1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zo'n lage bloeddruk kun je inderdaad flink sterretjes van zien, maar gelukkig is voor de kleine een lage bloeddruk juist heel goed. Wel rustig aan doen hoor, vooral met dit warme weer! Heb er nu veel meer last van dan als het niet zo warm is. En blijft het aanhouden kun je even een kopje bouillon nemen of een dropje, dat helpt vaak direct.

2. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Mijn bloeddruk is standaard laag (58/100) en heb ook altijd zoute dropjes in m'n tas. Verder rustig aan met opstaan enzo.
    Ik heb morgen eind van de dag weer controle (en echo): ben benieuwd! Word flink geschopt door de kleine de laatste dagen ;)

3. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Vandaag controle gehad, hartje klonk prima, groeit goed.
    Heb wel mijn zorgen geuit om het minder voelen de laatste tijd. Zegt ze ( stagiaire ) neem de laatste 2 weken als normaal en bekijk of het de komende tijd zo blijft. Als je je zorgen maakt kun je altijd bellen..... Uhm, ik uit mijn zorgen toch al.... De afgelopen weken zijn juist heel anders dan ik gewend ben.
    Verloskundige kwam er even bij en die zei dat je toch echt wel een aantal keer per dag je kindje moet voelen. Heeft mij ook nummer doorgegeven van iemand die haptonomie doet. Vind ik wel interessant, leer je ook nog beter connectie te krijgen met je kindje en kan bij de bevalling helpen. Iemand ervaring mee?

Mijn oppas kindjes hebben waarschijnlijk hand voet mond zeer. Heel besmettelijk maar geen idee of dat voor zwangere vrouwen ook een probleem kan zijn. Ik denk het niet. Wel gezegd dat ik morgen ochtend eerst de verloskundige bel en alleen als die groen licht geeft kunnen de kids gebracht worden.

Vandaag véél te veel gedaan en nu een flink zere buik. Eigen schuld dikke bult...... vanaf nu ga ik rustiger aan doen ;)

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

en wat zei verloskundige over hand-voet-mond-zeer? ik zou geen risico nemen hoor! Er heerst al genoeg nu! Rode hond, mazelen...
    neem je rust dan voel je je kindje wellicht meer, neem vaste momenten voor jezelf waarop je even op bed gaat liggen. Niet te streng zijn voor jezelf!! (sprak ze wijselijk uit ervaring ;))

5. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ik kan om 9 uur bellen. Heb er wat nieuws bij. Gister kon ik niet meer rechtop staan en amper lopen vanwege pijn rechts onder in m'n buik. Ga er vanuit dat dat bandenpijn is, maar dan wel flink. Dacht dat het na een nacht slapen wel over zou zijn maar heb nog erg veel last. Bel de kindjes dus sowieso af voor vandaag en maar even rust houden

6. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

o meis klinkt alsof je te veel gevergd hebt van je lijf, kan dat? ben benieuwd wat vk zegt over die pijn. verwen jezelf vandaag maar even flink! sterkte!

7. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Demelza succes wel benieuwd wat de verloskundige zegt!! Vandaag maar lekker rustig aan doen. Daar is het ook het weer voor ;)

8. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé ladies! ook weer even iets van mij laten horen! Zijn vorige week donderdagavond terug gekomen van een weekje Noorwegen! Was echt heerlijk om er even tussenuit te zijn en we hebben echt superveel gezien! Hebben in 3 dagen ruim 1400 km gereden ;) reken zelf maar uit hoeveel plasstops je kunt maken over die afstand :p! Gelukkig mocht ik voorin zitten (we waren met z'n 5'-en) dus het was goed vol te houden en zeker de moeite waard.

Heb een beetje terug gelezen. Gelukkig dat alles redelijk goed gaat met de meesten. Hellen en Demelza take it easy! Niet vergeten we zitten al in het 3de trimester! Ik zou het met een besmettelijke ziekte ook niet echt riskeren hoor, dus goed dat je er even navraag naar doet. Wat betreft bloeddruk, misschien wat kortzichtig gedacht, maar helpt extra zout niet? Kan me voorstellen dat met name met deze warme dagen je daar extra behoefte aan zou hebben ivm. zweten e.d. In ieder geval! Rustig aan en blijf ook voldoende drinken. (iets wat ik ook nog steeds lastig vind!)

Hier voel ik de kleine erg goed, soms een beetje te goed (als dat kan ;) ). Ben je net even serieus aan het werk en dan gaat het weer als een golfbeweging door m'n buik. Dacht dat het kindje in je buik ongeveer 85 procent van de tijd sliep. Bij mij is dat hoog uit 70%, maar stiekem vind ik het ook heel erg fijn hoor. Kan me voorstellen dat het een erg naar gevoel moet zijn als je je kindje minder goed voelt als eerst. Ik heb ook wel eens van die dagen en dan maak ik me ook wel wat zorgen.

Vandaag ook eindelijk uitslag van de suikertest die ik 2 weken geleden heb gedaan. Nuchtere waarde was bij mij 4.2 en na het suikerdrankje + 2 uur was deze 5.1. Helemaal keurig dus, was ik wel blij mee.

