1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stresskip86

stresskip86 Actief lid

12 nov 2012
    337
    0
    16
    zelfstandig ondernemer
    Friesland
    Ooow en nog even mijn hormonen vs slechte nachtrust laten spreken... maar hebben jullie ook zo'n gevoel dat jullie partners de periode na de bevalling zwaar onderschatten? Niet alleen het werk, maar ook de periode voor ons als ex-zwangere (minder mobiel, gebroken nachten ivm. evt. borstvoeding).

En iedere keer als ik bv. tegen hem zeg, je zou dit en dit eens moeten lezen dan zegt ie: 'Ja maar, dat komt allemaal wel'.

2. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Nou wat naar Linn84 :( veel sterkte ermee,
    en hoop dat Cayth gauw vooruitgang ziet ipv acheruit is ook niet prettig zeg.

Vanmorgen paar klusjes in huis gedaan, nog even met de katten buiten gezeten en nu alles potdicht. Om 17:00 werken waar het erg warm is, dus de rest van de dag maar rustig aan. Succes iedereen vandaag

3. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Cayth wat zegt dat acupuncturist er zelf van dat je je nu beroerder voelt?
    Linn sterkte, voel je niet te schuldig, het is zoals het is en je kleintje red zich wel!

4. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Stresskip: mijn wederhelft is natuurlijk sowieso nogal "makkelijk"in zijn denken en die zei vorige week ook nog:"straks heb je lekker een paar maanden rust".

Pardon? Ik vond die eerste tijd met een baby echt niet makkelijk: eerst getob met de start van de borstvoeding, gebroken nachten, huilbaby en gewoon het hele hormonencircus, herstel van de BI en wennen aan een heel ander leven.

Ik heb hem maar even toegebeten, dat hij van harte wordt uitgenodigd om ook een weekje alleen te doen.Maar dát vond ie dan toch wel erg veel ;)

5. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    O dames ik smelt ;):$ pfffff moest vanochtend snel snel van alles doen en werd om 12 uur door de hitte bevangen... zweet me rot, wat een hitte!!!!

Over mannen die de happening onderschatten?
    Volgens mijn doen mannen niet anders :D
    Behalve als ze zelf iets op de schop hebben hahahaha klagen en zuchten...
    Of is dat niet kerkenbaar:p
    Die van mijn heeft het ook over maaaaanden vakantie!!!
    En verwacht dat de kleine meteen doorslaapt straks, nooit poept, niet huilt, ook niets nodig heeft... :D:D:D

Cayth hoe gaat het nu????

6. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Mijn man wilde meteen weer gaan werken, hij zei de kraamhulp is erg toch, ja maar niet de hele tijd!! Vind het gewoon fijn als je 2 weken vrij neemt en bij mij bent, misschien kan ik wel heel weinig in het begin, hij had er wel moeite mee maar hij moet van mij 2 weken vrij nemen :)

7. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Renaat :D hoe herkenbaar!
    Wij hebben nu afgesproken dat hij juist vrij neemt als de kraamzorg weg is. Dat we dan even tijd met zijn 3-en hebben.

8. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hoi!

Wel meegelezen hoor, maar steeds geen tijd om te reageren!

Nu via de telefoon, dus ook lekker slim!

Warmte, wat een hitte he! Ik moet me ook echt rustig houden nu, anders loopt het zweet van me af. Zit lekker veel in het zwembadje met m'n dochter.

Maandagavond hebben we nog in het ziekenhuis gezeten voor een CTG. Ik voelde de baby al een paar dagen minimaal, dus was doorgestuurd. Gelukkig was alles goed, helaas voor mij ligt mijn placenta gewoon ongunstig voor het gevoel. Maandag over een week krijg ik wel een extra echo!! Dat vind ik wel erg leuk. Ben dan 33 weken, dus hopelijk kunnen ze me dan iets vertellen over het gewicht enzo.

