Hoi allemaal, zo weer terug van de spuit, nou zag, dat viel me mee!! Echt niks om je druk om te maken mocht je hem ook moeten!!!! Ze hebben hem in mijn bil gezet. Ik was moest tegen tafel leunen en het been van mijn bil waar ik hem wilde een beetje laten hangen. Ik vroeg nog of ze dan eerst ging knijpen, omdat ik dan dacht dat het minder zeer zou doen, maar toen zat hij er al in. Duurde 10 sec het zetten. Pfff ... ik al die horror verhalen gelezen over deze spuit, het zetten zou erg zeer doen en het leegspuiten erg lang... pfff .... dus echt NIET!! Ben nu best blij dat het 'erop' zit, zag er best tegenop. Voor de rest gaat alles hier verder zijn gangetje. Kinderkamer ook al bijna klaar. Nu nog de vouwgordijnen maken (mijn moeder) heb al leuk stofje, alleen nog in elkaar zetten! Dan maar eens gaan kijken om een leuk schilderij te maken en deze ook als geboortekaartje gebruiken. Heb nog niet echt veel inspiratie. Maar het is dan ook zooooooo warm op mijn atelier, en wordt de komende dagen alleen NOG maar warmer, dus misschien toch nog wat verder uitstellen Voor de rest nog niet echt veel vervelende kwaaltjes. Ik houd alleen veel vocht vast in voeten, vingers etc. Niet echt prettig, maar goed, is niks aan te doen. Soms wat steken in buik (banden) is ook niet fijn, maar is ook niet altijd. Vrijdag al weer 30 weken, wie had dat ookt gedacht na 3 miskramen?? Owja, had een vraagje, wanneer krijg je een groeiecho? Ik hoor veel dames die zo'n echo al gehad hebben. Ik heb er nog niks van gehoord. Doen ze dat op de praktijk (hebben wel echo apparaat daar) of is dat echt zo'n medische echo waar je voor naar echocentrum moet in ziekenhuis??? Dinsdag weer naar verloskundige, zal het dan wel horen of anders vragen, maar misschien weten jullie het ook?? Lijkt me leuk de kleine weer eens te zien!! En moet je als je ziekenhuis (kraamhotel in ziekenhuis) bevalt, ook spullen uit het kraampakket meenemen?? Of hebben ze dat daar allemaal??? Liefs Marjolein
Fijn dat die spuit mee viel! Verschilt vast per persoon. Niet iedereen heeft evenveel echo's. Groei echo doen ze meestal alleen als ze twijfels hebben of de groei niet voor of achter loopt. Sommige praktijken doen het wel standaard maar dan had je het denk ik al wel gehoord en er al een afspraak voor gehad nu. Die laatste vraag, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt mij dat ze alles in het ziekenhuis hebben! Vraag me ook af wat ik in godsnaam aan moet tijdens/na de bevalling. Wil die kleine graag direct op mijn borst hebben maar dan moet toch alles uit lijkt me. En ik neem aan dat je tijdens de bevalling ook bloed en vocht verliest..... maar je loopt toch niet met een inlegkruisje rond? Blote billen hoor ik van sommige maar dan lek je overal.... Misschien een beetje gek om over na de denken hoor. Ik heb 's nachts nooit wat aan dus misschien moet ik gewoon een nachthemd kopen ofzo. Joh, waar je allemaal niet tegen aan loopt hè haha
Op zich heeft het ziekenhuis alles bij de hand. Als je na eerst thuis weeën te hebben opgevangen op pad gaat, is het wel handig om een verband en zo'n matje me te nemen. Matje kan dan op de autostoel. Ik had alleen en t-shirt aan bij Roos en toen het hoofdje stond, heeft de verpleegster mijn shirt omhoog gedaan, zodat ze meteen op en vrij snel ook aan de borst kon.
