@ Dwergje, wat een vrolijk wiegje zo met die kleurtjes! Erg leuk! @ Cayth, kan me voorstellen dat je er wel klaar mee bent steeds hoofdpijn. Heb je nog gebeld? @ Stresskip, als mensen met doemverhalen komen, gewoon afkappen. Vervelend dat je je er zo naar bij voelt. Nog een paar weekjes dan kan je lekker van jullie kleintje gaan genieten! @ Liefkleintje, prachtige buik! Zie dat jouw navel netjes naar binnen is gebleven, die van mij plopt er aardig uit @ Demelza, zal wel flink kriebelen om de babykamer in te richten nu @ Renaat, jeetje dat is heftig! Gaat het nu wel beter? @ Lijstje, mag ik er ook bij op de afspraken? Ik kan hem met chrome niet kopieren, dan verdwijnen de kleurtjes... 23-08 Mieks, Controle VK @ Annsie, eigenlijk zijn die oefeningen heel simpel: gewoon aantal seconden doen alsof je heel erg je plas op houdt, en dan weer ontspannen. In het begin kort aanspannen en loslaten, als dat goed gaat dan wat langer aanspannen en loslaten. Dat kan dan ook nog trapsgewijs: eerst aanspannen, steeds beetje meer aanspannen en dan uiteindelijk weer ontspannen. Keer of 10/20 achter elkaar doen @ Hier flink wat box stress gehad vanmiddag. We dachten "even" de box in elkaar te gaan zetten, nou dat heeft wat gevloek van manlief opgeleverd In het voorpaneel draaien de schroeven door, maar na een telefoontje met de babydump bestellen ze voor ons een nieuwe voorkant en komen hem dan netjes brengen. Hebben de box wel verder in elkaar gezet (ik kan niet tegen rondslingerende onderdelen ) alleen zit ie dus aan de voorkant op 1 punt met losse schroeven in elkaar. Babykamer is nu bijna helemaal af, en inmiddels hoor ik dat mijn 3e wasje klaar is (alles uit de commode dan helemaal gewassen... op naar de kast ) dus die ga ik maar eens even ophangen
Een super echo gehad!! De baby is uit stuit weegt nu (geschat) 2085gram en meet 44 cm... Geen kleintje dus haha. ben weer helemaal gelukkig!
Hier ook even een snelle zwaai! Wij zijn zondag begonnen met de babykamer. Ben ook aan het wassen geslagen. Nog een krappe drie weken en dan gaan we nog een weekje naar België. Als we terugkomen ben ik 37 weken. Dus daarvoor moet alles af zijn. Vanmiddag echo gehad omdat ik minder leven voelde. Zag er allemaal goed uit. Kleine weegt nu 2069 gram. Alleen de beentjes lopen een week voor op de groei, de rest 2-3 dagen achter op mijn termijn, prima dus! Ik ga snel even een wasje wegstrijken... Heerlijk weer, dat kleine spul!
@mieks Thanx ik ga gelijk oefenen Lastig van de box, ik zat er ook al over te denken om hem langzaam op te gaan bouwen. Eerst nog ff een paar dingen poetsen en boenen ! @Hellen Gelukkig is alles in orde wel lastig dat je je schoenen niet meer aankunt kan je nog wel iets anders aan of moet je nu op blote voetjes lopen? @Dwergje Trotse grote zus dus, kan zeker niet wachten tot dat mooie wiegje gevuld is @Toekan gelukkig altijd weer fijn om te horen dat je kleine het goed doet geniet ervan! @sweetbel druk dus met alle voorbereidingen succes! en dat kleine spul maakt de strijk toch een stuk leuker he! Hier weer goedkeuring gehad van de verloskundige en mag nu om de 2 weken om bezoek gaan komen Volgens mij komt het dichter bij! Wel een extra echo vanwege me maagverkleining in combinatie met dat ze niet helemaal goed kan voelen of ons meisje goed groeit. Door me verkleining kunnen er wel complicaties komen met de groei dus moet wel extra worden gecontroleerd dus met 35 weken weer een echo even wachten tot manlief uit de nachtdiensten komt om te overleggen en dan een afspraak maken.
Hey Meiden, Ik heb in het begin een beetje meegekletst en een keer tussendoor maar de groep was zo groot en ik werk en heb een kleine dreumes rondlopen dus kon jullie niet bijhouden. Deze week mijn laatste week werken en dan gaat mijn verlof in. Ook is het indalen duidelijk begonnen. Mijn darmen rommelen als ik weet niet wat en regelmatig harde buiken. Fijn dat ik bovenin weer wat ruimte krijg maar de druk bij de onderbuik neemt wel weer toe. Hoop dat het allemaal goed gaat met jullie!! groetjes Cas
Is er nog ergens een lijstje/overzichtje van wie hier allemaal meekletsen en wanneer iedereen is uitgerekend?
Gister toch gebeld naar het umcg, heen geweest voor niets.. praatje gemaakt met de arts, en bloeddruk gemeten.. en toen kreeg ik te horen dat ze verder niets meer kunnen betekenen.. tsja daar kun je het dan mee doen! Ik ben gaan googelen, en kwam uit op massagetherapie, vanmorgen gebeld en kon om 15u terecht, mijn nek zit behoorlijk vast.. ze deed me ook flink veel pijn, ik voelde op bepaalde punten de hoofdpijn echt mijn hoofd inschieten, heel bizar.. Nu maar weer afwachten, volgende week dinsdag weer heen.. Hoofdpijn begint nu alweer erger te worden.. ( ze gaf ook aan dat dit mogelijk is) Mijn duimen draaien in de hoop dat het deze week toch wat gaat afzakken!
Welkom Casss! Helen, blegh oedeem klinkt eng! Wel fijn dat er niets ernstigs is. Take it easy Cayth: knuffel! Ik duim voor je dat de pijn minder wordt. Verder: wat gaat de tijd snel! Realisatie wordt steeds groter dat ons kindje over 6 weken al mag komen! (37 weken). Over een paar weken zijn we (weer) mama dames! Merk echt dat de weken voorbij vliegen. Tijd kan voor mij op tijden niet snel genoeg zijn, echter ook wel de realisatie dat er nog wel wat dingen moeten gebeuren . Gisteren heeft de Baby-dump de kinderwagen gebracht en nog het campingbedje dat we alvast besteld hadden. Maakt het allemaal weer iets echter! Vandaag nog even bij VK geweest, moest even extra keertje komen voor mn bloeddruk, die was vorige week dus iets hoger. (maar of dat een goede meting was,, moest een paar keer over). Nu echter weer keurig netjes! Was 108/78. Daarnaast aangegeven dat ik het idee had dat het kindje aan het indalen was... en dat werd inderdaad bevestigd door de VK! hoofdje is wat dieper in de bekken gezakt. Kindje ligt dus nog steeds lekker met koppie naar beneden- houden zo ! Verder nog proefdrukjes binnengekregen voor geboortekaartjes! Denk dat we er op deze manier wel uit gaan komen ^^! Verder niet zoveel nieuws! Zal maar even lijstje maken met things to do voor de bevalling! Denk dat als ik een of twee dagen goed doorwerk alles ook wel gedaan heb ..
Sorry, maar wil even klagen: Hier gaat het even niet zo lekker meer... Ik heb steeds vaker last van maagzuur en anders zit die kleine er wel in te porren waardoor mijn maag gaat irriteren of heel vol voelt. Hierdoor gaat eten niet altijd even makkelijk... Ook word ik elke ochtend moe wakker, hoewel ik naar mijn idee nog best redelijk slaap. Hierdoor heb ik ook 's ochtends wat vaker hoofdpijn. En aan het eind van de dag ben ik kapot, maar zodra ik in bed lig... Tja, dan lig ik nog wel een uur wakker. Ik kan ook niet meer lekker liggen, dus dat helpt ook niet mee. En vandaag bij het boodschappen doen, moest ik tegen het eind even rust nemen, helaas zijn er geen stoeltjes midden in de supermarkt... En toen ik eindelijk in de auto zat, moest ik eerst 5 minuten rustig zitten voor ik weg kon rijden. Niet echt fijn! En ik krijg nu snel last van mijn voeten, ze gaan dan pijn doen alsof ik al uren rondloop. Daardoor ga ik ook minder snel weg, dus blijf vaker thuis... Ik ben nog steeds blij en mijn buik is nog best bescheiden. Dus ik denk soms: waarom klaag ik nog? Ik heb het helemaal niet zo zwaar! Maar helaas denkt mijn lichaam daar soms anders over. Maar dat is voor nu wel weer even genoeg geklaag! Nu even lekker onderuitgezakt voor de tv zitten!
@liefkleintje wat een super leuk kapstokje. Zou ook zeker in onze babykamer passen ( wel een andere kleur) @demelza hoe vordert het met de babykamer. Ik zou echt niet rustig zijn als dat nu nog zou moeten gebeuren. Fijn dat de echo goed was. Hij zal vast nog wel goed gaan draaien ze kunnen nu nog alle kanten op. .@renaat, fijn dat je nu geen slaapdiensten meer hoeft te doen. Geniet van je vakantie. Fijn dat je het niersteentje gelijk hebt uitgeplast. Was behoorlijk schrikken lijkt me. Hoe is het nu met de urineweginfectie? Gaat het weer beter? @hellen fijn dat je nu verlof hebt. Al iets van de stukadoor gehoord? Komt die voor de babykamer? Wat leuk dat je zo verwend bent door je collegas. Wat zat er zoal in ben erg nieuwsgierig. Fijn dat alles in het ziekenhuis goed was. Hopelijk bij de volgende controle ook. @cayth zo jij hebt er veel kleertjes. Ik heb nog niet eens de helft. Jeetje balen dat ze niks voor je kunnen betekenen in het ziekenhuis. Heb je het er al wel over gehad of ze je eerder gaan inleiden? Hopelijk gaan die massages je helpen om toch nog van de laatste weken te kunen genieten zonder/minder hoofdpijn. @linn84 beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je dochter, fijn dat ze zo genoten heeft. Deze tempraturen zijn voor een zwangere vrouw echt heel aangenaam J Is het behangen al gelukt en de zolder opruimen? @mieks fijn dat de placenta nu goed ligt en een normale bevalling mogelijk is. Balen dat je de spuit moest, gelukkig heb je dus nu weer gehad en viel het mee. Hoe is het nu met je oma? Hopelijk kan ze haar eerste achterkleinkind nog mee maken. @dwergje mooi wiegje, maar persoonlijk is het niet mijn smaak. @toekan fijn dat de echo verder goed was. Hopelijk blijft de baby ook uit stuit. @sweetbel zo te lezen nog een hoop te doe in kort tijd, succes. Gelukkig was alles goed ondanks dat je minder leven voelde. @ansie fijn dat alles op controle weer goed was. @cass welkom terug @stresskip fijn dat alles goed was bij de vk. Succes met de geboortekaartjes, er is ook zoveel keus. Gister hebben wij de lamp en plankje opgehangen. Nu alleen nog het wandlampje en de muursticker. Van weekend hebben we een keus gemaakt in het geboortekaartje. Nu nog een keus maken in de drukker. Heb 1 gevonden die rekent 0,20 per kaartje, alle anderen zijn tussen de 50 en 60 euro. Ik vind ze wel extreem goedkoop in verhouding waardoor ik me bedenkingen krijg. Ik vind het erg aangenaam dat het niet zo warm meer is. Hier zijn er ook nog een aantal dingen die ik gedaan wil hebben voor de beeb komt. Als ik er dan over na denk, denk whaaaa zoveel nog wanneer moet dat allemaal. Voor de rest ook druk bezig te kijken wat we nog nodig zijn. Bij een aantal dingen vraag ik me echt af of je ze in het begin wel nodig bent en bang dat ik dingen vergeet. Ook de hoeveelheid kleertjes twijfel ik over en wel of geen maat 50 kleertjes. Ook ben ik aan het twijfelen of 2 lakens en dekentjes wel genoeg is of dat ik toch van beide nog 1 bij moet halen. Hier dus ook genoeg gepieker. Ik lees veel over wiegjes. Zijn er ook dames die geen wiegje hebben en gewoon gelijk in ledikantje doen op eigen slaapkamer zoals hier of ben ik de enige? Ik kan trouwens ook echt moeilijk keuzes maken op moment, echt vreselijk zwangerschapskwaaltje? En hier nog steeds geen naam pffff schiet niet op. Gelukkig is de babykamer klaar (op 2 puntjes na). Ondanks dat nog genoeg te doen. De weken vliegen voorbij, maar op bepaalde moment ook weer niet. Ik ben zo nieuwsgierig naar onze kleine. Ik probeer met ook vaak een voorstelling ervan te maken als die er is hoe alles zal zijn lukt nog niet echt. Hebben jullie dat al wel? Ik heb wel weer genoeg gekletst
Even kort, reageer morgen weer uitgebreider.... @NMV.... ik had ook erg veel last van maagzuur! Van alles geprobeerd! Rennies, antagel en nog wat dingen. Hielp niks! Nu heb ik omeprazol, en dat werkt prima! Nergens last meer van!! Je kan het halen bij het kruidvat of de dokter even bellen voor een recept! Sterkte!
Behang en verf is klaar op de babykamer. We zouden het een beetje neutraal houden maar bij het verf uitzoeken hebben we grijs laten varen en toch een babyblauwe kleur uitgezocht. Ach, waarom ook niet! donderdag avond hebben we weer tijd en gaan we de meubels in elkaar zetten. Nog 2 dagen werken, van het weekend weg met vrienden en daarna heb ik alle rust om eens in de ruimen en te kijken wat ik allemaal nog moet aanschaffen. Vanmorgen mijn urine laten testen omdat ik al een paar dagen héél veel harde buiken heb en steken. Negatief, dus ik zal toch echt wat meer met mijn benen omhoog moeten gaan zitten en niets doen! Lang leve het verlof dat bijna in gaat!! Ik heb ook niet zo veel kleding hoor. Wil nog wel even goed zoeken naar een leuk eerste pakje maar verder komt het wel als de kleine er is. Eerst even zien wat ik nog krijg en dan heb ik tijdens mijn verlof ook nog een leuke shop bezigheid. Geboortekaartjes ook nog niet naar gekeken... ja hij mag wel blijven zitten tot week 40 panda86 wij hebben ook geen maat 50, alleen twee rompers voor het geval dat. Wel 50/56, ook maar 2 setjes, en ga verder voor 56. Als het de eerste weken iets ruim is is het niet erg en desnoods slaan we een mouwtje om. Verwacht nog steeds dat het niet de kleinste zal zijn. Wij knappen het wiegje op voor de eerste tijd. Maar twijfel ook of ik het ledikant gelijk op het kamertje zet. Afhankelijk van hoe het gaat wil ik de kleine niet heel lang op de slaapkamer hebben. Misschien wel handig met borstvoeding maar ik slaap heel licht en heb ook mijn rust nodig Keuzes maken schiet hier ook niet op hoor En dat had ik voorheen echt niet. Dwergje hier nog geen box. Maar goed ik geloof dat ik met alles wel een beetje achter loop op gemiddeld dus neem dat maar niet als maat staaf Als je geen huisdieren hebt die er in gaan liggen zou ik het gewoon lekker doen als je er zin in hebt!
Hoi Meiden, Hier gaat het alweer wat beter, nog wel last van mijn nier, maar de antibiotica zal de rest moeten doen. Maar zorgen voor goede rust, en niet teveel doen. En heeel veel water drinken. Gelukkig heb ik vakantie dus dat scheelt. Wij gaan het kindje ook maar een kleine periode op onze kamer doen, ik heb hier een soort reismand voor die ik ven iemand heb gehad. Maar verder gaat hij snel in zijn eigen ledikant, ik heb geen wiegje. De box staat hier ook nog niet, ik heb hem wel helemaal opgeknapt en geschilderd, hij staat nu op zolder, wij gaan deze wel in onze vakantie opzetten, dan heeft mijn vriend nog even tijd. @klachtjes ja het wordt inderdaad steeds erger, heb onwijs last van mijn onderrug, kan savonds moeilijk nog overeind komen, is toch het laatste trimester, dus veel beter zal het niet gaan worden denk ik Cayth en Hellen succes hoor, klinkt niet fijn allemaal! De meiden die nog moeten werken zet hem nog even op, bijna vakantie/verlof, heerlijk!
