1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé dames!

Afgelopen weekend bij mijn schoonouders geweest. Hebben van mijn schoonzusje echt al superveel mee gekregen! o.a. box + boxkleed, wat kleertjes, badje, buikdrager, hangmat, draagzak, muziekmobiel, kruiken etc. Echt ideaal! Toch is het ook heerlijk om zelf nog wat te kopen ;)!

Vanmiddag met mn moeder de stad in geweest en daar toch nog tegen een prachtig boxkleed aangelopen. heerlijk zacht! En aangezien die we hadden meegekregen hadden van mn schoonzusje 1: niet in de was kan en 2: toch wat meisjesachtig is vond ik het wel de moeite waard om dat ding te kopen!

Ook stofjes uitgezocht voor een hemeltje en voor de lakentjes! m'n moeder wil die graag gaan maken :)! Heb je toch iets unieks!

Waren dit weekend ook nog naar de Ikea geweest voor de 'commode' en het ledikantje! Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor de Nyvoll kast. Maar gekozen voor de versie met 6 lades ipv. 3. Besloten om vanwege de grote van deze ladekast eerst maar geen hang/legkast aan te schaffen. Kleertjes zijn tenslotte allemaal nog zo klein dat het ook prima in de lades kan. Het ledikantje vond ik uiteindelijk toch niet zo mooi als de eerste keer en ook mijn vriend vond het niks. Dus het ledikantje hebben we niet gekocht. Nu hebben we er 1 bij de Babydump besteld, die was leuk afgeprijsd van 300 euro naar 140 euro. Wordt maandag afgeleverd.

Dit weekend gaan we de 'babykamer' leeghalen, logeerbed naar zolder, kast afbreken en naar de stort brengen (is kapot). Toch wel lekker om er mee aan de gang te gaan! Ben zo benieuwd naar het ledikantje!

Verder is hier alles goed, ben `s ochtends wel wat moeilijker uit bed te branden ;) en ook `s avonds ben ik er snel mee klaar als ik niet een middagdutje heb gedaan. Verder af en toe wat last van bandenpijn. Maar dat gaat als ik weer even tot rust kom zo weer over.

@Hellen, je kunt ook lijnzaad proberen door de yogurt... dit zou ook erg goed moeten helpen. Lekker vezelrijk eten! Echt naar hoor als je zo verstopt zit. Gelukkig geen last meer van, aan het begin was het wel een beetje een drama.

Voor wat betreft de naam. Voordat we wisten dat het een jongetje zou worden waren we al over de meisjesnaam uit! Dus, toen moesten we daarna alsnog aan de slag ;) maar ik ben er 95% zeker van dat we nu een leuke, stoere jongensnaam hebben uitgekozen! Nu nog een tweede naam! Maar dat komt vast ook goed :D

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik heb sinds deze week ineens meer energie gekregen! Het hele huis is nu weer goed schoongemaakt (liep eerlijk gezegd ook wel een beetje achter... ;)) en opgeruimd. Ik moet zeggen dat deze energieboost mij wel bevalt! Die mag nog wel even blijven! :D

@namen, wij hebben hier nu 2 meisjesnamen, waarbij 1 al wel onze voorkeur heeft. Ook hebben we 2 jongensnamen, maar daar zijn we nog niet helemaal zeker van... Dus binnenkort maar eventjes kijken of we daar nog verder mee kunnen komen.

@geboortekaartje, een vriendin van ons is grafisch ontwerper, zij gaat een kaartje voor ons ontwerpen. Ze had al wel een idee die ze wilde uitwerken, dus ben zeer benieuwd naar wat ze ons gaat laten zien!

3. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Even snel hoor, hoop vanmiddag even bij te kunnen lezen: als je een kruidvatpasje hebt, kun je maximaal vier pakken Pampers babydry maat 1 en 2 met 50% korting kopen. Scheelt best veel geld. Ik vond het fijne luiers, dus heb net al ingeslagen. Moet je wel de aanbieding even activeren via de website.

