1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Linnepinne; heel veel sterkte!

BV; ik wil dit gaan proberen, maar ga niet kosten wat kost BV geven.. Ik zie wel hoe het loopt. In augustus gaan wij naar een info avond.

In spetember hebben we rondleiding in het ziekenhuis, wil wel graag weten, waar ik precies terecht kom.. haha!

Het kamertje had ik maandag van boven tot onder al helemaal gesopt. Vandaag alle meubeltjes afgedaan. Nog niet alles staat op zijn plek, maar zal gauw een foto posten!

Ik heb nu lekker een weekje vakantie!! Daarna nog maar 4 weken werken en dan lekker met verlof, komt nu wel echt dichterbij!

2. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Kraampakket is inmiddels ook binnen, maar ben er eigenlijk niet echt van geschrokken. Alleen de hoeveelheid (kraam)verband is wel veel, daar was ik wat verbaasd over...
    Wij vertrekken morgen naar Duitsland! Nog heel even met z'n 2tjes weg, is ook meteen de laatste kans voor ons om nog iets van een vakantie te doen. Heb er dus wel zin in!

@borstvoeding, dit wil ik graag proberen. Het lijkt mij heel bijzonder om dit te doen, denk dat het heel intiem kan zijn (mits het me 'makkelijk' afgaat). Daarnaast scheelt het ontzettend veel geld! ;) mocht het heel erg tegenvallen of mocht het niet lukken, dan stap ik over op flesvoeding. Bij mij dus ook bij voorkeur borstvoeding, maar niet ten koste van...
    Ik ga nog wel in augustus naar een voorlichtingsavond, ben benieuwd of ik daar wat aan heb.

3. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat lief van die mooie cadeaus Juffie!

Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is als je vriend 5 weken weg gaat junejunos, lijkt me ook erg pittig allemaal.

Wat naar allemaal Linnepinne, hoop echt voor jou dat je vader het nog allemaal mee mag maken, heel veel sterkte in ieder geval!

@BV Ik ga het zeker proberen mocht het nou echt een martelgang worden stop ik ermee, maar ik hoop dat het gaat lukken, we zien het wel even :) ik ga niet naar een bv avond dat hoeft niet perse voor mij.

4. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    @annsie, nee dat heoft dus alleen als je rhesus negatief bent denk ik?

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Dwergje, mooie buikfoto!

@ MarjoleinART, succes morgen bij de echo.

@ Sweetbel, oh heerlijk lijkt me dat zo'n overkapping met grote loungebank :D
    En gefeliciteerd met de uitslag van die 2 tentamens! Hopelijk de 3e net zo goed :D

@ Linnepinne, alvast veel plezier bij de pretecho zaterdag!
    Jeetje wat is dat een heftige avond geweest, hopelijk mag je vader toch nog gaan genieten van zijn opa-schap!
    En geweldig patroon van het kussen, ook helemaal mijn smaak :D

@ Junejunos, het is een cursus voor "gezond en fit zwanger". Heb een stukje gekopieerd van hun site wat het inhoudt:
    Deze zwangerschapscursus bereidt u voor op de bevalling. U krijgt praktische informatie over zwanger zijn en bevallen in combinatie met bewegen en oefenen.
    Bijvoorbeeld door ademhalings- en ontspanningsoefeningen en het versterken van spiergroepen die het tijdens de zwangerschap het zwaarst te verduren krijgen. Natuurlijk is er ook gelegenheid om uw ervaringen te delen met andere zwangere vrouwen. Tijdens de twee lessen na de bevalling leert u oefeningen waarmee u uw rug-, buik- en bekken bodemspieren versterkt, de conditie verbetert en klachten als incontinentie kunt voor komen. Zo werkt u effectief aan een gezond en fit lichaam en pakt u sneller de dagelijkse routine weer op.
    De cursus bestaat uit 6 bijeenkomsten van 1 uur en 1 partneravond van 2 uur vóór de bevalling, na de bevalling zijn er nog 2 bijeenkomsten.

Ben benieuwd, volgende week woensdag is de eerste keer :)

Vervelend dat je man zo lang weg is. Hier ook helaas veel ervaring mee (manlief zit bij defensie), net een uitzending gehad van een half jaar, en ook regelmatig oefeningen van een paar weken. Mijn tip: zoek lekker afleiding (maar toch ook je rust met je zwangerschap). Kunnen jullie wel (veel)contact houden tijdens deze 5 weken?

@ Nmv, fijn he als de naam en geboortekaartje dan ook klaar zijn :D Weer een stapje dichterbij. Geniet van jullie weekendje weg!

