Leuke foto Jo! Zo. Weer een slapeloze nacht achter de rug. Ik heb nu echt wallen joh, niet te flitsen! Sowieso nu veel vocht overal, dikke ogen, vingers en voeten. Dat laatste is vervelend, want ik draag orthopedisch schoeisel en het eerste uur dat ik mijn voeten erin heb geperst, tintelen ze helemaal. Gelukkig slinken ze daarna wel wat, dus ik kan nog wel lopen. Eet nu ook maar extra veel vochtafdrijvende dingen als watermeloen en bleekselderij. baat het niet, dan schaadt het niet en het is ook best lekker Vandaag bezig aan bloedsuikercurve nummer 2. Net om 8 uur nuchter geprikt, dus vandaag nog 2 uur na ontbijt en 2 uur na de lunch melden. En tussendoor op huisbezoek bij cliënten. ik heb dus wel mooi ff Lief zijn auto-met-klimaatcontrole geschaakt. Da's toch wat lekkerder dan mijn oververhitte rijdende rolschaats mer arko ( alle ramen kunnen open) Houd het hoofd koel dames!!
Hé dames, Wat om te lezen dat er toch flink wat dames zijn die last hebben van kwaaltjes. Bij mij valt dat dan in verhouding toch wel erg mee. Volgens mij zijn we ook inderdaad in zo'n periode aangekomen waar we steeds meer uitkijken naar de bevalling (in positieve en negatieve zin). Ik vind het ook wel heel erg spannend hoor, probeer me er ook niet druk om te maken, maar ben wel erg benieuwd hoe ik het ga ondervinden. De wens is om thuis te bevalling, dus dat betekent minimale pijnbestrijding en ik heb geen idee hoe hoog mijn pijngrens is. Toch denk ik dat mijn lichaam meer aankan dan ik denk. Heb zelf een boek over hypnobirthing besteld. Ik wil gewoon beter leren hoe ik een stukje innerlijke rust over me heen kan laten komen en dat is met of zonder zwangerschap al een hele uitdaging. (vandaar ook de nickname ). Ben wel erg benieuwd naar het boek. Verwacht het vandaag of morgen binnen te hebben.
Hoi!! Ook hier een oververhitte zwangere... Vannacht tot 5 uur op de bank gezeten, ik dreef m'n bed gewoon uit. Verder ben ik gestopt met werken op advies van de fysio en vk. Baal er onwijs van, maar het kon gewoon niet meer. Ik ben wel net langs de drukkerij gefietst, en ik heb het geboortekaartje besteld!! Deze week even de teksten aanleveren en dan krijgen we een proefdruk. Verbouwing staat door de hitte al een paar dagen stil . Gisteravond partnerles gehad op yoga, en ik heb me rot gelachen. Ben niet bang voor de bevalling, dat scheelt ook wel. Mooie buiken komen er voorbij verder!! Succes met de hitte en kwaaltjes dames.
Heb toch umcg gebeld, zit er nog.. urine goed, bloeddruk goed, ctg goed, echo goed, bloed goed.. maar pffff ik word stapelgek van de hoofdpijn.. arts in opleiding is nu aan het overleggen met de gynaecoloog.. paracetamol reageer ik helemaal niet op.. dus nou waarschijnlijk tramadol.. masr eerst de gyn afwachten..
Vervelend Cayth! Hopelijk kunnen ze nog wat op weg helpen... @hier, het valt me nog mee met de hitte. Ik kan het tot nu toe nog uithouden, maar er komen natuurlijk nog wel een aantal warme dagen aan...
