1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ons mannetje

2. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik heb er nog veel meer, maar ik stop nu met spammen haha :D

We hebben ook een dvd van de hele echo van begin tot eind, heb hem al voor de 2e keer terug gekeken, ohhhh ik kan niet wachten!!:D

3. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wat ontzettend schattig zeg!! Lekker ventje al

Wij hebben zaterdag de 3/4d echo, ik kijk er ontzettend naar uit <3

4. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Leuk Cayth!
    Hoe duur is het eigenlijk om zo'n echo te laten maken?

5. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Deze koste normaal 125 euro, maar omdat we eerder in de zwangerschap zijn geweest kregen we korting, nu was hij 90 euro.

6. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Ohhh Cayth wat een mooi mannetje, lief neusje en die handjes zo cute!!!!

Ik zou bijna zelf ook een 3d echo gaan doen ;) Hier kost hij maar 50 euro

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier is hij 105 euro... Best duur vind ik. Maar we hebben het bij onze oudste ook gedaan, en ik vind het niet leuk als we van haar dan niet doe alienfotootjes hebben. Daarnaast ben ik gewoon ontzettend nieuwsgierig! Zou ze op haar grote zus lijken? Heeft ze al kenmerkende gelaatstrekken?

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Controle gyn was goed. Bloeddruk prima, glucose super en plus 4 kilo totaal erbij. Meneer lag met de bol nu naar beneden (kan nog draaien nu) en baarmoedergroei is keurig. Moet wel proberen rust te pakken waar het kan.
    Weg met een lijst afspraken: 31 juli groei echo en controle in Dordrecht. Week ervoor weer glucose test en 2 september gesprek anesthesioloog . Vanwege mijn omvang is dat uit voorzorg.

9. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Info avond ziekenhuis: heb even gebeld en 7 augustus hebben we een info avond! Ben benieuwd :)

@ Stresskip, mooie foto!

@ Hellen, manlief er dan op aanspreken dat jij de dingen graag geregeld wilt hebben? ;)

@ Juffie, heerlijk joh jij kan dus echt de laatste 2 weken gaan aftellen :D

@ Nmv, dat is nou jammer dat er voor jullie geen info avond meer tussen door is! Apart dat er zoveel tijd tussen zit...

@ Annechristine, ben je je eerste werkdag een beetje doorgekomen?
    Hier ook 12 september laatste werkdag en tel er ook al echt naar toe. Alleen heb ik over 4,5 week nog 3 weken vakantie tussendoor.

@ Toekan, heb je veel last van die beknelde zenuw?

@ Liefkleintje, hoe is het nu met de hoofdpijn?

@ Cayth, wat een prachtige foto's! Hebben ook zitten dubben of we nog zo'n echo laten doen, maar vind het behoorlijk wat geld!

10. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Let met de info avond wel op dat je niet alle vragen en zorgen van andere toekomstige moeders overneemt. Hoorde vandaag van iemand op Yoga dat die er helemaal slecht van geslapen had, al die vragen en horrorverhalen.
    Ik ga gewoon bellen of ik buiten zo'n info avond om gewoon op afspraak een keer de verloskamers kan komen bekijken. Weet ik waar ik terecht komt, dat is voldoende. Schijnt meestal ook gewoon gedaan te worden!

11. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik vond het ook heel veel geld hoor, zo'n echo.. maar mijn moeder deed er 25 bij, een van mijn zussen 15, en mijn schoonouders 20 haha, al met al wad het dus een koopje voor ons ;)

Tijdens die info avonden zijn er natuurlijk altijd mensen bij met horror verhalen, maar dat hou je toch.. maar ik vond het (bij de vorige zwangerschap) wel interessant. De verpleegkundige vertelde maandag dat ze een nieuwe manier hebben om te vertellen, dus denk dat ik nu ook wel even weer heen ga. Ik ga sowieso nog naar de borstvoedings avond, vorige zwangerschap niet geweest, maar lijkt me toch wel leuk om een keer heen te gaan.

12. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé ladies! Ik ben sinds vanochtend onder de pannen in het ziekenhuis ivm glucosetest! Ging wel bijna over m'n nek maar heb het binnengehouden ;)! Eerste slokjes gaan nog wel maar daarna wordt het wel steeds viezer... Brrr! Nu nog een uurtje wachten.

Gisteravond naar voorlichting geweest! Ik heb geen horrorverhalen gehoord hoor! Bij ons spraken een verloskundige, kraamverzorgster, gynaecoloog en verpleegkundige. Vond het erg interessant. Maar mijn gevoel om thuis te bevallen is alleen maar versterkt! Nu hopen dat het kan! :)! Bij ons begonnen ze wel met een behoorlijk hormonaal filmpje, hield het bijna niet droog ;). Allemaal foto's van pasgeboren baby's en hun trotse ouders! Brrrr! Ik weet nu al dat ik ook zo wordt ;), wie had dat ooit gedacht :p!

