nee ik ben absoluut niet slank/dun/klein ben zelf 1,76 en mijn gewicht is boven het gemiddelde heb iets overgewicht zoals ze dat noemen daarom vind ik het heel moeilijk dat er nu gezegt wordt dat ik meer moet eten eerst loopt iedereen te zeggen je moet afvallen dit en dat en nu moet ik meer gaan eten hahahahaha tegenstrijdig. @mieks, ja staat me heel erg tegen het eten, heb vaak geen trek en als ik iets eet zit ik meestal voor lange tijd vol. @wolkje, fijn dat de echo goed was! @demelza, idd een taartje bakken kan ik wel is gaan doen dit weekend, gisteren ook stuk choco bom taart van buurvrouw gekregen haha die ging er wel makkkelijk in als lunch
Wolkje wat een schattige foto's mooi neusje!! Dwergje: wil je anders wat kilo's van mij overnemen ?!?!? ik mis ze niet hoor Iedereen weer gefeliciteerd met de mooie echo's worden wij mamma's toch vrolijk van he! Hier lekker 2 dagen bezig geweest met kleertjes. Ik had heel veel meisjeskleding gehad van schoonzus en vriendin welke ik de afgelopen 2 dagen heb gesorteerd nagekeken en geprobeerd in de babykamer het juiste plekje te geven. Hierdoor ook al redelijk gewent aan het idee dat het een meisje is, toch schattig al die roze dingetjes met bloempjes enz. Ook al een beetje naar geboortekaartjes gaan kijken, nu hopen dat me vriend en ik dezelfde smaak hebben (of hopen dat hij de keuze aan mij laat) Ik twijfel nog heel erg of ik zwangerschapsgym wil doen. Me schoonzus welke al 3 bevallingen achter de rug heeft, heeft me wel aangeraden om een cursus te doen, vooral om manlief (die het allemaal maar als een groot bloedbad ziet) ook een beetje gerust te stellen en dat we allebei weten wat we kunnen verwachten. moeilijk!! De kosten vielen volgens mij wel mee ik had geloof ik een eigen bijdrage van 30 euro en dan ben ik nog eens aanvullend verzekerd dus kans dat het helemaal vergoed gaat worden. Hoe duur was het dan bij jou Mieks?? Verder vertrek ik morgen voor een weekje dus fijne pinksterdagen alvast en tot volgende week!!
@ Annsie, Net even gezocht: Zwangerschapscursus gezond en fit zwanger. De cursus bestaat uit 6 bijeenkomsten van 1 uur en 1 partneravond van 2 uur vóór de bevalling en bedraagt 171 euro (!). Ik weet niet wat mijn zorgverzekeraar vergoed, dat zou ik moeten opzoeken.. Maar vind het aardig wat geld! Misschien anders volgende week aan mijn VK eens vragen of die nog tips heeft voor bepaalde cursussen...
Thanks allen Ik zit nu de DVD weer te kijken, tof! @cursus ik ga zwangerschapsyoga doen, kost 110 euro voor 10 bijeenkomsten (waarvan 2 met partner). Werd me aangeraden door de vk om echt een cursus te volgen om jezelf (en je partner) voor te bereiden
Hallo allemaal, zo weer eens even een berichtje van deze kant. Ik lees alles mee hoor, maar reageren schiet er wat mee in. Zit nu eindelijk weer eens achter een 'echte' pc ipv Ipad Typt een STUK makkelijker!! Hier gaat alles zijn gangetje. Ik ben wel veel aangekomen al (laatste keer dat ik woog was het een kilo of 5 á 6) Nu moet ik ook wel zeggen dat ik 'lekker' eet, hahah. Ik schaam me aan de ene kant wel enorm, maar goed, ik heb gewoon echt geen zin om in calorie-tel modus te gaan. Heb dat heel lang gedaan, was een obsessie voor me. Ik probeer het wat los te laten. En aankomen hoort er dan gewoon bij. Wil echt PER SE niet meer in mijn eetstoornis terug belanden. Wil dat onze baby niks te kort komt. Het lukt me aardig me eraan 'over te geven'. Maar goed, we zien wel wat de teller op het einde zegt. Daarna weer lekker sporten en terug naar de Weight Watchers Had met mezelf afgesproken dat ik 4 augustus 2014 weer in mijn trouwjurk moet passen. Dan is onze kleine 9 maanden en zijn mijn man en ik 2 jaar gertrouwd Hij ook zijn pak weer aan en we gaan dan foto's maken in de Efteling (wilde ik met trouwen ook, maar was zaterdag dus moest je zelf de kaartjes kopen, door de week mag je 2 uur gratis park in) Dus leek me wel een leuk vooruitzicht!! Over een week staat onze 20 weken echo geland. Mijn man en moeder gaan mee! Ik ben echt heel erg benieuwd en ook zo bang dat het mis is ofzo. Na volgende week gaan we ECHT onbezorgd genieten (mits alles ok is natuurlijk) Hier ook al dagen last van rug!! Word er helemaal GEK van!!! Maar het lijken wel spieren en het trekt helemaal in mijn buik naar voren. Alsof mijn hele middenrif ontstoken is ofzo, alles doet zeer, staan, liggen, lopen, adem halen ... ik heb dat wel eens vaker, maar kan dan medicatie nemen die goed werken, maar die mogen nu niet ... bleeehhhh, dus maar gewoon wachten tot het over gaat. Gelukkig ben ik (denk ik) over het ergste punt heen. Owja ik wil ook graag op het lijstje!! Cayth - jongen Wolkje87 - jongen Renaat83 - jongen Sweetbel - meisje Liefkleintje - meisje Kim1990 - meisje Dwergje - meisje Hellen1971 - jongen Linnepinne - meisje Jo1 - meisje Annsie - meisje Panda86 - jongen MarjoleinART - jongen Nou, ik stop maar eens met typen, tis al een hele lap tekst. Succes iedereen met de 20weken echo!!! En voor degene die al geweest zijn: Geniet er lekker van!!! Liefs Marjolein ps. ook ik heb even een buikfoto toegevoegd.