Hmm vandaag ons meisje weer gezien daar vrolijkt mamma wel van op! ze liep maar een paar dagen achter met de groei dus niks om zorgen over te maken en verder lag ze netjes met het hoofdje naar beneden. Waarschijnlijk nog wel een echo om de groei in de gaten te blijven houden. Door me loshangend vel kunnen ze niet goed voelen of de kleine meid genoeg groeit en door me maagverkleining is het wel iets wat in de gaten moet worden gehouden. Verder met de verloskundige gesproken en als het morgen met de temperatuurdaling nog zo blijft dan moet ik waarschijnlijk naar de gynaecoloog om te kijken hoe we mijn maag rustiger kunnen krijgen. Ik hoop toch dat me maag morgen weer in het gareel komt Jo1: dat is ook niet lekker, ik kan gelukkig wel slapen, succes en hopen dat het voor jou vanaf morgen ook wat beter wordt. Cayth he gatver hopen dat de gynaecoloog inderdaad jou op weg kan helpen!!! En dan Wesley ook nog eens niet lekker, beterschap voor de kleine man! Haha eigenlijk ziet het er niet uit. Ik zit op kantoor met me voeten in een koud voetenbad met een koude natte handdoek ik me nek en een ijsje in me mond Iedereen succes!
Vandaag discussie met twee vriendinnen Voor de meiden met meer kinderen : wat geven jullie uit aan zon volgend kindje? Hier 2000 nu al kwijt en dan verwacht ik nog max.300 Dit was bij de derde en tweede ook gewoon zo hebben jullie dit ook?of doe ik echt achterlijke dingen?
Hey meiden, Hier weer even een berichtje van mij! @MArjolein, mooie echofoto!!! @Junejunos, Mijn buik is precies goed volgens het aantal weken zwangerschap! Ik vond hem ook best groot, maar schijnt toch normaal te zijn Draag wel heel erg naar voren en vrij laag! Hoe gaat het met jou, zonder je lief bij je? @Doppie, gecondoleerd Wat een verdrietig nieuws En wat een mooi beeldje!! Hoe was het bij het KDV? Wij hebben onze kleine meid al ingeschreven op een KDV, en we hebben plaats! Maar ik twijfel weer Dus 22 aug een gesprek met het gastouderbureau. Ik werk zelf op een KDV en zie dus voor- en nadelen. @Cayth, hier juist vrij veel leven met die hitte! Maar kan me voorstellen dat je het mist als het er niet is!! Wat goed van je zoontje!! Nog een keer op de wc gepoept of was het eenmalig? @Piko, leuk dat de babykamer al af is!! Foto? @Stresskip, fijn dat ze alles gecontroleerd hebben! En nog fijner dat alles goed is! Hoe voel je je nu? @Kolf, die heeft mijn zus al gekocht, dus die kan ik lenen! @Babyfoon, wij gaan ook voor de Alecto dbx88. Heeft goede recensies! @Anssie, hoe is het met je nu? En met de hoofdpijn?? Wat fijn dat alles goed is met jullie meisje!! Hahahahahaha, maak je morgen een foto van hoe je erbij zit op je werk?!? @Hellen, snap dat je op ziet tegen de bevalling! Al heb ik het denk ik liever binnen 4 uurtjes ofzo, dan 24u @Demelza, eindelijk beginnen aan de babykamer!! Leuk!!! @Mieks, mooie buik!!! @Jo, klagen mag altijd!! Logisch, met al die klachten, bah! Mooie buik!!! @Hellen, wanneer krijg je de uitslag van vandaag?? Hopelijk alles goed!! @Cayth, tramadol heb ik ook gehad tegen de hoofdpijn, voordat ik zwanger werd. Hielp bij mij helaas ook niks Ik heb al ruim 15 jaar elke dag hoofdpijn en eigenlijk niks helpt, dus weet hoe je je voelt! Heeeeel veel sterkte! Hier gaat het op zich goed, alleen wel meer en sneller hoofdpijn vd hitte! Poeh!! Nu 28 graden binnen, bah! Onze babykamer staat ook sinds vrijdag, zo gaaf!! Nu de aankleding, helemaal zin in! Heb zelfs al 2 wassen gedraaid. Erg vroeg he? Hihi! Maar ja....dat krijg je als je al vanaf 4u wakker bent Ik ga nu naar de 1e keer zwangerschapsgym, ben benieuwd!! Heb nog een hele leuke geboortekrans gemaakt! Zal vnvd een foto posten!
