Na een dag zeurende pijn in hele buik (die met lopen erger wordt), kreeg ik het ineens op m'n heupen: tas alvast ingepakt zodat ie klaar staat, mocht moment daar zijn om naar zkh te vertrekken Alleen nog even nieuwe tandenborstel en tandpasta kopen en setje babykleding erbij doen. Ik weet het, ietwat voorbarig, maar het geeft wel rust. Er is wel wat gaande in m'n buik, denk dat het allemaal bij het indalen hoort. Voel tijdens het lopen kindje soms gewoon klein stukje zakken, lijkt het wel. Heb nu ook meer harde buiken dan voorheen. Maar geen weeën, hoor! Morgenochtend controle...
Hier ook drukte in mijn buik. Ik heb ook met harde buiken en steken in mijn liezen. En echt het gevoel dat ie lag zit . Lopen is niet altijd prettig nu. Morgenochtend de extra check op urine en bloeddruk. De dienstdoende gyn is echter een enorme sikkel, dus ik hoop dat ik alleen zijn assistente te zien krijg.
He, ben ik helemaal goed bezig met typen, is mn hele verhaal ineens weg... Sorry, geen puf om het opnieuw te doen. Bij ons is de babykamer nu ook klaar om in te richten. Gisteravond al het wiegje neergezet en voor de sier opgemaakt (want mn aerosleep is nog steeds foetsie, grrrrr) en de kledingkast schoongemaakt en ingericht. Zo lekker! Deed m net open, en het rook al lekker naar Zwitsal. Straks de commode maar even schoonmaken, dan kan daar ook alles ingelegd worden. Fijne dag allemaal!
Haha! Ik kreeg ook ineens de kriebels, dus heb ook alvast het grootste deel bij elkaar gezocht! Ligt nu allemaal bij elkaar, moet het alleen nog inpakken... En daarnaast heb ik ook last van nesteldrang! Ik word af en toe gek van mezelf... Zie ik iets op tafel liggen, wil ik het ook meteen (NU) opruimen, kan niet eens 5 minuten wachten... En de badkamer en keuken zijn helemaal geschrobd! Net als de kamer beneden waar ons logeerbed nu staat, waar ik dus moet bevallen (mag niet boven). Ook heb ik alles op de babykamer al klaar, moet alleen nog kleertjes erbij halen. Het enige waar ik me niet toe kan verzetten is ramen lappen. Dat vind ik geen leuk klusje en zelfs de nesteldrang zorgt er niet voor dat ik het ga doen... Misschien dat dat nog wel gaat komen als er helemaal niets meer schoon te maken of op te ruimen is!
Extra check gehad en urine schoon en onderdruk weer keurig: 68. Bovendruk 132. Voor mijn doen volgens mij niet verkeerd.
Zo we zijn het weekend weer door ene zo vrolijk nog maar 4 dagen werken en dan lekker verlof, wel baal moment vandaag omdat al me werk van vrijdag voor niks lijkt te zijn omdat het toch allemaal anders moet :S Nou ja nog wat te doen de komende dagen!! Buddy's Heel goed idee!! Toch leuk om te weten wanneer de kleintjes er zijn. Juffie ik herken het hoor iedere schop wordt hier ook dankbaar in ontvangst genomen. Van het weekend had ze de hik dat was helemaal grappig 5 minuten constant kleine plopjes Haha mijn tas is ook al half ingepakt maar zit een beetje met. Makkelijke kleding voor de bevalling in me maag. En de makkelijke kleding erna. Denk dat ik een van zo'n pyjama jurkje haal ofzo! Baby eerste kleertjes uitzoeken was wel heel leuk. Hoe was je controle?? Marjolein gewoon het werk dirigeren Grappig angst voor ballonnen. Misschien heeft je kat ook wel een angst ergens voor !! Onze hond weet heel goed wat ze wel en niet mag. Zo heeft ze een paar knuffels die voor haar zijn. Maar we hebben in de woonkamer een kinderbankje met knuffels erop en daar kijkt ze niet eens naar om. Toch