1-15 oktober 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door mamaangilla, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    mijn dochter, en van alles en nog wat
    Rotterdam
    net thuis gekomen van het zh, ruim een uur aan de ctg gelegen, waren wel voorweeen te zien maar die konden horen bij dit termijn van de zwangerschap, verder zag alles er gewoon weer goed uit dus nu rustig aan doen als advies en als ik meer buikpijn/weeeen/harde buiken/bloedverlies krijg meteen vk bellen, en als me vliezen breken meteen naar zk omdat ze nog niet ingedaald is

2. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Dwergje wat een schrik!!!! rustig aan!!

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Fijn dat alles toch weer goed is, Dwergje!
    Wanneer heb je je volgende reguliere check?

4. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    aankomende dinsdag de groeiecho weer, en dan volgende week woensdag weer de normale check up

5. Renaat83

Renaat83 Actief lid

28 sep 2012
    393
    0
    16
    Vrouw
    Nou rustig aan Dwergje hopelijk blijft het nog even zitten.

6. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Rustig aan Dwergje!!

7. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Rustig aan dwergje!!

Zijn er hier ook (a.s.) mama's die ergonomisch gaan dragen? Ik ben in het bezit van een tricot slen, een mei tai en heb gister via mp een ringsling gekocht, nu wachten tot die binnen komt! Het dragen is zoooo fijn!
    En een ringsling lijkt me erg fijn om borstvoeding in te geven :)

Ik heb straks om 11.10 weer controle, ben benieuwd want ik spuug me weer leeg (gadver!!!!) Elke dag/nacht misselijk en bijna elke dag weer spugen :( ach, kon er ook nog wel bij he!
    Ben benieuwd hoe de kleine man ligt, heb soms het idee dat hij gedraaid is.. hmm..

Verder gaat mijn (grote) kleine man vanmiddag voor het eerst naar de peuterspeelzaal! Ohhh wat gaat de tijd toch vliegensvlug! Kleine mannetjes worden groot #slik!!!

8. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    gisteravond weer wat bloed verloren (adertje) denk ik was was gauw weer over

cayth geeen ideeee waar je het over hebt hihi zal zo is googlen, jaaa tijd gaat snel he!!

wij zijn ons aan het klaarmaken dochter lief gaat straks voor de eerste keer naar de grote school!!!!! aaaaaaaaaaaa mijlpaal :(

9. Cayth

Cayth Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Ohhhh dat lijkt me nog veel moeilijker dan de peuterspeelzaal! Hahah, succes!!

&toch weer schrikken he bloedverlies :( hopelijk houd het nu voor je op!

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier ook in de startblokken voor de eerste schooldag. Toch weer ff een momentje.

11. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Hier een rotnacht gehad! Gisteravond kon ik al nergens meer zitten/staan, dus was op tijd naar bed gegaan. Maar in bed kon ik natuurlijk niet lekker liggen en ik heb (denk ik) in totaal 4 uur geslapen. Nu ben ik dus klaarwakker, kan niet meer slapen, maar wel ontzettend moe! Grrr... Stom lijf! :x

En gisteren heb ik ook voor het eerst gelekt! Ik wist eerst niet hoe ik aan die vlek in mijn shirt kwam, dacht dat ik ergens tegenaan gestaan had of had gesmeerd, maar het kwam toch echt uit mezelf! ;)

12. Dwergje

Dwergje Fanatiek lid

17 jan 2009
    1.201
    0
    36
    Rotterdam
    nou hier was het kus en doei :( hihi wel beter op die manier maar voor mama minder leuk, ze zat in de ronde kring op een stoeltje en je zag aan der gezichtje echt van mamaaa ik vind het enggg aaaaa

@nmv, zodra je moe bent lekker gaan slapen! enne aan de zoogcompressen ;)

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.783
    1.133
    113
    Vrouw
    @Cayth, ze moeten jou wel hebben he! :( Bah, weer dat spugen!!
    Je hoort vaker dat klachten van het begin aan het eind weer terug komen. Ik was gisteravond ook weer misselijk!

Sterkte en succes met de controle!

@Mama's die kindjes voor het eerst naar school/psz brengen vandaag..... succes!!! Zal wel ff gek zijn!

@Cayth, geen idee waar je het allemaal over hebt, hahahaha! Zijn dat draagdoeken ofzo?!?

@NMV, ik had laatst ook een paar van die nachten. Vreselijk! Ben er s'ochtends rond half 7 maar uitgegaan. Wat gegeten en tv gekeken. Daarna weer terug naar bed en nog wat geslapen.

Aan de pads ;) Hihi! Ik heb er gelukkig nog geen last van!

14. Annsie

Annsie Actief lid

26 jan 2013
    254
    0
    0
    boekhoudster
    Drunen
    Dwergje succes lijkt me maar niks dat bloedverlies, gelukkig is het weer opgehouden, doe je wel rustig aan?

