1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Hoi meiden,

Ik ben weer terug van 3 weken vakantie en familiebezoek/ bruiloft van schoonzus. Zal wel even bezig zijn met teruglezen denk ik :), hoop dat alles nog goed gaat met iedereen en de kleintjes. Hier is ze reg druk, ml kan het inmiddels ook voelen :)

2. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Jo1 super foto zeg, hoop dat je een fijne vakantie hebt gehad!

Ik had inderdaad de controle omdat me baarmoeder al 2 cm boven me navel zat en de verloskundige mijn baarmoeder te snel vond groeien. Ik geloof dat ik 1 week moest wachten op de uitslag dus maandag me verloskundige even op de mail lastig vallen :D
    En dan hopen op een goede uitslag zodat ik die nare test niet nog ene keer hoef :D

Demelza ik had gehoord met de Bouwvak, tenminste dat zei me schoonzus (met 3 kinderen) dat zou juni zijn. Dus dan zou het wel te doen zijn.

Renaat: suiker is alleen gevaarlijk als het niet tijdig wordt opgespoord, mocht ik het hebben moet ik op een speciaal dieet, waarin ik meerdere keren per dag moet eten (doe ik al ivm mijn maagverkleining) of minder brood e.d. mocht dit niet werken moet je insuline gaan spuiten. Maar het is alleen gevaarlijk als er niks mee wordt gedaan zoals ik het heb begrepen.

Mieks vlot het in elkaar zetten van het kamertje al? en kan je al wegdromen in de kamer :D

Wolkje niet leuk dat je 2 weken langer moet wachten maar kamertje zal vast wel het wachten waard zijn.

Ik zal volgende week eens proberen wat foto's van het kamertje hier te plaatsen. Heb volgende week lekker vakantie :)

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik moet volgens mij ook een suikertest doen.. Toen ik de eerste keer bij de vk kwam was mijn BMI 30,6 en dit zou extra controles inhouden..
    Dinsdag nog eens navragen wat het precies allemaal in gaat houden. Want vind het nu wel spannend worden, wat er dan allemaal extra in de gaten ghouden gaat worden...

4. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Ik mag toch zeker wel hopen dat die kortingen bij de babydump iets eerder zijn dan in september! Mja, ik ga er iig niet op wachten :p

Suikertest moet overigens iedereen bij mijn vk doen, ongeacht of er indicatie voor is. Dus ik was sowieso de sjaak, alleen nu met indicatie :D

5. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Als je naar de site van babydump gaat zijn de mega kortingen nu bezig dacht ik ;)

6. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

hmm heb nooit iets gehoord over suikertest, ga het eens vragen.

Mijn buik groeit flink door, met 21 weken zat baarmoeder 1 cm boven navel en nu voel ik kindje 's nachts ook al hoog in buik, boven en onder navel :) Niet voor te stellen dat het komende maanden nog zoveel dikker gaat worden haha

7. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Ik bedoelde eigenlijk prenatal :D waar het hart vol van is... :p:D

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Juffie, heb je rond 12 weken geen bloed moeten prikken?
    Iedereen heeft een suikertest bij het bloedprikken rond 12 weken, als dat allemaal er goed uit ziet en er verder geen aanleidingen zijn, hoef je die uitgebreide test niet te doen.

9. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

euhm... niet nuchter in elk geval, misschien dat t wel getest is, maar het inderdaad gewoon goed was en er dus niets over is gezegd! zal het eens vragen als ik weer op controle ben.

10. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hi meiden,

Hier afgelopen dagen na het werk lekker geklust aan de babykamer en wat word het al mooi!!! Het gordijn wordt nog vervangen, op de muur komt nog een MDF boom en er moeten nog wat dingetjes opgehangen worden. Op het plankje boven de commode wil ik nog 2 lichtblauwe mandjes voor verzorgingsspulletjes, ofwel de grote lijnen staan er, nu nog verder met de afwerking :D

@ Annsie, dat klinkt inderdaad niet als een fijne test, jakkes! Nog even wachten op de uitslag dus, hopelijk hoef je zo'n test niet nog een keer te doen.

