1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Oh meiden ik durf niets meer te zeggen...
    Jullie hebben het wel echt zwaar te pakken met de kwalen, dan valt het bij mij echt nog wel mee:$

Cayth wat een toestand bij jou!!!
    Hopelijk snel duidelijkheid!!!
    Heel veel sterkte voor jullie iig, lijkt me afschuwelijk om zo in onzekerheid te zitten:(

Mannen: ik moet echt vreselijk gniffelen om wat die wezens toch altijd weer voor onrust kunnen zorgen :D
    Hier geen haar beter, maar na 16 jaar kijk ik nergens meer van op hahahaha echt te erg!!!
    Ik doe altijd al heel veel zelf, hij heeft een hele drukke baan met diensten in de avonduren en weekenden, alles went!
    Kinderkamer doe ik ook echt alleen, waar ik voorheen behoorlijk kon doorbikkelen duurt het nu alleen veel langer;)

Namen: zijn we uit, voor een jongen zoek ik alleen nog een 2e naam.

Geboortekaartje: moet nog!

Kinderdagverblijf: beviel goed! Denk dat ik eruit ben, VL laat de beslissing aan mij, whats new:D

Bevalling: laat ik tot nu toe nog wat afwachtend langs me heen gaan...
    Snel / langzaam ik heb er gevoelsmatig nog helemaal niets mee.
    Wil mezelf niet onnodig druk maken, maar misschien ben ik over een paar weken ineens wel helemaal in paniek:p

Gevoelige buik: herken ik wel... Erg ongemakkelijk voelt het, beurs en trekkerig, steken... Dinsdag bij de controle verloskundige deed haar aftasten ook echt ZEER voelde me een enorme aansteller :):):)
    En zij nam dat gevoel ook niet echt weg... "Valt allemaal niet mee he...?!?"
    :( dat vond ik zo'n rare opmerking!!!
    Tot nu toe heb ik ook helemaal niets met de controles daar.
    Je krijgt amper antwoord op je vragen en dan heb ik ook nog steeds andere dames dus inmiddels ook wel het gevoel dat het aan mij ligt:$

Liefkleintje: wat een gave geboortekrans: je brengt me op een idee!!!
    Eens kijken of ik daar nog tijd voor kan vinden, wil nog zoveel...

Werken & Hittegolf: geen fijne combinatie, heb een vrij drukke belastende baan met vooral veel lopen en staan. Tel daarbij de slechte nachtrust maakt me nogal prikkelbaar:cool:

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Heey meiden,

Ik laat ook weer eens wat van me horen. Lees wel elke dag via me telefoon mee maar reageren is niet fijn. Door het mooie weer zit ik niet tot nauwelijks achter de laptop.

Hier ook behoorlijk last van de warmte. Vandaag werd ik er gewoon chaggi van. Hoefde maar iets te doen en het zweet ging daar waar het gaan kon bah wat voelde me vies. Ook hou ik aardig wat vocht vast in handen en enkels/voeten, kon het gisteren ook vernemen aan me gezicht. Het plassen is vaak ook maar kleine beetjes en ik drink behoorlijk veel. Meer dit dit ook hebben? Het slapen gaat ook aardig beroerder maar dit zal ook in combinatie staan met de warmte. Gelukkig kan ik overdag nog wel een dutje doen dus doe dit ook vaak.

Inmiddels alweer bijna 3 week geleden hebben we de pretecho gehad. Ik had me er al op ingesteld dat we niet de mooiste beelden zouden krijgen. Ook daar werd gezegd dat ik moeilijk te echoën ben. Beeb werkte ook niet echt mee. Lag met zijn gezichtje diep verstopt en had steeds handen voor het gezicht. Was druk aan het sabbelen op zijn handjes en navelstreng. Hebben wel wat beelden en daar moeten we het mee doen. Vorige week dinsdag controle gehad in het ziekenhuis. Alles was goed, volgens de metingen lag die net onder het gemiddelde qua groei, gezien mijn db hopen dat die nu niet heel erg gaat groeien. Suikers waren niet optimaal dus zit nu ook nog 2 keer per dag aan de kortwerkende insuline bij ontbijt en avond eten.

Vorige week woensdag had ik s'morgens al buikpijn en begin van de avond werd dit steeds erger met rugpijn erbij. Ik kon niet meer normaal zitten wist met geen houding aan te nemen. Ben maar even op de bank gaan liggen kijken of dat hielp. Vl vertrouwde het niet dus die heeft ziekenhuis gebeld, mocht gelijk komen. Alles werd erg serieus genomen, aan de ctg gelegen en bloed en urine onderzoek, en daarna nog een echo om te kijken naar de baarmoederhals of de bevalling begonnen was. Gelukkig was alles goed en konden we weer naar huis. Waarschijnlijk een zenuw in me rug die bekneld was en de buikpijn kon komen door mijn darmen/ lever. Gelukkig is het vanzelf over gegaan. Voelde me alleen zo stom helemaal voor niks daar geweest, gevoel dat ik me aanstelde.

De babykamer is hier zo goed als klaar. Vorige week had me moeder de gordijnen af dus die hangen nu ook. Er moeten nog 2 lampen en een plankje opgehangen worden en muurstickers op geplakt worden( moeten nog besteld worden)

Wat betreft de naam dat is nog echt drama. Hebben wel wat namen in gedachten maar ja zijn er nog niet uit en vl onderneemt daarin ook niet echt actie. Er zijn 2 namen die we beiden wel leuk vinden. Ik twijfel de ene naam kan namelijk voor zowel een jongen als een meisje ( alleen anders gespeld) en staat ook in de top 20?? ofzo. De andere naam weet ik niet of die wel past bij een blank kindje. Hoe hebben jullie de naam gevonden? Ik zie door alle sites het bos niet meer, er is zoveeel keus. Ik wil niet te lang meer wachten met het vinden van een naam. Ook het geboortekaartje is echt drama. Ik heb nu 4 boeken in huis liggen van een drukker. Ook heb ik wat modelkaarten via internet aangevraagd. Ook daarin onderneemt vl geen actie. Hmm hopelijk komt daarin toch snel verandering in.

Over de bevalling probeer ik ook maar niet teveel na te denken. Ik zie er behoorlijk tegenop. Ik word ingeleid rond de 38 week. De meeste verhalen die ik gehoord/ gelezen heb, is een inleiding veel heftiger dan wanneer het vanuit zichzelf begint. Hmm tja daar word ik dus niet blij van. Ik hoop dat het voor die tijd (niet te vroeg) uit zichzelf begint en inleiden niet nodig is.

@cayth hopelijk heb je inmiddels meer duidelijkheid. Ik hoop dat alles goed was en je nu gewoon weer lekker thuis bent.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, beetje teveel werk en heb alweer een behoorlijk verhaal.

3. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Uitslag mri was gelukkig goed, zit nu aan de diclofenac + paracetamol maar ool dat helpt helaas helemaal niets tegen die verschrikkelijke hoofdpijn!

Lig nu aan de ctg, bloeddruk is ook wat laag; 118/40..
    Maar beter te laag dan te hoog zeggen ze :)

Hopelijk komen ze vandaag nog met een ander medicijn :( maar ben er bang voor..

4. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

sterkte cayth, het zit je niet mee!!

5. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    arme Cayth!!!! Hopen dat ze snel wat kunnen doen, ik weet uit ervaring dat hoofdpijn heel vervelend kan zijn!

@Doppie, gelukkig geen last van kwalen en weet je al redelijk om te gaan met het mannelijk ras ;) Ik hoop ooit dat ik ook zo ver kom dat ik kan denken, ach het is en blijft een man!

@Panda volgende week word het weer wat koeler, ik kijk uit naar het moment dat ik het gewoon koud heb!

Ja de bevalling probeer ik ook nog niet aan te denken, zolang ik maar niet net zoals me vriendin 3 1/2 week bezig hoef te zijn ben ik allang blij! :D Maar zij zegt ook dat haar bevalling akelig genoeg was voor ons 2 dus dat ik een droom bevalling ga krijgen!!

Vandaag nog maar 10 weken, dat wil zeggen dat we morgen uit de 2 cijfers zijn met de weken :D woei het komt langzaam dichterbij!

6. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Hé Cayth, jakkes! Maar fijn dat ze het allemaal zo serieus nemen. Hoop echt dat je er snel weer bovenop bent.

Heb afgelopen week toch nog een verwijsbrief gekregen voor een groeiecho. Deze krijgen we volgende week donderdag om 9.30. Deze verloskundige had het idee dat het kindje iets groter was dan gemiddeld, terwijl vorige week nog werd gezegd dat het keurig en gemiddeld was. Deze VK ging er vanuit dat de baby bij geboorte een kleine 8 pond zou zijn :$. Ik neem het toch maar met een korreltje zout. We wachten de echo gewoon even af.

