1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mooi kamertje Mieks!!!

En wat een mooie buiken!

Hier morgen feest, onze dochter wordt 2 jaar!!

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Wat een stilte ;)

@ Kamertje, thnx voor de complimenten! Ben er al helemaal verliefd op, en dan is het nog niet eens af :D

@ Sweetbel, nog gefeliciteerd met je dochter!! Leuke verjaardag gehad?

@ Buikjes, mooooooi!!

@ Stresskip, ook hier vaak naar de wc ja, pfff!

@ Rest, zwaaaai!

3. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Gmpfff! Hormonen gieren ff door m'n lijf :/.

Zouden dinsdag via Marktplaats commode komen bekijken en eventueel meenemen. Mailen ze dat ze 'm vandaag hebben verkocht! Ben ik de enige die op Marktplaats die zo iets heeft van? Als ik een reactie krijg van iemand die geïnteresseerd is dan geef ik die persoon eerste keus?

Bah :/!

4. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Jo1: Wauw mooie foto! Heerlijk he om je kleintje te kunnen voelen!

Annsie; Morgen dus als het goed is de uitslag? ik ben benieuwd
    !

Juffie2; Ik voel ons mannetje ook al behoorlijk hoog af en toe, bijzonder he dat dat nog zó moet groeien.. haha

Mieks; Zoo heel mooi kamertje! Echt heel mooi rustig :)

Demelza7; Dat word dus ook nog flink klussen voordat alles af is, hihi, hier net zo hoor ;) en wat is dat toch genieten he, hoe de kleine al op je reageert, ik geniet daar ook zo erg van, nu vooral omdat het onze laatste zwangerschap is!

Hellen1971; Ben benieuwd wat er uit je dagcurve komt, hopelijk is alles verder goed! Ben nu wel erg benieuwd naar je buik(je)

Stresskip86; Mooi buikje zeg! Is je blaasontsteking al wel helemaal over, aangezien je nu anog zo vaak moet plassen? Ik heb (nu) in ieder geval nog geen ervaring met het veel moeten plassen..
    ons mannetje krijgt ook een heel ander kamertje, dus ook hier al opzoek naar allerlei leuke spulletjes, heerlijk he dat geshop!
    Nah en wat vreemd van die commode op marktplaats! Ik vind dat zo onterecht dat mensen zulke streken uithalen..
    Ik heb een tijdje terug een kinderwagen gekocht via MP, we waren overeengekomen met een prijs van 200 euro ( joolz bloom)
    ik was met die man aan het mailen over wanneer ophalen etc etc., krijg ik een dag later een email dat hij al een bod heeft van 350 euro, en dat hij niet door had dat hij nog zoveel waard was,
    maar dat hij het verschil toch wel erg groot vond, en dat ik hem mocht komen ophalen voor 275 euro. Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik dat niet netjes vond, dat wij een duidelijke afspraak hadden gemaakt naar aanleiding van mijn vraag wat de uiterste prijs was.
    Gelukkig was deze man heel schappelijk en gaf hij mij gelijk, en heb ik hem mogen ophalen voor 200 euro.
    Maar je hebt er dus echt mensen bij die het 'product' zo onder je handen weg verkopen. Onvoorstelbaar!
    Hopelijk vind je snel een mooi ledikantje weer!

Dwergje: Wauw wat al een mooie buik!

nmv: Ook een erg mooi buikje! Begint er bij iedereen nu goed op te lijken he! maar we zijn natuurlijk ook al over de helft ;)

Toekan: Ook een mooie buik!

Sweetbel: Alsnog gefeliciteerd met je dochter! Wat gaat dat toch snel he.. ons mannetje word 5 augustus ook al weer 2 jaar!

@ hier : Druk met de verbouwing op zolder, het einde is gelukkig in zicht.. over 2 weekenden gaan we ons bed verhuizen naar zolder, en kunnen we eindelijk beginnen met de slaapkamer van W.esley, en dan als laatste beginnen met de babykamer van K.ay!

Behang/ saus etc. al wel in huis, babykamer gebruiken we weer van W.esley, hij slaapt al lang in een peuterbedje namelijk..

