1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @cayth jeetje meis het zit je niet mee he. Hoe is het nu met je knie? Leuk een nieuwe auto.

@mellebel groeiecho??

@sweetbel babykamer inmiddels helemaal ingericht? Kom je nog foto’s showen? Heerlijk even een weekje weg, geniet ervan. Wat leuk een babyshower. Lijkt mij ook wel wat haha. Ik verwacht niet dat ik die zal krijgen helaas.

@hellen fijn dat de bloeddruk weer goed was.

@wolkje fijn dat de babykamer vordert. Laat je ook foto’s zien ben wel benieuwd.

@nmw owh bah echt vervelend die irritatie’s. Heb je nog iets gekregen voor een schimmelinfectie? Hier ook nog wat kleertjes nodig, ik kan ook niet echt veel vinden. Ik vind dat er ook nog niet veel is voor de winter nog veel zomer spul. Gelukkig hoef ik geen unisex maakt het denk ik nog lastiger. Heb je ook al bij de prenatal gekeken? Ook kwam ik in een topic deze site tegen. www.kiabi.nl vond ik ook erg leuke kleertjes.

@juffie wat waardeloos dat er steeds fouten worden gemaakt door je ha. Misschien een overweging om over te stappen? Fijn dat de uitslagen goed waren. Ik herken die pijn ook heel erg, heb het ook als ik teveel doe. Nog zonder regen kunnen bbq-en?

@jo1 leuk kamertje. Fijn dat de controle goed was.

@san wat fijn dat je verlof hebt. Leuk dat je iets van je leidinggevende hebt gekregen. Heb je bij zwangerschapsgym nog tips gekregen?

@toekan kan me voorstellen dat het behoorlijk schrikken was. Fijn dat alles goed was en het geen weeën waren. Heb je nog iets gehoord over de urinetesten?

@stresskip super leuk dat je zo creatief bent. Ik doe het je niet na haha.

@renaat hoe is het afgelopen met de urine kweek? Hopelijk was alles nu goed.

@ansie jij hebt straks alles al klaar. Nu nog wachten op de kleine hihi. Nu lekker genieten van je verlof.

@demelza Fijn dat het kamertje bijna klaar is. Inmiddels al wat gevonden voor de steigerhouten plank? Al gelukt met het geboortekaartje? Hopelijk helpt de therapie voor het draaien en je energie.

@marjolein, buik die in de weg zit herken ik wel. Nog genoeg te doen zo te lezen. Ik ken het ik wil ook nog een aantal dingen gedaan hebben. Als dat klaar is heb ik ook meer rust. Fijn dat alles goed was bij de vk, een te lage bloeddruk kan ook erg vervelend zijn hoor.

@mieks fijn dat alles weer goed was bij de vk. Hopelijk hebben je ribben het niet al teveel te leiden. Al iets van kraamzorg gehoord? Vind het best laat eigenlijk.

@liefkleintje, kan me voorstellen dat je begint te vervelen als je al vanaf week 7 thuis zit. Hopelijk komt ze toch iets eerder rond de 38 weken. En klagen mag altijd niet iedereen heeft het altijd even makkelijk.

Volgens mij heb ik weer aardig op iedereen gereageerd. Zat wel even wat werk in haha.

@hier de laatste dagen slaap ik echt waardeloos. Ook hou ik weer behoorlijk vocht vast in me voeten/enkels. De stad in gaan lukt hier ook amper meer, krijg nogal last van me buik stekende/drukkende pijn onderin. Afgelopen maandag hadden we een voorlichting in het ziekehuis, vond maar een deel nuttig. Toen we thuis kwamen zei vl, heb je de kleertjes voor de baby al gewassen die mee moeten naar het ziekenhuis? misschien een idee om dat alvast klaar te zetten in een tas. Was nogal verbaasd niet gedacht dat hij zich daar mee bezig hield, erg lief dus. Nu vroeg ik me af wat nemen jullie zoal mee naar het ziekenhuis? Ik heb het idee dat ik veel dingen voor mezelf pas op laatst kan inpakken. Aangezien je veel dingen voor die tijd nog wel gebruikt zoals kleding enzo.

Hier de meeste dingen in huis gelukkig. Moet nog wat wat kleertjes, maar kan niet veel leuke dingen vinden. Veel dingen, vooral broekjes zijn allemaal hetzelfde. Ik heb geen maat 50 ik zit nog sterk in twijfel of ik dit wel zal halen. Het eerste pakje is maat 56. Dinsdag heb ik weer controle in het ziekenhuis. Na die tijd langs de drukker en de geboortekaartjes regelen. Nu nog steeds DE naam nog. Daarnaast nog wat dingetjes in huis afmaken. Afgelopen weekend toch weer aardig wat gedaan, erg fijn gevoel. De babykamer is nu ook helemaal klaar. Vandaag ook begonnen met de eerste babywas, maar nog genoeg te wassen haha.

