1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Mooie buikjes allemaal hoor!!
    Ik vind niet dat mijn buik heel mooi groeit, ik groei namelijk ook in de breedte.. Ik ben 8 kilo aangekomen.

Mijn vriend is klaar met klussen op de babykamer, dus kan hem gaan poetsen. Ga ik zondag en maandag doen. Dinsdag komt mijn schoonvader om samen met mijn vriend alle meubels in elkaar te zetten. Dus dan is hij een heel eind klaar!!
    Kunnen alle spullen die nu overal en nergens staan, eindelijk op zijn plek gezet worden.

@wassen; dit had ik de eerste week van mijn verlof gepland.

2. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

alles wat nu gewassen is, wikkelen we in plastic zodat het stofvrij blijft. Begin augustus komen de commode en wieg deze kant op (staan nu ook bij m'n ouders) en ik laat over de wieg plastic hoes zitten ivm stof.

3. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Mooie buiken dames! Ernaast kijken zal bij niemand nu nog lukker denk ik :p

Wassen: ik hoop op mooi weer eind augustus zodat ik het dan kan doen... Vind het fijn als alles buiten kan drogen. Wil het wel voor de eerste week van september gedaan hebben. (Is een maand voor de vbd)... Bedje opmaken doe ik ook begin september ergens denk ik...

Ik merk wat dat ik hier wat last begin te krijgen van nesteldrang... Gisteren beginnen afwassen en voor ik weet stond ik de keuken te soppen :p. Kon het vandaag dan ook niet aanzien dat er langer dan een half uurtje afwas stond haha

4. Wolkje87

Wolkje87 Bekend lid

23 jan 2013
    553
    1
    18
    Hoi dames! Laaaaaaang geleden, excuus! :)

Ik ga zo nog effe teruglezen, maar pfoeh, moet dan een end terug...
    Verder gaat alles hier z'n gangetje, gewoon druk!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    En toen werd gisteren al mijn kraampakket bezorgd. Even een kleine reminder aan wat er na de dikke buik nog volgt. Maar gauw weggezet, het is lang nog niet nodig.

Hier kriebelde het ineens weg en heb ik voor 15 juli toch een 3/4d echo afgesproken. Ook leuk voor onze dochter.

31-7 heb ik groeiecho en aansluitend check bij (en wegens vakantie van mijn vaste, andere) gyn. Week ervoor weer glucose dagcurve doen en 2 september een consult bij de anesthesist.

6. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Mooi dat alles goed gaat wolkje!

En ik kreeg gister ook mijn kraampakket binnen.... heb die mooi dicht naar boven gebracht, dat kan nog wel even wachten :D

Geniet van het mooie weer dames!

7. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

o help kraampakket! had ik daar iets voor moeten regelen? en zo ja, bij wie dan? niet aan gedacht, dacht dat komt pas als kraamzorg op inspectie komt :)

8. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Kom ook weer even aangewaaid :D Wat een warmte he?! Wij hebben maar lekker binnen gezeten, heerlijk koel!

Hier is onze mini vandaag enorm actief geweest, mijn buik ging alle kanten op. Manlief wist niet wat ie zag :p

Ook vandaag maar besloten toch een zwangerschapscursus nog te volgen via Icare. Die start 17 juli, hopelijk heb ik me daar op tijd voor aangemeld. Hij is op loop afstand dus mooier kan niet. Helaas krijg ik ook hiervoor niks van de verzekering, beetje jammer ;)

@ Demelza, thnx voor de tip over de horror verhalen ;) Ben gelukkig vrij nuchter dus trek me daar weinig van aan.

@ Panda, dat is schrikken, gelukkig heb je het nog redelijk kunnen opvangen met je arm. Hoe is het daar nu mee? Alle kleurtjes van de regenboog?

Kaartjes, hier via kaartje2go wat gemaakt. Als je je daarop aanmeld krijg je ook korting. Voor ons kaartje (met foto er op) zijn we voor 60 kaarten 94,95 kwijt. Vind ik nog mee vallen want had het duurder verwacht ;) Komen dan nog wel de postzegels bij want wil ze naar ons huis laten sturen voordat we ze op de post doen. Je kan er ook voor kiezen om alle adressen in te voeren zodat hun ze voor je versturen. Wat je dan kwijt bent weet ik niet..

@ Junejunos, mijn weegschaal is kapot gegaan :p Hoop niet door de kilo's extra haha. 3 Weken terug stond ik op +7..

@ Sweetbel, fijn dat je je collegejaar hebt afgesloten, weer een stap verder :)

@ Liefkleintje, jammer ik heb je foto's gemist ;)

@ Nmv, denk dat ik ergens rond 34/35 weken begin met wassen.. Anders ligt het idd maar te verstoffen.
    Heb wel voor het leuke zicht het bedje al opgemaakt :D Wordt straks ook gewoon weer gewassen.