Kinderwagen hebben wij een geruime tijd geleden dus al gekocht, een Joolz bloom die echt amper was gebruikt. We zijn er erg blij mee! Kan niet wachten tot dat ons mannetje er in kan liggen :)

Verder heb ik heeeel erg veel last van slijmverlies, en slierten van wel 10 cm lang en 2 cm breed ( sorry voor de vieze details) hebben jullie hier ook zoveel last van? Ik herken het echt niet meer van mijn vorige zwangerschap namelijk..

Ook nog erg veel pijn van de ischias, links en rechts inmiddels helaas.. dus schipperen tussen rust en bewegen.. qua werk doe ik nu alleen nog af en toe wat administratie, maar de (thuis)zorg zelf hebben we gelukkig een nieuwe collega voor gevonden die mijn uren opvangt.. dit geeft een hoop rust!

En hierbij natuurlijk ook even een buikfoto van mij :

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @stresskip: Ik had via MP en mooie kinderwagen gevonden. Bod gedaan en tegenvoorstel gelegen van de verkoopster Meteen mee akkoord gegaan omdat voorwaarde dat het ding goed in- en uit klapte. Ze verzekerde mij dat dat in orde was. Dag en tijd afgesproken dat we hem zouden halen en kort ervoor had ze hem doodleuk verkocht aan iemand die meer bood. Zonder mij een kans te geven.
    Ik Nog gemaild, zo van "zeg, volgens mijn hadden wij een overeenkomst" Maar kreeg daar zo'n idiote reactie op, dat ik maar heb besloten dat ze verdere verspilling van mijn energie niet waard was...

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Kan ineens geen bestand meer uploaden

7. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    23 weken zwanger.jpg

Hoi Meiden,

Hier ook een buik foto van mij als het lukt :)
    Wat een mooie kamer Mieks ziet er erg mooi uit!

Ik zie de kortingen inderdaad al een beetje komen bij de babydump
    ik denk dat wij zaterdag alvast een kijkje gaan nemen.

Ik vind het ook niet netjes dat iemand zich niet aan de afspraken houd via marktplaats, helaas gebeurt het nog veel, maar het is gewoon heel irritant.

Wat een leuke buikfoto's allemaal zeg heel mooi om te zien.

Ik kan een tweedehands stokke kinderwagen overnemen zit nog even te bedenken of ik dat doe kost 400 euro, heb er wel al een rondje mee gereden en hij rijd en ziet er nog goed uit.

Fijne dag allemaal!!

8. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Mieks super mooie kamer meid! ik snap dat je er nu al van geniet!

Mooie buik foto's ook allemaal, wel lachen om jou reactie Hellen ik dacht net iets in de trent van me een walvis voelen :D

Verder zo even de verloskundige mailen om te vragen of alles goed was, zal wel niet gelijk een reactie krijgen denk ik, wel super blij geworden van de weegschaal ben sinds 15 mei nog maar een halve kilo aangekomen dus dat lijkt ook wat minder snel te gaan :D

Stresskip ik kan daar ook niet tegen als je een afspraak hebt met iemand dan moet je je daar aan houden! Nu hopen dat je alsnog een mooie commode vind!

9. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nieuwe poging tot plaatsen walvisbuik ;)
    Hij is vanmorgen genomen...

Bijgevoegde bestanden:

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Walvis? Die zie ik niet hoor! Ik vind het een mooie buik, kun je trots op zijn hoor!

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ahhh..Lief!

Maar toch krijg ik -gebaseerd op mijn omvang- regelmatig de opmerking dat ik zeker wel binnenkort met verlof mag. Was het maar zo'n feest...

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Serieus? Geen fijne opmerking...

13. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Hellen dat is inderdaad niet leuk! en inderdaad was het maar zover dat we met verlof mogen. Deze week heb ik vakantie en moet eerlijk zeggen dat ik er heel erg van geniet van het gewoon op eigen tempo het huisje te poetsen en niet snel snel!