Nog een vraagje. Hoe maken jullie het bedje op? Ik heb een matrasbeschermer gekregen bij het matras. Leggen je dat op de latenbodem en dan het matras? Ik heb 2 molton hoeslakens. Ik ben bang dat het gaat schuiven omdat het niet van die hoeken heeft, gewoon een laken idee. En heb geen idee of je dat wel mag gebruiken over de hele matras. Misschien kan ik beter molton hoeslakens halen met van die hoeken erin of kan je dit ook beter niet gebruiken?

2. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ga eerst een wiegje gebruiken. Dat doe ik zo'n los molton op het matrasje en dan een hoeslakentje er overheen.

Vl is lekker opgeschoten. Plinten zijn klaar en de kast en de commode staan in elkaar. Van het ledikantje missen er nog wat bevestigingsmateriaal. Hoop dat er het snel vinden of kunnen aanschaffen. Ik wil nu wel eens kunnen gaan tutten :)

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @panda, wat balen dat je zo slecht slaapt!! Ik had dat vorige week ook!
    Nu gaat het weer redelijk! Al ben ik gebroken als ik wakker wordt ;)

Ik heb het wiegje gewoon opgedekt met een molton, hoeslaken, laken, dekentje. En nu een oud laken erover, zodat t stofvrij bljft :)

Ledikant heb ik met de aerosleep opgedekt. Dus aerosleep, aerosleephoeslaken, laken en deken.

@vluchttas, is ook moeilijk, want idd....veel dingen gebruik je nog!
    Voor de kleine staat de luiertas klaar, alles zit erin! 2 pakjes maat 50 en 1 pakje 56.

Voor mezelf zit er een pyama in (nieuw gekocht), lekkere huisbroek, paar zwarte hempjes (zie je het bloed niet op op foto's!), vest, dikke sokken.
    Voor vriend schoon shirt en boxer. Heb mini's gekocht zoals shampoo, doucheschuim, deo, tandpasta! Nieuwe tandenborstels!
    Ook fototoestel en kleingeld (voor oa rolstoel) zit erin. En 2 flesjes water, snickers en sultana's.

Heb ook wat kraamverband, zoogcompressen en grote onderbroeken mee ;)

En nu een briefje op de tas met wat er nog in moet. Kaart van de vk, mijn portemonnee met pasjes, opladers vd telefoons en jurkje wat ik evt aan wil tijdens bevalling.

Best veel, als ik t zo lees!!

4. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Hoi Dames,

Ik kom weer een beetje tot leven. De eerste dagen van mijn verlof eigenlijk maar een beetje gepoetst en vooral heel veel geslapen. Ik zal het wel nodig hebben gehad denk ik dan!! Gister bij de verloskundige geweest en onze kleine meid van helemaal ingedaald en lag goed :D Verder kleertjes allemaal gewassen en gesorteerd op maat :D Vluchttas staat klaar op de laatste dingen na. Ik heb gewoon van de toiletspullen mini's gehaald voor in het ziekenhuis zodat we echt niet aan veel hoeven te denken.
    Van de week ook het boek mam vertel eens gehaald. Deze een groot deel al in zitten vullen, zitten wel grappige vragen bij :D
    Ik zal proberen op iedereen te reageren als ik iemand ben vergeten sorry!!

Hellen: lijkt me apart dat ze al weer naar school moeten ik hoop toch nog het ff niet mee te maken maar inderdaad, kleine meisjes worden groot! En een fiets wat een geweldig cadeau :D
    Lijkt me wel een raar idee dat ze vanaf vandaag het kindje gewoon laten komen. Andere kant me neefje is ook 6 weken te vroeg gedaan en het is allemaal helemaal goed gekomen.

Sweetbel: lekker dat het kamertje bijna klaar is. geeft toch wat rust.

stresskip leuke site :D Snel weer dicht geklikt. Heb al zoveel kleding ;)

Liefkleintje: kan me voorstellen dat je het helemaal beu bent. Als je je echt verveeld heb ik hier nog wel wat klusjes, haha.

Mieks: haha de prenatal is dus weer een stukje rijker door jou ;) Super dat ze ook wat voor jou en de kleine hadden wel attent. Het is al weer bijna vrijdag :D

Kleertjes heb ik zelfs een shirtje maat 44 omdat onze kleine meid echt een kleine meid gaat worden. Maandag weer een echo om te kijken hoe klein :D Maar ik heb genoeg 50 liggen :D

5. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    ik ben nog helemaal niet begonnen aan de vluchttas, denk dat ik daar volgende week mee ga beginnen, ff opzoeken wat ik er allemaal in moet doen.