Merk dat het gewicht zich deze week wat stabiliseert. Ben eigenlijk de afgelopen anderhalve week niet aangekomen en zit nu dus +12kg. Er is dus geen peil op te trekken, gewichtstoename gaat gewoon ook in een golfbeweging. Ene week niets andere week weer + 2 kg ;).

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Even snel tussen de verbouwingen door: ons kleintje weegt nu 1430gram en is 37 cm lang! Ik ben nu net geen 4 kg bijgekomen, dus alles gaat hier goed!

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    3D was super! Lukt me alleen niet om via mijn foon en foto te plaatsen . Hij was erg bewegelijk, geslacht nogmaals geverifieerd en hij is groot! Waar bij de 39 wekenecho het been als enige op schema laag, terwijl de rest boven de curve zat, was het been gister al op 30 weken. Dat beloofd wat! !

11. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat een mooie foto lief kleintje! Ik zal mijn babykamer showen als hij af is :)

Wat eng Demelza die pijn hoop dat het mee valt allemaal, lekker maar rustig aan doen hoor.

Fijn dat alles goed gaat Hellen, de baby groeit lekker zo te horen :)

Redden jullie het een beetje met de warmte? En met werken? Begin nu wel echt af te tellen hoor, heb zin in mijn vakantie 10 aug.
    Nu nog even een drukke 1,5 week en daarna wordt het wat rustiger, en dan met die warmte, best pittig!

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    En ook ik ben weer terug, ik zal hier even een korte update geven:
    Vrijdag controle gehad, alles was goed! Over anderhalve week hebben we een groeiecho gepland staan, die doet onze vk standaard.
    En daarna heerlijk nog even een weekendje weg geweest! Geweldig weer gehad en er echt van kunnen genieten! :D
    En daarbovenop gisteren opnieuw tante geworden, zoooo schattig meisje! Ga er straks weer even heen...

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hellen, wat fijn dat de 3d goed gelukt is :D Ben toch wel benieuwd naar de foto's! Hier is hij deze keer ook goed gelukt gelukkig, dochter lag toen met het gezicht tegen de placenta.

Nmv, gefeliciteerd! Dochter van je zus of schoonzus?

Ik vind de warmte en het werken ook pittig. Al gaat het nu wel beter, werk sinds een maand halve dagen. Maar zelfs dan al de ene na de andere harde buik. Van de warmte zwellen m'n benen en enkels op, verder valt het mee. Ja, word er enorm moe van, maar dat is ook met name te wijten aan dat dreumesje dat hier de hele dag aan mama loopt te hangen ;) Ze zit echt in zo'n fase dat ze niks zelf wil en kan, alles moet mama doen of meehelpen. Gaat hopelijk weer over ;)
    Echt vocht vasthouden deed ik de vorige keer pas na de bevalling, toen waren m'n enkels net zo dik als m'n bovenbenen! :$ Pijn dat dat deed!

14. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Duimen jullie zo met me mee? Moet naar de verloskundige om bloed te prikken, ik heb rhesus negatief en nu moet ik bloedprikken om te kijken of ik geen antistoffen aanmaak tegen ons klein frummeltje :(

15. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik ga duimen voor je! Hopelijk goed nieuws! Hoelang duurt het voordat je de uitslag hebt?

16. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Dwergje, succes!! Ik heb gisteren bloed laten prikken! Ook gelijk op suiker en ijzer!
    Uitslag van de resusfactor kon wel een klein weekje duren! Sturen ze op naar Amsterdam begreep ik van de VK!

Hier slaap ik al een tijdje erg slecht! Vreselijk rusteloze benen en eergisteren voor het eerst kuitkramp gehad, auuuuuwww!!!
    Ga straks even magnesiumpilletjes halen, schijnt te helpen!

17. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    geen idee cath, hoop zo snel mogelijk

liefkleintje, ja ik weet al dat ik rhesus negatief ben, dus gaat alleen om te kijken of ik anti stoffen aanmaak en om te kijken of de baby positief is of negatief

18. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ja, ik heb hetzelfde! Ik heb ook negatief! Dus nu kijken wat de kleine meid heeft! En als dat anders is als wat ik heb, dan bij 30 weken een injectie!

19. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    Ja, gelukkig is het 'nu' simpel op te lossen, maar is toch bizar om te weten dat je nu je eigen baby ziek maakt? :$ :( maar met een 2de kindje is het sneller dat je anti stoffen aanmaakt dan bij een eerste heb ik begrepen

De rhesusfactor | Sanquin Bloedvoorziening

20. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    Nou ik ben geweest, nu de uitslag over 3 weken tenzij ze iets vinden dan bellen ze me

maar wel wat duidelijker geworden met rhesus D negatief krijg je een prik om de anti stoffen tegen te gaan. Ik heb rhesus c negatief, dan krijg je geen prik maar krijg ik wel verder onderzoek en meer controles mocht ik anti stoffen aanmaken tegen ons frummeltje

Deel Deze Pagina