1-15 oktober 2013 mama's

Discussion in 'Zwangerschap clubs' started by mamaangilla, Jan 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Kamertje, wij zijn ook bezig. Stukadoor komt waarschijnlijk morgen het plafond doen en dan is dag klaar. We hebben besloten dat onze dochter toch die kamer krijgt, dus we laten alle babymeubels staan, en pakken eerst haar kamer aan. Dan babykamer een nieuw behangetje.

Geniet van het lekkere weer allemaal!

2. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,789
    1,140
    113
    Female
    Hey meiden!

Onze 20-wkn echo vorige week was ook goed!!
    Onze meid heeft ook lange benen, maar dat is wel logisch met een papa van 2.02m en een mama van 1.78m.

Ze was echt super actief zei ze en lag geen seconde stil! Ze kon de ruggewervel dus ook niet goed zien. Na een uur ff een pauze, ik moest wat traplopen ;)

Weer terug en nu liet ze het wel zien. Helemaal goed!

Mijn placenta ligt nu nog deels voor de uitgang, dus met 34 wkn weer n echo. Ze denkt dat die nog wel mee omhoog groeit.

Ik voel haar nu ook echt heel vaak schoppen, heerlijk!

De babykamer is bijna leeg. Er zijn al 2 kasten verhuisd. Nu het buro nog en dan is hij leeg. Verven is niet nodig.
    De babykamer komt pas eind juli in principe. Maar mss bel ik wel dat ie eerder mag komen hoor, haha!

Dames die de echo nog krijgen, veel succes!!!

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Wij zijn druk met de verbouwing van onze eigen kamer, wij gaan naar zolder zodat fe beide mannrm een even grote slaapkamer een verdieping lager hebben :)
    Kay komt eerst in de familiewieg bij ons op zolder :)
    Vorig jaar december hebben we een dakkapel en een vaste trap laten plaatsen, ruimte zat dus!
    Kay krijgt op zijn kamer 1 wand met steigerhout behang, de rest sauzen we in lichte kleuren.
    Wesley krijgt een stoer! Kamertje :)
    Kay krijgt trouwens de babykamer van wesley, dus daar hoeven we niet op te wachten :)
    Vorige week hebben we een nieuwe maxicosi gekocht :)

Wij hebben vorige week de (zeil) boot van mijn ouders over gekocht! We zijn dus druk met de boot hihi, erg leuk!

Geniet allemaal van het goede weer!

4. Junejunos

Junejunos Actief lid

Dec 23, 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier na volgende week druk met kamers omwisselen en behangen enzo

Ik wil graag even meningen horen!

Ik heb een bugaboo donkey besteld (duo) hyper modern dus
    Nu wil ik nog een enkele wagen voor als we samen weggaan
    Ik wil iets bijzonders maar t moet wel in t plaatje passen ;)
    Ik ben dun , haar tot m'n heupen bruine krullen draag vaak strakke spijkerbroek met Polo of shirtje met uggs of laarzen niet een heel net type dus wat je misschien wel bij deze wagens zou verwachten

Welke wagen vinden jullie?
    Bebecar stylo class (zwart wit leder)
    Martinelli (blauw)

5. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

Jan 23, 2013
    553
    1
    18
    Hoi dames :) zit nu nog in Edinburgh maar vliegen straks naar huis. Hoop op een betere vlucht dan de heenreis!
    Verder gaat alles hier goed, ons ventje is hyperactief!

Oh en ik ben tante geworden voor het eerst :D gaat niet geweldig met moeders en de kleine, maar gaat de betere kant op.

6. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

Jan 23, 2013
    553
    1
    18
    Oh en de bijnaam voor onze kleine is Bob :D

7. piko

piko Lid

Feb 8, 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,
    Hier zijn wij weer eens. Heel lang niet geschreven. De enige man die ook meeschreef en ik. Het is goed hier met ons. Lezen af en toe maar op een of andere manier steeds niet zelf een stukje gemaakt. De contrôles zijn prima. Kleine groeit en doet het goed, en ik voel mij oke. Ja, wel af en toe een klein iets maar dat hoort er toch bij.
    Morgen hebben we onze 20-weken echo. Iets van 16.15u. Spannend maar ook leuk. De meesten hier hebben het al gehad las ik. We hoeven niet van te voren te weten wat het wordt.
    Het kamertje waar de baby straks komt is leeg gehaald en de vloerbedekking eruit. Alleen nog behang eruit. Nu kunnen we gordijnen, vloer, behang en dergelijke uitzoeken.

8. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Gisteravond de 20 wekenecho gehad. Alles zag er goed uit! Er waren geen bijzonderheden te zien en qua groei ligt hij/zij mooi op 'schema'. Zo'n fijn gevoel!!
    Wij willen niet weten wat het wordt, dus hier werd ook ook rekening mee gehouden. Kan trouwens goed zijn dat ze het wel heeft laten zien, maar daar heb ik niet opgelet, haha!

Gisteravond kregen we ook nog nieuws dat vrienden van ons ook zwanger zijn, zijn in januari uitgeteld. Bij mijn vriend in de vriendengroep is dit nummer 5!! Tussen september en januari worden er dus 5 baby's geworden, echt heel leuk!!

9. Demelza7

Demelza7 Actief lid

Jan 19, 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Piko veel plezier met de echo vanmiddag! San gefeliciteerd met je mooie echo.
    Leuk he als de kindjes rond de zelfde leeftijd zitten. Vriendjes maken voor het leven!

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Fijn van de goede echo San! Gezellig al die baby's!