grappig! Panda ja we moeten goed voor onszelf zorgen he! Jeuk herken ik niet. maar heb al gelezen dat het heel normaal is . Cayth hou je nou op meis het zit je ook allemaal niet mee he!! Ik vind wel dat je zwager met een mega groot cadeau mag komen om dit goed te maken hoor Nu hopen dat je wat rust gaat krijgen!! Hellen gelukkig alles goed , blijft iedere check toch weer fijn om te horen dat alles goed is he! Sweetbel en een aerosleep is toch ook niet klein Zo ben ik een ding kwijt om me foto's van me camera naar de computer te zetten. Heb ook al 4 keer me huis op zijn kop gehad, om gek van te worden
Goeiemiddag, Hier gaat de laatste vakantieweek al weer in, 3 weken zijn zo om zeg! Kan ik gaan aftellen naar mijn verlof, laatste werkdag is 12 september. @ Dwergje, bedankt voor de tip van de korting bij kaartje2go! Altijd handig om te onthouden. @ Nmv, vervelend dat je zonder aankopen weer naar huis kon, laatste loodjes wegen dus echt het zwaarst! @ Kraamzorg, ik ga straks eens even bellen. Vind het raar dat het zolang duurt voordat hun contact opnemen @ Telefooncirkel/buddys, leuk idee!! @ Juffie, ik heb dat ook vaak dat mijn hart even een slagje extra tikt (zo'n gevoel zeg maar). Succes vandaag met alle kleertjes en beddengoed @ Jeuk, hier ook wat meer last van, maar alleen voornamelijk op m'n buik.. @ Cayth, oh meid het zit je echt niet mee he?! @ Vluchttas, wanneer gaan jullie die klaarzetten? Heb al wel een lijstje gemaakt wat ik allemaal mee wil nemen, en overweeg van de week alvast maar alles bij elkaar te zoeken. Kan maar klaar zijn @ Sweetbel, zo leuk als alles dan vorm krijgt he Succes met verder inrichten! @ Hellen, fijn dat het allemaal weer goed was.
Hoi dames! Excuus voor het zeer lange niet meeposten! Goed om te lezen dat het over het algemeen goed met jullie en de kindjes gaat. Hier gaat ook alles goed, enige is dat ons mannetje volgens mij nog steeds dwars ligt, geen prettig idee! Maargoed.. Kamertje vordert netjes, de grote dingen zijn al klaar maar heb nog geen textiel en het moet nog aangekleed worden. Ach, heb nog weken! Nou, ik probeer af en toe wat mee te lezen en te posten
Grrr... irritaties in mijn onderbroek! (Zo klinkt het wel grappig! ) Heb vanmorgen een plasje ingeleverd, maar nog geen signalen van blaasontsteking. Ze hebben het op een kweekje gezet vanwege mijn klachten, dus hoor morgen meer. Zelf denk ik dat het anders ook een vaginale schimmelinfectie kan zijn, heb dit al 2 keer gehad deze zwangerschap, maar het voelt nu toch anders... Nu dus nog maar even wachten tot morgen!
Controle VK was goed, nog niet ingedaald, maar er wel flink mee bezig: goh echt, merk er niets van! Groeit nog steeds goed. Moest wel urine laten controleren, maar assistente van huisarts wilde per se ochtendurine omdat deze urine te kort in blaas had gezeten ofzo. Ze zag al wel witte bloedlichaampjes, maar kon het niet goed beoordelen. Morgenochtend dus weer even langs. Ze dacht niet dat er iets mis was, maar voor de zekerheid. Al mijn pijnklachten nu zouden bij indalingsweeën horen...
o en dan al die schattige rompertjes en truitjes, deels nog van mezelf geweest zelfs!! het staat zo schattig in de kast! heb nu ook klossen en postoel al boven staan, m'n vader is even met auto meegereden toch handiger dan met de bus! kortom, voor de leuk kan ik nu nog gaan shoppen voor paar broekjes en pakjes, maar alles wat je in huis moet hebben, heb ik nu! o nee...ik moet nog 2 mutsjes kopen.
