijk heel relaxed eronder! Maar ook bij mij zijn de zenuwen meer gericht op de organisatie rondom het hele bevallen heen met mijn zoontje. Aangezien wij hier geen familie hebben gaat ons zoontje (mocht hij niet net op de crèche zijn) bij een vriendin spelen (overdag) of komt zij hier slapen mocht het 's nachts gebeuren. Maar zij heeft zelf ook 2 kindjes (oudste beste vriendje van mijn zoontje) dus niet super handig qua organisatie depending on wanneer het gebeurt! Maar goed komt wel goed!

19. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    @MMD86
    O wauw wat goed! Hopelijk gaat het vervolg zoals gewenst! Wat enorm spannend zeg.

K ben hier in n paar uur echt ineens strontverkouden.
    Fan-tas-tisch. Loopt me zo de neus uit, nu al rood en pijnlijk. Kan er nog wel bij qua ongemak! :$
    Fruit, slaap en Netflix dieet denk ik zo.

20. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Ja precies... Het zal ook wel goed komen, maar hier dezelfde soort zorgen als jij... :p Mijn zoontje zal overdag naar de gastouder gaan, maar stel dat ze toch niet kan... En 's nachts hoop ik dat hij er doorheen slaapt, maar stel dat hij toch wakker wordt... En als we 's nachts weg moeten gaat de babyfoon naar de buren, die kent hij goed. Maar wat als hij dan wakker wordt?
    Of stel dat het lang duurt of begint op 't verkeerde tijdstip en het bedtijd wordt voor mijn zoontje... Hij is nogal ingewikkeld met slapen dus ja... Pf. :p Nou ja, we moeten er maar op vertrouwen dat het zich allemaal wel zal wijzen..!

Nyna87, Appelsientje89 en Luna30 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina