1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    hey dames!

mamalive welkom!

Sporten arghhhh ik begin het rijden nu wel te missen, rij graag paard maar dat zal nog wel even duren voor ik er weer op zit:p
    Had me voorgenomen om te gaan zwemmen maar kon geen geschikte badkleding vinden. Hier nog iemand die zwemt?

Stresskip weet je al meer?

Verloskundigen... ik heb er tot nu toe ook helemaal niets mee pfffff
    Raar idee dat je straks iemand treft waar je niets mee hebt;)

Hellen eindelijk wat schot bij het thuisfront!

Strijken:):):)zo min mogelijk hahahaha

Wasjes, heb nog niets gekocht om te wassen, wil ik zsm gaan doen als de babykamer klaar is!

2. Doppie

Doppie Actief lid

13 feb 2013
    471
    0
    16
    Vandaag hadden we de extra echo op 30 weken.
    Alles was goed op schema maar de afwijking in het nierbekken was nog niet verdwenen wat ze wel vaak zien (van 20-naar-30 wkn)
    Maar even afwachten, gelijk as maandag verwijzing naar gynaecoloog die extra echo maakt. Het zal vast wel loslopen. Mogelijk preventief voor langere tijd antibiotica en na de geboorte echo van de niertjes etc.

Het was fijner geweest om te horen dat de afwijking inmiddels verdwenen was maar het komt vast helemaal goed...

3. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Hier heb ik al een aantal dingen gewassen. Veel dingen zat een behoorlijk nieuwe geur aan. Ik twijfel of ik alles vlak voor die tijd nog een keer zal wassen. Weet ik tenminste zeker dat alles is gewassen.

Hier is het kamertje tot zover klaar gelukkig. Moet alleen nog een plank boven de commode, "nieuwe" plafonlamp en muurlampje. Maar begin nu daarmee ook wel ongeduldig te worden. Benieuwd wat het eindresultaat word. Hier nog niet helemaal uit over het geboortekaartje. En een naam is er ook nog steeds niet. Het is zo moeilijk, hopelijk komen we er eerdaags toch eens uit. Ik ben de weken al aan het aftellen nog 7 a 8 week te gaan. Ik probeer me vaak ook een voorstelling te maken van hoe het zal zijn als de kleine er is maar lukt moeilijk. Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe hij eruit zal zien.

Gister weer controle gehad in het ziekenhuis. Ik maakte me beste wel zorgen. Was bang dat de beeb heel erg gegroeid zou zijn omdat mijn suiker behoorlijk aan het stijgen is en ik het niet goed onder controle kreeg. Ze waren nog best wel tevreden en ik deed me best, ben misschien toch iets te streng voor mezelf. Beeb zijn hoofdje is net als vorige keer iets onder het gemiddelde. Verder zit die net tegen het gemiddelde aan, helemaal prima. Ik ben weer aardig gerust gesteld. Over 2 week moet ik weer komen.

Gelukkig is het wat minder warm jeetje wat kon ik er slecht tegen. Ik sliep ook amper hopelijk gaat dat nu ook weer wat makkelijker.

4. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    @ wassen en strijken; over anderhalve week ga ik met verlof, dan ga ik alles wassen. Voor de eerste keer ga ik wel alles strijken. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol hou, HAHA!

Verder hebben wij alles geregeld, dus merk dat ik eigenlijk wel heel rustig ben.

Vanavond hebben we partnerles bij de gym, ik ben benieuwd hoe vl erop reageert.

@verloskundige; vervelend voor degene die er niets mee hebben.. Ik heb 3 verschillende, met 1tje heb ik niets. Ook ben ik benieuwd of ze tegen die tijd een nieuwe stagiaire hebben en in hoeverre die dan zou helpen tijdens de bevalling. Als ik die stagiaire maar 1 keer heb gezien ofzo, hoeft ze er van mij niet perse bij te zijn.. Maarja ik weet niet in hoeverre dat je hier iets over te zeggen hebt.

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Ik heb nu inmiddels alles gewassen :D Bedje en wiegje zijn opgedekt met een groot laken erover, zodat het niet stoffig wordt.

Ik heb alles gestreken, behalve de hydrofiele luiers! Dat wordt afgeraden, omdat ze dan minder vocht opnemen.