Vandaag is de kleine heel erg druk! Constant aan het duwen tegen mijn ribben of aan het voetballen met mijn blaas... Ook is mijn buik regelmatig aan 1 kant ineens heel groot, dan ligt ie blijkbaar daar te draaien! Blijft een raar gezicht! Nu maar hopen dat het vanavond uitgespeeld is, ik heb nu al een paar ochtenden gehad dat ik wakker werd van de kleine die druk bezig was!
Even snel, vandaag controle vk, alles was goed. Ze groeit prima en is al ingedaald. Ook het kamertje begint ergens op te lijken zal morgen wat langer reageren, slaap lekker (voor de gene die dat nog kan )
Aww Jo1 wat een lief kamertje En ik heb heerlijk geslapen hoor. Dat is de enige functie die het nog prima doet bij mij haha! Juffie succes hopen dat het niks is nmv he gatver beterschap in ieder geval. Wel leuk dat je kleine lekker druk is. Tenminste ik geniet er heel erg van als onze meid druk is. Haha en als ik het beu ben hoef ik alleen aan mijn man te vragen of hij me buik ff vast wil houden dan wordt ze ook rustig wolkje maakt niet uit hoor wel af en toe ff zwaaien naar ons
urine lijkt schoon te zijn, ze willen alleen dat ik donderdag nog een keer urine inlever, omdat ze de urine van vandaag niet op kweek heeft gezet (wat ik expliciet had gevraagd) lang verhaal...slechte organisatie bij mijn huisarts waar ik al langer tegen aan loop en nu dus voorval zoveel waarbij er iets mis gaat.
Hoi meiden, Ik heb een weekje vakantie, pfff wat is dat lekker na een aantal weken te druk geweest te zijn. Ik heb het idee dat ik eindelijk weer wat ruimte heb om wat dingen voor mezelf te doen (hier reageren bijv). @indalen, gisteren gehoord dat onze meid al helemaal is ingedaald. Dat is niet zonder slag of stoot gegaan, erg veel pijn gehad daarvan, flike steken van onder en ook moeite met lopen, al gaat dat nu al een heel stuk beter. @Hellen, wat heerlijk dat je je laatste werkdag hebt gehad, en wat lief van je collega's dat ze je zo hebben verwend! En wat fijn dat jullie het eens zijn geworden over een naam!! @Demelza en Mieks, wat fijn dat de placenta goed is opgeschoven! @Dwergje, super schattig wiegje!!! Box zetten we pas op als de kleine er is, we hebben een erg kleine huiskamer, dus hoewel het ook leuk is om hem al te hebben staan, neemt hij gewoon te veel ruimte in om hem te vroeg neer te zetten. We hebben hem wel al opgezet om te kijken waar hij moet komen, maar daarna weer uit elkaar gehaald. @Cathy, wat ontzettend vervelend dat je zo'n last hebt van die nare hoofdpijn en niemand je kan helpen! En dan ook nog 2x vallen, je hebt echt geen geluk! @Liefkleintje wat een prachtige buikfoto weer! En wat een prachtige kamer, echt iets om trots op te zijn!! @Renaat, nierstenen? Ahh ik heb gehoord van mijn broertje dat dat enorm pijnlijk is... gelukkig heb je hem uit kunnen plassen. @NVM, wat vervelend dat je wat meer last van alles hebt! Dat herken ik wel, bij mij gaat dat echt in golven, een paar weken geleden vond ik het echt allemaal niet meer zo leuk, en nu voel ik me weer prima. Ik hoop voor je dat het met jou ook zo gaat en je je snel weer wat beter voelt. @Panda, ik probeer me er ook steeds tevergeefs een voorstelling van te maken hoe het straks gaat zijn als onze kleine meid er is, maar het lukt me ook maar niet. Geboortekaartje heb ik zelf online gemaakt, ben er erg tevreden over, de proefdruk is ook door ml goedgekeurd dus dat is fijn. @wiegje, wij krijgen een cosleeper van een vriendin van me die een poosje geleden is bevallen van haar 2e, lijkt me ideaal. @Annsie, wat een leuke foto