11. stresskip86

stresskip86 Actief lid

Nov 12, 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Net terug van de 20 weken echo! Ook hier zag alles er prima uit :D! Ligt ook netjes op schema. Onze beeb was echt super bewegelijk, lag echt te kickboxen in m'n buik :D! Placenta lag zoals verwacht achterin, waardoor het dus heel goed mogelijk is dat ik de baby al met 15 weken heb gevoeld :D.

Maar was fantastisch hoor :D Toch heerlijk om te horen dat er geen bijzonderheden te zien zijn ;) behalve dan een klein piemeltje! Want jaaaaaaaaaaaaaa wij krijgen een jongen :D!

12. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Woehoeeeeee!!! Lekker genieten van dit goede nieuws!
    En stresskip; lekker blauw shoppen hihi!!

13. Demelza7

Demelza7 Actief lid

Jan 19, 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Leuk! Geniet ervan!

14. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

Jan 17, 2009
    1,201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    #2954 Dwergje, May 29, 2013
    Last edited: May 29, 2013
    Hier was de echo ook goed! kleintje was echt heeel druk haha ze was nu 25 cm en 348 gram, ik had weer heel veel vruchtwater pfff wordt weer wat :S en het was nog steeds een meisje hihi :D

en nog een foto van mijn buik

15. nmv

nmv Fanatiek lid

Jan 7, 2013
    3,964
    270
    83
    Oost-NL
    Mooie berichten hier, allemaal goede echo's!

Mag ik hier nog even een twijfel neergooien van mijn kant?
    Gisteravond voor het eerst naar zwangerschapsfitness geweest, kon daar een proeflesje doen. Ik vond het wel lekker om te sporten en dan met name met andere zwangeren, vooral gericht op de belangrijkste spieren tijdens de zwangerschap/bevalling en de algehele conditie. Maar ik twijfel nog of ik me hiervoor op ga geven... Ik kan namelijk over 2 weken ook beginnen aan een cursus Zwangerfit, waarbij dus sporten gecombineerd wordt met praktische info en tips. Ook is er een partneravond bij, waarbij mijn man dus kan leren hoe hij mij het beste kan steunen (oa door de weeën heen). Dat lijkt mij ook wel wat, maar is wel wat verder van mijn huis en is duurder...
    Wat zouden jullie doen? Ik weet het even niet zo goed meer... ;)

16. Demelza7

Demelza7 Actief lid

Jan 19, 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Mooi buikje dwergje!

NMV ik zou dan voor de zwangerfit gaan. Natuurlijk is het goed voor je lichaam maar naar mijn mening moet de geest ook voorbereid worden op zoiets ingrijpends. De informatie die je op zulke avonden krijgt, en ook voor je partner, geeft je denk ik het gevoel dat je je goed voorbereid hebt en dat geeft je rust.
    Als je niet gestrest bent, en weet wat je te wachten kan staan word het makkelijker om de bevalling iets moois te laten zijn.
    Ik ben gister voor het eerst bij zwangerschapsyoga geweest. Leuke club meiden en degene die les geeft is ook heel leuk en heeft veel kennis. Wij hebben ook 2 partner avonden en zelfs mijn partner kijkt daar naar uit omdat hij dan ook weet wat er van hem verwacht word.

17. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Mooi buikje Dwergje!! Hier ook al een toeter hoor!

Stresskip, leukkkkk! Shopse!

Nvm, ik heb bij mijn dochter ook zeangerfit gedaan, was erg leuk!! Zou daar voor kiezen.

18. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

Nov 12, 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Nvm: ik ben het met de dames eens, ik zou voor zwangerfit gaan. Je geeft zelf al aan behoefte te hebben aan informatie. En als blijkt dat je daarnaast nog behoefte hebt aan meer beweging, kun je altijd nog gaan zwemmen, wandelen, fietsen etc.

Junejunos: ik heb de wagens gegoogled, ik kende de merken niet. Zijn allebei erg mooi. Ik zou me er niets van aantrekken of het bij jou als type past. Het gaat er toch om dat jij (en je man) de wagen mooi vinden? Ik vraag me wel af of ze fijn rijden. Het lijkt alsof de voorste wielen niet apart sturen? Bij veel bochtenwerk in een winkel lijkt me dat lastig?

19. Doppie

Doppie Actief lid

Feb 13, 2013
    471
    0
    16
    Dames zijn wij de hekkensluiters wat betreft de 20 wkn echo?

Eind vd ochtend is het zover en ik knijp m afschuwelijk,
    Afgelopen weekend vd trap gevallen (gunstig tov mijn buik) maar ik was alleen, vriend had vrijgezellenfeest en was telefonisch onbereikbaar... Daardoor kreeg ik zoveel stress dat ik enorme buikpijn kreeg vd spanning. Hele nacht in de rats gezeten.

Vervolgens hond ziek en schoonvader met spoed in een ambulance afgevoerd, kan daar op de een of andere manier slecht mee omgaan of het was simpelweg teveel.

Nu ben ik dus ineens heel erg zenuwachtig voor vanmiddag, vraag me niet waarom. Hoop dat alles goed is. Kan nomaliter prima relativeren maar voel me nogal 'emotioneel labiel' en dat is niks voor mij...

20. Demelza7

Demelza7 Actief lid

Jan 19, 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Zo, heftig Dopie, ik kan me voorstellen dat je dan door alles niet zo lekker in je vel zit!
    Heel veel suc6 met de echo vanmiddag, ik hoop dat alles goed is en je daarna weer helemaal kunt ontspannen.

Share This Page