@ Toekan, heel herkenbaar, hier ook vanmorgen hele huis gepoetst terwijl ik van plan was alleen de wc te doen haha :p

@ Juffie, je kan even kijken of je het van je zorgverzekeraar vergoed krijgt. Anders kan je hier (tip van Wolkje :D ) goedkoop een pakket bestellen, heb ik ook gedaan :
    Natalis kraampakket - Babyshoppen

Hier nog een buikfotootje:

Bijgevoegde bestanden:

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Hey lieve meiden,

Alles goed met iedereen? Genoten van het warme weer??
    Wij wel :D

Reageer nu even niet persoonlijk op iedereen, want ik ga lekker slapen!

@Mieks, speciaal voor jou nog ff een foto dan!! (andere als die er stond)
    Haal hem later ook weer weg hoor!

10. AnneChristine

AnneChristine Actief lid

12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Hoe ervaren jullie het warme weer? Ik vind het heerlijk, maar ben zoooo moe. Ga zo gauw slapen, gister lag ik al om 21.15 uur.

En hoe gaan jullie om met de zon? Ik heb geen zin om uit de zon te blijven ivm risico op zwangerschapsmasker, maar heb toch wat vlekjes op m'n voorhoofd ontdekt. Dus nu smeer ik mijn gezicht goed in met zonnebrandcreme. Ga van de week op zoek naar een dagcreme met UV filter, dat lijkt me makkelijker.

Welterusten en succes allemaal komende werkweek!

X Anne

Ps wat een mooie bescheiden buikjes zag ik voorbij komen, ik voel me een walrus haha. Ik ben tot nu toe 10 kg aangekomen, bij m'n eerste in totaal 22, dus zal wel weer die kant op gaan vrees ik.

11. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Wouw wat een mooie foto Liefkleintje! :D

12. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

@Mieks dank je wel, ik ga het gelijk uitzoeken! :)

Mooie buikjes dames!

13. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Mooie buikjes dames!

Hier geheel onverwachts is afgelopen weekend niet alleen wesley, maar ook kay zijn kamertje bijna klaar gemaakt! Voelt zo goed!

Vanmorgen weer op controle geweest in het umcg, en weer helemaal goed gekeurd! Hij ligt nog heerlijk met zijn handen op zijn hoofd, hoofdje naar beneden, ruggetje rechts, billen bovenin, en voeten links! Voldoende vruchtwater, en een mooie bloeddruk van 118/60! Over 3 weken weer op controle!

14. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    ik geniet ook erg van de zon! Alleen met bekkeninstabiliteit wordt het telkens moeilijker en pijnlijker, fietsen wordt ook steeds moeilijker en pijnlijker, nog 4 keer mijn dochter naar psz brengen en dan vakantie!

hier een foto van mijn buik

15. Hallo allemaal, wat een leuke fotos komen er voorbij zeg!! :D Hier vind ik mijn buik (nog) niet zo mooi. Komt nog wel :D

Gewicht: Hoeveel ik ben aangekomen weet ik niet, ik weeg me even niet meer, de VK doet het ook niet. ivm mijn eetstoornisverleden lijkt het me ook niet zo slim om alles te weten, hahaha. Zie er al wel naar uit straks weer mijn gewicht van voor de zwangerschap terug te hebben. Hopelijk gaat dat voor de volgende zomer lukken :D

Kamertje: Staat helemaal in elkaar, nog even wat knutselen voor aan de muur. De smeedijzeren wieg is inmiddels wit en mijn moeder is de binnenkant aan het maken. Zometeen weer verder ermee!! Het wordt erg mooi!!! Als het klaar is zet ik wel een foto neer!!! Had voor de gein het matrasje al opgemaakt, moet allemaal nog gewassen worden. Zo werd het ineens allemaal heet echt. Daar licht klein Henkje straks gewoon in!!!

Wassen: geen idee wanneer ik dat ga doen! Heb nog niet zo super veel gekocht. Wel wat lakentjes enzo. Ik denk dat als ik alles compleet heb, dat ik dan alles ga wassen en mooi in de kasten ga leggen. Manlief is de schommelstoel aan het schilderen, vanavond voor de eerste keer in de echte lak. Dan maar eens kijken waar ik hem precies ga wegzetten, zodat de commode ook op zijn echte plek kan komen te staan, dan kan plank ook opgehangen worden!! :D:D Nog een mooi kleed en gordijnen, dan is alles voor zover klaar!! :D

Afspraken: 12 juli heb ik een 4d-HD pretecho, vind het erg spannend!!!! Heb er wel veeel zin in, ik hoop gewoon echt dat Henk goed gaat liggen zodat we mooie fotos hebben!! Ben echt benieuwd op wie hij lijkt!!! :D
    Woensdag bloed prikken, en goh wat ben ik een held!! :S NOT!! Moeder gaat mee, hihi. Ze gaan dan ook kijken welke bloedgroep de baby heeft. Anders zonodig bij de 34ste(??) week een injectie. Ach ja, dat overleven we ook nog wel! 16 juli weer naar vk, hopelijk met de uitslag dan!! 85% kans dat ik toch injectie moet. Dus ik ga er maar gewoon vanuit!!

