1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ook nog even mijn condoleances voor Doppie!

2. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat mooi die foto Marjolein!!

Doppie gecondoleerd met je oma, sterkte hoor.

Gelukkig dat alles goed is stresskip maar kan me voorstellen dat het niet fijn is, en je zorgen maken is ook niet fijn.

Hopelijk bij Cayth ook alles goed!

Ja Mieks dat is nu wel een beetje aftellen he :) heb ik ook, alleen dan nog tot 10 aug.

Gaat erg warm worden aankomende week, moet ook gewoon werken dus me eigen maar heel rustig houden denk ik, binnen is het hier nu ook al 25,5 graag en dan hou ik alles dicht!

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Toen gister bij de gastouder was, ben ik nog even in de tuin in slaap gevallen, en de rest van de dag niets gedaan.. hoofdpijn is zo goed als weg, en voel de kleine man weer een stuk regelmatiger gelukkig!

Ik vind het wel zwaar hoor dit warme weer.. en dan zit ik ook nog eens thuis! Sterkte voor de dames die nog aan het werk zijn!

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Cayth ik voeg me bij je: dat warme weer is niets voor mij. Ik kan er normaliter al niet zo goed tegen, maar nu put het me uit. Gelukkig werk ik nog maar 7,5 uur pwe dag i.p.v. 9 (normaal 4 x 9) en dat scheelt wel wat. Maar oh boy: wat kijk ik uit naar de vakantie. Nog 3 weken werken en dan "hoef"ik ineens een stuk minder. Dat is fijn!

Vandaag officiëel begonnen aan het derde trimester. Als ik dan naar de resterende dagen op mijn banner kijk, kriebelt het wel wat!

Maandah komt er een stukadoor kijken naar het kamertje-to-be. Ik dacht: ik plan dat gewoon in, dan MOET het wel leeg worden geruimd. En zie daar: het werkt :D

5. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ja dat scheelt al heel veel indd, ik doe alleen nog wat kantoor dingen gewoon thuie op de laptop, en elke vrijdag teamoverleg van 10 tot 12.30
    Maar dat is wel goed te doen :)

Ja wat gaat dat snel he!! Nog een paar maandjes en dan gaan we alweer bevallen haha!

Hier nog even heeeeel trots!! Zoonlief zat vanmorgen op zijn elektrische auto te spelen, en ik zag hem ineens persen, dus hup! Broek uit en op de wc, en ja hoor daar poept hij gewoon verder!!! Hihi zo trots!

6. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL

Stoer is dat he!hopelijk is hij snel zindelijk

Mijn jongste is net een maand twee geworden maar die heb ik nog snel zindelijk getraind afgelopen 2,5 maand voor de baby komt want twee verschonen is me teveel

7. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé ladies! Even een tipje. Bij de Prenatal webshop is dit weekend een Philips Avent borstvoedingsset (Handkolf + toebehoren) in de aanbieding. Van 125 naar 75 euro inc. gratis verzending. Actie is alleen dit weekend geldig.

8. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    En in de Kruidvat folder voor komende week staat een magnetronsterilisator van Bambino voor € 8,89.

Een vraag aan de ervaren mama's: is dat een handig ding? Of hebben jullie gewoon uitgekookt in een pannetje op het vuur?

9. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik heb gewoon een pannetje gekookt op het vuur haha, had via een buurvrouw wel een magnetron sterelisator gekregen maar geen idee hoe dat ding werkt!

Qua kolf zit ik te denken aan een medela freestyle, gewoon 2ehands maar met nieuwe spullen erbij :)

Verder nog opzoek naar een babyfoon.. eerste 3 maanden sliep zoonlief bij ons op de kamer in zijn wiegje, toen kon het niet meer ivm zijn beugeltje voor zijn klompvoetje, maar nu hoop ik dat deze kleine man nog wat langer bij ons kan liggen hihi! Maar daarna.. wij slapen nu dus op zolder, ( bij de 1e nog niet) en de mannetjes slapen dan de verdieping er onder, dus ik wil dan wel graag een babyfoon.. ik zit te denken aan de alecto dbx 88, hebben jullie al enig idee?

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier ook altijd gewoon uitgekookt. Kleine moeite, zo gepiept. Later de vaatwasser in, helemaal ideaal.

Babyfoon: Wij hebben de Alecto DBX 89 Eco. Ideaal ding. Nooit ruis ofzo gehad en zelfs drie huizen verderop nog gewoon bereik.

11. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Behalve van de warmte heb ik nog ergens last van, misschien herkennen jullie dit: gebied vlak onder navel voelt helemaal beurs, branderig aan bij bepaalde bewegingen/aanrakingen. Het is niet mijn huid, maar de laag er net onder die dat veroorzaakt. Mijn verklaring is: buik groeit blijkbaar sneller dan onderlagen van de huid aan kan. Maar ja, dat is mijn boerenverstandlogica ;) Herkenbaar?

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik vond de magnetronsterilisator wel een fijn ding. Gebruiksaanwijzing zit erbij.

@ beurs gevoel navel: jaa..herkenbaar! Bij mijn dochter had ik het vooral rondom de navel. Nu heb ik ineens zo'n enorm pijnlijke plek links ervan. Alsof het beurs is. Het heeft inderdaad te maken met groei/rek. En soms overigens kan je kindje je ook echt bont en blauw schoppen. Dat hoef je aan de buitenkant niet te zien, maar kán wel; een vriendin van me had op het laatst gewoon een blauwe navel. En ik heb ook wel gehoor5d van dames met gekneusde ribben...

Trekken jullie het nog een beetje met de hittegolf?

13. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    @Doppie gecondoleerd met het verlies van je oma!! en super mooi beeldje!

@Cayth ja zelfs de kleinste mannen worden groot he ;) maar ik snap dat je een trotse mamma bent!

@borstelkolf ik heb die van avent al eerder gekocht er is een webwinkel die heb 10 euro onder de gemiddelde prijs iedere keer verkoopt en die had heb ook nog eens in de aanbieding dus gelijk gekocht. Verder ook een magnetron ding, weet nog niet hoe of wat maar er zit een briefje bij en anders heb ik nog ergens een kraamhulp rondhuppelen die het vast wel weet.

@Warmte ja ik trek het eigenlijk niet, vrijdag al met moeite me werkdag doorgekomen uiteindelijk jankend van de aanslag op me lichaam 's nachts in slaap gevallen. Gister ging het een stuk beter omdat ik gewoon het heetst van de dag heb liggen slapen en daarna in bad ben gaan liggen. Hopen dat ik het vandaag een beetje trek! Vanavond mag ik weer naar de verloskundige en dan ga ik het wel voorleggen, denk alleen dat er weinig aan valt te doen behalve mijn tijd uitzitten.

Morgen zie ik onze kleine meid weer :D heel veel zin in!

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Oww..ik zit nu al op te zien tegen de bevalling...erg he? Maar dat komt omdat mijn eerste zó ongekend snel kwam, dat ik eigenlijk bang ben voor wat er nu gaat komen. Immers: de tweede komt doorgans nog sneller. Als je bedenkt dat het bij Roos slechts 1,5 uur heeft geduurd van eerste wee tot baby op de buik, kun je mijn kriebels hierover wellicht voorstellen. Dat is als je instellen op een marathon en dan je lichaam dat zegt: ik doe het in 100 meter sprint. Want ik heb maar5 losse weëen gehad en toen een weëenstorm. En voor mijn gevoel lag ze ( na 12 minuutjes persen slechts!) "ineens" op mijn buik.

En dan heb ik ook nog een medische indicatie voor een ziekenhuisbevalling. Dus daar op tijd zien te komen wordt al een hele uitdaging. Enige wat me geruststeld, is dat de plaatselijke VK in tijd van nood gebeld mag worden, want ondanks de verwachte risico's was mijn bevalling complicatieloos.

Maar toch...brrr...de gedachte alleen al dat het weer zo snel of nog sneller zal kunnen gaan houdt me enorm bezig.

15. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik word ook langzaam zenuwachtig ik beval in een halfuurtje vanaf de eerste kramp en ben zo bang dat ik het helemaal alleen moet doen en mijn man het mist en iedereen komt als hij al is geboren hopelijk komt hij als mijn man er gewoon is!

16. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Ik zie juist erg op tegen een lang durende slopende bevalling. Vind het sowieso erg spannend en een beetje eng dus denk er maar niet te veel over na.

Met die hitte zit ik samen met onze Pyreneese berghond, lekker binnen/1 We kunnen allebei niet zo goed tegen de warmte, al is het wel wat saai...

Ik heb gelukkig minder last van mijn buik. Heb het een weekje wat rustiger aan moeten doen en het is duidelijk te zien dat die kleine flink gegroeid is. Daar zal het wel door gekomen zijn.

Vijver is eindelijk in gebruik door de schildpadjes, al is het nog wel ergens lek :( We vullen nu maar gewoon een beetje bij iedere dag, tijd om door te gaan naar de volgende klus en deze frustratie even te laten voor wat het is.
    Nu kunnen we dus eindelijk eens aan de babykamer beginnen! Kan niet wachten :)

Geniet van het mooie weer, voor zover dat kan!

17. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Hey meiden,

Wat een warmte zeg! Blij dat mijn oppaskids een zwembadje in de tuin hebben, ben ik mooi een aantal keren bij komen zitten om af te koelen :D

Voelen jullie trouwens inmiddels ook regelmatig dat uk de hik heeft? Voel het aan de binnen en buitenkant heel duidelijk. Wist niet dat dat zo snel ging!

@ Cayth, trotse mama dus met het zindelijk worden van Wesley :D
    Babyfoon hebben wij hier bij het babykamertje cadeau gekregen. De Alecto DBX-88 Dect.

@ Magnetron sterilisator, hier van Avent gekregen.

@ Annsie, wat zei de verloskundige nog? Hopelijk is de hitte voor jou dus ook snel over!

@ Bevalling, probeer er nog niet teveel mee bezig te zijn al vind ik het wel spannend nu het dichterbij komt... En probeer dus ook maar niet te druk te maken, hij zal er toch uit moeten. Hoop alleen maar dat het beetje voorspoedig gaat zonder al te veel kleerscheuren en zonder dat het uuuuuren gaat duren. Maarja, we kunnen het niet sturen he ;)

@ Demelza, alweer 30 weken zwanger vandaag zie ik aan je banner! Gaat hard!!

@ hier nog een buikfotootje van afgelopen weekend :)

Bijgevoegde bestanden:

18. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Pffff even klagen hoor.. ik voel me zooo verschrikkelijk!

Elke nacht lig ik vol op te zweten ( naakt in bed, geen deken over, alle ramen open) en ik heb momenteel bijna 24u p.d hoofdpijn :(
    Vanmiddag met wesley bij de huisarts geweest, hij heeft voetschimmel, en zit weer tegen een speudokroep aan! Weer koorts en een zee honden hoestje, hij is zooo benauwd!
    Op het moment dat ik bij de huisarts binnen ben, ga ik tot 2 keer toe finaal door mijn rug! Kreeg wesley niet meer in of uit de auto, dus naar mijn ouders 5 min verderop gereden, ze hebben wesley uit de auto getild, en samen met wes 1, 5 uur op me ouders hun bed geslapen.. daarna kwam manlief daar om wesley op te halen, en ik met pijn en moeite in me eigen auto gestapt en naar huis gereden..

Bahbah hoe hou ik dit nog 11 weken vol?!?!?!

Sorry voor mijn geklaag.. :(

19. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Meiden,

Het is al weer een poos geleden dat ik iets geschreven heb, maar ben wel een trouwe meelezer. De puf is er helaas niet altijd om mijn laptop te pakken en te reageren (lezen doe ik op mijn telefoon).
    Doppie gecondoleerd met het verlies van je oma!
    Mooie foto's ook, en fijn dat de suikertest bij de meeste meiden goed was!

Ook ik wil even klagen..
    Tot vorige week vond ik het allemaal nog heel goed te doen, het hele zwanger zijn, maar sinds een week lijkt het wel of alles me zwaar valt.
    De hitte doet me geen goed, heb af e toe hartkloppingen, erg veel pijn aan het bovendste randje van mijn buik (klinkt het zelfde als bij jou Juffie2 maar dan op een andere plek) ik heb een aambei, en ben al een week of vier enorm aan het hoesten waardoor ik steeds in mijn broek plas (lang leve de inlegkruisjes!!).
    En dan heb ik ook sinds een paar dagen enorme steken bij mijn schaambot als ik op een normaal tempo loop, moet nu dus echt in een slakkegangetje lopen. Oh en het maagsuur natuurlijk.. En dan heb ik ook nog hele zware dagen op mijn werk gehad en slaap ik slecht....pffff. Zo dat is eruit. volgende kweer weer een vrolijker bericht ;)
    p.s. krijg de foto niet recht

Bijgevoegde bestanden:

20. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Hoi Meiden,

Fijn dat alles weer wat beter gaat Demelza is toch best wel even eng zo last van je buik.

Annsie wat naar zo met die hitte, wat had de verloskundige nog gezegd?

Jo1 je mag best even klagen hoor, ik heb dagen dan voel ik me super, en soms ben ik erg emotioneel, bij mij wisselt het een beetje af, heb ook erg druk gehad op mijn werk de laatste tijd, draai ook nog steeds avond/slaapdiensten, en ben nu echt wel aan het aftellen.

Vind de bevalling ook best spannend probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar vind het ook best wat.

Mooie foto Mieks!!

Deel Deze Pagina