Wij hebben 6 verloskundigen hier in de praktijk! Heb ze nog niet alle 6 gezien, maar degene die ik gezien heb, vind ik leuk! Al heb je altijd wel een voorkeur ;)

Ik ben nu bezig met een kapstokje voor op haar slaapkamer. Heb inmiddels haar naam besteld met piepschuim letters met PIP-behang :D

Ow.... het zal nu toch een jongen zijn......

@Doppie, wat jammer dat het toch nog niet helemaal goed was. Wat kan dat precies betekenen??

@San, wat fijn dat jullie helemaal klaar zijn! Wij eigenlijk ook, nog een paar hele kleine dingen.

@Panda, alles 2x wassen zou ik niet doen joh! Moet zeggen dat mijn was nu heerlijk ruikt en het gaat de kast in waar geurbuiltjes hangen van Zwitsal! Ga ik echt niet nog een keer wassen ;)
    Fijn dat de kleine het zo goed doet!!! :D

Ik mag morgen weer op controle! Ben benieuwd of ze nog steeds goed ligt, denk het wel.

6. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Dit is het kapstokje :D

7. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    leuk liefkleintje! zelf de sterretjes geschilderd? brengt me wel op een idee!

8. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Leuke kapstok inderdaad, maak je er ook een in het blauw voor mij :)

Verloskundige, heb vaak verschillende stagiaires gezien. Heb afgelopen maandag wel gevraagd of ik ook eens de andere verloskundige kan spreken zodat ik in ieder geval iedereen die ik aan mijn bed kan verwachten een keer heb gezien. Verder maak ik me er maar niet zo druk om. Het loopt zoals het loopt en ik ben vast allang blij dat er iemand met kennis bij is die me kan ondersteunen :)

Wij gaan hopelijk dit weekend beginnen aan de babykamer..... ben dan 32 weken dus het word wel een tijd! Kan ook niet wachten met inruimen en aankleden van de kamer.

Morgen, en volgende week nog 4 dagen werken, dan begint mijn verlof! Ben er wel aan toe hoor! Omdat ik met kleine kids werk til ik onbewust toch altijd te veel. Tijd voor rust en ontspanning.

Morgen avond hebben wij de echo voor controle ligging placenta. Zal wel goed gekomen zijn. Ook krijgen we op aanraden van de vk extra tijd om te kijken naar de groei. Volgens haar loopt hij een week achter. Kan het me bijna niet voorstellen gezien mijn vriend enorm is en onze beiden families ook. Ze zei ook dat de kleine al een beetje is ingedaald dus het zal vast daar door komen. Vorige keer zeiden ze nog dat zijn hoofdje te groot was voor 20 wekend, er is altijd was, het zal wel. We weten het allemaal pas zeker na de geboorte.
    Kan in ieder geval weer even spieken morgen avond.

9. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Dwergje, ja zelf erop geschilderd! Hout eerst ook geschilderd ;)

@Demelza, hahaha, is goed hoor :) Ik maak er nog wel 1 :D Als je dat wil!

10. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    @sweetbel nou mijn dienst was erg zwaar, was gisteren dan ook helemaal op. Ben blij dat dit de laatste avond/slaapdienst was.
    vanmiddag alleen nog een avonddienst en dan lekker vakantie :)

Maar eerst naar de fysio straks voor mijn rug. Voel ook allemaal steekjes onderin mijn buik en last van rechterlies, zou het kindje aan het indalen zijn begonnen?

Gisterenavond een rondleiding gehad in het ziekenhuis, was interessant allemaal, kraamsuites zien er mooi uit, eigen kamer, man kan blijven slapen, eigen badkamer, was netjes!

Wat Mooi LK dat kapstokje super!

11. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hier ook het idee dat de kleine aan het indalen is, steken in mijn liezen / van onder. En ik heb sinds vanmorgen het idee dat mijn buik gezakt is haha!

12. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier ook al die steken en ik herken het zeker van de eerste keer. Nu kunnen ze er nog weer uitfloepen, maar het kan zeker indalen zijn, ja.

