@ Liefkleintje, wat een mooie foto weer! Jammer dat de vakantie in zeeland wat tegen viel... Dan maar lekker genieten van je 2e vakantie week Oei, kan me voorstellen dat je schrikt van het bruinverlies. Hoe is het daar nu mee? @ Buik bewegen, hier ook al een tijdje, zo'n gaaf gezicht @ Dwergje, dat doet ie hier ook wel eens... is ie enorm actief, hou ik (of manlief) hand op mijn buik en dan stopt ie er mee Nu al eigenwijs haha. @ All, ik moet nog een kraampakket hebben, wordt dat door mijn verzekering niet vergoed. Waar halen jullie die? Misschien maar eens bij mijn apotheek kijken.. Neem aan dat zo'n pakket helemaal compleet is? Of zou er nog verschil tussen zitten? Zat dat ze ze ook bij de prenatal verkopen..
Liefkleintje, mooie foto!! Jammer van de vakantie. Wat is je eigen bed dan weer lekker he! Ik had het het ergste na onze terugreis uit Australie: eerst lekker douchen en daarna in mn eigen bed, hemels! Oh, wakker kindje, later meer!
Ik krijg mijn kraampakket van cz, maar ik zag toevallig dat ze ze ook bij de etos verkopen, ik heb geen idee wat daar in zit verder hoor.. Het lijkt me toch dat die gewoon helemaal compleet zijn..
Ik krijg mijn kraampakket ook van de verzekering, maar volgens mij zijn er inderdaad wel complete pakketten te koop. Vast wel bij de apotheek, maar misschien ook wel bij de drogist enzo. Ik kreeg van de kraamzorg een lijstje met wat er minimaal in moet zitten. Als dan zo'n compleet pakket te duur is of als je die niet kunt vinden, dan kun je die lijst ook altijd nog aanhouden. @stagiaires, ik vind het geen probleem als die mee komt met de kraamzorg, een extra paar handen zullen wij vast niet erg vinden! Bij de bevalling weet ik nog niet. De vk gaf wel aan dat het ook fijn kan zijn. Er wordt dan meer uitgelegd over wat er gebeurt en die stagiaire kan natuurlijk ook bijspringen met dingen pakken zodat je man bij jou kan blijven. Maar aangezien het mijn eerste kindje is, weet ik ook niet wat ik kan verwachten. Dus daarom twijfel ik er nog over of ik er een 'vreemde' bij wil hebben. Zal er ook nog maar eens met mijn man over hebben...
@Mieks, je kan het ook hier bestellen: Natalis kraampakket - Babyshoppen (en dan heb je de normale, uitgebreide en luxe versie) of idd via je apotheek Kost ongeveer 25 euro.
Pffff tot 3 uur wakker gelegen vannacht heb zooveel keelpijn en ben zo hees! Als dit zo blijft ga ik toch even de huisartsenpost bellen, krijg er geen slaap bij zo! we gaan morgen ook nog eens op vakantie namelijk!
Ha meiden. .. Ik heb dus wéér geen meldingen gekregen tot nu. Dus mochten jullie denken dat ik niet betrokken ben: dat is het dus niet. Moest en beetje gniffelen om de discussie wel of geen stagiaires/anderen bij je bevalling. Ik belandde met een enorme weeënstorm in het ziekenhuis en neem van mij maar aan dat het je op dat moment echt geen bal meer uitmaakt wie jou helpt met bevallen, zolang je kind er maar uitkomt Kraamzorg;: De Waarden hier. Zelfde geweldige kraamHulp als eerst. En lieve oudere dame die van aanpakken weet. Ze studeert nu maatschappelijk werk en als dank voor het feit dat ik haar aan en stageplaats hielp, wilde ze nu graag weer bij me komen kramen. Baby ligt hier vrijwel de hele tijd dwars. Ik weet dat we Nog tijd genoeg hebben en hij nog kan draaien, maar toch vrees ik een keizersnede. ... Deze week komen er een paar bloed hete dagen aan. Kan normaal al niet tegen zulke hitte, maar zie er nu helemaal als een berg tegenop. Jullie ook?
Dat had ik ook hoor Hellen, heb drie verschillende verloskundigen/gynaecologen aan m'n lijf gehad, t maakte me echt niet meer uit op een gegeven moment. T ging mij om een stagiaire tijdens de kraamweek. Maar daar zijn we uit, die is welkom.Is t niks, kunnen wel altijd nog bellen dat we ervan af zien. Het gaat toch om Onze kraamweek, en dat vond ik wel een hele speciale tijd.