Zon: Tja, ik ben al niet zo'n zonliefhebber, dus ik blijf lekker in de schaduw of lekker koel binnen. :) Heb veel last van vocht in voeten en handen etc. Zodra ik het te warm krijg voel ik me net een olifant!! haha. Dus van mij mag het wat koeler worden. Maar ik ben natuurlijk wel erg blij voor de mensen die van de zon genieten en/of lekker op vakantie zijn. Volgend jaar hoop ik weer op een mooie zomer en lekker met de kleine in de tuin liggen onder de parasol. Lekker genieten!!!

Zo dat was weer even een update!! Ik zal vrijdag wel laten weten hoe de echo was!! :D

Liefs,
    Marjolein

16. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    @Wassen: Ik was alles bij binnenkomst en doe het in curver boxen (op maat) Ik vind het ook veel te lekker om al die schattige kleine kleertjes in me handen te hebben :D

@toekan: heel herkenbaar die nesteldrang, even snel iets opruimen kan resulteren in een hele poetsbeurt van het een of ander. jammer genoeg heb ik dan wel altijd 's avond pijn.

@wolkje: wel op tijd je rust nemen he!!! succes met het teruglezen in ieder geval.

@kraampakket: Hier noem ik het al het horrorpakket ongelooflijk wat er allemaal inzit. Gelukkig had VGZ en ook een mooi speelkleed en een tutdoek bijgedaan om Mamma in spe toch nog een beetje op de vrolijken.

@Warmte heb er hier heel veel moeite mee, al 3 dagen aan het einde van de dag migraine aanvallen.

@Mieks ook al zo'n mooie buik!!!

@Cayth lekker hoor 2 kamertjes bijna klaar ;) En ook nog goedgekeurd!!

@dwergje ook al een mooie buik!

@Marjolein: lekker aan het klussen dus iedereen! En met de injectie gewoon je ogen dicht doen en hopen dat het snel over is, doe ik ook altijd ;)

17. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hoi allemaal!

Wassen, voorlopig nog niet! Ik heb alles wel op maat liggen, maar nog niet uitgewassen ofzo. Doe ik tijdens mijn verlof wel, als de kast dan al leeg is. Moet eerst de nieuwe kast van m'n dochter schilderen ( antieke spiegelkast). Als die af is ga ik rustig aan beginnen. Binnenkort wel de wiegbekleding uitwassen. Die is iets verkleurd. Even kijken of ik het nog mooi wit krijg, anders moet ik hem nog opnieuw laten bekleden.

Schoonmaskdrang, ik heb het naast me neergelegd. Door de verbouwing is alles wit en stoffig, bah. Hen eerlijk gezegd geen zin om met dit weer te poetsen. Komt straks wel :).

Ik heb het kraampakket ook al in huis. Er zat een wit mutsje bij en een Nijntje rammelaar. Rest heb ik snel naar boven gegooid haha.

Wat een prachtige buiken zie ik voorbij komen! Leuk al die verschillen.

Morgenochtend moet ik de suikertest laten doen. Vk vond de baby voorlopen op de groei. De volgende dag hadden we de pretecho, en daar vonden ze het kindje juist gemiddeld. Met 27+6 was ze 35 cm en 1137 gram. Ligt nog in stuit, kleine tuttebel. Ze lijkt onwijs op haar grote zus, erg leuk om te zien!

Warmte, ik trek het wel aardig. We hebben vorig jaar een nieuw tuinhuisje geplaatst, met een overkapping eraan vast. Daar staat een grote loungebank, en daar ben ik de hele dag te vinden. Lekker in dr schaduw!

18. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hallo allemaal!

Het is alweer even geleden dat ik hier een reactie heb geplaats, dus het werd wel weer eens tijd :D Door alle zorgen rondom mijn vader (kanker) en mijn nieuwe baan had ik niet altijd de energie om te reageren. Wel heb ik alles braaf meegelezen:)

Wat een mooie buikfoto's zijn er al voorbij gekomen! Ik begin nu ook al aardig te groeien! Zo leuk!