Cayth haha na googlen ontdekt dat het allemaal draagdoeken zijn. Ik heb gewoon een buikdrager al heeft ene vriendin van me een draagdoek en het zag er toch wel stevig uit :D Welke het is zou ik niet weten....

nmv inderdaad nog even proberen te slapen! Ik lig alleen af en toe 's nachts wakker door me hersenen die dan overuren gaan draaien. Gelukkig kan ik het nu iedere middag weer inhalen met me middagdutje ;)

Allemaal succes met de eerste schooldagen. Dat duurt voor mij nog een paar jaar gelukkig!

15. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Helaas lukt het me niet om een middagdutje te doen... Ik lig dan wel op bed, maar ik val gewoon niet in slaap! Na een half uur geef ik het dan meestal ook maar op... ;)

16. Mellebel

Mellebel Bekend lid

20 jan 2013
    536
    6
    18
    Hoi meiden!

Ook ik laat mezelf weer even horen.. heb vanaf nu wat meer tijd aangezien ik nu 2 weken vrij heb met daar achteraan meteen verlof (16 september).. heerlijk idee!! alleen ik besef het nog niet helemaal haha.. het komt nu wel erg dichtbij allemaal..

Even een update van de groeiecho die ik vorige week heb gehad.. ik word niet medisch aangezien onze knul gewoon met de curve meegroeit en er niet bovenuit stijgt.. maar hij blijft wel groter dan gemiddeld.. ze verwachten hem met 40 weken op ruim 8 pond.. maargoed dat zijn schattingen.. ik laat het allemaal op me af komen.

Hoe is het met jullie? ik las al dat dwergje het even spannend heeft gehad! Rustig aan hoor!

Met mij gaat het wel goed.. 'snachts is het wisselend..de ene nacht slaap ik heerlijk met een paar wc onderbrekingen.. en de andere nacht word ik wakker met enorme honger.. en pijn in mn rug en heupen.. maargoed.. we houden nog even vol..

Straks gaan vl en ik een zwangerschapsfotoshoot doen.. heb er erg veel zin in!

Fijne dag vandaag :)

17. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hoi dames!

Het gaat voor iedereen moeizamer lijkt het!
    Net bij de fysio verschrikkelijk onwel geworden... Koud zweet brak mij uit, warm en koud te gelijk, draaiingen, flannellen benen, lijkbleek... Dacht efkes dat ik van mijn sus ging draaien. En ik kreeg het tot twee keer toe met een pauze van een paar minuten....
    De afgeknelde zenuw in mijn been wordt erger en erger.. Ik word er echt gek van!
    Ik sta ook elke ochten op met zere liezen en binnenbovenbenen, net of ik heb dagen paard gereden... Iemand die dit herkent?

Dwergje: jee wat schrikken! Gelukkig is alles in orde!

Cayth: bah weer spugen! Ik ben ook wel weer misselijk, maar het spugen blijft tot nu toe weg!

Dragen: hier een ergobaby :)

Nmv: hopelijk straks een betere nacht!

18. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Ha meiden,

Kom ook weer eens even reageren en terug lezen. Hebben jullie ook zo het gevoel dat de weken omvliegen?!

Afgelopen vrijdag mijn man weer opgehaald van zijn oefening en hij zou 4 uur later naar Belgie gaan voor een vriendenweekend. Kwam hij gelijk met de leuke mededeling dat hij maandag (vandaag) weer op oefening moet en dat de einddatum onbekend is. Kan paar dagen zijn, kan 3 weken zijn...heel rekbaar.
    Gelijk te merken dat ik een hoop hormonen in mijn lijf heb want de tranen waren niet meer te houden. Wat haat ik dan zijn militaire baan op zo'n moment! Hij is in principe gewoon te bereiken, en anders heb ik noodnummers, maar je wilt je lief die laatste weken gewoon om je heen hebben. Stel dat de bevalling begint duurt het eerst nog een tijdje voor hij thuis is! Plus daarbij, alles in huis draait ook gewoon door (huishouden/boodschappen enz) en is het wel zo fijn dat je niet alles alleen hoeft te doen.
    Zijn vriendenweekend heeft hij dus maar even een dag ingekort, zodat we in elk geval de hele zondag nog samen zijn geweest. Vanmorgen is hij dus weer vertrokken. Hij liet net al weten dat de vooruitzichten zijn dat hij zaterdagmiddag weer weg kan maar het blijft afwachten. Niks zo veranderlijk als zijn baan ;)

Verder lichamelijk wordt het steeds zwaarder merk ik, ondanks dat iedereen blijft bleren (af en toe wordt ik er best moe van!) dat mijn buik nog bescheiden is. Ze mogen het van mij dan gerust even overnemen!!
    Slapen gaat opzich redelijk, maar ben met elke draai wakker. Ook zitten/liggen wordt gewoon steeds vaker afwisselen omdat ik geen fijne houding meer weet te vinden. Mini maakt het verder goed volgens mij, tis een flinke drukteschopper, wat af en toe nog wel eens flink pijnlijk is maar tegelijk kan ik er ook enorm van genieten! Merk wel dat ik vaker last krijg van harde buiken. Bij het opstaan van bank/bed, of bijvoorbeeld als ik nodig naar de wc moet. Ze zijn niet pijnlijk gelukkig.