@ Wolkje, wat jammer dat je nog 2 weken moet wachten op je kamertje!

@ Renaat, ze hebben regelmatig kortingen op dingen.. Misschien abonneren op nieuwsbrieven van prenatal/babydump?

@ Jo, welkom terug! En wat een mooie foto!

Fotootje van ons kamertje:

11. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Wat leuk al Mieks! Erg mooi!

12. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ziet er leuk uit mieks!
    Wij hebben vanmorgen alles binnen gekregen maar de muren moeten eerst nog gedaan worden dus alles staat bij ons in de slaapkamer.
    Nu het mooi weer is eerst maar eens de vijver voor de schildpadden afmaken, dan kunnen we eindelijk het grote aquarium verplaatsten en afmaken enz enz..... ik wil de grote klussen graag ruim voor eind september af hebben zodat ik rustig mijn verlof in kan... word nog wel even aanpoten dus :D

Ik ging vanmorgen nadat babydump geweest was nog even op bed liggen, begon die kleine te draaien, hand op je buik, af en toe even een duwtje geven, zo leuk als hij dan op je reageert, heb echt liggen genieten en daarna véél te lang heerlijk geslapen :D

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Heel verhaal getikt..alles weg.

Kort:

Check gyn was okee, kind is groot, buik giga, maar toch slechts + 2,5 kg in 22 weken. Moet vanwege mijn BMI en de grootte van de kleine man wel 1 week voor volgende check (op 2-7) een glucose dagcurve laten maken.

Krijg dus weer geen meldingen, balen!

Goed weekend!

14. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Je krijgt geen meldingen van reacties bedoel je?
    In je volgende bericht dan nog maar een keer dat hokje aanvinken dat je bericht wilt ontvangen.
    Ik had het ook een tijdje, vinkte het opnieuw aan, kreeg er toen iedere keer 2 :)

15. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé dames!

Mijn blaasontsteking is gelukkig over, maar pfff wat moet ik vaak plassen ;)! Hebben jullie dat ook? met name `s nachts moet ik er vaak 2 keer uit.
    As. dinsdag afspraak gemaakt om een commode te bekijken. Ze vragen er 75 euro voor, maar als ik 'm voor 50/60 mee kan krijgen ben ik tevreden ;)! Ledikantje halen we bij de Ikea, eveneens als het matrasje. Hebben ze toch veel goede spullen, voor niet al te veel geld!

Ben verder ook al lekker aan het sneupen naar andere dingetjes voor de kinderkamer. Wil deze uiterlijk eind juli wel af hebben. Moet niet belachelijk veel gebeuren hoor. Alleen het inrichten en leuk 'versieren' ;)!.

Heb deze week ook de Blije Doos en Felicitas opgehaald. Vond met name de laatste wel leuke spulletjes erin hebben zitten. Blije Doos vooral veel reclame.

Mijn buik begint sinds een week of 3 echt ook flink te groeien! Had het eerst niet zo door, maar ik pas inmiddels niet meer in 90% van mijn kleding. Dus ik heb inmiddels al wel wat geshopt :)! Bijgaand even een pic van mijn bolle(nde) buikje!

Bijgevoegde bestanden:

16. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    mijn buik met 21+5

17. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Zal ik dan ook maar even meedoen? ;)
    Mijn buik met 23+1:

18. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Wat een mooie en bescheiden buikjes!
    Voel me net een walvis :-s

19. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hellen, fijn dat alles in orde is! En dat de kleine groot is, wil misschien zeggen dat je je termijn niet volledig uit zal doen?

Mieks mooi kamertje!

En knappe buiken dames

22 weken ;)

20. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    ik heb ook giga buik als ik de mijne vergelijk met die mooie buikjes hier gaat echt sneller met een 2de

Deel Deze Pagina