Ik ga nu weer even m'n dochter tot de orde roepen! Twee is een vermoeiende leeftijd ;). Ze is zo ondeugend!!! Geen hele fijne combi met de hitte!

Kom snel meer reageren hoor!

9. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Sweetbel wat fijn dat alles wel goed was!
    En sterkte met je ondeugende dochter:p

Ik ga vandaag maar eens wat orde scheppen in een aantal dozen die na de verhuizing in december nog steeds ingepakt staan...;)
    Heb er helemaal geen zin in!!!

Maar nu het wat beter is qua temperatuur moet het maar.

10. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Waar is die beloofde onweer en afkoeling? Hier is het nog steeds erg warm... :(

11. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier ook. Na een paar dagen hittestaking toch ff wat in huis gegaan en het druipt van me af :(
    Voeten zijn ook nog erg dik. Ben benieuwd of ik straks als we boodschappen gaan doen mijn schoenen nog aan krijg!

12. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

ha dames, heb kraampakket inmiddels binnen :) kamertje is nu afgewerkt, volgende week brengen m'n ouders de wieg, de commode en alle kleertjes die ik gebruik van m'n zus en moeder..jaja...ons kindje draagt straks pakjes die ik ook heb gedragen, zo schattig! met de warmte was ik gevlucht naar m'n familie, daar is t stuk koeler (platteland)
    Ik heb vooral s nachts vaak harde buiken. Merk dat t nu zwaarder gaat worden, bewegen is niet meer zo makkelijk als t was hihi
    Cayth weet je al meer over de accupunctuurbehandelingen??

13. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Ja dat merk ik nu ook wel juffie dat bewegen minder makkelijk gaat, heb ook beetje last van mijn onderrug en de onderkant van mijn buik, zou dat mijn bekken zijn?
    Woensdag mijn laatste avond/slaapdienst op mijn werk, zijn altijd lange diensten van 14 uur dus ben erg blij dat dit de laatste is, en vanaf vrijdagavond eindelijk 3 weken vakantie :) daarna nog maar 2 korte avonddiensten en verlof heb er zo zin in :)

14. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Afgelopen weekend moeten werken. Zeker vrijdag was de hitte niet te harde. Gelukkig ben ik vandaag vrij! Vanmiddag ga ik naar een oud-collega gezellig bijkletsen.
    Voor mij is het eind ook al zicht! Nog 2 weekjes werken, 7 diensten, HEERLIJK!!

Verder kan ik niet goed slapen, ik weet niet hoe ik moet gaan liggen. Heb snel last van mijn rug en mijn buik ligt lekker in de weg.. PFF Als dat nu al begint..

15. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Yesss....aan mijn laatste werkweek begonnen. Feels soooo good!

En net bij de bekkentherapeut een groot compliment gekregen voor mijn inzet en doorbijten, want zij bekende dat ze niet had verwacht dat ik het tot aan mijn vakantie zou redden te werken én sowieso had ze niet gedacht dat het (verhoudingsgewijs) nog zo goed zou gaan. En nee: maakelijk is het niet en ik heb veel pijn, maar ik ben ook wel supertrots dat het eruit ziet dat ik in redelijke staat mijn vakantie en daarna mijn verlof inga :)

16. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Hoi Dames!!

Ik ben weer tot leven gekomen :D

Heb wel meegelezen hoor maar door de hitte compleet geen energie meer gehad om te reageren.

Ja die mannen he! aparte wezens en toch houden we van ze. Mijn man is eindelijk wakker geschud toen hij mij donderdag hondsberoerd thuis aantrof waarbij ik zelf bloed aan het overgeven was. Manlief is geschrokken en heeft me daarna echt beloofd alles op tijd af te hebben. Gelukkig is het bloed overgeven ook gelijk weer opgehouden.
    Nog 13 werkdagen en dan komt er voor mij lichamelijk ook wat rust!