Ben stiekem wel blij om te lezen dat een 'afstandelijke' houding van de partner toch niet heel uniek is. Hij beleefd het gewoon op een andere manier, geeft dat ook toe. Zit verder niet in de stress. Kamertje vordert mooi. Ledikantje en commode staan al. De nieuwe gordijnen hangen. Het is meer een kwestie van opruimen en bezig met de accesoires. Maar dat moet ik niet van ML af laten hangen ;)!. Kaartje is hij gelukkig heel soepel in, hij zegt: 'kaartje doet me niet zo heel erg veel, weet dat jij het leuker vindt om uit te zoeken'. Dus zo gezegd zo gedaan.

Naam hebben we al wel! Wordt denk ik wel een hele stoere en niet super gangbaar. Wel gekozen voor een makkelijk uit te spreken naam en eenvoudig te spellen. (ik zeg 3 letters ;) ). We moeten nu alleen nog uit de tweede naam komen, maar ook daar hebben we al ideeën voor.

ML en ik hebben al vrij snel beiden lijstjes gemaakt met namen die we leuk vonden en die voor elkaar neergelegd. En dan begint het schrappen. Uiteindelijk op een naam dus gekomen die we beide erg leuk vinden!

Tijd vliegt nu verder echt voorbij! En dan ben ik nog niet eens de 30 weken gepasseerd ;)! Gisteren wezen zwemmen met een paar andere zwangere dames en toen zij iemand ook. 'Kun je geloven dat we over een paar weken moeder zijn'... eigenlijk niet! Maar het is toch echt zo!!!!!

7. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Cayth, heel veel sterkte!! Echt rot voor je!

8. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Cayth: dikke knuf voor jou!

9. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @hittegolf: Ik dacht dat ik aardig goed tegen het warme weer kon, maar helaas is dat toch niet helemaal het geval... Dinsdagavond had ik het helemaal gehad, kon niets meer behalve puffen en hijgen van de hitte. Daarnaast slaap ik heel slecht, door de combi slecht slapen en warmte heb ik gisteren ook weer een hele slechte dag gehad incl mijn ontbijt er weer uitgooien... Maar gelukkig wordt het nu weer wat beter qua weer voor me, hoef ik mezelf niet meer op te sluiten in huis!

Vandaag hebben we de groeiecho gehad bij de vk. Alles zag er keurig uit, alleen is onze kleine iets kleiner dan gemiddeld. Hij weegt nu 1401 gram en alles wat gemeten werd (hoofd, buik en been) was wat kleiner dan het gemiddelde. Maar daar hoefden we ons niet druk over te maken. Wel wordt hij goed in de gaten gehouden, aangezien hij nu in stuit ligt... Maar er is nog genoeg tijd dat hij kan draaien! Met 36 weken hebben we een liggingsecho, dan weten we zeker of het een 'dwarsligger' is of niet! ;)

10. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

hier ineens flink last van broeierige weer: benauwd! kleine neemt veel ruimte al in en duwt dus ook omhoog en dan met die hoge luchtvochtigheid buiten...... echt zo'n drukkend gevoel ook op borstbeen en kortademig. maandag 30-weken GUO :) bn benieuwd hoe t kindje ligt, tot nu bijna altijd overdwars ;) maar laatste week draait het wel veel meer heb ik t idee.
    hoop voor ons dat temp snel zal afnemen!

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik las net dat de tweede helft van de komende week wellicht zelfs nog warmer wordt dan de afgelopen. Persoonlijk kan ik er inmiddels knap gedeprimeerd van raken. ...

12. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

:( maar eerst toch paar dagen wat koeler?? als het zo broeierig is als nu, vind ik het nog vermoeiender dan het al was...... heb nu vakantie, maar zit alleen maar binnen en kan weinig doen. Dus ben maar aan het lezen geslagen ;)

13. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Cayth: hebben ze nog andere meds kunnen geven?

Stresskip:hier is de jongensnaam ook 3 letters. :) straks is het nog dezelfde haha :p meisjesnaam is er 4!

Warmte! Hier is nu lekker aan het afkoelen. Groot onweer, heerlijke regenbuien,... Mag van mij zo de hele dag blijven duren...
    Hier geven ze inderdaad een paar dagen iets koeler en dan weer hop omhoog met de temperatuur... Wordt er gek van, want ook hier lijkt het alsof de zuurstofvoorraad erg beperkt is!

14. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ow en nog even onze kleine man/vrouw in 3d showen

Ja lap, ondersteboven.. :(

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Menen jullie dat? Gaat het weer heet worden? Grrr.... :(

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Yups NMV

Da's een mooi plaatje, Toekan!

17. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik kon al niet goed tegen de hitte, ik zweet me echt te pletter!! Ook al doe ik niks, het zweet drupt van mijn voorhoofd af!
    Pff eind van volgende moet ik net 4 dagen werken, is mijn laatste reekjes! Daarna hoef ik nog maar 1 of 2 dagen te werken. En heb ik lekker verlof!
    Voor mijn nesteldrang is dit weer ook niet heel gezond.. Ik meen alles van boven tot onder te moeten poetsen, vandeweek had ik al een keer harde buiken ervan..

qua namen zijn wij er ondertussen ook uit! Zowel onze jongens als meidennaam heeft maar 3 letters.
    Mijn vriend denkt wel mee over alles en heeft ook wel in de gaten dat hij niet alles moet laten hangen, want daar wordt ik echt niet vrolijker van. HAHA!!!

Gister is de box geleverd, 's avonds in elkaar willen zetten, maar 1 schroef kregen we er niet in.. Vanmorgen gebeld en ze sturen een nieuwe schroef op, helaas wel pas over 3 weken, ivm de vkanatie.

Het leukste nieuws vergeet ik bijna nog te vertellen!! Ik ben gisteravond peettante geworden!! Van een meisje, Saar!

Fijn weekend allemaal!!

18. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ik denk dat je een mannetje krijgt toekan hihi :)

Ik ben gister ontslagen uit het ziekenhuis, helaas zonder oplossing.. het is waarschijnlijk spanningshoofdpijn wat vanuit mijn nek komt en dus doortrekt in heel mijn hoofd.. tramadol en diclofenac reageer ik allebei helemaal niet op!
    Nu dus thuis met nog steeds verschrikkelijke hoofdpijn, 20mg temazepam, alleen helpt dat helaas ook al niet meer.. :(

Mn moeder heeft vanmorgen de benedenverdieping van ons huisje schoongemaakt, heerlijk om weer een schoon huis te hebben!

Ik lig nu weer op de bank.. blegh, hoop toch niet dat ik hier nog 10 weken mee zit!

Maandag trouwens even bellen nasr de fysio, om te kijken of er wat te doen is qua fysiotherapie aan mijn hoofdpijn.. ben benieuwd!

19. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ Panda, je moet je niet stom voelen omdat je een keer voor niks naar het ZH bent geweest hoor. Die mensen zijn er niet voor niks. Beter zo als dat je thuis was gebleven en eigenlijk beter wel naar het ziekenhuis had moeten gaan!

Hier hebben we de naam gevonden door gewoon met z'n 2en hardop in bed allerlei namen te roepen die we leuk vonden. Uiteindelijk is de naam blijven hangen die we allebei leuk vonden en na een weekje nadenken besloten dat die het ook gaat worden.
    Vind bij van die namenboeken of namenzoeksites er zoveel voorbij komen dat ik door de bomen het bos niet meer zie ;)

@ Cayth, dikke knuf voor jou! Hoe gaat het nu met je?

@ Demelza, heb jij al wat terug gehoord over die ZEZ uitkering? Ben even kwijt hoelang het ook al weer duurde voordat je bericht kreeg.

@ Nmv, hopelijk draait hij nog netjes terug dan ;)

@ Juffie, herkenbaar dat benauwde gevoel! Hier ook regelmatig last van helaas.

@ Hitte, pfff hoopte juist weer wat verkoeling te krijgen maar als er nog meer hitte aankomt kunnen we onze lol weer op dus. Gelukkig hoef ik alleen maandag en donderdag nog te werken en ben ik daarna 3 weken vrij. Volgend weekend gaan we naar centerparcs dus dat wordt maar lekker in het zwembad doorbrengen dan ;)

@ Toekan, mooie foto!

@ San, wat leuk dat je peettante geworden bent, gefeliciteerd!

@ Hier ligt uk met zijn rug naar mijn rug en af en toe strekt hij even zijn voeten recht vooruit. Dat geeft een raar gevoel! Niet echt prettig. Grappig is dat je echt voelt dat het een voetje is :p
    Woensdag hebben we de 3D echo, ben erg benieuwd!

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hihi bedankt meiden. We vonden het zelf ook goed gelukt:)

Cayth: dat zegt mijn eigen gevoel al lang. :) Alhoewel het wat de foto's betreft, afhangt van de hoek... Want soms zou je meer naar een meid neigen... :)

En die spanningshoofdpijn heb ik ook gehad een aantal weken rond week 12 denk ik... Echt geen pretje, met migraine aanvallen bij enzo... Fysio heeft toen enorm kunnen verlichten... De spanning in mijn nek kwam toen ook verder van mijn bi... Dus hopelijk kan de fysio je ook helpen!

Deel Deze Pagina