Yes! Net allemaal papieren en info-boekjes binnen gekregen van het UMCG! Ik heb op 11 Feb. om 13.30 mijn 1e echo bij de gyn! + intake gesprek verpleegkundige!
Haha daar hebben jullie gelijk in. Ach krijg er met 12 weken daarna weer een. Dus komt goed. Krijg hem of haar nog genoeg te zien
Oktober 2013 Mama's 1. MD82 - 30 jaar - 2e kindje - ZH - BV - denkt jongen Elly010 -27 jaar - 3e kindje -ZH - BV - denkt jongen 2. PriZz - ? jaar - 2e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - denkt meisje Demelza7 - 29 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles- Denkt jongen Lisha - ? jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - Denkt meisje/jongen 3. Ravel1983 - 29 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - Denkt meisje Mamaangilla - 26 jaar - 2e kindje ZH - BV - denkt meisje Krissie85 - 27 jaar - 2e kindje - Thuis - BV - Denkt jongen/meisje 4. Wolkje87 - 25 jaar - 1e kindje - ZH/thuis - BV/Fles - denkt meisje Annsie - 31 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/ Fles - Geen idee Casss - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Denkt jongen / meisje 5. Renaat83 -29 jaar - 1e kindje - ZH-Thuis - BV/Fles - Denkt meisje/Jongen 6. Sweetbel - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV - denkt meisje/jongen Linda99 - 29 jaar - 3e kindje - ZH - BV- Denkt meisje nmv - 26 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV - Verassing 7. Cayth - 21 jaar - 2e kindje - ZH bevalling - BV - denkt meisje Juffie -36 jaar- 2e kindje - ZH - BV- Geen idee Daan23 - ? jaar - 1e kindje - ZH/ Thuis - BV/Fles - Denkt meisje/jongen 8. Mamavanm1 - 18 jaar - 2e kindje -Thuis - BV - denkt jongen Luffy90 - 22 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Blijft Verassing Hellen1971 - 41 jaar - 2e kindje - Zh/Thuis - BV - Geen idee Ash21 - 21 jaar - 1e kindje - Thuis - BV - Verassing Daantje09 - 23 jaar - 1e kindje - Thuis - BV - Geen idee Linnepinne - 28 jaar - 1e kindje - ZH - Fles - Jongen Toekan - ? jaar - 1e kindje ? - ZH/Thuis - BV/Fles - Denkt meisje/jongen 9. Lappie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - BV/Fles - Geen idee AnneChristine - 35 jaar - 2e kindje - ZH - Fles - Denkt Jongen 10. Kim1990 - ? Jaar - 2e kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - Jongen/ Meisje Mellebel - 24 jaar - 1e kindje - Thuis - BV/Fles - Denkt Jongen/Meisje 11. Linn84 - 28 jaar - 2e kindje - Thuis - Fles - denkt meisje/ jongen 12. 13. MarjoleinART - 30 jaar - 1e kindje - ZH - Borstvoeding - Denkt Jongen Illegaal/ Datum onbekend: Vlindertje27 - 29 jaar - 2e kindje - ZH- Fles? - denkt jongen Zafira - 27 jaar - 3e kindje- ZH/Thuis - BV/Fles - denkt meisje/jongen Petra - ? jaar - ? kindje - ZH/Thuis - BV/Fles - Denkt meisje/jongen Zwanger (34) () Meisje, () Jongen, (3) Verrassing Vlindertjes Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ () Afspraken: PriZz : 1 feb. intake verloskundige Mamaangilla: 4 feb. 1e echo Linnepinne : 4 feb. 1e echo Vlindertje27 : 6 Feb. 1e echo Cayth : 11 feb. 1e echo + intake verpleegkundige Anssie: 14 Feb. Intake + echo verloskundige Sweetbel: 15 Feb. Intake verloskundige MD82 : 15 Feb. 1e echo Sweetbel : 18 Feb. 1e Echo Mellebel : 18 feb. Intake verloskundige Ravel1983 : 18 feb. 1e echo Linda99: 20 Feb. 1e echo + afspraak KID arts Lappie : 21 Feb. Intake + 1e Echo Juffie2 : 21 Feb. 1e echo Renaat83 : 25 feb. Intake + 1e echo Demelza7: 25 Feb. Intake verloskundige Luffy90 : 25 Feb. 1e echo nmv : 26 Feb. 1e echo Linn84: 1e echo MamavanM1 : 27 Feb. 1e echo MD82 : 28 feb. Intake verloskundige Wolkje 87: 6 Maart : 1e echo Demelza7 : 6 maart 1e echo De lijst is weer aangepast
Ik geloof dat ik geluk heb, ik heb bij 8 weken een echo en 3 weken later nog 1! Maar dan duurt het nog steeds heel lang...
Hallo allemaal! Ik ga volgende week op mijn parttime dag alle afspraken regelen. Ik hoop dat ik rond acht weken de echo kan plannen. Ik ben dan jarig geweest en alweer 36. Volgens mij krijg je vanaf je 36ste extra onderzoeken? 12 weken combinatietest standaard ipv zelf betalen? Weet 1 van de 'oudere' dames dat misschien? Verder vind ik het heel leuk om jullie verhalen te lezen (helaas ook de verdrietige dingen, maar goed om dat ook te delen). Ik heb nog weinig klachten. Gevoelige borsten (erger dan toen ik van mijn zoon zwanger was). En ook gekriebel in mijn buik. Ik vrees dat ik ook weer misselijk word over een paar weken, maar dat zie ik wel. Ik ben ook bij elk toiletbezoek bang om bloed te zien, maar probeer positief te denken. En heb ook een goed gevoel. Verder vind ik het heeeel moeilijk om geheim te houden, ben zo blij!! Heb het wel aan een paar vriendinnen verteld maar schreeuw het het liefst van de daken haha!! Groetjes! Anne
AnneChristine: één van de dinosauriërs hier meldt zich *grijns* Je krijgt op jouw leeftijd inderdaad automatisch prenatale diagnostiek aangeboden. Ik weet nog niet of we het deze keer gaan doen. Vorige keer hebben we het niet gedaan en ik was toen 37.