Baby tas ook nog niet ingepakt want alle kleding ligt op dit moment bij mijn moeder om te wassen. ik weet wel dat ik heel wat kleding erin ga doen voor dochterlief want bij onze eerste dochter die was zo misselijk die spoog om de 5 minuten haar kleding onder. dus neem wat extra kleding mee en extra hydrofiele luiers/spuugdoekjes.

babykamer hier ook nog niet klaar :( pffff

6. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier ben ik eigenlijk wel klaar met alles!
    Babykamer is af en zelfs het bedje is opgemaakt (nu nog met de hoes van het matrasje eroverheen tegen stof). Het logeerbed is verhoogd en de vluchttas is ingepakt (met een briefje voor de last minute spulletjes). En ook de enveloppen zijn al geschreven.

De laatste 2 dingen die ik nog moet doen is wat voorraad in huis halen (bier/fris/sap/beschuit) en onze matras beschermen met die hoes.

Maar het geeft een heerlijk gevoel om alles rond te hebben! :)

7. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    Dat lijkt me een lekker gevoel nmv! Ik hoop eind van de week ook een heel stuk verder te zijn.

Net voor de 2e keer naar acupunctuur geweest, was een bijzondere ervaring. Ik kreeg uiteraard wat naalden op mijn lichaam, ze deed de moxatherapie en sloot af met een tuinamassage op mijn voorhoofd. Mijn lichaam voelde enorm zwaar en alsof ik steeds meer naar rechts boog. Alsof alles om me heen draaide, moeilijk uit te leggen. Maar ik vond het wel erg fijn om te merken dat de behandeling écht iets deed met mijn lichaam.
    Komende dinsdag afspraak bij de verloskundige, ben erg benieuwd wat zij zegt over de ligging. Volgens mij is het nog steeds een stuit.

Ik heb met mijn vriend besloten dat we dan niet gaan lopen trekken aan mijn buik. Placenta ligt voor en laag dus dan is de slagingskans nog lager dan deze al is.
    Ik wil dan de mogelijkheden voor een natuurlijke keizersnede uitpluizen. Het lijkt mij veel vervelender als tijdens de bevalling ineens een spoedkeizersnede nodig is omdat er 1 voetje eerst komt of wat dan ook. Ik vind de risico's voor de kleine gewoon te groot. Dan herstel ik wel wat langer.

Máár goed, eerst maar even afwachten nog. Volgende week ook een afspraak gemaakt voor voetreflex behandeling, daar heb ik ook goede berichten over gehoord. Ik doe mijn yoga, en anders is het zoals het is en heeft die kleine vast een goede reden om zo te blijven liggen!

Zo, en nu ben ik op, tijd voor mijn middagtukkie :)

8. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    @liefkleintje dankje voor je tip. Ik ga ook een briefje maken dan weet ik wat er mee moet. Wat ik er later in doe kan ik dan zo terug lezen.

@nmv, ik kan me voorstellen dat het een fijn gevoel geeft dat alles rond is. Dat zal ik ook hebben als hier alles rond is.

@demelza, fijn dat het zo’n goed gevoel gaf de accupentuur. Hopelijk gaat de kleine lekker draaien en hoef je je niet verder te verdiepen in een keizersnede.

@dwergje, hopelijk hebben jullie de babykamer snel voor elkaar. Zal wel een hoop rust geven lijkt mij. Moet er nog veel gedaan worden?

@ansie, Zo te horen kom je geen kleertjes te kort. Ben benieuwd hoe groot de kleine is maandag tijden de echo. Ik zit nogal in twijfel of ik een setje in maat 50 zal halen.

Hierbij kom ik ook ff onze babykamer showen

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    En nog een foto van de kast

10. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    Mooie kamer Panda!! Leuke muurstickers ook!!

11. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Lief kamertje Panda!!

Afgelopen week is de 1e van onze pufclub al bevallen. Ze was 16 sept uitgerekend! Dan komt het toch wel steeds dichterbij ;)

Kan niet wachten, hahaha.....

12. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @panda, mooie meubeltjes! Die heb ik ook! ;)

@liefkleintje, de eerste van de club al bevallen? Dat zal bij mij nog wel wat langer duren, aangezien ik en nog 1 andere dame even ver zijn en de rest 5 weken achter ons loopt... ;)

13. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Panda wat een mooi kamertje zeg :D En ja kleertjes, het is ook allemaal zo schattig ;) Ik moet winkels gaan vermijden de komenden weken denk ik.

liefkleintje ja ik schrok er gister ook van toen ik zei nog maar 5 weken en ik heb me kleine meid in me armen!