Zo ook weer even puf om te reageren. Net terug uit de stad, hele ochtend heen en weer gefietst voor het werk en tussendoor even wat boodschapjes inc. nogmaals voorraad pampers inslaan. (weer actie kruidvat 3 midpakken of 2 reuzepakken met voordeelkaart voor 27 euro). Dus wij komen nu denk ik de eerste 2.5 maand wel door. Begint een soort prenatale hobby te worden . Aanbiedingen voor pampers in de gaten houden (of kruidvat eigen merk, begrijp dat die ook erg goed zijn!). Anyway! Had ik al laten weten dat wij morgen ook een groei-echo krijgen? Ben erg benieuwd! Zie er in ieder geval naar uit om onze kleine te zien. Mijn zus die enigszins anti-kind is gaat ook mee ! 's zien of het haar moederinstinct enigszins aanwakkert ! Qua gewicht ben ik de afgelopen maand wat stabieler gebleven. Ik schommel nu tussen de 12 en 13kg die ik ben aangekomen. Ben wel wat meer op m'n eten gaan letten en dat heeft toch ook wel een positieve invloed ! Kraampakket: heb ik vorige week opgehaald bij mijn zorgverzekeraar. Hoofdkantoor is hier gewoon in de stad, dus geen probleem. Lekker in huis halen dames, is nooit weg, tijdens en na de bevalling ongeacht of je in het ziekenhuis bevalt of niet. Het zal je maar gebeuren dat het toch onverwacht komt en je niet op tijd in het ziekenhuis kunt zijn. Dan is dat pakket maar lekker binnen. Gisteren boek binnen gekregen over hypnobirthing. Ben zelf niet echt spiritueel aangelegd ofzo, maar de gedachte/idee dat 'pijn'loos bevallen door een relaxte mindset te realiseren is, is altijd de moeite waard om over te lezen. Als je je kunt ontspannen bevordert dat het verloop/duur van de bevalling. En ja daar kan ik nog wel wat cursussen voor gebruiken ! Verder gaat het allemaal wel z'n gangetje. Neem volgende week nog even vrij want mijn schoonzusje + kindjes + vriend komen hier een paar dagen logeren. Daarna nog maar 3 weekjes echt werken!
Ik vond dat hypnobirthing ook heel interessant, zeker gezien ik nogal moeite heb met ontspannen. Maar een cursus van 5 avonden kost hier 285 euro.... nou dat is me wel ff te gek hoor! Ga maar weer mijn meditatie oefenen denk ik
Ha meiden, Vanmorgen de 3D/4D echo gehad, was erg leuk! Hij lag vooral met zijn handjes voor zijn gezichtje dat was wel jammer, maar 1 moment gehad dat we toch wat meer konden zien Hij lag precies zoals ik dacht: hoofdje naar beneden, rechts zijn ruggetje en links armpjes en voetjes. Ze zei dat hij nu ongeveer rond de 1,5 kilo zat en verder kon ze zien dat mijn placenta nog steeds laag lag Volgende week heb ik daar de echo voor, inwendig kunnen ze dat nauwkeurig zien schijnbaar. Ik probeer nog foto te uploaden maar hij blijft bleren over te grote maten en dat hij ze niet kan verkleinen, en als ik hem zelf verklein zegt ie dat het bestand nog steeds te groot is *zucht* dus even kijken hoe ik hier wat kan laten zien @ Cayth, jeetje wat een verhaal, maar super dat ze je toch wil gaan helpen! Hopelijk bied het uitkomst! @ Annsie, jaa dat dromen he, pff hier ook.. soms de meest rare dingen @ Demelza, fijn dat je al bericht hebt gekregen! Hier nog aan het afwachten.. Ook gelijk bij de 24 weken verstuurd Shopse, en alvast veel plezier vrijdag! @ marjolein, fijn dat de spuit mee viel, ik hoor volgende week donderdag of ik hem ook krijg en zo ja dan krijg ik hem ook gelijk. Zie er ook enorm tegenop! Hier krijg ik geen groeiecho. Alleen nog een liggingsecho bij 36 weken. @ Stresskip, haha flink aan het hamsteren geslagen met de pampers dus
@panda het kan zeer gevaarlijk zijn voor baby deze ziekte je hebt meer kans op een miskraam ook later in de zwangerschap, gelukkig heb ik de minst erge variant van deze afwijking dus hier ook veel minder kans op, maar de andere variant moet de hele zwangerschap al bloed verdunners spuiten, en onder controle bij de gyn en dan kan het nog spannend zijn. @ cayth heb je ook factor v leiden?
faststone phote resizer gebruik ik voor het kleiner maken van foto's. Heel makkelijk in gebruik, misschien heb je er wat aan.