@ Juffie, oh heerlijk dat je bijna vakantie en verlof hebt nu! En wat een lieve cadeautjes heb je gekregen :)

@ Liefkleintje, hoe was het bij het kraamcentrum?

@ Voor de meiden die flesvoeding gaan geven, weten jullie al welk merk je wilt gaan geven? Er is zoveel keus! ;)
    En als je in het ZH moet bevallen, zou je dan voeding en flessen mee moeten nemen eigenlijk??

6. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Flesvoeding:
    Mijn dochter heeft extra care van kruidvat gehad, in verband met allergieën van mijn kant. Beviel prima. Nu dus weer.

Kamertje:
    Hebben jullie allemaal het kamertje al (bijna) af? Ik moet nog beginnen! :$ Ik slaap er gewoon slecht van haha. Maar ben nog druk bezig de nieuwe kamer van mijn dochter te behangen. Als die helemaal klaar is en zij is verhuisd, dan als de wiedewaai de babykamer opnieuw behangen en inrichten.

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wij moeten ook nog beginnen hoor!! Daarvoor moet zelfs eerst de kamer van mijn dochter nog gedaan worden.

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier ook nog geen kamertje, hoor. Heb nu wel contact emt een aannemer die een offerte gaat maken voor het stucen. Dus het komt echt wel goed.

En Lief heeft het spreekwoordelijke mes op de keel gekregen voor het besluit over een naam. Ik sta erop datie deze week een besluit neemt. Kan ik eindelijk eens op kaartjesjacht :)

9. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Haha, succes Hellen!

Ik heb vanochtend ook boeken bij de drukker opgehaald. Zag er al wat leuke bijzitten! Hopelijk kunnen we vanavond samen even kijken!

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Lijkt op mijn cursus! Alleen heet hij hier 'zwanger en fit'! Ik heb 9 lessen voor de bevalling incl een partneravond, en na de bevalling 4 lessen waarvan 1 mama en ik les (iedereen terugzien met baby). Bij ons zijn de lessen 1,5 uur. Ruwweg half uur info, half uur cardio en half uur oefeningen. Gaat hier met name om algehele conditie op peil houden en rug- en bekkenbodemspieren trainen.
    Is erg leuk! Of dat vind ik tenminste... ;)

11. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Hier zijn we bezig met de logeerkamer,dat word de grote kamer van mijn dochter.Moet nog wel geverfd geworden etc.. Laatst al een flinke opruiming gedaan. En de kleine neemt haar oude kamer, dat is alleen een kwestie van netjes op orde maken.:) Maar dat kan niet eerder dan dat de andere kamer helemaal klaar is:)

12. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Linnepin, jeetje meid wat erg:( Hele dikke knuffel!!

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey, volgens mij "ken" ik jou en heb jij een hele stapel kleding van mijn dochter gekregen laatst :D Of niet?
    Hier moet de babykamer dus over, kan een jongetje moeilijk in een roze kamertje leggen.. Vind ik zo sneu haha

14. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    mijn dochter kreeg friso, dus mocht bv niet lukken gaan we weer friso proberen.

voor het zh hoef je geen flesvoeding en flesjes mee te nemen dat hebben ze daar

15. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Ik zou ook is een buikfoto plaatsen:)

Hier mijn buik van vandaag 27w5d!

buik 27w5d..jpg

16. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Even een glimp van 1 hoekje van Kay zijn kamertje! De rest van de wanden hebben we gesaust in de kleur 9001 :)

Nog lang niet af, klamboe vanochtend opgehangen, de rand 'dreaming' wil ik nog even strijken :D

En de gordijnen hangen inmiddels ook weer, toen ik de foto maakte zaten ze in de was! Als het kamertje klaar is komt er uiteraard een nieuwe foto!

17. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    En hier een paar foto's toen onze andere zoon zijn kamertje net gesaust was ( ook afgelopen weekend)

Ook hier moeten nog accesoires komen, en we moeten nog even een kledingkast voor hem kopen!

18. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Nu stop ik weer met foto's spammen :D

19. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Wat leuk! Wij hebben het zelfde behang voor de babykamer op het oog in combinatie met een licht grijze muur ofzo. We moeten nog beginnen dus de verf kleur er ook nog bij uitzoeken.
    Waar heb jij je behang gehaald? Ook besteld? Verder heb ik veel met blauw of grijs met witte ster, little dutch

20. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik heb het behang gehaald bij decokay in Assen :)

Ik ben ook druk opzoek naar lichtblauwe/ beige spulletjes, maar ik vind het nog best lastig om te vinden!

Deel Deze Pagina