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @sweetbel, had ik inderdaad ook al gezien vanmorgen! Heb hem ook maar even geactiveerd...

Nog een ander onderwerp: Hoeveel kleertjes halen jullie in huis en in welke maten?

5. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Nvm, fijn toch, goedkopere luiers. Bij ons vlogen die dingen erdoorheen, helemaal de eerste tijd!

Kleertjes: ik heb liever teveel dan te weinig. Heb van mijn dochter niet heel veel bewaard, dus kan nu nog lekker bijkopen. Ik vind pakjes aan een stuk fijn, kruipt niet op, zit lekker warm. Daar heb ik er nu vijf van in maat 50-56, en nog twee in 62. Gewone pakjes nu een stuk of 5 in 50-56, maar die zijn allemaal nog van mijn dochter. Dus daar wil ik ook nog wel wat nieuws bij. Rompers: best een stapel, hou er niet van om mis te grijpen. Wacht nu even op de nieuwe collectie, vind Z8 newborn altijd schattig, Bess ook. Er is zoveel leuks!! Gisteren toevallig de curverbox van m'n dochter doorgespit en de nieuwe dingen op maat gezet, vandaar dat ik het weet. Van de kraamvisite kregen wij veelal maat 68-74 cadeau, dus ik wil zelf maat 50-56 en 62 kopen. Onze dochter was 4220 gram bij de geboorte, dus kleiner dan 50-56 koop ik niet.

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Namen: wij hebben de naam en vernoeming ook al vaststaan :). Zo leuk om samen over ... Te praten, ipv over de baby. Iedereen is zo ontzettend nieuwsgierig, grappig is dat.

Geboortekaartje, ik had een tijd terug zelf een ontwerp gemaakt, maar niks staat nog vast. Ga, als mijn colleges zijn afgelopen over 2 weken, me erin verdiepen

7. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Kleertjes heb ik niet echt geteld ik heb heel veel van mensen gekregen en zelf een paar maatjes 50/56 aangeschaft. Mijn doel was om mijn kind de hele week aan te kunnen kleden dus 7 setjes ongeveer voordat ik alles kreeg.

Verder ja de naam ben er zo trots op en er zitten hier toch geen bekenden. Onze kleine meid gaat Elisa Elsje Ida heten :D

Nog 4 dagen!!!

8. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    uit ervaring kan ik je vertellen dat 7 setjes echt te weinig is, soms moest ik mijn dochter wel 3/4 keer per dag omkleden.

Ja spannend hoor! hihi dan ben je zijn vrouw :D

onze dochter gaat Sophie Esmee heten

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    #3129 sweetbel, 21 jun 2013
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
    Mooie namen meiden!!!
    :)

10. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Annsie, superspannend! Heb je een trouwjurk?

11. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Ja een mooie lange witte jurk met bloemen :D

12. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Sweetbel, bedankt voor de tip :)
    Ansie, wat spannend zeg alvast een hele mooie dag gewenst!

Wij gaan 20 aug op dinsdag ochtend gratis een geregistreerd partnerschap aan. Daarmee hebben we de belangrijkste dingen geregeld, en het erkennen er uiteraard nog bij.

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Gaaf hoor Annsie! Daarna wel een foto plaatsen hoor!

14. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Demelza, hier ook GP. Willen ooit nog echt trouwen, met onze eigen kinderen als bruidskindjes :D.

15. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ik zei vroeger dat ik NEVER EVER EVER NOOIT wilde trouwen :) Maar sinds mijn zwangerschap denk ik inderdaad dat ik dat ooit wel wil, wanneer de kids groot genoeg zijn :D

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.787
    1.135
    113
    Vrouw
    Wat een mooie namen!!

En wat spannend..... nog 4 dagen Annsie!!! Wel een foto idd daarna ;)

Ik dacht eigenlijk ook 7 setjes in maat 56 en 7 setjes in maat 62. Maar dat is te weinig? Broekjes en rompers heb ik sowieso veeeel meer! Van mijn zus geleend allemaal, dus die koop ik niet meer.