JIPPIIEEEE: laatste werkdag vandaag. Ben zó blij dat ik het heb gehaald én dat het de laatste dag is. Uitgerekend vandaag heb ik ook echt zoveel pijn, dat ik me als door een trein overreden voel. Maar hee...het is me wél gelukt!
    Ben in spanning tot de stukadoor belt wanneer ie komt. Ik hoop snel, want dan kunnen we verder.

Verder alle kleertjes van dochterlief uit aan het zoeken voor de weggeefhoek. Ik word er wel een beetje weemoedig van: dingen gaan zó snel. Tegelijkertijd is het gek te weten dat er straks weer zo'n héél klein kindje bij ons is....

13. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik heb ook wel van die steekjes. Echt spannend weer

Hellen, goed gedaan hoor!! Straks lekker je lijf rust geven. Ik herken het weemoedige gevoel. Het is ook echt een periode die je afsluit met het oudste kindje...

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ohhhh Ik ben toch schandelijk verwend door mijn collega's! Kreeg echt een kneiter van een mand bomvol cadeautjes mee! Vanavond met dochterlief uitpakken. Zitten zelfs een paar pakjes voor haar in verstopt

15. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Super lief!!
    En geniet van je verlof, ik kijk er ook enorm naar uit. Gelukkig alleen volgende week nog :D

16. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Wat lief!!! Geniet maar van het uitpakken!!

17. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Net de extra echo gehad, placenta is helemaal goed opgeschoven dus geeft geen probleem. Hij lag wel in stuit, maar goed, maandag lag hij nog netjes dus die draait wel bij!
    Nog 17 cm vruchtwater, hij zit iets boven gemiddeld qua groote hoofd enzo en is nu 2100 gr. Maar het word waarschijnlijk niet zo'n beer bij de geboorte als zijn vader (Yeah!)
    En wat was het leuk om weer even te mogen kijken, helemaal happy!

18. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij de groeiecho (2 weken geleden) lag de kleine in een stuit, dus dat had niets met voelen te maken... Nu heeft ze wel alleen gevoeld en ze dacht dat hij nu wel goed lag, alleen is het wat lastiger voelen met de placenta aan de voorkant. Ze kon wel voelen dat er nog zat ruimte was, dus draaien kan hij nog wel een aantal keren doen! ;) Met 36 weken hebben we iig en liggingsecho, dan kunnen ze het beter bekijken.

@strijken, had eigenlijk al gekozen om alleen de lakentjes te gaan strijken. De rest is best goed uit de wasmachine gekomen en ik heb veel opgehangen, zodat het niet erg kreukt. Alleen de lakentjes zijn er niet zo mooi uitgekomen, moet ik me maar ff verzetten om die te strijken! ;)
    De kast 'stinkt' nog erg nieuw, dus heb geurbuiltjes gehaald van Zwitsal. Ruikt straks alles naar baby! :)

19. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Demelza, fijn!!!!

Wij hebben maandag een extra echo, ben zo benieuwd!!!

20. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Hellen; lekker genieten van je verlof!

Demelza; heerlijk!

@ligging; kleine ligt hier nog altijd met zijn koppie naar beneden, laat hem maar lekker zo liggen hihi :) Vrijdag weer heen, ben benieuwd!

@ strijken; hier gister en eergister alles gewassen, en gisteravond en vanmorgen alles gestreken ( heb er normaal een bloedhekel aan haha, strijk anders alleen als het echt nodig is een blousje, meer echt niet..)

@kleertjes; oepssss.... ik heb euhhh +- 25 setjes in maat 50, 50/56 en 56! En dan tel ik nog niet de 7 boxpakjes/pyjama's, de stapel 'losse' truitjes (9) en losse broekjes (6) en euhh ook nog 3 vestjes.. volgensmij wel genoeg hihihi..
    En dan over de rompers nog maar niet te spreken... heb geloof ik in 50, 50/56 en 56 intotaal wel 30 rompers!

Gister 2 pakken nieuwe hydrofiel doeken + 2 pakjes washandjes gekocht bij de hema.. alles weer lekker nieuw! Alweer gewassen en gestreken! alleen de mooie gekleurde doeken van wesley nog even wassen en dan ook nog even strijken en dan ligt ook dat klaar :)

Deel Deze Pagina