Ik krijg hier nooit meldingen. Check gewoon dagelijks even wat er allemaal is verteld Ik voel de kleine ook regelmatig en inderdaad die hardbulten op me buik heb ik ook, de kleine blijft redelijk zitten als ik me had erop leg echter als ik een beetje plagend ga lopen duwen verdwijnt de bult Dat is ook het enige wat ik me vriend kan laten voelen het schoppen zelf heeft hij nog niet mogen ervaren. Verder was vriendlief super blij met zijn Vaderdag cadeau. Hij doet baggercrossen en dan is zijn Crossnaam Johnnie Crash dus ik heb een shirtje laten drukken met daarop Elisa Crash op de voorkant en op de achterkant zijn nummer. Hij liep er de hele dag trots mee rond (en ik maar met tranen in me ogen door rothormonen) maar ik vond het heerlijk om hem zo te zien genieten. Verder de afgelopen week veel last gehad van me rug. Hoop dat het te maken had met dat ik meer heb gelopen dan normaal en niet dat dit al van de zwangerschap (anders worden het nog een zware 4 maanden )
Ik heb dat ook wel ja beetje tegen de warme dagen opzien, moet ook 9 dagen werken nu met maar 1 dag vrij ertussen. Hierna is het weer beter verdeeld gelukkig, maar zie sowieso tegen deze week op. Maar goed nog even bikkelen. Morgen begint die lange werkrit. Mijn vriend heeft gisteren de babykamer in elkaar gezet, alleen de kastdeurtjes lukken niet goed om netjes af te stellen, dus die zit nu nog niet helemaal in elkaar, maar dat komt nog. Maar het ziet er al zo leuk uit, ben al 10 keer gaan kijken. Verder morgenavond intake van de kraamzorg ben benieuwd is Vivent trouwens.
Ik zie niet echt tegen de warmte op.. we zijn onderweg naar centerparcs de kempervennen, kunnen zo een duik nemen in het zwembad haha! Ik nog wat verkouden en beetje hangerig, zoonlief had vanmorgen koorts en is wat hangerig, slaapt de hele weg al ( we zijn er bijna, 3 uur rijden) Maar we gaan een lekkere warme midweek krijgen in het zuiden van het land Alles beter dan alleen masr regen!
Er staat bij weeronline ook 75 % kans op regen voorspeld op woensdag... word dus vrees ik zo'n benauwde dag en daar kan ik niet zo goed tegen. Morgen verwachten we warm én mooi dus zo meteen maar eens de zwembadjes uit de schuur graven voor de gast- en buurkids En natuurlijk kan alles anders lopen bij de bevalling, maar gezien we er toch over na moeten denken heeft mijn voorkeur dat zo intiem mogelijk te laten zijn. In de kraamtijd geen probleem verder om er een stagiaire bij te hebben. Nu maar eens naar de tandarts.....
Hey meiden, Wat een weertje staat er aankomende 2 dagen op de planning he?! Ben benieuwd hoe ik het ga houden.. Moet wel werken, maar als gastouder van 2 kids kan ik mezelf uiteraard zo druk maken als ik zelf wil. Dat is weer een voordeel! Ze hebben daar een grote tuin met gelukkig ook flink wat schaduw dus dat wordt gewoon maar rustig aan. In augustus hebben we nog 3 weken vakantie (wat kijk ik daar naar uit) en heb het er met manlief maar eens over gehad om misschien toch nog even er tussen uit te gaan. Zit dan op 30/31 weken zwangerschap, maar een weekje Griekenland of Spanje lijkt me echt nog even fijn voor de kleine er is. Wordt dan wel echt een relax vakantie bij het zwembad Morgen even advies vragen bij de vk, en als we gaan willen we echt lastminute boeken. Even zien dus... @ Wolkje, thnx voor de link voor het kraampakket! Denk dat ik van de week even bij de apotheek kijk en anders die bestel! @ Annsie, erg leuk vaderdag cadeau zo te lezen @ Renaat, leuk dat de babykamer al vordert! Succes/sterkte met de drukke werkdagen, genoeg drinken en als je de mogelijkheid hebt: met de voetjes omhoog @ Cayth, hele fijne vakantie! Hopelijk knappen jullie daar snel op.
Heerlijk weertje he! Heb de hele ochtend met m'n dochter in het zwembadje gekliederd. Moet helaas straks even naar de universiteit, maar hoop snel weer naar huis te kunnen!
Heerlijk! Op deze dagen ben ik extra blij dat ik vanuit huis werk. Tuin omgetoverd tot zwemparadijs en lekker spetteren met z'n alle!
Hier een goede echo gehad! Ons kleintje weegt nu 700 gram en meet 31 cm mama is nu 2kg bijgekomen.. Suikertest was maar bluh, maar we zijn er vanaf! Nu hopen dat het niet positief is, anders moet ik ook de lange test laten doen...
ha allemaal, ik vind de warmte op zich fijn als je niets hoeft te doen en in schaduw buiten kan zitten...maar helaas, dat gaat niet! moet vandaag herexamens nakijken en rest van week gewoon lesgeven: afzien!! volgende week weer controle bij vk, ben benieuwd. Nog een paar weekjes en dan alweer de 30-weken GUO