je hebt recht op extra onderzoeken maar je krijgt ze niet standaard en hoeft ze ook niet te doen... je moet er goed over nadenken als je het wel doet, waarom je dat dan doet. want vaak wordt gedacht (is mijn ervaring) dat als je ze wel doet en er komt iets negatiefs uit dat je dan besluit kindje weg te laten halen. terwijl je dat misschien helemaal niet van plan bent, maar andere reden hebt om de testen te doen. kortom: doe wat voor jou beste voelt en volg je gevoel!!
En als je voor jezelf de voors en tegens eens op een rijtje wilt zetten, kun je dat hier doen: Prenatale Screening: Keuzehulp
Mag ik me ook aansluiten?? Zal me even voorstellen; Ben 26 jaar, 6 -10 uitgeteld, wil in het ziekenhuis bevallen, ga proberen om borstvoeding te geven en wij willen niet weten wat het wordt. Op 30-12 heb ik een miskraam gehad, bij 6 weken. Ik vind het net als zovele hier spannend om naar de wc te gaan. Bang dat er bloed bij zit... Ik kon over 2 weken al terecht bij de VK voor een echo, maar wilde zelf graag een week later, zodat ik zeker wist dat we een kloppend hartje zien, dus 21-2 hebben de eerste echo.
@san987 welkom hier! Spannende periode dan voor jou. Hopen dat alles goed blijft zitten. Het is zo de 21e. Hoeveel weken ben je dan? Ik wil trouwens thuis bevallen als het kan natuurlijk, en ga ook proberen borstvoeding te geven.
Ik ben dan tussen de 7 en 8 weken, de VK vertelde mij dat ze dan zeker iets konden zien. Ik moet eerst nog even de carnaval 'overleven'. Ben er een beetje bang voor dat iedereen het door heeft dat ik zwanger ben. Met oud en nieuw had ik niet gedronken, toen gebruikte ik het smoesje van blaasontsteking, maar daar trapte bijna niemand in..
Welkom San987, Ja die carnaval, ik ga denk ik niet, echt iedereen weet het meteen, aangezien ik dan niet rook en drink, en wij willen het ook nog even voor ons houden, moet wel een goede smoes bedenken, hou ik helemaal niet van maar goed als wij ons hier het prettigst bij voelen.. mijn vriend gaat natuurlijk wel haha.
Dat je maagzuur krijgt van alcohol en dat de dokter je heeft aangeraden om de alcohol te laten staan zodat je maag/slokdarm wat rust krijgt?
Ben bang dat ze dat smoesje ook meteen door hebben... Heb nu het volgende bedacht zaterdags is het bij ons in het dorp optocht, ga dan eerst naar de prijsuitreiking en daarna nog naar een aan dorp, dus dan moet ik nog rijden, kan ik niet drinken. Zondags gaan wij ook naar een ander dorp, dit is wat ver om te fietsen, dus dan gaan we met de auto, helaas moet ik dan weer rijden... ik werk in de zorg dus zeg dat ik op dinsdagochtend moet werken (7.00 - 13.00), dus kan ik maandagavond niet veel drinken. Bestel ik af en toe een moezel, neem ik een paar nepslokjes en zet dan mijn glas ergens neer, dat hebben ze dan toch niet door. En dinsdagmiddag moet ik nog ff kijken hoe ik het ga doe...
Haha ik wou net zeggen de auto kan een heel goede reden zijn! Ik herken het wel hoor. Iedere keer blij als er geen bloed is en zo blij dat het kindje blijft zitten. Daarbij gisteravond hele erge buikpijn gehad en als ik ging liggen zakte het wel. En inderdaad wat een verhalen allemaal, af en toe maken ze me ook wel een beetje bang.
@san987 Spannend! Hoop dat alles goed gaat dit keer. En ja, carnaval... Wij hebben besloten dat dit jaar gewoon lekker voorbij te laten gaan. Zaten al te twijfelen en met mijn energie niveau is het sowieso een uitdaging. Maar ik had inderdaad anders ook gewoon de bob geweest, prima excuus!
Carnaval is hier ook een probleem en vanavond heb ik een personeelsfeest. Vervoer was al geregeld eigenlijk. Heb nu de smoes bedacht dat ik mijn vriend nog eerst weg moet brengen. Die heeft namelijk net voor kerst een epileptische aanval gehad en ondanks dat alle onderzoeken goed zijn en het dus waarschijnlijk eenmalig is geweest mag hij tot eind maart geen auto rijden. Ze trapte er niet helemaal in. Dus op mijn werk hebben er een paar wel het vermoede . Met carnaval zou ik eigenlijk met een aantal op zaterdag op stap gaan en op dinsdag bij ons op de manege carnaval vieren. Zaterdagavond heb ik afgezegd. Zat toch wat krap bij kas... En dinsdags hoop ik dat niemand het door heeft dat ik niet drink. Mijn beste vriendinnen weten het dan en verder is het dan zo druk dat ik denk dat de rest het niet door heeft.
Wat een gedoe met carnaval dames Ben stiekem blij dat ik het niet vier! Ik maakte me net zorgen dat ik juist géén krampjes meer voelde. Het is ook nooit goed
Vanaf hoeveel weken ongeveer merk je aan je buik dat deze dikker wordt? Ik heb soms het idee dat mijn strakke spijkerbroek niet meer fijn zit, maar kan ook mijn fantasie zijn?