Hey Mieks! Wat leuk ff te lezen dat bij jou ook alles goed gaat! Wat gaan de weken snel he! Zo lang gewacht om zwanger te worden en zo snel voorbij. Zo voelt het voor mij altans, maar kan niet wachten om de kleine in mijn armen te hebben! Heb je al een mooi buikje?
Hier zilverenkruis 3 sterren maar moet helaas wel gedeelte zelf betalen, rond de 140 euro moest ik bij de kraamzorg van onze dochter betalen. @cayth, ik heb ook dezelfde aangevraagd als bij onze dochter! lijkt me ook zo leuk! dus hopelijk kan het! Welke kraamzorg hebben jullie? ik heb kraamzorg de eilanden
Wij de Kraamvogel. Geloof dat ik volgende week of die week daarop een belafspraak heb, voor een tweede kindje komen ze niet langs meestal ofzo. Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben Willen jullie een stagiaire erbij? Ik twijfel...
Voor mijn eerste bevalling wil ik dat niet. Ik wil alleen mijn partner erbij en wat nodig is. Zo intiem mogelijk. Maar misschien dat ik daar bij een volgende zwangerschap anders in sta omdat ik dan al weet wat ik ga mee maken...
Ik heb bij mijn eerste bevalling uiteindelijk wel een stagiaire gehad. Wilde het niet eigenlijk, maar ze heeft zo lang m'n rug gemasseerd, dat het me uiteindelijk (en ook door de pijn en pijnstilling) niet meer uitmaakte. Ze heeft mijn dochter zelfs opgevangen!!! Maar voelen naar ontsluiting etc wil ik nog steeds niet. Elke keer is teveel haha. Maar in de kraamzorg weet ik het niet.. Misschien is het wel handig om m'n dochter bezig te houden ofzo ...
Het maakt mij allemaal niets uit, mijn ex schoonzusje is gynaecoloog in het umcg, ik heb een keer een dag mee mogen lopen met haar, en 2 bevallingen meegemaakt, waarbij ik bij 1 zelfs het kindje mocht 'opvangen/er uit halen' Dat moment zal ik nooit meer vergeten, en ik gun het dan ook elke stagiaire om mee te mogen lopen hihi.. Uiteraard snap ik het ook heel goed als mensen het niet willen hoor!! Bij mij zijn manlief, mijn moeder en schoonmoeder bij de bevalling. Dit was bij mijn eerste bevalling ook zo, ik heb dit als zeer prettig ervaren! En het maakt mij ook trots hoe trots mijn moeder en schoonmoeder zijn dat ze er bij mochten zijn!
Mijn moeder was ook bij mijn bevalling. Even kijken nog hoe we dat nu gaan doen, aangezien ze ook op mijn dochter zou passen...
Stagaire bij mijn kraamzorg zou ik niet erg vinden denk alleen dat ze vrij weinig te doen heeft hiero de bevalling ben alleen ik en mijn man dat is iets van ons samen en verder voor niemand. ouders passen op lisa mocht daar tijd voor zijn (moeten een uur rijden om hier te komen) anders gaat ze ff naar de buurvrouw toe en zodra de kleine dan geboren is komen ze naar zh
Ohh zo blij het laxeermiddel werkt Gelijk ook veel minder buikpijn!!! Hier ivt kraamzorg en van mij mag er ook weel een stagiaire bij zijn hoor die moeten het tenslotte ook leren. Zolang er ook maar een ervaren persoon bij is Bij onze bevalling in principe alleen mijn man en ik, mocht ik het niet meer trekken en me man heeft dat door wordt me schoonzus erbij gebeld.
Mijn vader en/of schoonvader zorgen voor wesley.. het is alleen nog de vraag of mijn vader thuis is hij werkt in de bagger, in het verre buitenland.. 6 weken weg en dan 6 weken thuis.. ligt er aan wanneer ik beval of hij dan thuis is.. Wesley kwam 3 weken te vroeg, toen was mijn vader net een week weg, dus ik heb hem toen wesley 5 weken oud was opgehaald van schiphol, waar hij dus voor de eerste keer zijn kleinzoon zag!