Mijn bloedgroep is net als een paar anderen hier ook O-negatief. Ik heb vandaag bloed laten prikken om te kijken of ik ook een injectie nodig heb. We wachten het rustig af:)

Kwaaltjes: ik heb laatst enorm dikke enkels gehad. We waren op vakantie geweest en toen ik op de terugweg uit het vliegtuig stapte en naar beneden keek, schrok ik me dood! Was even een raar idee om me te beseffen dat dat gewoon MIJN enkels waren haha! Na twee dagen was het weer weg gelukkig:)
    Ook heb ik twee weken geleden een aambei gehad. Naja, ook dat is nog wel te overzien!

De babykamer is nu ook zo goed als klaar:) We hebben lakentjes, waskussenhoezen, kussentjes en een lamp laten maken via www.hetkoningshuisjewebshop.nl. Erg leuk geworden! Allerlei patchwork met ruitjes- en sterretjespatronen:) We hebben de kleuren fuchsia-roze en lichtgrijs als basiskleur. Ik zal binnenkort wel even een foto posten van het kamertje:)

Zaterdag aanstaande (13 juli) hebben we een pretecho in Zwolle! Erg spannend en super veel zin in! Tot nu toe groeit ons meisje goed!

Voor op het lijstje: we krijgen een meisje, geen jongen :p en mijn uitgerekende datum is 6 oktober (staat nu nog op 8 oktober).

xx

19. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    >>>> Lijst 1-15 oktober 2013 mama's <<<<

29-09
    Sweetbel - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Meisje

30-09
    Demelza7 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV -Jongen

2-10
    Jo1 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Meisje

3-10
    nmv - 26 jaar - 1e kindje - ZH- BV - Verrassing

4-10
    Annsie - 33 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Meisje
    Renaat83 - 30 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Jongen

5-10
    Kim1990 - 22 jaar - 2e kindje - ZH - FV -Meisje

6-10
    Wolkje87 - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Jongen
    Juffie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - BV- Verrassing
    Linnepinne - 28 jaar - 1e kindje - ZH - FV - Meisje

7-10
    Cayth - 21 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Jongen

8-10
    Toekan - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Verrassing

9-10
    AnneChristine - 35 jaar - 2e kindje - ZH - FV - Meisje
    San1987 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Verrassing

10-10
    Hellen1971 - 41 jaar - 2e kindje - ZH/Thuis - BV - Jongen
    Piko - 33 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/FV - Verrasing

11-10
    Linn84 - 28 jaar - 2e kindje - Thuis - FV - Jongen
    Panda86 - 27 jaar - 1e kindje- ZH- FV - Jongen

12-10
    Dwergje - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Meisje

13-10
    MarjoleinART - 30 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Jongen

14-10
    Liefkleintje - 31 jaar - 1e kindje - ZH - BV/FV - Meisje

15-10
    Mieks - 28 jaar - 1e kindje-ZH - FV - Jongen
    Stresskip86 - 27 jaar - 1e kindje - Thuis - BV - Jongen
    Doppie - 36 jaar - 1 kindje- ZH- BV/FV - Verrassing
    __________________________________________________ _

10 Jongens - 8 meisjes - 6 verassingen/geheimpjes
    __________________________________________________ _

Afspraken

08-07
    Cayth, Controle gynaecoloog UMCG
    09-07
    Panda86, Intake kraamzorg
    Renaat83, echo 28 wkn
    10-07
    San987, controle VK
    Dwergje, controle VK
    12-07
    nmv, controle VK
    MarjoleinART, 4d pretecho
    13-07
    Linneepinne, pretecho
    15-07
    Liefkleintje, controle VK + bloedprikken bloedgroep
    Demelza7, controle VK
    Hellen1971, 3/4D echo
    16-07
    Juffie2, controle en echo
    Panda, controle gynaecoloog
    Toekan, 28 wkn echo
    Mieks, controle VK
    MarjoleinART, controle VK
    23-07
    Doppie, controle VK + bloedprikken bloedgroep
    24-07
    Toekan, pretecho
    25-07
    Juffie2 controle gyn. WKZ
    29-07
    Juffie2, 30-weken GUO WKZ
    31-07
    Hellen1971, groeiecho en check bij de gyn.
    6-08
    Doppie, extra echo ivm afwijkend nierbekken
    9-08
    Demelza7, echo ivm ligging placenta
    12-08
    Toekan, 32 wkn echo
    2-09
    Hellen1971, gesprek anesthesist
    4-09
    Toekan, 35 wkn echo
    18-09
    Toekan, 37 wkn echo
    25-09
    Toekan, 38 wkn echo
    2-10
    Toekan, 39 wkn echo

20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Zo, lijst weer bijgewerkt! :D

Ga nu in de zon liggen (met alleen mijn benen ;)) en reageer later even uitgebreider!

Deel Deze Pagina