Ik ga wel een cursus doen! Ik ga een soort fitness doen met een kleine groep zwangeren, daarbij ligt de nadruk op oefeningen doen en daarnaast krijg je praktische informatie en tips voor rond de bevalling. Het zijn 10 lessen van anderhalf uur, incl een partneravond. Deze kost geloof ik 150,-. (Ik vind 15,- voor anderhalf uur fitnessen onder leiding van fysiotherapeut niet duur!) Ik vond het wel belangrijk dat het geen 'praatgroep' zou worden, die heb je hier namelijk ook... En daarnaast wil ik ook zwangerschapszwemmen gaan doen, kan hier in de buurt voor nog geen 5,- per uur. Ze raden wel aan om dit naast een cursus te gaan doen, als een aanvulling op... Dat is vast die van iCare! Een vriendin van me had deze gedaan (was lid van iCare en kreeg daardoor 50% korting), maar was niet heel tevreden. Zij vond dat er teveel gekletst werd en dan met name door 2 dames die alle aandacht naar zich toe wilden trekken... Maar ik weet niet of dat in alle gevallen zo is, dit is natuurlijk maar 1 verhaal. Ai! Dan zal ik het dus ook wel te horen krijgen! Moet dinsdagavond weer voor gewone controle naar de vk, dan wordt ook altijd het gewicht bijgehouden. Ben benieuwd of ik dan ook commentaar krijg! Als je me helpt onthouden, zal ik je wel even laten weten of ik hetzelfde te horen heb gehad of dat ze het niet als een probleem zag.
Dag meiden, Voeg mij maar toe aan het lijstje: een JONGEN! Hij lag heel verlegen met zijn hoofd naar beneden dus mocht een paar keer springen maar had weinig nut. Alle belangrijke dingen wel goed kunnen zien en zag er goed uit. Ook inwendige echo gehad omdat de placenta erg aan de voorkant lag. Waarschijnlijk net op de grens van 2 cm van de uitgang af. Met 32 weken terug, weer inwendige echo, om te kijken of het de goede kant op is gegroeid maar dat is bijna altijd het geval dus maak me geen zorgen! We zijn helemaal in de zevende hemel!!!
Gefeliciteerd allemaal met de mooie echo's, gezonde kindjes en mooie buiken!! Nu gaat het mooi gelijk op, de jongens en de meiden! Volgens mij weet junejunos ook of het een jongen of een meisje is? (ik weet t niet meer). Ik meld me volgende week, kan niet wachten!
Gefeliciteerd demelza met jullie zoon!! 7 om 7!! leuk!! Cayth - jongen Wolkje87 - jongen Renaat83 - jongen Sweetbel - meisje Liefkleintje - meisje Kim1990 - meisje Dwergje - meisje Hellen1971 - jongen Linnepinne - meisje Jo1 - meisje Annsie - meisje Panda86 - jongen MarjoleinART - jongen Demelza - jongen
vandaag heb ik m'n 20-wekenecho, vanmiddag. ben heel gespannen omdat het heel beladen moment is. In het najaar vorig jaar ontdekte ze bij ons zoontje toen dat het mis was, nu weten we door alle echo's eigenlijk al dat dit kindje geen grote afwijkingen kan hebben. Maar toch....spannend!!!! als alles nu goed is, begint er nieuwe fase voor me, dan is alles anders dan met ons zoontje. dat voelt heel speciaal
Lieve Juffie, suc6 en heel veel plezier! Ik duim mee voor jullie en probeer er een beetje van t genieten. Willen jullie ook het geslacht weten?
Gefeliciteerd Demelza ook een jongen wat leuk he!! Succes Juffie vanmiddag spannend voor jullie hoor..
het Demelza gefeliciteerd met jullie zoon Juffie heel veel succes vandaag!!!! Hoe laat mag je?? En logisch dat het spannend is! maar na vandaag kan je helemaal beginnen met genieten
Jaaaaaa ook een jongen! Wat heerlijk dat alles goed is! En verlegen, hoe schattig Placenta..hoop dat het nog iets naar boven kruipt
Succes straks Juffie. Lijkt me een lastig moment, hoop dat je straks een gat in de lucht kan springen en mag landen op je roze wolk :*