Ben aan mijn laatste 2 weken werken begonnen en mag niet klagen: hoef nog maar 6x van 15.00 - 17.30 dus dat zijn leuke tijden om zo richting verlof te gaan!

@ Panda, ik heb het bedje niet meer opgemaakt. Heb veel verhalen gehoord dat de kraamzorg het er dan toch weer afhaalt om te kijken of het goed opgemaakt is en zo nodig nog aan te passen. Ik leg als de bevalling begint de spulletjes in het bedje, hoeft het alleen nog opgemaakt te worden. Wij hebben ook een matrasbeschermer gekregen bij het matrasje. Maar ook daarbij haalt de 1e kraamverzorgster het er weer uit, en mag het bij de ander blijven liggen. Wacht het dus maar even af....

Mooi babykamertje (best groot ook zo te zien!), en je hebt dezelfde leuke meubeltjes als wij hebben :D

@ demelza, ben benieuwd of de acupunctuur wat gaat doen!

@ Dwergje, jeetje dat is schrikken geweest! Hopelijk blijft de kleine nog even lekker zitten!

@ Liefkleintje, hoorde dat je menstruatie krampen ook krijgt als je voorweeen hebt.

@ Cayth, het zit jou echt niet mee deze zwangerschap he?! Pff beterschap met het overgeven!!

@ Nmv, vervelend van die nachten, kan je overdag nog beetje slaap inhalen? Ow lees net dat je overdag niet kan slapen. Heb ik ook vaak last van. Toch gewoon maar even liggen, slaap je niet dan rust je toch zeggen ze ;) En dat wordt idd dan maar aan de zoogcompressen.

@ Toekan, oei dat klinkt niet fijn. Was je bloeddruk misschien te laag?

19. Demelza7

Demelza7 Actief lid

19 jan 2013
    343
    0
    0
    Heemskerk
    dwergje, schrikken zeg, hoop dat het verder rustig blijft bij je!

cayth, ik ga alleen een doek gebruiken als mijn kindje die extra geborgenheid écht nodig heeft. Heb al zoveel kindjes langs zien komen in de opvang die omdat ze altijd alleen maar dicht bij mama waren zo veel moeite hadden met wennen om niet altijd meteen opgepakt te kunnen worden. Maar als je kindje veel huilt en schrikkerig is naar de omgeving kan het zeker wel goed zijn.

Mellebel, die van ons word ook op ruim 8 pond geschat, en heeft ook nog eens een groter hoofd dan gemiddeld..... ben erg benieuwd naar wat het daadwerkelijk straks zal zijn :)
    Mijn broertje was 60 cm toen hij geboren werd en wij waren ook niet klein. Mijn vriend van nu 2.11 was met 56 cm geboren... ach, als hij dan maar lang en slank is zal het ook wel gaan toch :)
    Ook ik heb een heel bescheiden buikje, maar dat zegt niets over wat je met je mee draagt.
    Mijn moeder zei laatst: zo, je krijgt een paar flinke bovenbenen :( Ik ben ook al ongeveer 18 kilo aangekomen, maar heb mijn familie nu maar eens gezegd dat ze wel eens mogen stoppen met die stomme grapjes. Ach, relativeren... ik ken mijn familie een beetje....

Leuk dat je een fotoshoot gaat doen. Ik kijk er ook al een tijd naar, ook in combinatie met een newborn shoot, maar vind het zó veel geld! Van de week word het weer mooi weer, dan gaan we zelf even proberen een paar leuke foto's te maken... misschien zelfs met blauwe muisjes erbij, hebben we in in ieder geval foto's waarop we lol hebben omdat het vast helemaal verkeerd gaat hahaha.

Slapen is hier ook lastig. Maar goed, ik zit al op 36 weken vandaag! Beetje eng word het wel hoor :D
    Morgen afspraak bij vk, ben erg benieuwd hoe ze denkt dat die kleine ligt. De ene keer denk ik dat hij toch gedraaid is, de andere keer zou ik het niet weten. Dus vind het best spannend.

Fijne dag vandaag allemaal, werkse voor de dames die nog een paar weken moeten. Vol houden en straks genieten van het verlof!
    En mieks, wat moeilijk lijkt me dat zeg! Hopelijk is hij snel weer thuis, sterkte ermee

20. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    @mieks, lijkt mij wel zwaar om je man weer uit te moeten zwaaien terwijl je zelf al zo ver zwanger bent! Is er al wel wat bekend over de periode rondom jouw uitgerekende datum? Is hij dan wel thuis/in de buurt of is er dan ook kans dat hij op oefening oid is?

Mijn man werkt heel veel, waardoor ik hem ook weinig zie, maar gelukkig wel in de buurt! Rond mijn uitgerekende datum moet hij wel aan het werk aan de andere kant van het land (zo'n 1,5 uur rijden), dat vind ik dan al ver! Ik heb al aan hem gevraagd of hij hier niet onderuit kan, want het maakt me zenuwachtig...

Deel Deze Pagina