1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hey meiden,

Hier ook weer tijd om even bij te lezen en te reageren.

Gister controle bij de vk gehad. Kleine was goed gegroeid (ondanks dat mijn buik nog steeds bescheiden blijft), en lag met koppie omlaag.
    Bloeddruk was wederom flink laag en dat na zo'n warme dag (merkte ik al, veel last van duizelingen): 106 over 50. De lage rugpijn die ik nog steeds vaak heb komt echt van mijn bekken helaas. Mocht ik er vaker last van houden kan ik doorverwezen worden naar de fysio.
    Vrijdag nog even bloed laten prikken voor de rhesusfactor (hier ook negatief).

En vanavond eerste les van de zwangerschapscursus/gym. Ben benieuwd :D.

Owja, heb nog 3 nieuwe afspraken. Wil iemand mij er bij zetten?

31 Juli, 3D echo
    7 Augustus, echo placentalokalisatie
    8 Augustus, controle vk

@ Liefkleintje, mooie buikfoto weer!!

@ Demelza, oei goed je rust pakken hoor! Hoe gaat het vandaag?

@ Toekan, de kleine groeit goed dus, succes met de verbouwingen :)

@ Hellen, fijn dat de 3D echo zo goed gelukt is, ben ook zooo benieuwd!

@ Renaat, ook hier aan het aftellen naar de vakantie (5 augustus). En met de warmte maar gewoon proberen rustig aan te doen al is dat niet altijd even makkelijk :p

@ Nmv, gefeliciteerd met je tante-schap :D

2. Hallo allemaal,

zo weer eens een berichtje van mij. Ik zie dat meerdere dames hier een negatieve bloedgroep hebben, daar hoor ik ook bij. Vorige week bloed geprikt en gisteren was de uitslag binnen, tja wat ik al dacht, kindje is positief, dus moet over een weekje of 2 een spuit laten zetten. Ik hoor hier zoveel verhalen over, sommige vinden hem meevallen en anderen hebben er veel pijn van gehad :S Dus ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Ik laat het maar over me heen komen ....

Voor de rest was ijzer en suiker helemaal ok, ben daar erg blij om, zag die suikerdrankjes test echt niet zo zitten ... maar die hoef ik nu dus niet. :) Bloeddruk was ook helemaal goed. Over 3 weekjes weer terug komen!

Vorige week vrijdag een 4dHD echo gehad, was erg leuk!! Alleen lag Henkie al met zijn hoofd naar beneden en lag met mijn placenta te kroelen. Dus was erg moeilijk om een mooi beeld te krijgen. Handjes ook voor zijn gezicht, dus het was een hele opgave om daar iets moois van te maken! maar toch gelukt!! Heb een paar hele mooie fotos meegekregen! Zal er 1 bijvoegen!! |
    Voor de rest ga ik deze warme dagen lekker rustig aan doen :) Van 't weekend weer aan de kinderkamer werken. Mijn moeder heeft gordijnen gemaakt, dus die kunnen we gaan hangen!! En dan zijn we echt al een heel eind. Zal binnenkort eens een paar fotootjes spammen :)

Veel succes dames die bloed moeten prikken en dames die op de uitslag wachten! Spannend!!!

Tot snel,
    Marjolein

Bijgevoegde bestanden:

3. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lk mooie buik! Hij lijkt groot is hij in cm ook groot?

Ma: leuk! Waar heb je de echo gemaakt?

Toekan dat is best groot toch voor zon ukkie?hier is mini net een kilo (29 weken morgen)

Demelza sterkte

Hellen show de foto's:)

Dames bedankt voor de lieve reacties het valt gelukkig mee in m'n eentje ben het gewend maar had last van hormonen denk ik
    Ik kan m makkelijk opzoeken hij is niet ver weg maar dat heeft geen zin hij heeft namelijk geen tijd voor me hij kan hooguit hoi zeggen :) ach misschien maak ik toch een rondje over de roze maandag
    Ik ben ook druk met de babykamer maar eerst mijn dochters kamer omwisselen met die van mijn zoons ben nu behang afhalen dan opnieuw behangen/verven als man terug is. Ik vind het rotwerk behang afsteken!
    Hier ook rhesus neg. Kindje positief dus weer prik in mijn bil volgende week acht ja inmiddels vet zat met 66kg

Ik heb de fotowand van eijffinger funny bunny gekocht iemand nog suggesties voor kleur of aparte aankleding frutsels? Kamertje is taupe kleurig

4. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    :$:$ Krijg je die in je bil??? *held op sokken verschiet even van kleur*

5. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha ja je kunt kiezen bovenbeen of bil maar ik heb m al 4 keer gehad en als je een tip mag geven kies je bil!

