1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piko

piko Lid

8 feb 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Las hier al ergens dat iemand dacht dat wij het geslacht wel weten maar dat het een geheimpje was. Dat is niet zo. Voor ons echt een verrassing.
    Ook bij mij blaasontsteking. De kuur van een week was vrijdag klaar. Nu deze week maar weer urine inleveren, kijken hoe het nu is. Veel last van niet goed uit kunnen plassen en andere geur, soms buikpijn en vaak naar toilet moeten. Is nu wel goed. Wel last van aambeien. Ook niet leuk. Maar goed het is allemaal wat dunner, en bloed stroming is er meer.

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Goeiemiddag meiden,

Zie dat er nog niemand op mijn 2 vragen van vorige keer gereageerd heeft dus ik stel ze gewoon nog een keer ;)

- Glucose test, is dat iets wat altijd afgenomen wordt?? Ik heb er bij mij nog helemaal niks over gehoord namelijk :(

- Ik heb wel eens gehoord en gelezen dat als je in het zh wilt bevallen, je daar ook een keer gaan kijken en info krijgt. Hoe gaat dat in zijn werk, begint de vk daar over? Moet je zelf het zh bellen om zo'n afspraak te maken op eigen gelegenheid?

@ Demelza, wat heerlijk dat je al naar je verlof af kan gaan tellen!

@ Doppie, sterkte met de blaasontsteking! Vervelend is dat, dat het nu anders voelt dan voor de zwangerschap (nu ineens geen pijn bij het plassen, daar herken ik het ook altijd aan). Hopelijk ben je er snel vanaf!

@ Dwergje, hoe is het nu met de buikpijn? Als je het niet vertrouwd gewoon de vk bellen he?! Lees dat je inmiddels antibiotica hebt gekregen.. Hopelijk helpt het.

@ San, veel plezier met het kamertje morgen in elkaar zetten ;)

@ Rhesus factor, veel meiden negatief lees is. Hier ook: A negatief. Wordt dus ook bij 27 weken nog bloed laten prikken.

@ Stresskip, dat zijn nog eens leuke aanbiedingen, jij kan voorlopig vooruit met de billendoekjes :D

@ Blaasontstekingen, zijn er een hoop! Hier gelukkig (nog) geen last van gehad! Ik zit met een schimmelinfectie, ook erg gezellig ;)

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @ Mieks; de glucosebloedtest is niet iets wat iedereen krijgt. Ik heb hem gekregen omdat mijn BMI te hoog is. Als je niets van je vk hebt gehoord, dan hoef je hem niet te doen!
    In het ziekenhuis waar ik ga bevallen kun je een avondje gaan kijken. Je krijgt dan een rondleiding. Wij gaan dit ook doen, vind het wel zo prettig dat ik weet waar ik terecht kom. Staat er niets op de site van het ziekenhuis waar je wilt bevallen??

@Hier; Hebben jullie al een geboortekaartje uitgezocht?

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Thnx voor je antwoord! Ik zal eens even kijken op de website van het ziekenhuis, en het anders volgende keer aan de vk vragen :)

Geboortekaartje hebben wij al uitgezocht, en proefdruk van gekregen. Helemaal blij mee!

5. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé dames,

Nog even een fotootje van gisteren! (24+4)

Bijgevoegde bestanden:

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier nog geen naam en dus nog geen kaartje. En aan de kamer moet nog begonnen worden. Word er inmiddels wel een beetje kriegel van dat Lief zo weinig haast heeft. ...

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Piko, hopelijk is je blaasontsteking echt voorbij!

Mieks, ik hoef ook geen glicosetest te doen. Nog niet over gehoord. As vrijdag heb ik weer een afspraak, ben dan bijna 28 weken. Weet niet of ze het dan nog testen?
    Ziekenhuis: bij ons ziekenhuis had je twee voorlichtingen, een borstvoedingsavond en een rondleiding. Ben wel naar de bv avond geweest, rondleiding niet gedaan. Ga nu waarschijnlijk on hetzelfde ziekenhuis bevallen, dus weet een beetje hoe het eraan toegaat daar.

San978, nog niet definitief, maar we hebben wel een kaartje gezien dat we erg leuk vinden. Binnenkort maar wat proefdrukjes aanvragen.

Stresskip,leuke foto!!

Hellen, hier ook nog geen kamer hoor! En mijn geduld wordt ook nog even op de proef gesteld: de badkamer ligt eruit, dus die wordt eerst opnieuw gedaan. Daarna verder aan de kamer voor onze dochter, die is gestuct en al het houtwerk is geschuurd. Als die af is wordt de babykamer pas gedaan, waar wij dan ook slapen totdat de zolder en de badkamer daar klaar zijn. En oh ja, het toilet beneden ligt ook helemaal open, dus dat moet ook nog opnieuw betegeld worden. Hier ook flink last van alle hormonen, ik wil gaan trutten in de kamers van m'n meiden, maar het kan gewoon nog niet!! Daardoor ook flink wat irritatie van mijn kant naar m'n man, die er niks aan kan doen, hij werkt keihard, maar het gaat mij allemaal niet snel genoeg ;).

8. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Nog geen naam, nog geen kaartje, nog niet aan kamertje begonnen, maar alle vertrouwen dat dat voor die tijd nog wel goed komt hoor!
    Kaartjes doet met ook meestal vanaf week 30 las ik.

Wij zijn druk bezig met klussen in de tuin, wil dat graag eerst af hebben. Met het kamertje komt het sowieso wel goed en dan kan ik tenminste de grote projecten afsluiten en genieten!

Mieks je moet gewoon even kijken op de website van het ziekenhuis. Ik heb me ook aangemeld maar dat is pas vlak voor mijn bevalling dus we zien wel of we dat nog halen ;) Ze hebben hier tegenwoordig nieuwe kraamkamers waar velen heel enthousiast over zijn dus ik geloof dat het wel goed komt!

Mooie foto stresskip!

9. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

wij hebben het streven om begin augustus alles klaar te hebben, in grote lijnen is alles wel al bedacht, maar moet er een en ander nog uitgevoerd gaan worden :) vandaag van vriendin maxi cosi te leen gekregen...eerste echte baby-attribuut dat nu in huis staat en ik moet zeggen.....dat geeft een bijzonder gevoel: nu wordt t echt :)
    verder nog steeds heel moe, blijkt nu dat m'n ferritine nog verder gedaald is ondanks hoogste dosis ijzerpillen, balen! maar nog twee weekjes werken en dan.............vakantie en gelijk aansluitend verlof! :)

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @Mieks, ik hoef ook geen glucosetest te doen, ze hebben bij mij geen reden om aan te nemen dat ik suiker kan hebben... En voor wat betreft die rondleiding/informatieavond in het ziekenhuis, daarvoor moet je je hier bij het ziekenhuis zelf voor opgeven. Dit wilde ik ook nog gaan doen, alleen kwam ik erachter dat er laatst eentje is geweest en de volgende pas in oktober gepland staat! Dat gaat hem dus helaas niet meer worden...

11. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Poeh.. Vandaag weer aan het werk na drie weken vakantie. Ik heb totaal geen zin. Ik merk echt dat werken al minder belangrijk voor me wordt en dat ik me op mijn verlof wil richten. Maar dat gaat pas 12 september in, dus ik moet nog even.. Zijn er meer die hier last van hebben?

Wel leuk, vandaag is er iemand voor me opgestaan in de trein, omdat het zo vol was dat ik moest staan. Dat vond ik echt leuk!

12. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Glucosetest: hier in BE standaard op 24 weken. Vind het best ook wel gek dat ze het bij jullie enkel bij een vermoeden doen. Hier komen er namelijk veel 'positieve' uit bij mensen die het niet verwachten

Ziekenhuis: hier staat op de website wanneer hun info momenten zijn. Gewoon bellen en inschrijven. Zo deden wij de borstvoedingsavond al en de infodag op de kraamafdeling.

Geboortekaartje: is al gekozen, maar we moeten alles nog doorgeven naar de ontwerpster. Maar dat is iets voor binnen een weekje ofzo :) eerst mijn confituurpotjes in huis halen!

Stresskip: mooie buik!

Annechristine: hopelijk vliegt je dag voorbij!

Juffie: rustig aan doen dan e meid!

Hier: Hier: net terug van het ziekenhuis. Tintelend been komt van een geknelde zenuw in de voorzijde van mijn bekken. Valt op zich niets aan te doen, want komt door de buik die zich uitzet en mijn bekken doet kantellen... Gewoon wachten tot ik mag bevallen dus, wil ik er van verlost zijn...

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Toekan, wat vervelend, een tintelend been!! Alles voor het goede doel zeggen ze he! ;)

@AnneChristine, ik ben het werk ook enorm beu!! Ik werk al sinds week 7 of 8 ofzo boventallig! Sta ik niet meer op de groep. (werk op een KDV) Dat is erg fijn, maar hoor voor mijn gevoel ook nergens meer bij. Kan een beetje de "rot-klusjes" opknappen. Nog 8 weken werken en dan verlof!

Ook komt er weer een nieuwe ontslagronde, werk ook niet mee voor de sfeer! Per 1 juni zijn er net een heleboel ontslagen! (en dat liep al vanaf vorig jaar mei!!)

@Babykamer, die wordt hier 16 juli bezorgd. Het weekend erna in elkaar zetten denk ik :D Zo'n zin in! Als dat klaar is, gaan we de kinderwagen en maxicosi halen.

@Kaartje, is klaar! Proefdruk binnen en die vinden we allebei erg leuk!

@Naam, hebben we ook al erg lang :D

@Rondleiding zkh, weet ik eigenlijk niet. Ik wil graag in het kraamhotel bevallen. (in bad) Daar gaan we dus 10 juli wel kijken!