LK hier is alles goed hoor! En lekker hé die kamertjes die steeds meer vorm beginnen te krijgen! Ook bij ons. Als de kamer wat opgeruimd is dan zal ik ook eens iets posten. Zit niet meer belachelijk veel werk in! Mijn moeder heeft daarnaast een hemeltje en de lakentjes gemaakt! Zo leuk geworden !
Nog even een foto vd geboortekrans die ik gemaakt heb Wil er straks nog iets van een klein hartje inhangen met haar naam. Op zo'n "krijt-bordje".
Erg mooi gedaan lief kleintje! Hier aan de tramadol en temazepam.. tramadol helpt helemaal niets tegen de hoofdpijn helaas.. word alleen zo suf als een konijn! Temazepam moet ik voor het slapen in nemen, maar pfoeee daar werd ik zo slap van! Nog wel veel wakker geweest, maar wel iets beter geslapen dan voorheen..
Thx Sweetbel en Cayth! Ben er zelf ook blij mee Foto's van de kamer volgen als hij wat meer "aangekleed" is. @Cayth, balen dat de tramadol niks doet Bij mij werkte er ook niks!! Maar merk nu (nu ik niks anders mag als PCM) dat elke 6u een zetpil PCM uiteindelijk wel werkt..... (helaas ook niet altijd) Dit kan soms wel 2 dagen duren, maar dan zakt het wel! Je moet een spiegel opbouwen en dat lijkt bij mij te werken. (en je wil niet weten hoeveel verschillende soorten pijnstilling ik al heb gehad. En wat ik allemaal al wel niet geprobeerd heb, pfff!) Nogmaals sterkte!! Ze komen hier over een uurtje van de kraamzorg! Ben benieuwd! Geen idee wat ik kan verwachten. Daarna weer verder knutselen met mijn foto's op hout. Wil ik gaan aanbieden aan klanten Zal later vandaag wel even een foto plaatsen
Mogguh dames! Vrije woensdag en voor het eerst geen zwemles, dus riant lang gelegen. Vanmiddag intake gastouderbureau. Roos zat op het KDV, maar met haar op BSO en de kleine man straks op KDV kost echt belachelijk veel. Hoewel ik wel ontzettend tevreden ben over het KDV. Onze dochter is vrij snel in haar ontwikkeling en erg sociaal. De overstap naar de basisschool ging vrij soepel, omdat ze de dynamiek en structuur van een groep al gewend is. GO is weer fijn omdat ze er allebei heen kunnen en voor een baby is wat minder massaliteit denk Ik fijner. We hebben ook al een GO op het oog. De kosten zijn lager ( Je betaalt ook echt alleen maar wat je afneemt) en het is flexibeler. @kosten: lijkt me iets persoonlijks. We hebben nog van alles en ik heb ook al veel kleding gekregen. Ik heb geen moeite met 2e hands of zelfgemaakt. Bij Roos heb ik zelf gewone witte lakentjes gekocht en vervolgens zelf geappliceerd. Superleuk, persoonlijk en leuke bezigheidstherapie aangezien ik vanaf week 30 volledig in de ziektewet zat. Maar als je voor een volgende Als nieuw en anders wilt, moet je dat toch gewoon doen?