met je hond!!! @Mellebel welkom @Doppie, hoe is het met het slapen nu? Ik slaap ook steeds slechter. Veel last van mijn benen, erg onrustig en kramp. Op advies van de vk nu begonnen magnesium tabletjes te slikken, zou bij sommigen helpen...laten we hopen. @Mieks, mooie buikfoto! Kraamzorg is hier al ongeveer een maand geleden geweest, even bellen dus. @MarjoleinART ik zou er ook onrusig van worden als mijn ouders op vakantie zouden gaan wanneer zijn ze weer terug? @Juffie, haha je tas al ingepakt. Al snap ik het wel hoor, en als het je rust geeft waarom niet? Zal hier ook niet heel erg lang meer duren, al heb ik nog niet zo'n goed idee wat ik er allemaal in wil stoppen. Zo dat was een hele lijst. Hier alles goed, ben enorm aan het genieten van een weekje vrij. Kom eindelijk weer aan dingen toe. Het kamertje begint nu vorm te krijgen en ben ook bezig met de kleertjes uitzoeken die ik van vriendinnen heb gekregen, ik denk dat ik vandaag maar eens een beginnetje ga maken met wassen. Ik begin nu ook echt te beseffen dat het bijna zover is...nog steeds een raar idee dat ze straks niet meer in mijn buik zit maar we haar kunnen zien en vast kunnen houden!!! Fijne dag allemaal
Joehoe!! Ik heb verlof! Gisteren mijn laatste werkdag gehad. Mijn leidinggevende was ook nog even langs geweest, had ik een klein pakketje van gehad. Erg attent van haar, is ze normaal niet zo van... Gisteravond ook nog lekker uiteten geweest, om te vieren dat ik met verlof ben! De partnerles was erg leuk geweest, merk dat het me rust geeft dat mijn vriend weet wat er allemaal te gebeuren staat. Maar ook weet ik dat hij me tot rust kan brengen, als ik gestresst ben. De vl had eigenlijk als enigste oplossing om een kussen tussen mijn benen te leggen, zodat mijn bekken weer recht liggen. Maar dit helpt nog niet echt. Vanavond even tijdens de zwangersschapsgym vragen wat ik kan doen, zij is ook fysiotherapeute, wellicht dat zij weer andere tips heeft. @vluchtkoffer; hier nog niet klaar staan.. Maar moet ook nog alle kleertjes wassen enzo. Denk dat ik hem rond de 36 weken klaar ga zetten. Dat is volgens mij ook het advies van de vl. @Jo1; leuk kamertje!!
Fijn hoor, dat je verlof hebt! Het kamertje is mooi gestuuct en we hebben een superleuk gesprek gehad met onze beoogde gastouder. Fijn dat we dat nu ook rond hebben!
Even snel tussendoor: ik heb dus geen blaasontsteking! Dat is dan wel weer fijn, maar heb nu maar aangedrongen dat ik dan iets wil voor een vaginale schimmelinfectie, aangezien dat dan het meest verklaarbare zou zijn voor de klachten... Vorige keer merkte ik het al na 1 dag, dus zal het morgen al wel weten.
Even een zwaai van mijn kant! Ben vanmiddag ook onverwacht even aan de monitor mogen gaan hangen. Had al sinds gister avond zeurende ogi krampen die vanmorgen best wel pijnlijk werden. Gingen niet over met een kersepitkussen, kon mijn draai niet vinden in bad,... Even naar de kraam gebeld en ze zeiden dat ik moest binnen komen... Op de monitor gelukkig geen echte wee gezien, bmh ook nog niet verkort,... Hebben een paar urinetesten gedaan. Als ik daar donderdag niets van hoor, is dit 'gewoon' pijnlijk, maar onschadelijk voorwerk... Anders hoor ik wat het wel is... Was best wel schrikken... Krijg je te horen dat je binnen mag en dan besef je dus echt wel dat het allemaal heel dichtbij is! Begon meteen wat te panikeren: valies nog niet gemaakt, wieg nog niet opgemaakt, mc moet nog gehaald worden, verzorgingstafel nog gezet worden,.... Zullen daar allemaal eens snel werk van maken nu!