@Glucosetest, heb er ook niks over gehoord. Moet over 2 weken wel bloedprikken, volgens mij ook iets met glucose?!

@Stresskip, leuke foto!!

Ik ben vandaag thuis gebleven van mijn werk, enorme hoofdpijn! En moet zeggen dat de drempel ook lager wordt als je al volledig in de ziektewet zit....

14. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Zo we hebben het weekend ook weer overleefd :D

@Doppie: Mooie kinderwagen hoor, zie je jezelf er ook al helemaal achter lopen?

@San987: Spannend vandaag je kamertje ophalen, geniet ervan.
    Geboortekaartje hebben wij uitgezocht, teksten geschreven enz nu nog wachten op de proefdruk.

@Demelza: de kleine maakt mij niet wakker, heb wel al de afgelopen 3 nachten dat ik iedere keer rond 3 uur wakker word en gewoon een uur niet kan slapen.

@nmv: zolang je inderdaad geen pijn hebt zal het niet erg zijn.

@stresskip zo jou kleine kan er dan wel een smeerboel van maken!!! en mooie foto hoor :D

@Hellen ik ken het. Gelukkig hebben we de kamer al af maar de badkamer moet nog verbouwd worden. En lief lijkt inderdaad er niet echt haast mee te maken ;)

@AnneChristine: Heel veel succes vandaag! Wel lekkere vakantie gehad? En lekker dat ze opstaan ;)

@liefkleintje: Beterschap!!!

@sweetbel: ja mijn buik is ook al best wel gegroeid, te hard waarschijnlijk maar dat hoor ik vanavond bij de verloskundige, hopelijk dan een extra echo, kan ik ons meisje weer zien ;)

@Mieks ik had de glucosetest omdat me baarmoeder te snel groeide, volgens mij geen standaard test al valt het me wel op dat veel dames hier toch de test hebben moeten doen.
    Ik heb nooit iets gehoord dat je een keer kan gaan kijken of info krijgt, je kan natuurlijk wel altijd het ziekenhuis bellen om dit na te vragen.

Verder hier alles goed. Gister hadden we hier een mega rommelmarkt waar ik lekker 3 uur overheen heb geslenterd met de hond. Daarna lekker samen op de bank gaan liggen kroelen (en slapen). Wel leuke dingen gekocht weer !! Eigenlijk levensgevaarlijk maar moest nog een paar dingen hebben voor onze kleine meid. Nu geloof ik alleen nog slaapzakjes en dan ben ik er :D

15. piko

piko Lid

8 feb 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden een folder en poster over infoavond zh gezien bij de verloskundige. Het was iets van 6 keer dit jaar. Hadden we 1 uitgezocht bleek die avond al vol. Nu mogen we morgen naar een extra avond. Daar krijgen we wel info en een rondleiding maar er is geen markt bij, wat de andere avonden wel hebben. Kunnen we altijd nog in september.
    Glucosetest heb ik niet gehad. Wel bloed prikken in het begin, waar ze ook op de suiker gingen testen. Maar niet speciale glucosetest.

@stresskip, leuke foto
    @AnneChristine, Dat is dan zeker weer even om schakelen.Kan mij voorstellen.Wel mooie vakantie gehad? Wel leuk dat ze in de trein voor je gaan staan.

Geboortekaartjes hebben we al wel naar gezocht, van alles bekeken.
    Moeilijk hoor.

16. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé ladies,

Wij gaan morgenavond naar het ziekenhuis voor infobijeenkomst. Woensdag laat ik dan glucosetest afnemen, ben benieuwd!

Verder vanochtend toch nog even urine laten testen, maar gelukkig niets aan de hand :)!

17. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Wij hebben geheel spontaan gisteren toch nog een 2-3-4D ecjo laten maken! Een cd met 32 foto's, en een dvd van de gehele echo!

Hij is nu al zooooo eigenwijs, onvoorstelbaar! Hij ligt al lekker met zijn koppie naar beneden, en met zijn ene handje zat hij voor zijn gezichtje, en de andere hand had hij op zijn hoofd! Na 20 minuten en heel wat geprik in mijn buik verder.. nog steeds!!! Toen f 10 minuten wezen springen, rennen, huppelen en daarna weer geprobeerd, en ja hoor zijn handjes had hij iets verder opzij gelegd, waardoor we iig mooie beelden van zijn gezichtje hebben kunnej krijgen!

Hij heeft al heerlijke bolle wangetjes, en spekarmpjes! Ik zal vanavond als ik op de laptop zit even een paar foto's plaatsen van ons knappe mannetje!

Dan zal ik ook f uitgebreid reageren :)

18. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Cayth. jaahh foto's :D

Ik mag op 23 Juli weer een echo laten maken !!

19. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

>>>> Lijst 1-15 oktober 2013 mama's <<<<

29-09
    Sweetbel - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Meisje

30-09
    Demelza7 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV -Jongen

2-10
    Jo1 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Meisje

3-10
    nmv - 26 jaar - 1e kindje - ZH- BV - Verrassing

4-10