1-15 okt 2017 ...bijna mama's! Deel 3

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Ladylola, 11 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Oohmyyy de tropenweken gaan beginnen hoor. Zitten hier straks met 15 jankende hormonenbommen zonder baby whHhaHa. Sorry moet even lachen. Snap heel goed dat je baalt na klote nachten.

Mooss kan je je banjers niet ff kwijt vanmiddag?

Kwebbels zijn jullie ook. Tijd teveel ;) hihi

Gelukkig ben niet de enige zonder voorwerk. Ja voorwerk zegt niks. De een heeft voorwerk zonder er last van te hebben. Voel echt soms wel wat. Maar niet benoemenswaardig.

Hier truusje trut vannacht wakker om te plassen en daarna bij ons in bed liggen woelen en kakelen. Ohmy kinderen. Maar goed ik laat der nog maar even. Heb een kalender voor der gemaakt op de computer, met blond picto's.
    Weet ze hoeveel dagen nog tot der verjaardag, wanneer naar oma, wanneer zwemles en wanneer der zusje kan komen. Had nog niks uitgelegd en ze had zelf al uitgedokterd wat was haha.
    Heb 4 weken lang het schema roze gekleurd, van in deze periode verwachten wij je zusje week 37 tot met 41.
    Ze is helemaal content met der kalender.
    Wilde er nooit aan, omdat ik der niet zo rigide wil maken. Maar blijkbaar geeft het haar wel rust.

Vraagje: ik had bij mijn dochter vanaf week 33 verkrampingen in mijn rug. Dit kwam nagenoeg tegelijk met mijn zkh opname toen. Ik dacht dat dit stress was. Dit bleef aanhouden tot kort na de bevalling.
    Ik heb het nu weer al sinds 33 weken, iets minder heftig, maar bouwt wel weer op in intensiteit.
    Tis echt verkramping in mijn rug. Slik al magnesium. Maar kent iemand dit?

Foeke en Essje vinden dit leuk.
  2. poedel2015

poedel2015 Fanatiek lid

12 dec 2015
    2.059
    816
    113
    NULL
    NULL
    @Ladylola nee dat herken ik niet loop je niet teveel ?

3. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Nee denk niet dat het hiermee samenhangt. Bij mijn dochter bed en bankrust na ontslag. Dus deed echt heel weinig en toen heftiger.
    Nu minder heftig, maar tis er wel en bouwt zich op. Tis echt wat je in je benen kan krijgen, dat heb ik dan in mijn rug.

4. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Jaa, de slijmprop groeit ook weer aan, bij de vorige bleef ik verliezen Hihi o_O

@Ladylola wat maf zeg! Ipv kuitkrampen rugkrampen ofzo?? Lijkt me heeeeel naar voelen! En al eens door een fysio laten bekijken ??

5. Mooss

Mooss Bekend lid

16 jun 2014
    671
    616
    93
    NULL
    NULL
    Jeetje @MMD86 bij jou toch wel iets aan het gebeuren!

Hier net even naar wc geweest. Lucht toch ook weer op, maar wat had ik graag gewild dat die weeen zich doorzetten zeg! Waren vannacht ook wel af en toe echt oplopend. Gisteravond ook al, dacht net dan breng ik lopend de oudste naar school, wie weet helpt dat... Haha nou ja zal toch echt nog geduld moeten hebben maar met zulke nachten ertussen word je gewoon niet blij.

Op woensdagmiddag zijn de jongens wel allebei thuis maar meestal kan ik wel even lekker op de bank hoor! Dus dat is wel fijn. Dan spelen ze wat met elkaar en als het echt te bont wordt zet ik ze wel achter een filmpje!! Niet heel pedagogisch maar af en toe moet dat toch kunnen!!

Ladylola, Nyna87, Luna30 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    @MMD86
    Och jeetje gebeden toch wel enigzins serieuze dingen haha.
    Maar zegt dus nog niet zo veel dus? Hopelijk voor jou wel n aanzetje tot het echte werk!

Ik ga ook even los hoor.
    Ik heb zonder te overdrijven..
    vannacht 2 uur geslapen.. ik stond op t punt van n inzinking Jezus.
    Ik heb werkelijk met n stuk zakdoek in m'n ene neusgat geslapen anders liep het er zo uit. De ander potdicht. Geen lucht.. holtes hoofd alles doet zeer, bloedneuzen. Koud.. wat n ellende.
    Thank god dat we hebben besloten over die draaipoging vandaag..
    was voor mij echt niet lollig geweest nu. Me in de kleren hijsen voor controle zo al hele opgave.
    Manlief komt even v werk naar huis voor de controle en daarna direct even fatsoenlijke neusspray halen.
    Wilde idd die voor kindjes halen!
    Dat scheelt alweer iets.
    Zal het de gyn voor de zekerheid nog eens vragen..
    Lading weerstand pillen of vitamine c erbij ofzo en zag nog wat goeie tips voorbij komen Thanx!!

