1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    annsie, dat is veel uur! hier is gewoon 24 of 40 uur en dan afhankelijk hoeveel kids je hebt dan kan het meer worden als je een indicatie hebt ook maak het niet uit of je bv geeft of fv

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Zo, ook weer even tijd om te reageren.

Vandaag weer vrolijk verder geklust aan de babykamer :D Zie foto's. Op het bordje boven het bed staat "We made a wish and you came true".

@ Marktplaats dilemma's, ik hoor het de laatste dagen veel van mensen. Erg vervelend en niet netjes vooral!

@ Cayth, hier ook meer afscheiding al zijn het (nog?) geen hele slierten. Vind het wel vies haha ;)

@ Buikjes, mooi meiden!

@ Annsie, wat fijn dat je niet meer die test hoeft te doen! Geniet van je vakantie dagen :)

@ Verlof/vakantie, ik leef er ook al naar toe! Nog 7,5 week en dan hebben we 3 weken vakantie. Heerlijk!

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Wauw! Erg mooi kamertje mieks!!

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@Mieks wat een schattig kamertje!
    Bij mij komt kraamzorg pas in 7e maand voor intake.
    Vandaag een mindere dag door emoties, in deze zwangerschapsweek voelde ik ons zoontje voor het laatst bewegen en hij overleed niet veel later in mijn buik. Moet er veel aan denken, dit kindje beweegt gelukkig nu heel veel en mijn buik is al veel dikker dan vorige keer. Ik geniet heel erg van dit kindje, maar huil ook nog veel om gemis van ons zoontje. Dubbel dus.
    Zal zo weer eens foto proberen te uploaden van buik nu :)

5. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

6. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Wat moeilijk Juffie, ik heb er geen woorden voor. Gaan er maar gewoon van uit dat dit keer alles goed is met je kleine!

Ik werd gister avond helemaal gek van die van ons.... Kwam lekker ontspannen terug van yoga. Dat was voor hem waarschijnlijk ook erg fijn....... hij heeft lopen kickboksen tot 1 uur vanmorgen en ik wilde zoooooo graag slapen.....

7. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

hahaha herkenbaar! als jij ontspannen bent, heeft hij de ruimte waarschijnlijk :)
    en met dit kindje gaat alles goed hoor, word streng gecontroleerd steeds en er zijn tot nu toe geen afwijkingen gevonden, dus heb alle vertrouwen in goede afloop!

8. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Juffie, logisch dat het dan heel dubbel voelt! Gelukkig wordt je goed gecontroleerd, en is de kleine lekker actief.
    Mooie buikfoto :)

@ Demelza, haha die kleine dacht "nou is het mijn moment" :p Merk dat ie hier ook overdag wat rustiger wordt en 's avonds/'s nachts een stuk actiever! Gelukkig wordt ik er nog niet wakker van, en kan ik nog steeds vrij goed in slaap komen dus ik klaag niet ;)
    Manlief voelde hem gister wel schoppen toen ik met mijn buik tegen zijn rug aan ging liggen :p:p

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mieks, superschattig kamertje!! Mooi hoor!

Juffie, mooie buik! Sterkte deze dagen!!

Ben wel een beetje jaloers hoor, als ik de schopjesverhalen hoor! Hier voel ik echt minder tov mijn vorige zwangerschap. Stomme placenta!

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier mijn buikfoto, vanochtend genomen. Krijg ook veel de vraag hoe lang ik nog moet. Volgens mij ben ik niet extreem dik haha, maar goed, t groeit lekker, dat is een feit!

11. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Mooi kamertje Mieks! Erg leuk! Wat is de tekst boven het bedje?

En een aantal mooie buikjes hier, top! Sweetbel, ik krijg die vraag ook regelmatig, bizar genoeg haha!

Net terug van de vk, alles gaat goed. Baarmoeder is nu 24 weken (2 vingers boven navel), maar is binnen de 'foutmarge' van de uitgerekende datum. Hij zwom elke keer weg v/d doptone, eigenwijs ding :p Verder was alles goed!

12. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Mijn placenta ligt ook vooraan maar hij schopt overal dwars door heen. Af en toe kan ik er misselijk van worden. Natuurlijk ben ik blij dat ik zoveel leven voel in m'n buik, maar ik vind het niet echt nodig om mama NU al uren op te houden ;)

Mooi dat alles weer goed was Wolkje!

13. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Hier ook een voorliggende placenta, maar mét kermis in de buik :D Hij houdt me -nog- niet wakker, maar soms..pfoeh!

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    En ook hier een voorliggende placenta. Ik voel de kleine nog niet zo heel erg veel... Maar denk soms dat dit juist wel fijn is, word ik nu nog niet bont en blauw geschopt vanbinnen... ;)

@kraamzorg, hier komen ze ook pas rond de 7e maand. Ik vind eigenlijk 24 uur wel weinig hoor! Het standaard aantal uren kraamzorg is 49 uur (volgens het Landelijk Indicatie Protocol). Dus ik denk dat de meeste vrouwen dat krijgen aangeboden!
    Bij mij scheelt het dan weer dat ik het eigen risico (€4,- per uur) vergoed krijg vanuit mijn aanvullende verzekering...

15. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Dat scheelt dan zeker! Volgens mij doet zilveren kruis dat niet :( Krijg ook maar 50 euro vergoed voor een zwangerschapstraining..... Ach, je kunt niet alles hebben. Ik ga evengoed gewoon voor wat ze aanbieden. Genieten van de zorg die je uit handen genomen word en er even goed gebruik van maken zolang het kan. We moeten al genoeg zelf doen! :D

16. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik vond de kraamzorg echt heerlijk! Bij de eerste maar 3-uurs kraamzorg gehad, de rest kwam mijn moeder kramen.. maar omdat het voor ons echt de laatste is wil ik er dubbel en dwars van genieten, en dus ga ik voor zoveel als mogelijk kraamzorg!

Ik betaal ook geen eigen risico, word ook vergoed vanuit mijn aanvullend gezins-pakket bij CZ!

Intake is hier ook pas in de 7e maand :) ik heb als voorkeur dezelfde kraamverzorgster aangegeven als de vorige keer, lijkt me zo leuk om haar weer te hebben!

17. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Mieks ohh wat zal jij vaak in dat kamertje zijn :D Tip commode is handig om de was op de vouwen ;)

Juffie is inderdaad dan helemaal fijn dat de kleine super actief is ik ben ook nog steeds heel erg blij als ik me meisje weer ff voel, dus kan me voorstellen dat dat geluk bij jou 4 x zo fijn is

Wolkje fijn dat alles goed was! toch iedere keer weer een opluchting als de verloskundige dat zegt!!

Hier maar weer eens naar de dokter :) weer test voor blaasontsteking al denk ik meer dat ik gewoon verstopt zit dus wil laxeermiddel :D
    Verder lekker vandaag helemaal niks gedaan, vooral omdat ik gister zo'n buikpijn had door bovenstaand verhaal. Hond is ondertussen ook helemaal de kluts kwijt want die loopt iedere keer de bench in en dan moet ik haar weer overtuigen dat vrouwtje niet hoeft te werken (zo cute)

Ik heb ook door mijn aanvullende verzekering geen eigen bijdrage, ik geloof dat ik me cursus van 30 euro ook nog vergoed kreeg maar dat weet ik niet meer zeker :D

18. Mieks, wat een cool kamertje zeg!!! :) Super!! Ik hoor nog meer meiden aan de klus (nu op andere manier ;)) Leuk allemaal hoor!!
    Hier komt morgen ook de kinderkamer, om 7!!! uur al!!! Maar kan dus al vanaf 6.30 komen ... pfff. Maar goed, man werkt morgen thuis, dus die kan wel open doen eventueel mocht het me echt niet lukken om uit bed te komen ... hahah. Maar ik denk dat ik morgenvroeg ZOOOOOOO stuiter van de zenuwen dat ik wel wakker ben!!! ;)
    Hopelijk lukt het ons om morgen het kamertje ook in elkaar te zetten, mijn man werkt thuis, dus misschien beetje tussendoor :) Anders morgenavond!! Spannend!!!! :D

Ik voel de kleine regelmatig, maar nog niet dat ik er wakker van word. Beetje bloepjes, super mooi, maar ik vind het op een of andere manier ook beetje eng ;) Er zit echt iets levends in mij!! haha. Mijn placenta ligt ook voor, ik noem het maar een 'bumper', ook voor de kat, want die vind het lekker om op mijn buik te liggen en zijn pootjes erin te 'kneden' (zoals een kat dat altijd doet ;)) Vaak leg ik hem dan wat hoger, zodat hij maar in mijn darmen gaat kneden ;) haha Weet niet of 'Henk' dat voelt ...

Voor de rest is er hier nog weinig te melden, gaat allemaal goed, wel veel moe en veel huilen om niks, maar dat kan ik goed verbergen. ff naar de wc gerend laatst toen ik bij mijn ouders was ... zo stom! Heb daar ff een potje lopen janken op de wc ;)

Buikje groeit gestaag, soms lijkt het net of de buikjes van anderen veel groter zijn dan die van mij. Ik ben van nature al best stevig, dus lijk ik nu net een hangbuikzwijntje. Hopelijk wordt het snel een echte babybuik!! :D hihi

Nou, ik wil iedereen een fijne avond wensen!!!
    Liefs Marjolein

19. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Wat leuk, ik had het zo zelf geschreven kunnen hebben. Baby-dump die zo vroeg komt, ook een beetje eng, kat die op de bumper springt, al noemen we 'Henk' hier 'Flip' :)
    huilen om niets, buik groeit gestaag.... grappig om te lezen zo!

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Zo... net gezellig met manlief nog even flink geshopt bij de prenatal :D
    Heb nog zo'n lief wit jasje gezien met van die oortjes er aan, lekker warm voor in de winter. Maar wat voor maat zou ik daar nou voor moeten halen? Mini wordt in oktober verwacht... ik zou dus denken 62? Want 56 zal ie wel snel uit zijn denk ik ;)

@ Sweetbel, mooie buik!

@ Wolkje, er staat "We made a wish and you came true".
    Fijn dat alles weer goed was!

@ Annsie, oh vervelend he die verstopping!

@ Marjolein, succes met het klussen aan de babykamer morgen ;)

Deel Deze Pagina