Ik heb een factor 2 afwijking, daarom loop ik ook onder controle bij de gynaecoloog.. ik loop ook bij de stollingsarts in het umcg.. Hier hebben we het geboortekaartje + tekst vandaag uitgezocht! Ik heb vanmorgen boeken gehaald bij drukker, maar toch besloten om ze via internet te bestellen, want dat scheelt ons toch 40 euro!
Vanochtend ons spruitje weer gezien! En het is nog steeds een jongen ! Alles lag keurig op schema, bovenbeentjes iets korter maar volgens de echoscopiste zegt dat helemaal niks. Gewicht wordt nu geschat iets boven de 1300 gram en daarmee doet ons kleine man het helemaal goed! Krijg over 4 weken weer een echo!
Wij hebben vanmorgen ook de groei echo gehad maar ons dametje licht in een stuit :S over 4 weken weer terug komen hopelijk licht ze dan wel goed en anders gaan ze proberen haar te draaien, Maar komt vast goed!
Oeps zwangerschapsdementie is toegeslagen!! Ik had vanmorgen een afspraak om 10.50, had toch echt in mijn hoofd daf ik er morgen om 9.45 moest zijn!! Haha direct masr gebeld, en ik kan nu om 9.30 morgenvroeg komen!
Oeps. Fijn dat je morgen alsnog terecht kan! Net als ik je bericht lees bedenk ik me dat ik de hr afdeling van mijn werk nog moet bellen. Morgen maar doen dan... Werk sinds maandag helemaal niet meer. Heb zondagavond om 21:30 de vk hier nog gehad. Had enorme pijnen in mijn buik, hele harde buiken en was er niet gerust op hoewel ik het niet als weeën herkende. Gelukkig vals alarm, maar wel een flinke waarschuwing van mijn lichaam. Dinsdag kwam daarbij dat mijn bekkeninstabiliteit nu echt op een hoogtepunt is. We hebben daarom per direct 24/7 iets moeten regelen voor onze dochter, ik kan niet meer voor haar zorgen Vind dat zo enorm verdrietig! Voelde me al een waardeloze moeder omdat ik niks leuks met dr kon doen (speeltuin ofzo) en nu kan ik haar niet eens uit bed halen als ze wakker is
Pfff linn84, heftig! Ik weet hoe je je voelt wbt je dochter, ik heb ook erg veel moeite met de verzorging van zoonlief, en voel me daar ook schuldig om! Sterkte in ieder geval! @acupunctuur; ohhhh ik heb zo veel spijt ik heb nog veel meer pijn dan dat ik al had.. ik wist niet dat het nog erger kon.. echt verschrikkelijk! Word er helemaal gek van, het is dat kay nog niet groot genoeg is, anders had hij van mij nog liever gister dan vandaag geboren mogen worden!
Hé bah Cayth. Vandaag dus wel accupuntuur gehad? Heeft ze er nog iets over gezegd? Wellicht de spanning die weg moet trekken?
Het kan eerst verergeren begrijp ik , Cayth. Misschien gaat het vandaag beter? En voor de dames die slecht tegen de hitte kunnen; sterkte!! *doet nog ff het laatste-tien-weken-dansje*
Pffff ik ben vanochtend om 5 uur maar opgestaan, nadat ik al anderhalf uur wakker had gelegen.... Was klaarwakker en mini-me was behoorlijk aan het stuiteren in mn buik.... Maar even wat dingetjes voor werk weggewerkt en rond een uur of half 8 weer in bed gekropen. Gelukkig kon ik toen wel weer de slaap vatten. Hier zit verder alles potdicht om de warmte tegen te houden. Vannacht alles door laten luchten. Wordt een zwaar dagje volgens mij... =[ sterkte dames!