@junejunos: het is inderdaad allemaal best wel duur echter wij hebben heel veel tweedehands gekocht, gekregen enz dus ik kom met me eerste denk ik net aan de 1000,- maar zoals gezegd alle dure dingen gehad (kamer, kinderwagen ook) @liefkleintje het gaat voel me weer langzaam mens worden nu de zon me ff met rust laat. Dus sorry vandaag zit ik ook normaal achter me bureau Hoofdpijn ook weg met de hitte verdwenen. Wat super dat je kamertje staat, en heb je de aankleding al wel in je hoofd? Mooie geboortekrans hoor! hoe maak je zoiets? (of wat vraag je ervoor om er een te maken ) Hoe ging het me de kraamzorg? @Cayth vervelend ik hoop dat ze snel voor je een oplossing vinden. @Hellen: hihi lang leven de goede baas en lieve oma's. Ik ga dadelijk 24 uur werken waarvan 1 dag op kantoor en de rest vanuit thuis. De dag dat ik op kantoor zit komt Oma oppassen mocht oma 1 niet kunnen is de back up oma 2
Dat is super Annsie! Hier passen mijn ouders nu ook nog 2 dagen op, maar ze zijn al ouder en ze hebben aangegeven dat voor de volgende niet meer te zien zitten. Lief zijn ouders leven al jaren niet meer, dus resten er weinig opties. Ik wel 4 x 9 uur, fulltime dus een dat moet voorlopig zo blijven, want Lief heeft alleen een tijdelijk contract . Kans bestaat dat uw vóór de geboorte op straat komt te staan. Dan gaat het hele GO gebeuren ook niet door. Immers: je krijgt dan geen toeslag. Ik hoop het niet voor hem, is niet de man om de hele week met een baby door te moeten brengen. En stel je de opvangstress eens voor als ie dan ineens wel zou vinden!
Even klagen hoor... Er is gewoon nog steeds NIKS in de kinderkamers gebeurt. Begin het echt spuugzat te worden. En nou is gisteren ook nog de vaatwasser ermee gekapt, fijn, met een afwas van zes man en twee kinderen...
Vervelend!!! Hier ook nog niet begonnen aan de kinderkamer, maar maak me er verder niet zo druk om. Behangen, verven, meubels in elkaar en in een weekend staat het. Vriend is nog steeds veel met die (verrrrrekte)vijver bezig die overal lekt Maar kan me je frustratie wel voorstellen hoor! Mijn buik is de afgelopen weken enorm gegroeid, vandaar de vele pijnen en niet normaal kunnen staan of lopen. Ook is hij blijkbaar weer een beetje gedraaid want gister was hij enorm actief en heerlijk aan het schoppen. Dat heb ik wel heel wat weken gemist zeg! Liefkleintje hoe ging het gesprek met de kraamzorg? En heel vervelend van die hoofdpijn meiden. Ik heb het gelukkig maar een paar dagen gehad maar gebeurd vrij veel dat je echt migraine krijgt. Hoop dat jullie er snel van af komen! Heerlijk ff een koeler dagje vandaag, gelijk alle achterstallige klussen weer gedaan en nu met de voetjes omhoog!
Zoo..weer even tijd om bij te lezen en te reageren. Vandaag lekker dagje vrij en het was vanmorgen gelukkig eindelijk wat koeler. Alles tegen elkaar open gezet maar helaas wilde het niet echt afkoelen in huis. Ben blij dat we een dagje geen zon hebben al is het aardig benauwd buiten. @ Cayth, oh wat vervelend dat je dag zo tegen zat, kan me voorstellen dat je op die manier heel erg tegen je laatste 11 weken op ziet! @ Jo1, mooie foto! Vervelend dat het bij jou ook zo zwaar valt momenteel. De warmte doet idd weinig goeds voor een zwangere geloof ik @ Sweetbel, Leuk dat jullie het geboortekaatje hebben uitgezocht. Wij hebben 11 september een partneravond, ben heel benieuwd @ Annsie, hoe is het nu met je maag? Fijn dat jullie weer hebben kunnen kijken naar de kleine meid Haha ik zie je al zitten op kantoor met voetenbad, koude handdoek en ijs @ Liefkleintje, wat fijn dat de babykamer nu staat, en de aankleding is zoo leuk om te doen Hoe was de zwangerschapsgym? Ow wouw wat een super gave krans!! Hoe heb je die gemaakt, met ballonnen? Of zie ik dat verkeerd? (en ik ben ook wel benieuwd wat je er voor vraagt om ze maken?) Dikke knuffel en sterkte voor de meiden die het nu zo zwaar hebben!! Nog "even een paar weken" vol houden, dan weten we waar we het voor gedaan hebben