Verder mail terug gehad een geen zwangerschapssuiker dus!!! Niet meer de test :D

Vanavond om half 9 de intake van de kraamzorg ik ben benieuwd :D

14. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Mooie buikjes allemaal.
    Ik 'vergeet' steeds een foto te maken, deze week toch echt maar eens een keertje doen!!

15. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Super kamer Mieks!!

16. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hallo dames,

Ik laat ook weer even wat van me horen. Het komt er steeds niet van *schaam*. Ik lees allemaal goede berichten over de 20 weken echo echt super. Ook zag ik hele mooie buikfoto's langs komen leuk om te zien het dat bij de rest gaat. Ook leuk hoe iedereen bezig is met de babykamer. Hier staat de babykamer er inmiddels alweer ff. Moeten nog 1 muur in de verf zetten. Had eigenlijk al klaar kunnen zijn maar door het hele gedoe met de stickers niet gelukt.

Hier druk bezig om de tuin en aantal dingen in huis af te krijgen. Alles wat we klaar willen hebben begint er steeds meer op te lijken echt een fijn gevoel. Ook voel ik de laatste dagen de kleine man steeds duidelijker en vaker. Soms schrik er wel eens. Maar echt een super ervaring heel bijzonder geniet er met volle teugen van.

@annsie, hoe wat de intake met de kraamzorg? Wat houd de intake allemaal in? Ik las ook ergens een topic over hoeveel uur kraamzorg neem jij af. Moet je voor die tijd aangeven hoeveel uur kraamzorg je wil afnemen?

17. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    @panda, intake is gewoon ff kennis maken met het bedrijf enzo, ik had met onze dochter 40 uur kraamzorg aangevraagd (moet je idd van te voren aangeven) maar heb haar vaak naar huis gestuurd dus 24 uur was achteraf genoeg geweest. Nu wederom weer 40 uur aangevraagd dit omdat ik al een ukkie heb lopen en dat dan misschien net wat handiger is en anders stuur ik haar weer naar huis ;) Deze keer heb ik geen intake gesprek omdat het de 2de keer is dus wordt het alleen telefonisch besproken rond de 7de maand.

18. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Ik vind 't ook een mooie buik hoor Hellen! Niet teveel zorgen over maken, laat ze maar lekker lullen! Er groeit tenslotte een pracht van een kindje in jou :)! En ik snak om heel eerlijk te zijn ook wel naar verlof ;)! Wat ERG! Komt vast vanwege de naderende vakantieperiode. Ik werk dus gewoon de hele zomer door en dan pas per september eruit. Maargoed, volgens mij vliegt de tijd straks gewoon voorbij :)! We zijn nu alweer bijna halverwege juni!!!!!!!

Ook 'blij' om te lezen dat ik niet de enige ben die dat van Marktplaats stom vindt :/! Hebben waarschijnlijk al een andere oplossing gevonden voor de commode. We vinden de Nyvoll ladekast van Ikea wel erg mooi. Wel een nadeel, deze is vrij laag (80cm)... dus daar moeten we even een creatieve oplossing voor vinden ;)... plateautje maken ofzo. Andere optie is de ladekast van Malm met vier lades... Die heeft de juiste hoogte (100cm), alleen diepte is op het randje (48 cm).

Waar letten jullie verder op bij het kopen van een commode. Hoe diep is die van jullie bv? Hoogte snap ik is wel belangrijk.

19. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    als je de nyvoll ladekast neemt dan zou je aan de zijkanten 2 plankjes kunnen maken en dan erboven op een plank dan heb je 1 groot gat wat weer erg makkelijk is om je luiers enzo op te leggen? is zo gemaakt

20. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Intake van de kraamzorg was inderdaad een kennismaking en bij ons werd hier door de kraamzorg bekeken hoeveel uren je nodig had. Ik ben op 49 uur gezet. Dingen die tellen zijn bijvoorbeeld hoeveel kan je man/vriend in huis en voor borstvoeding krijg je ook weer extra uren.

Bij de commode hebben wij op de hoogte gelet en of het aankleedkussen erop kon. Verder hebben wij wel een commode zonder lades en als ik dan nog anders zou kunnen doen zou ik toch wel een lade fijn vinden.

Deel Deze Pagina