Ik ben heel erg voor stagaires bij zowel kraamzorg, vk en bevalling Die moeten het ook leren idd. Wat betreft bevalling hoeft/mag er van mij niemand bij zijn behalve vl en medisch personeel
Ik wil liever geen stagiere bij de bevalling, kraamzorg maakt me niet uit. Verder zou ik het heel erg fijn vinden om mijn moeder bij de bevalling te hebben. Ml hoeft wat mij betreft niet eens.... op een of andere manier vind ik bevallen toch meer een ding van vrouwen onderling. Maar mijn vader zei dat hij het een van de hoogtepunten van zijn leven vond om bij onze geboorte te zijn en dat ml er volgens hem dus echt bij hoort te zijn. Ml zelf weet nog niet zo goed wat hij wil.
Mijn man vond het prachtig om mee te maken, maar tegelijkertijd afschuwelijk om mij zoveel pijn te zien hebben. Ik was blij dat hij er was, hij heeft me er echt doorheen gesleept. M'n moeder was er op de achtergrond bij, die vond het iets tussen ons samen, maar ik wilde haar er gewoon bij hebben.
Hoi Meiden, Van mij zou er best een stagiaire bij mogen bij de kraamzorg, verloskundige weet ik zo net niet, zou diegene dan toch ook paar keer bij een bezoek aan de verloskundige willen zien. Verder zijn mijn vriend en ik (natuurlijk) bij de bevalling, is denk al heavy genoeg. Wat fijn Annsie dat het laxeermiddel werkt zeg, wordt je niet vrolijk van die buikpijn. Sterkte juffie met deze dagen lijkt me erg confronterend, hopelijk kan je ook nog wel genieten met deze kleine in je buik, en fijn dat alles daarmee goed gaat. Hier ook druk bezig met hoe we de babykamer ga doen, ga niet schilderen maar wil wel leuke decoratie en iets voor aan de muur, erg leuk om te kijken op internet. fijn weekend allemaal!
@ Jill, leuk ook wat van jou te lezen hier! Met mij gaat het goed, en met jou? Inderdaad gaat het erg snel ja... buikje begint wel te groeien al lijkt het nog best bescheiden Hoe is dat bij jou? @ Kraamzorg, wij hebben gekozen voor Yunio kraamzorg. Over een stagiaire hebben we nog niet echt nagedacht Bij de bevalling wil ik alleen manlief hebben, verder geen polonaise aan mijn bed zeg maar
Hey meiden, Ook van mij weer even een teken van leven! Wij hebben nu lekker 2 weken vakantie! Afgelopen dagen naar een huisje in Zeeland geweest, maar viel wat tegen. Huisje was enorm oud en bedden waren net beton. Jammer! @Mieks, wat een mooi kamertje! Mag je trots op zijn!! @Stagiaires, bij de bevalling twijfel ik er nog aan! Kraamzorg vind ik denk ik niet zo erg! @Buiken, wat een mooie buikjes allemaal!! @Voelen, ik voel de kleine elke dag en mijn buik zie je ook echt bewegen! Super mooi! Afgelopen dagen hier wat bruine afscheiding. En veel buikpijn. Niet fijn! Heb geen blaasontsteking. Afscheiding was volgens de vk ook niet erg, zolang het niet rood is. Net een bruin slijmpropje verloren bij het plassen. Hmm.... ik heb het er allemaal niet zo op! Ik kijk het aan en anders bel ik maandag de vk om mijn afspraak te vervroegen. Heb ik eigenlijk pas over 2 weken, maar daar maar eerder! Hier mijn buik, vandaag, bijna 23 weken. Zie wel dat mijn borsten gegroeid zijn, haha! Inmiddels ook al 3 nieuwe bh's gekocht
Bij de VK heb ik nu een stagiaire, zij is laatste jaars en doet de 'consulten' alleen en ik ben erg tevreden over haar! Leuke meid!! Als ik ga bevallen is zij al afgestudeerd, dus zal niet bij onze bevalling zijn. Verder zou ik het juist wel leuk vinden om een stagiaire bij de kraamzorg te hebben. Zelf werk ik in de gehandicaptenzorg en wij hebben ook vaak stagiaires en vind het altijd leuk om met hen te werken. Ik heb ook pas in de 7de maand intake van de kraamzorg.. Vanuit de zorgverzekering krijg ik 10 uur extra kraamzorg, de eigen bijdrage van 4 euro moet ik volgens mij wel betalen..
Wat trouwens wel heel leuk is, als de baby flink beweegt of schopt zie ik nu echt mijn buik bewegen, zo grappig!!
Haha hier ook al een tijdje, grappig he! Donderdagavond lag ik met manlief op de bank, man met hand op mijn buik, en hij gooide zo zijn billen de lucht in onder manlief zijn hand, ik had echt een dikke bult links van mijn buik haha zo lief!