Verder morgenavond voor het eerst zwangerschapsgym, hopen dat het dan wat koeler is want met die hitte ben ik niet vooruit te branden. Haha de trap op en af voelt ongeveer als een uur op de crosstrainer van voordat ik zwanger was :)

Verder zelf ook nog gister beetje bezig geweest in de kamer met kleertjes en bekertjes en flesjes, blijft heerlijk om bezig te zijn voor de kleine. '

Hoop dat het met jullie allemaal ook redelijk gaat en dat de temperatuur nog ietsje meer daalt! :D

17. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Wat leuk om te lezen dat iedereen zo blij is dat het einde van het werken in zicht komt :D

18. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Fijn dat het verlof voor zoveel in zicht is! Maar goed ook, we worden allemaal wat krakkemikkig!
    We zijn gisteren een heel eind gekomen met de kamer van onze dochter. Vanavond de gordijnen ophangen en haar bed over, en dan kan ze slapen daar.
    Komend weekend dan hopelijk de babykamer!!!
    Helaas heeft de vaatwasser het nu waarschijnlijk definitief vergeten, lekt de wastafelkraan in het nieuwe meubel, en ruilt het toilet beneden ineens constant baar riool, bah. Dus aan de ene kant van de lijst kan ik afstrepen, maar aan de andere kant komt er weer vanalles bij...

19. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Oooohhhh verlof:$

Ik ben een beetje jaloers op jullie...
    Zelf begint mijn verlof vrijdag 13 september pas!
    Ik moet dus nog 5 weken werken...
    Begin steeds meer last te krijgen vd banden geloof ik.
    Voelt ook wel als buikpijn dus vanmorgen voor de zekerheid toch maar weer met mijn potje urine naar de dokter.
    Soms weet ik gewoon niet wat ik moet denken vd 'pijn'-kwaaltjes:(
    Is het mijn bekken, zijn het de banden, blaas of die ik teveel;)
    Kan er best onzeker van worden ook omdat ik geen stilzitter ben...

Dit weekend ben ik echt helemaal losgeslagen in mijn opruimwoede.
    Als dit nesteldrang is dan moet ik straks nog zoeken naar klusjes:D
    Heb iedere kast, lade en doos overhoop getrokken en drijf manlief tot waanzin :p

20. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    ha meiden

Ik ben weer terug van mijn weekendje weg in Belgie. Had gister alleen wel stress momentje... Dacht tot 2x toe vruchtwater te verliezen maar het bleek gelukkig veel afscheiding te zijn. Had ook een vrij onrustige buik gisteravond omdat uk behoorlijk actief was. Was al van plan om de vk te bellen als ik het weer had, maar gelukkig daarna geen last meer van gehad.

@ Dwergje, hopelijk draait de kleine nog, nu heeft ze nog een beetje de ruimte er voor ;)

@ Linn, wat vervelend, kan me voorstellend dat je het verschrikkelijk vind om de zorg voor je dochter uit handen te geven!

@ Cayth, hoe is het nu inmiddels met je?

@ Partner, hier niet zoveel gedoe er mee gelukkig, hij wil juist dat ik het rustiger aan doe en leeft behoorlijk met me mee!
    Hij wil als het lukt 2 weken vrij zijn als uk geboren is, ook om zoveel mogelijk van de kraamzorg te kunnen leren. Ik heb genoeg ervaring met baby's (ben gastouder) maar voor hem is echt alles nieuw.

@ Juffie, ik merk idd ook dat bewegen zwaarder wordt.. gelukkig hoeven we nog maar een week of 9/10 ;)

@ Verlof, volgens mij telt iedereen af, lekker hoor! :D

@ Annsie, alvast veel plezier op de gym morgen!

@ Sweetbel, leuk dat de kamers af raken. En dat met de lijstjes herken ik.. hier ook nog een to do lijstje (gelukkig niet lang), maar elke keer komt er ook wel weer wat bij als ik wat heb afgestreept.

@ Doppie, haha sterkte met de nesteldrang :p

Deel Deze Pagina