Demelza apart lijkt me dat en als je en profijt bij hebt, waarom niet. Ik had toen met me Hernia ook acupunctuur naast de fysio. Welke van de 2 nu het beste heeft geholpen weet ik niet maar ach ik loopt niet meer krom!

nmv lekker hoor alles aan kant, hier lijkt het ook allemaal in orde maar ja nog maar een paar keer het checklijstje in de hoofd doorlopen :D

Dwergje ja als je nog niet de kleertjes in kan pakken is dat ook nog niet handig. Wel lief dat je moeder alles wast!

14. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    Heej meiden,

hiero gisteren heel erg geschrokken, ik verloor rond half 6 ineens bloed, niet licht niet veel maar moest paar keer vegen tot het bloed weg was, ik het aangekeken dacht is een adertje geknapt maar bleef aanhouden, ook met bloedslijm erbij en propjes/sliertjes ik toch de vk gebeld die verwees mij door naar de huisartsenpost om mijn urine te controleren op blaasontstekking, was het blaasontstekking dan kwam ze niet langs maar was me urine schoon dan zou ze na de uitslag langskomen. Naja ik heb cronische blaasontstekking dus ik ging er vanuit dat ik dus me urine zou inleverde er blaasontstekking uit zou komen en ik naar huis mocht dus was er alleen heen gegaan zodat man lief bij dochter thuis kon blijven. Maar wonder boven wonder was me urine schoon, dus ik werd doorverwezen naar de verloskundige daar eerst 3 kwartier aan de ctg die was goed alhoewel de hartslag en heen en weer ging van de baby, vervolgends onderzoek bloeden was inmiddels gestopt waren alleen nog restjes en sliertjes te zien toen nog een echo met de kleine was alles gelukkig goed, placenta was intact, baarmoedermond was ook goede lengte, ze wilde me een nacht ter observatie houden inmiddels was het al kwart voor 12 savonds en ik was moe, bang, geschrokken dus wilde naar huis naar mijn man en dochter mijn eigen bed, dus ben naar huis gegaan, mocht er iet gebeuren of het bloeden weer beginnen zou ik er binnen 5 min weer zijn want woon er dichtbij dus ben naar huis gegaan, nacht is zonder verder bloeden verlopen, wel weinig geslapen hele tijd wakker, draaien, onrustig op en af buikpijn maar gelukkig geen weeen. Moet zo weer naar het zh heb om half 11 controle. Hopelijk was dit eenmalig

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Dwergje, dat is zeker schrikken! Hopelijk was het vals alarm en ben je zo weer thuis na de controle!

16. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Nou Dwergje dat is schrikken zeg, daar zit je niet op te wachten, hoop voor jou dat het goed zit allemaal. Hadden ze verder geen verklaring voor het bloed? Sterkte ermee hoor!

Demelza ik hoop dat je wat aan de behandelingen heb, en goed dat je al nadenkt over wat je anders gaat doen, snap dat je niet echt zin heb dat ze het kindje zelf willen gaan draaien.

Panda Mooie kamer hoor echt heel schattig!

Met mij gaat het oke, ben wel veel moe, en veel steken onderin mijn buik. Vakantie is weer voorbij en dinsdag alleen nog 1 avonddienst en dan officieel verlof. Ik ga dinsdag nog een keer urine laten chekken, was de laatste keer toch niet schoon. Maar goed als er nog wel bloed in zit, heb eigenlijk ook geen zin in weer een antibiotica kuur, vind dat toch minder voor de kleine.

Wat gaat het nu hard zeg, heb gisteren het bedje opgemaakt, wat lief allemaal :)

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Gets Dwergje. Dat lijkt me enorm schrikken! Je hebt zó je controle, dus ik hoop dat alles nu verder in orde is. Laat je even wat horen als je weer thuis bent?

18. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    Dwergje, wat schrikken zeg!!!! Hopelijk is je controle zo gewoon goed en was het eenmalig!!

Hier vanmorgen menstruatiekrampen en steken van onder. Zou dat indalen kunnen zijn?!?

19. Jo1

Jo1 Actief lid

20 jan 2013
    122
    0
    0
    Utrecht
    @Dwergje, wat schrikken zeg!! Ik hoop dat zo alles goed is bij de controle.

@Liefkleintje, het klinkt wel als indalen, heb ook veel last gehad van die steken, vk zei toen dat dat het indalen was.

20. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben in de avond echt veel harde buiken. En steken down under. En ook echt druk. Krijg soms het gevoel dat ie eruit valt. ..

Deel Deze Pagina