Nou we zullen het geklaag nu weer beperken.. :D

Het word er niet leuker op meiden..
    die nachten en alle kwalen..
    ik hoop dat de eerste beebjes zich gauw melden! Sterkte.

7. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    jeetje deel 3 alweer, echt al eeuwen niet meer gereageerd wel uiteraard gelezen!
    ben gelukkig niet alleen met die slapeloze nachten "jeetje dat breekt op zeg" vooral als je nog een peuter hebt rond lopen !

hier als sinds 24 weken in ziektewet ivm harde buiken helaas, ik loop nu wel al tegen de muren op en mijn wereldje word zo klein, maar echt zin om erop uit te gaan heb ik ook niet!

babyshower gehad super leuk niet verwacht aangezien ik al babyshower had van mijn zoon en nu weer een zoon krijg ik eigenlijk niks nodig had! gewoon gezellig samenzijn met vrienden en familie was ook leuk !

helaas al paar keer opgenomen geweest met harde buiken en heel de mik mak weer gehad met longrijpprikken en weeën remming, pff bij mijn zoontje destijds ook gehad maar dan is een week in het ziekenhuis niet erg omdat je geen kinderen hebt! Nu had ik mijn zoontje zo erg gemist!

nu 36 weken en volgende week poging tot strippen, hopelijk werkt het net zoals bij mijn zoontje! ik ben helemaal op maar goed we zullen zien.. fingers crossed!

ow en die maagzuur he haha lees meerdere wat een Hel he!

Appelsientje89, MLB, Nyna87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Jeetje mina bijna 3 pagina's in 1 nacht/ochtend?

Beterschap appelsientje. Had je al doorgegeven aan ze dat je geen draai poging wilt?

Balen dames van alle nachten en voor weeën die voor al snachts plaatsvinden....

Hier gelukkig nog steeds wel goede nachten..*klopt af*.
    Maar ben alsnog mega moe nu... dus voor mn energie doet het helaas niet echt heel veel...
    Ik hoor nu al regelmatig dat mensen nog nooit zo'n dikke buik hebben gezien ...... oké..... euh bedankt?

Spannend mmd... hopelijk doet het wel wat.
    Ik verloor em pas op de dag van bevalling.

Dochter is naar psz en ik hang lekker niks te doen op de bank....
    Vanmiddag weer controle bij vk

Essje vindt dit leuk.
  9. Luna30

Luna30 Fanatiek lid

8 aug 2014
    1.567
    420
    83
    Zuid-Holland
    @Me84 Jeetje mensen zijn soms zo aardig hè, zo fijn dat ze ongevraagd hun mening over je buik geven....

@MMD86 Oh spannend! Wie weet start er wel wat??

@Ladylola nee ken het niet als krampen in mijn rug. Inderdaad magnesium en calcium helpen tegen krampen. Zou het even bij je volgende bezoek overleggen!

@Suzanne92 Oh wat eenngedoe! Gelukkig ben je bijna bij de finishlijn!

10. Foeke

Foeke Bekend lid

19 jan 2017
    573
    511
    93
    NULL
    NULL
    Oh meiden wat een k nachten! Ik herken t wel, al had ik t vannacht iets beter. Wel weer moeten spugen (ben echt zo benieuwd of ik t daadwerkelijk meteen ga merken wanneer de placenta eruit is, ivm hormonen die me misselijk maken!) Maar toen wel weer wat geslapen.
    En ja.. wel gewoon lekker 8 x eruit om te plassen enzo maar goed.

Gisteren bij de vk was alles goed. Kindje ligt al een stukkie in het bekken. Nou serieus dat doet me soms pijn joh, de steken en krampen die daar vandaan komen.. verder lage bloeddruk, en de harde buiken parade 'hoort erbij'. Nog wel gecheckt op blaasontsteking maar dat was het niet. Al waren er wel wat ontstekingswaardes of bacteriën te zien, niet genoeg voor een kuur. Overigens word het wel meteen opgestuurd naar het zkh voor kweek, omdat ik zwanger ben. Herken jij dit @Appelsientje89 als werkende in de huisartspraktijk?
    Beterschap overigens! Wat een hel lijkt het me om er nu griep bij te hebben!!

@poedel2015 echt je handen gaan masseren! Heb je dat al eens gedaan? Helpt mij echt.

@Mooss niet slapen is NIET oke.. succes vandaag en zet ze voor netflix;)

@Me84 oh wat een bemoeials.. lekker laten lopen of iets terug zeggen. Ik krijg ook veel opmerkingen en plaats ze nu keihard terug met een knipoog. Bijvoorbeeld "nou jij mag er ook wezen joh!" Of iets in die trant. Dan zie je ze heel ff schakelen naar "huh je MAG toch tegen een zwangere vrouw zeggen dat ze dik is, of zou ze dat helemaal niet waarderen.." haha!

@Suzanne92 welkom trrug! Jeetje jij hebt al heel wat meegemaakt dus.. en toch zit ie nog veilig in je buik met inmiddels lekker gerijpte longetjes! Hoera!
    Heftig van de tijd thuis en de zkh opnames.. hopelijk komt ie binnenkort!