Jaaaaa we hebben een naam! !!! *Helemaal blij* Ben alleen brak en kan nog maar slecht lopen door de bedden waar we nu slapen (korte vakantie) En ik vind de kleine man wat rustiger. Maar als ik amper slaap voel ik hem wel. .. dis Ik Denk dat mijn slapeloosheid zo'n ritme wat verstoort
Panda: Ook wij hebben geen wiegje en onze kleine meid mag ook gelijk het ledikantje in. En ja dat twijfelen en beslissen, nooit echt mijn sterkste kant geweest en inderdaad nu ook niet. Bij mij is het vooral moet ik dat al opzetten, heb ik genoeg, moet ik niet nog wat extra kopen Dwergje box staat nog niet maar zit er sterk over te denken om dit weekend hem op de bouwen. Vooral omdat hij op dit moment in de trapkast staat en ik die wil opruimen. Moet er nog ff over nadenken. Als ik hem opbouw heb ik gelijk minder ruimte in de woonkamer. lastig! Demelza: respect hoor! gelukkig ben jij er redelijk koel onder houden zo en laat je niet de kop gek maken door ons. Kijk je wel een beetje uit dat je niet teveel doet! Gelukkig heb ik nog niet mogen ervaren wat een harde buik is enige wat ik wel heb is af en toe een harde plek maar dat is me dochter die haar kont ff naar me keert Hellen: jehhh!! een naam gefeliciteerd!!! wel uitkijken dat je je nu niet verspreekt he (heb ik pas 3 keer gedaan) Lekker hoor ff er tussen uit maar wel jammer dat de bedden niet zo geweldig zijn! Succes! Renaat: gelukkig weer herstellende hopen dat je snel weer 100 % bent!! Vandaag voor het eerst een ochtend thuis aan het werk. De Hond is er in ieder geval helemaal blij mee!! Ik kan hier eigenlijk ook wel aan wennen. Wel handig dat ik een snellere computer hier ga krijgen wat de laptop is niet vooruit te branden. Dit komt de vrijdag als me verlof ingaat. Wel omdat ik vandaag al aan de slag ging me werkplek weer een stukje ingericht. Hond voor de printer in haar mandje Nu straks naar een klant en dan de middag toch weer op kantoor werken. Ach ja nog maar een 6 1/2 werkdag en dan ben ik voorlopig heel veel thuis. Moet nog wel iets van muziek regelen op de werkplek (haha) is stil hier!
Demelza, lekker toch, dat verf en behang erop zit! Hier ook net pas de muren geschilderd en behangen. Houtwerk moet toch ook nog even geschilderd worden, dus dat is ook nog wel wat werk. Laat je niet gek maken hoor! Komt allemaal goed met die kamertjes voor onze kleintjes. Box, nee hier nog niet. Doe dat pas als we terugkomen van ons weekje weg. Ben dan 37 weken, vroeg zat. Bij mn dochter stond hij al heel vroeg, maar nu met al het speelgoed wat we al hebben staan van haar, geniet ik liever nog even van de ruimte haha. Hellen, fijn dat jullie een naam hebben!!! Wiegje, hebben wij wel. Vind dat zo gezellig, lekker naast mn bed. Vind een ledikant meteen zo groot voor zo'n klein frummeltje. Renaat, gelukkig gaat het alweer wat beter met je. Geniet maar van je vakantie en rust lekker uit! Panda, kan je geen proefdruk opvragen van het kaartje bij de goedkope drukker dan? Wij betalen voor 80 kaartjes, incl enveloppen en sluitzegels ongeveer 180 euro dacht ik. Anssie, haha, wel gezellig samen met je hond!! Grrr, ik kan de aerosleep van de wieg niet vinden... Hij was uitgeleend aan vrienden, en die hebben hem keurig teruggeven, maar nu is hij verdwenen in de chaos op zolder. Heeeeeeel vervelend, want ik heb de wasziekte . Wil alles lekker fris hebben, dan ben ik daar maar klaar mee. Kijk ondertussen ook uit naar volgende week, dan is de peuterspeelzaal van mn dochtertje weer open, en kan ik lekker 2,5 uur poetsen!! Haha, nesteldrang is toegeslagen, heb gewoon zin om schoon te maken! Maandag zijn mn oma en moeder al geweest en hebben we de kleedkamer uitgemest. 6 vuilniszakken vol met kleding en schoenen zijn de deur uit. Badkamer is nieuw, en dus netjes, kleedkamer is netjes, kinderkamers bijna af en volgende week dus ook schoon, en dan kan ik de benedenverdieping aanpakken . Zo, en na al dat nadenken over poetsen ga ik nu maar even liggen. Rug doet er al zeer van .