Het is een vrij dikke vloeistof dus ze spuiten m langzaam in en het is geen ramp en helse pijn maar ook niet ff bloedprikken zeg maar;)

6. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Jakkes... nja eerst maar vrijdag bloedprikken en afwachten wat de bloedgroep van uk is.. Misschien is het niet nodig (duimt nu heel hard haha) ;)

7. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    #3427 Doppie, 18 jul 2013
    Laatst bewerkt: 18 jul 2013
    Dag meiden.

Even afwezig geweest, mijn lieve oma is overleden na een laatste paar pijnlijke weken, 90 jaar, prima leeftijd. Maar het heeft er toch wel ingehakt. Eind oktober vorig jaar zijn we nog met zijn tweeen een hele dag op pad geweest. Ze deed het hartstikke goed! helaas door een bloeding in de hersenen vd een op de andere dag ernstig dementerend geraakt. Heb haar nooit kunnen vertellen dat ik zwanger ben...
    Ze was als mijn moeder voor me die ik niet heb.

Wat fijn dat het ondanks alle kwalen en pijnen bij enkelen goed gaat met de baby's!!! Heb geen fut voor een lange samenvatting maar heb bijgelezen en dat is toch wel erg leuk om al jullie berichten te volgen.

Hier nog steeds last van blaasontstekingen, volgende week controle bij de VK zat nu 7 wkn tussen, is toch wel erg lang vind ik achteraf...
    Vanwege het bloedprikken hiervoor gekozen samen met haar.

Werk begint ook zwaarder te worden en ik heb minder 'zin' dat is echt helemaal niets voor mij!!!

Ga pas 13 september met verlof dus moet ook nog wel even :p

Ben heel benieuwd naar jullie 3D/4D echo verhalen, twijfel nog of ik het alsnog moet proberen. Manlief laat het liever een verrassing.

8. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Gecondoleerd met het verlies van je oma, ze heeft een mooie leeftijd bereikt, maar ondanks dat is het gemis niet minder! Sterkte!

Ik had laatst ook 6 weken tussen mijn afspraken, vond ik 3 maal niks! Nu gelukkig elke 3 weken, en dat word alleen maar korter straks hihi!

Hier erg weinig leven met deze warme dagen.. niks aan! Hij mag me van mij bont en blauw schoppen, alles liever dan zo weinig leven!
    Ik voel hem ongeveer 4 keer per dag nu.. zodra het wat koeler word schopt hij er flink op los gelukkig..

Houd iedereen het nog een beetje vol met dit warme weer?

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Dit beeldje heb ik geërfd van mijn oma. Die heeft ze van mijn opa gekregen. Het staat echt symbool voor wat ze voor mij hebben betekend en voelt nu ik zwanger ben helemaal bijzonder...
    Heb altijd gedacht dat het moederschap niet voor me weggelegd zou zijn.

mobach_moeder_kind_staand.jpg

10. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Cayth ik voel de kleine alleen als ik rustig zit of lig maar hij/zij kan dan aardig tekeer gaan. Als ik even heel druk ben voel ik nauwelijks iets door de dag.

Heb weinig last van de hitte maar ben ook weinig buiten bezig.
    Eergisteren begin gemaakt met klussen in de kinderkamer, mar poehh heyy mijn buik zit al aardig in de weg:$

11. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Zo op naar het 1e kinderdagverblijf om te kijken of het wat is.
    Straks nog naar de gemeente om manlief zijn kind te laten erkennen,
    dat krijg je als je niet getrouwd bent:D

12. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Doppie gecondoleerd!

Moet vanmiddag even naar de verloskundige. Had even gebeld want ik heb sinds gisteren last van een aanhoudende kramp in mijn onderbuik. Vannacht werd ik wakker en het voelde echt als menstruatiekrampen, toch niet 100% gerust op. Dus liever even het zekere voor het onzekere nemen...

13. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik sta ook in twijfel om te bellen naar de gyn :( heb zooo'n hoofdpijn, duizelig gewoon helemaal niet lekker.. en dat in combi met dat de kleine zo rustig is.. ben zo bang voor zwangerschapsvergiftiging ofzo.. (geen ervaring mee, maar toch..)
    Ik denk dat ik het vandaag nog even aankijk of het beter word.. en anders bel ik toch morgen maar even..

14. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Laat je evem weten hoe het qas stresskip?

15. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Doe ik! en Cayth ik zou gewoon even bellen hoor. Niet wachten tot morgen. Als je je zorgen maakt....

16. piko

piko Lid

8 feb 2013
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doppie: veel sterkte toegewenst. Wat heb je een mooi beeldje gekregen, een prachtig symbool zo.

Morgen hebben we een extra echo, om de groei te controleren. Ook nog 1 in week 32. Alleen maar goed, kunnen we de kleine weer even zien.
    De buik begint meer te hangen, en strak aan te voelen. Bewegingen zijn dan lastiger. Dat voelt niet zo prettig. Het werk is zwaar. Was al aangepast, maar nu nog meer. Ze vinden niet dat ik last moet hebben. Nu straks 1 ochtend in de week heen. En daan kijken wat ik kan doen. Rustig aan moet ik wel.

De babykamer hebben we zover klaar. Nog wat plaatjes op de wand hier en daar. Verder is het goed. Het kamertje is maar klein, dus met de meubels ook zo gevuld, maar wel tevreden.

Af en toe dingen schoon maken. dan is dat maar weer klaar.

17. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Nou ik heb mn onderzoekjes weer gehad, zelfs een inwendige, niet echt een aanrader :/. Maargoed als er wat uit te sluiten valt dan graag!

In principe gaat alles gewoon prima. Bloeddruk was keurig en lag rond de vorige waardes (110/70). Hartje van de baby ging gezellig te keer en ook de groei ligt keurig op schema. Ze heeft dus ook nog gevoeld of er ontsluiting was, maar dit was gelukkig niet het geval, maar blegh niet echt een fijn onderzoekje.

Morgen nog wel voor de zekerheid een plasje inleveren om ook blaasontsteking uit te sluiten. Dinsdag moet ik weer naar de VK, wordt dan ook bloed geprikt (ook O-negatief). Dat doen ze daar en zou dan gelijk uitslag krijgen. Zag dat sommigen daar 3 weken op moeten wachten?! Wat lang!

Anyway ik ben in ieder geval wel weer een beetje opgelucht :)! Beeb moet zo lang mogelijk blijven zitten!

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Fijn dat alles goed was, hopen dat ze morgen de rest ook uit kunnen sluiten.
    Die onderzoeken of je ontsluiting hebt zijn echt niet prettig nee. Heb bij de bevalling van m'n dochter een vroege start gehad, weeën die bij een cm of 5 ontsluiting horen terwijl de boel nog potdicht zit en dat zo'n 24 uur lang. Heb toen een stuk of 6 van die onderzoeken gehad, echt hels!

Die resusfactor, dat is toch enkel om te onderzoeken of dat ergens goed/slecht voor is? Was iets nieuws zei de vk hier, heb dat bij de zwangerschap van m'n dochter niet gehad. Nu dus wel en blijk het ook te hebben. Maandag weer wezen prikken, zal daar de 30e bij de controle wel de uitslag van krijgen.

19. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Gelukkig alles goed stresskip! Niet iedere onderdeel klinkt even fijn nee;) Maar dat je gerust gesteld bent is wel heel veel waard!!!

Cayth balen meis gewoon bellen idd!!!

Linn dat vd resusfactor doen ze nu sinds een jaar geloof ik.
    Moeten best veel vrouwen een 2e keer prikken en blijkt heel vaak dan wel goed te zijn.
    Weer een extra zekerheid die indien nodig vrij makkelijk kan worden bestreden als ze het maar weten.

Piko ook al last vd buik.

Toch voel ik me gesterkt nu ik al jullie verhalen lees en zelf ook niet helemaal fit ben. Je leest toch wel veel hier dat het lang niet allemaal zonder lichamelijke ongemakken gaat!

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Marjolein, prachtige foto, ben ook zo benieuwd naar onze 3D echo!

@ Doppie, gecondoleerd! Wat is dat altijd rot he als zo'n geliefd iemand overlijdt! Prachtig beeldje, kan me voorstellen dat dat heel veel waarde heeft!
    Hoe was het kinderdagverblijf?

@ Cayth, hier een drukteschopper ondanks het warme weer, verschil kan er zijn dus :p Af en toe denk ik "mag het wat minder" maar tegelijk is het ook genieten natuurlijk.
    En gewoon bellen naar de vk als je je zorgen maakt he?!

@ Piko, veel plezier morgen met de echo weer!

@ Stresskip, fijn dat alles gewoon goed was. Lijkt me ook niet fijn zo'n onderzoek.

Deel Deze Pagina