Het zijn vooral witte en grijze broekjes, dus heb er zelf wat shirtjes op gekocht en natuurlijk wat rokjes met maillot :D

En ik heb 2 pakjes in maatje 50, meer koop ik daar ook niet van.

We hebben al een super leuk wintervest/jasje van z8, in de aanbieding gekocht en wacht nu ook op de wintercollectie! :D

17. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hier ook 4 pakken pampers aangeschaft ;)! En tot de conclusie gekomen dat vriendlief ook maar een pas moet aanschaffen! Zo'n actie loont echt!!! Heb overigens alleen maar mt. 2 gekocht da's van 3-6 kg. Kunnen we in ieder geval een maandje vooruit.

Wat betreft kleertjes ik zal 's ff tellen wat voor maten ik van mn schoonzusje heb gekregen. Gisteren in de stad nog een setje gekocht in maat 62 en maat 68. Als ik een leuke aanbieding zie dan neem ik het gewoon mee. Trouwens! Heb bij de Wibra nog 2 molton onderleggers gekocht voor 2,99.... da's natuurlijk geen geld en aangezien je die dingen toch niet ziet ;). Ze hebben bij de Wibra verder ook nog best schattige pakjes voor weinig geld.

Nog even een fotootje gemaakt van de setjes van gisteren. Ik vind met name voor kleine babytjes wel de zachte kleurtjes het mooist. Ben niet echt een liefhebber van de spijkerbroekjes en knalkleurtjes voor een baby... een baby moet in mijn ogen zacht en cuddly zijn ;)!

Annsie, spannend hoor je trouwerij! Denk dat vriendlief en ik ooit ook wel gaan trouwen. Ik heb al aangegeven het wel heel leuk te vinden (al is het maar voor het feest ;)). Vriendlief zegt altijd maar dat hij slechte knieën heeft, maar merk dat hij nu toch ook steeds vaker er wel wat soepeler mee om gaat. Samenlevingscontract hebben we al sinds we het huis hebben gekocht en ach laten we eerlijk zijn! Een kind is natuurlijk wel de ultieme bezegeling op je relatie :)!

Bijgevoegde bestanden:

18. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hoi meiden,

Wat een mooie naam Annsie, mijn kindje zijn tweede naam wordt de naam van mijn overleden vader, kon dat niet als eerste naam kiezen want vond het toch niet leuk genoeg als eerste naam en ook wel confronterend, alleen nu nog de roepnaam, maar dat duurt nog wel even voor we die hebben denk ik :)

Degene die de naam al weten en hebben getypt, erg mooi hoor klinkt goed!!

Soms loopt mijn hoofd best wel over met al het denken van wat je moet kopen, naam, en alles, maar goed hoort er allemaal bij, het is vooral ontzettend leuk natuurlijk allemaal.

Hellen beterschap!

19. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Mooie namen zag ik voorbij komen!

Namen: wij hebben vandaag de knoop ook doorgehakt! Dus moest onze frummel nu komen, eender het geslacht, heeft hij een naam :D

Annsie veel plezier op je trouw!!

20. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Hee meiden,

Mooie namen inderdaad. Wij zijn er ook uit! Ik hou t nog even voor me. Die aanbieding van Kruidvat, is dat tijdelijk? Ik heb nog geen pasje, maar ga ik wel aanschaffen hiervoor! Ik koop altijd bij etos. Daar kun je babyzegels sparen en bij een volle kaart krijg je €5,- korting op een pak pampers.

Kleertjes; ik heb nog niets gekocht!!! Ben tot de conclusie gekomen dat ik toch maar eens moet gaan shoppen!! Ik zou ook meer dan 7 setjes kopen hoor, in 50-56 en 62. Mijn ervaring is dat je als kado vaak maat 68 of 72 krijgt, dus dat komt dan wel.

Hellen, hoe gaat het nu met je? Schrikken hoor. Is fulltime werken misschien iets te veel van het goede??

Ansie, veel plezier op jullie grote dag!

X Anne

Deel Deze Pagina