11. MMD86

MMD86 Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.006
    870
    113
    Vrouw
    Hairstylist
    Aaaahh... wat rottig he meiden.. die slapeloze nachten, bah bah !!!

@Suzanne92 Wat ontzettend balen wat je hebt mee moeten maken. Is het dan iets, waardoor het bij deze zwangerschap weer hetzelfde is?

Hier nog steeds rustig, merk wel dat ik heeeeel weinig kan en kan hebben! Alles is een enorme opgave! Ik hoop ook wel dat er iets staat te gebeuren hoor, maar ik verwacht er maar niet teveel van! Ga gewoon uit van 39 weken ;) kan het alleen maar meevallen joh! Ik bof nog, dat ik zeker weet dat ik niet overtijd hoeft te lopen!
    Geeft al veel rust.. maar hoe ik me nu voel, mag ie van mij zo komen hoor Hihi.. zo futloos bah bah!

Essje vindt dit leuk.
  12. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Succes vanmiddag!

13. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom terug!
    Heftig zeg! Hopelijk duurt het niet al te lang meer.

14. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou.. ik denk dat er een vloek rustte op afgelopen nacht als ik dat allemaal zo lees ;).

Hier ook feest! Moest rond 02:00 plassen (kan gebeuren) en wilde weer gaan slapen, maar toen werd madame ineens huilend wakker. Ze riep telkens auw, auw, maar we konden er eerst niet achter komen wat het was. Ze sliep telkens een paar minuten en dan werd ze weer wakker. Uiteindelijk bij ons in bed gelegd en toen zei ze auw en wees ze naar haar kies. Wij kijken en ja hoor; zo'n half doorkomende kies. Arm kind! Dentinox erop en daarna heeft ze van 05:00-07:30 geslapen..

Heb net al snel even gekookt en ga nu zo douchen, eten en daarna slaaaaaaaapen, want ik ben kapot.
    Zoooo fijn dat ze vandaag op het KDV is. Klinkt gemeen, maar heb het echt ff nodig om bij te tanken zo.

Verder alles goed. Morgenochtend weer naar de VK en daarna zal het weer wekelijks gaan worden.

Fijne (stormachtige) dag allemaal!

15. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    @Ladylola Ik herken het zelf niet!

@Suzanne92 Jeetje wat naar zeg!! Maar waarom willen ze dan nu alsnog de baby te vroeg halen/strippen? Je zou denken na alle moeite en opnames dat ze de beeb nog lekker binnen willen houden!

Wat een nachten dames! hoop dat jullie vannacht beter slapen wat mij ook helpt trouwens is om niet te veel meer op mijn tel ofzo te gaan zitten voor ik ga slapen.

Jeej medipoint kwam net met de bedklossen ect dus dat kunnen we vanavond helemaal afmaken

Luna30 vindt dit leuk.
  16. Nyna87

Nyna87 Fanatiek lid

24 dec 2016
    1.668
    781
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oohh zowat vergeten :eek::roflmao:; 37 wkn dansje ❤️!

Foeke, Appelsientje89, Luna30 en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    de reden van het strippen althans poging doen tot, is omdat mijn zwangerschappen eigenlijk niet te doen zijn het is echt 9 maanden afzien. continue pijnlijke weeën harde buiken breekt op helaas, daarom willen ze me ontzien ook vanwege het feit dat ik grote babys maak haha! deze ligt nu ook alweer 2 weken voor op groei... is uiteraard een schatting..
    mijn zoontje woog ook toen bij geboorte al 3960 gram !

18. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Nou roerige nacht voor de meeste inderdaad, zou het door de storm komen:p Haha

@Foeke urine op kweek zetten doen ze tijdens zwangerschap om te checken voor de GBS bacterie omdat die schadelijk kan zijn voor de baby als je vliezen breken en tijdens de bevalling;)

Foeke vindt dit leuk.
  19. Essje

Essje Fanatiek lid

9 feb 2011
    2.177
    372
    83
    Vrouw
    Vastgoedadviseur
    Noord-Holland
    Jeetje ja kan me voorstellen dat je op een gegeven moment wel op ben, en dan ook nog een grote baby:o: hoop voor je dat het strippen kan en helpt:)

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Gelijk heb je Nyna! Niks gemeen. Je zal der niet van 8-18 brengen! Mijn meisje wordt morgen door oma opgehaald vanuit school. Heb ik even een dagje niks. Ja in de ochtend ff wat winkelen en dan naar huis voor een tuk!

Ohjee appeltje klinkt niet fijn! Jeetje meiden wat een nachten :-O hier ook wel wat minder, maar niet zo extreem.

Hier net controle gehad. Rugkrampen hebben zij ook geen idee van, maar kunnen ook indalingsweeen zijn? Zal het volgende keer met de fysio bespreken.
    Bloeddruk 100-78. Verder ligt ze vast in mijn bekken met der hoofdje.

Appelsientje89, Luna30, Nyna87 en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina