Heb je nu alle kleertjes gewassen ? Haha ik ben wel benieuwd of hij nu stabiel blijft dus onderdruk 90 , en anders ben je miss wel te strippen voor ze op inleiding over gaan . Hebben ze bij mij toen ook gedaan 2x en dat heeft toen geholpen ! Donderdagmiddag begon t anders had ik vrijdags ingeleid geworden zo blij dat dat niet hoefde !
Daar straks gebeld met de vk, ben zo onrustig en ongerustig gevoel in mn buik.. Helaas zegt het niks, wel gerustgesteld door de vk. Ook gevraagd of ze vrijdag dan heb ik controle eventueel willen kijken naar ontsluiting en kunnen strippen. Ze gaf aan dat de kans dat de bevalling er door begint wel heel klein is, gezien mn zoontje pas met 41w en inleiding geboren is. en bij hem ook 3 keer gestript ben zonder bevalling. Hoe kijken jullie daar tegen aan? Zou je het dan wel of niet vragen en/of laten doen?
@Amch nu gaat het echt gebeuren!!! Volgende berichtje MET baby he! Focus!! @Bloemetje45 ik ben ook 2 keer gestript, en het heeft niet geleid tot een spontane bevalling, wel voor wat ontsluiting. Pech is, dat het gaat rommelen en dat je lijf je in de maling neemt! Dat zorgt misschien weer voor wat onzekerheid.. Hoe heb je het bij je vorige zwangerschap ervaren ? Dat je 3x gestript was ? En hoever ben je nu?
Whatsapp of fb groep Ik denk dat ik meer zie in een fb groep. Heb al eens een whatsapp groepje gehad en op een gegeven moment gewoon geen tijd voor! Wel altijd leuk om nog contact te houden, het is wel jammer, dat hier geen besloten groep meer kan! Tanden poetsen Hier ook niet altijd even soepel.. we zingen altijd "tandjes poetsen, tandjes poetsen, heel mooi schoon heel mooi schoon" en dan ga ik erna poetsen en dan 2x Het liedje ! Dat gaat prima.. hij wil alleen ZELF beginnen en ZELF zn tandenborstel afspoelen en terug zetten
Ja ga het wel vragen. Maar kans is groot dat mijn bloeddruk omhoog knalt tijdens de bevalling, dan word ik alsnog medisch maar ga het met ze overleggen. Heb nu dat bloeddrukmetertje van mijn ouders. Denk ff checken, krijg binnen 5 minuten 3 verschillende waarden. Stom ding! Maar ja laatste wasje zit erin. Vindt het helemaal niet leuk. Nu zien we me nieuwe mooie kleertjes er gedragen uit! Straks dus ook strijken! En 1 pakje met gouden sterren, is goud troebel geworden...grrr. Te warm gewassen dus.
Dat tanden poetsen is weer zo'n fase. Ik maak het gezellig en ja soms onder dwang dan maar. Tis uittesten vn de grenzen, maar ook het zelllllluuf doen. Dus misschien samen een nieuwe tandenborstel en pasta kopen. Stickertje voor iedere keer poetsen. Electrische kinder tandenborstel is ook interessant. Hier ook meer voor fb groep hoor! Whatsapp groep met zoveel word echt een gekkenhuis. Kijk naar dit topic al :-O
@Poedel: Och dat is ook niet fijn met 't stukadoren! Jaa... Zou 't graag op voorhand klaar willen hebben. Haha weet je, de vorige keer ben ik op klaarlichte dag bevallen, had de luxaflex niet eens naar beneden of zo, ook totaal niet bij stilgestaan. (onze woonkamer zit aan de achterkant van het huis en daar kijken we uit op de weilanden- geen achterburen) Nu echter zie ik 't helemaal gebeuren dat de stratenmaker aanklopt als ik aan het bevallen ben of net een baby heb. Het is gewoon niet zo relaxed als de vorige keer! Of dat de oude bank de kamer uitgezeuld moet worden en de nieuwe in elkaar gezet moet worden in de kraamweek. @ennasus: Oh het is dan zo'n magische datum hè, die uitgerekende datum! Maar ja, veel vrouwen gaan er natuurlijk overheen. De verloskundige zei vandaag nog tegen mij 'we zien vaak dat vrouwen die de eerste zwangerschap overtijd liepen, dat een tweede zwangerschap ook doen'. Maar ik hoop dat jouw kleine zich gauw aandient!! Ah, gelukkig zijn we niet de enige met drama... Het is wel vervelend, maar ja... Weinig aan te doen. Mijn zoontje heeft het trouwens ook met nieuwe schoenen/ jas... De eerste twee keer aandoen is drama, daarna is het goed. Andere kleren heeft hij het niet mee. We hebben wbt tandenpoetsen van alles geprobeerd om het leuker te maken, maar het maakt geen hout uit helaas! Het is hier eenmaal zo... Net bij de verloskundige vandaan, bloeddruk wel wat gestegen; 125/80, waar ik de vorige keer nog onderdruk 75 had. Ze verwachtte geen problemen, vorige zwangerschap ook altijd goede bloeddruk gehad. Waarschijnlijk komt het doordat mijn lijf het zwaarder krijgt zo op het einde... Moest wel aan de bel trekken mocht ik last krijgen van het één of ander.
Ik heb ook liever een Facebook groepje. Heb van mijn vorige zoon nog een app groepje, dat was eerst een hele grote groep, maar ging op een gegeven moment gewoon niet goed onderling. Uiteindelijk hebben we met 3 andere samen een groepje gemaakt en die heb ik nog steeds. Dus nog een grote app groep zie ik ook niet zo zitten.
Bloedonderzoek was goed!' Fjieuw. Bloedplaatjes gestegen van 137 naar 145. 150 is de ondergrens, krapjes dus.. maar het ging erom dat het iig stabiel was of liefst gestegen. Dus dat is fijn! Raak voor alle zekerheid de arnica toestand toch maar niet meer aan. Hb was wel wat gezakt van 7,7 naar 7,5.. normaliter de grens maar voor n zwangere ook zeker keurig. Bloeddruk 104/64. Je kon in onderzoek v vorige keer ook zien aan de witte bloedcellen dat ik n virusje onder de leden had. Nu weer n zorg minder dus! Vd week ff goed me best doen.. Gezond eten en veel rust! Ff alle krachten verzamelen en dan kunnen we ertegenaan ! Over n week zijn we papa en mama!! Wwwatt??
Ik heb trouwens begrepen dat je bloeddruk wat mag stijgen aan het einde van de zwangerschap maar natuurlijk niet boven een bepaalde lijn, het schijnt zelfs normaal te zijn als je lichaam zich aan t voorbereiden is op de bevalling. @Ladylola dat is wel schijt 3 verschillende metingen welke moet je dan aanhouden he ? @Bloemetje45 ik zou gewoon gestript willen worden dan denk ik , miss wekt t wel wat ontsluiting op die heb je dan toch weer in de pocket @Modra whaha niet eens de gordijnen dicht echt? En nee je wilt geen stratemakers in de buurt als je aan het bevallen bent het liefst gewoon alles klaar dan heb je de rust ook gewoon ! @ fb of whatsapp groepje voor mij liever whatsapp .... maar dit is natuurlijk niet handig als de ene helft fb wil en de andere helft whatsapp daar zullen we dan met zn alle wel een keuze in moeten maken anders werkt t niet . Je kan mensen zonder fb niet verplichten om het te nemen !
Oh @Appelsientje89 ik vergeet jou helemaal Gelukkig alles op de grens of er net boven nu nog even groene groentes eten en veel fruit haha en goed uitzieken
Nouja we kunnen ook gewoon een fb groep aanmaken met de mensen die een fb groep willen en een wa groep met de mensen die een wa groep willen De groep is toch inmens groot. Weet nu al nooit meer iets
Ja klopt poedel! Tis normaal dat bloeddruk wel verhoogd. Zolang je niet boven 130/90 komt, zit je prima. Vanaf die hoogte krijg je extra controle en is er kans dat het hoger wordt. En idd Foeke dat ken ook, dat beide worden gemaakt. Whaha nou modra wel heerlijk uitzicht! Niet ineens een jager met een verrekijker in het weiland toch? Hihi! Komt vast goed appel! Veel vitamine C en zoveel mogelijk rusten! Komt goed. Wanneer hoor je nou de uitslag?
Is dat handig 2 groepen dus dan zitten sommige mensen in 2 dingen fb en whats app lijkt mij niet handig maar goed wie ben ik
@Ladylola Uitslag was goed! Iets gestegen en moest zelfde blijven of stijgen. Nog net ietsje onder de ondergrens maar geen reden tot actie! Erg blij mee.. Moet er niet aan denken algehele narcose. Dan had k echt hele andere dingen nog overwogen last minute! Maar daar hoeven we gelukkig niet over na te denken. Ik ga me deze week voorbeeldig gedragen.. Eten en slapen.. op advies vd verloskundige Hahah.
Ik word soms n beetje griezelig van ons hondje.. Die zit me soms zo aan te kijken alsof ie meer weet dan ik haha. Word angstvallig in de gaten gehouden! En dit trof ik ook aan zonet.. *zucht*
Super fijn zeg! Toch weer een zorg minder Hahaha goed voor jezelf zorgen ja, goed eten en goed slapen(voor zover slapen lukt)
Haha dat heb ik met onze katten die dan uit het niets ineens persé op me willen zitten. Of dat nou op de wc is of op de bank maakt ze op dat moment niet uit, waar ik ga gaan hun al mauwend dan mee
Ja ook echt bovenop je he. Niet op schoot voor zover t past nee gewoon bovenop je buik klimmen, auw! Beeb 'n kat op z'n kop haha dat gaat m niet worden. Gekke beesten!