Maargoed horrorverhalen zijn er altijd, maar realiseer je ook dat er iedere minuut baby's in volle gezondheid geboren worden en zolang er vrouwen zijn die weer zwanger worden na de eerste.... We overleven het vast wel ;)

13. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Ik ga verder niet op cursus ofzo, vertrouw op m'n lijf, vorige keer ging dat ook goed :) beval in hetzelfde ziekenhuis als met Jan, dus weet precies waar ik terecht kom :)
    heb net een lampje uit vensterbank vol op m'n teentopje laten vallen! au! doet flink zeer, maar moet zo toch echt naar m'n werk, dus ga proberen schoen aan te krijgen :(

14. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @infoavond ziekenhuis: hier wordt er wel gewaarschuwd dat dit met name gericht is op bevalling met medische indicatie, die dus sowieso onder begeleiding van de gynaecoloog moeten bevallen. Grote kans dat zij dus een iets minder zorgeloze zwangerschap hebben...
    Misschien dat ik ook nog maar eens ga bellen om te vragen of ik die verloskamers kan bekijken... Dan heb ik toch een beetje een beeld bij een ziekenhuisbevalling!

15. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @Cayth wat een mooie echo foto’s.

@helen, fijn dat alles goed was in het ziekenhuis.

@Demelza die horror verhalen zul je buiten die info avond ook kunnen horen. Hopelijk valt het mee. En anders ene oor in andere oor uit.

@stresskip, succes met de glucosetest. Krijg je gelijk de uitslag?

@toekan, hoe is het met de beknelde zenuw? Hopelijk gaat het weer beter.

Hier gaan wij 26 augustus naar de infoavond in het ziekenhuis. Hier is ook kraamzorg bij. Na die tijd zijn er nog wat kraampjes met info. De verloskamers bekijken staat hier los van, daarvoor kun je bellen om een afspraak te maken. Wil dit ook zeker gaan doen, hebben we beetje een idee waar we terug gaan komen.

Wij hebben zaterdag de pretecho, ik ben zo benieuwd kan niet wachten. Hier kost het 100 euro. Ik ben verzekerd bij FBTO en krijg dit vergoed vanuit de het pakket gezinsplanning. Kost ons dus helemaal niks. Ik vind het ook behoorlijk veel geld, hadden het anders ook niet gedaan. Dus als er nog dames zijn die ook bij FBTO zitten is het misschien het overwegen waard.

Hier van de week de laatste paar trap trede weg gegleden. Gelukkig wel op mijn benen blijven staan. Heb het met me arm op kunnen vangen tegen de muur. De schade was een beste schaafwond en opgezette elleboog. Begint gelukkig alweer beter te worden. Mag nu niet meer van me vriend met de wasmand de trap op en af en mag de trap niet meer stofzuigen. Hopelijk gebeurd het niet weer was best wel geschrokken.

Sorry als ik dames ben vergeten.

16. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Horrorverhalen: hier ook al een aar gehoord. Gewoon 1 oor in, andere er weer uit. Ik zie zelf wel hoe het loopt. Ga me daar nu nog niet lopen over stressen..

Cayt: knappe foto's!

Wij gaan ook op pretecho... Weet alleen niet of we nu morgen gaan of de 24ste.. Ben nog even op bericht aan het wachten. Komt hier op 99 euro voor 1,5 uur waarvan een uur kijktijd + foto's en een dvd :)

17. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Nog even ter aanvulling haha. Ik ben dus wel druk aan het kijken naar geboortekaartjes. Ik vind ze nog best prijzig moet ik zeggen. De kaartjes die ik leuk vind ben je toch snel tussen de 120 en 150 euro kwijt voor 50 kaartjes. Wat zijn jullie ongeveer kwijt voor de kaartjes en hoeveel heb je er dan?

@naam ook die is hier nog steeds niet. Hopelijk word dat geen laatste-momenten-werk.

18. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Wij betalen 50 voor het ontwerp en laten ze drukken in een copy center... Wij hebben er 100 nodig, maar nog geen idee van de kostprijs

19. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @geboortekaartjes: Wij hebben er ongeveer 90 nodig, deze krijgen we tegen kostprijs! Aangezien een vriendin van ons (gratis) het kaartje ontwerpt, hebben we dus alleen kosten voor het drukken en de enveloppen en postzegels... :)

20. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Het was ook meer een waarschuwing voor de meiden onder ons die al een beetje tegen de bevalling op zien.

Wij hebben geloof ik aan 30 kaartjes genoeg. Ga alleen de belangrijkste mensen een kaartje sturen, en onze familie en vriendenkring is niet zo groot ;)

Deel Deze Pagina