Blegh, drukke dag gehad! Nu kapot op de bank met zoonlief, die net zo moe is na zijn middag peuterspeelzaal! (Wat hij overigens geweldig vond!) Controle umcg was goed, (eindelijk) weer een echo gehad hihi, was alweer lang geleden! De kleine man loopt mooi op de middenlijn, zijn buikje iets boven de middenlijn, over het algemeen perfect! Hij ligt al goed diep ingedaald.. verloskundige dacht eerst ook dat hij misschien wel gedraaid zou kunnen zijn, en dat ik daarom zo misselijk ben en zoveel moet spugen.. maar ohh wat was ik blij toen we zagen dat hij al flink diep ingedaald ligt! Verloskundige gaf aan dat ze mij over 2 weken willen bespreken in het team met het hoofd verloskundige/gyn in het umcg, dan gaan ze inleiden bespreken, maar ze ziet niet in waarom het hoofd hier niet mee in zou stemmen aangezien mijn vele klachten! Inleiden doen ze in het umcg pas in de 38e week. Ik hoop zooo dat ons mannetje zich spontaan met 37 weken gaat melden, net als zijn grote broer!! We zullen zien... 40 weken word het in ieder geval niet! @mieks; ohh wat balen dat je vriend weer weg moest vandaag! Hopelijk mag hij snel weer naar huis! Ik vind het heel knap dat je het kunt! Ik heb altijd gezegd dat ik nooit een man als militair wil, hihi ik zou echt niet zolang zonder elkaar kunnen.. Mijn vader is altijd 6 weken weg, 6 weken thuis en zelfs dat vind ik al verschrikkelijk! Laat staan dat het mijn eigen man zou zijn!
Nvm, ik was ook zo verbaasd de eerste keer! Nu nog geen lekkage gelukkig! Dwergje, heeft je dochter het leuk gehad? Cayth, he wat naar dat spugen! Fijn dat je wel kan gaan aftellen! Ik heb een Bandolino, hen m'n dochter er veel mee gedragen. Nu een Bykay denim en een rekbare Bykay bijgekocht. Zo gezellig dat dragen! Mellebel, veel plezier!!! Ik hen ook zo'n shoot gedaan vorige zwangerschap. Mooie foto's geworden. Heb nu een newbornshoot geboekt. Toekan, ik dacht ook aan een lage bloeddruk. Misschien volgende keer je hoofd iets hoger houden? Dat hielp bij mij wel. Ik Herken het gevoel in m'n bovenbenen ook, stom he?! Mieks, lijkt me ook niks hoor, gelukkig is je man waarschijnlijk snel terug! Ik duim voor je meid! Lekkere tijden om nog te werken! Demelza, spannend he? Hier ook al 36 weken . Wij zijn een weekje weg. Zo heerlijk, zitten direct aan het strand. Ga smiddags mrt dochter op bed liggen, dus het is goed vol te houden. Morgen dagje shoppen in Brugge of Knokke, en tussendoor lekker op terrasjes bijkomen. Zin in!! Ga nu aan tafel, er is lekker gekookt voor me. Uit eten vond dochter de afgelopen dagen niet zo leuk meer op een gegeven moment, was de potloden vergeten, stom. Maar nu gaat ze lekker aan de groenten, vind ik ook wel belangrijk!
Goedemorgen dames! @ Mieks Inderdaad de weken vliegen voorbij! dat gevoel heb ik nu echt ook.. het komt zooo dichtbij nu..spannendd En wat balen dat je vriend weer van huis is.. hoop dat hij snel weer terug is! Demelza: Bij mij is het idd ook het hoofdje.. maargoed..die persen wij er wel uit.. en dan volgt automatisch de rest.. gaat helemaal goedkomen.. we can do it.. haha. Ik ben tot nu toe 12 kilo aangekomen.. vind het wel netjes.. ik heb aanleg om "dik" te worden..dus was al bang dat het 30 kilo zou worden.. maar gelukkig niet haha Sweetbel: de fotoshoot was zo gaaf! ben super blij met het resultaat.. <3 Geniet lekker van je weekje weg meid! Fijne dag vandaag!
goeiemorgen! Cayth wat balen! ons kindje ligt ook al goed ingedaald gelukkig! lag lekker te gapen bij de echo gisteren, leuk gezicht! het kindje heeft heel veel ruimte nog om met de beentjes te bewegen en doet dat dus ook non-stop...voel me helemaal beurs!! VK was verbaasd, ze ziet zelden zulke volledig ingedaalde kindjes die nog zo fanatiek bewegen....het lag geen moment stil tijdens de echo! ach....ik ben er al aan gewend, ik kan soms amper lopen door het getrappel en vaak doet het pijn, maar......ik geniet!!! al mag de bevalling wat mij betreft nu ook al beginnen, hoor! doe allemaal rustig aan, het wordt weer paar dagen warm
De laatste loodjes zijn zwaar. Ik herinner me de eerste keer nog met de bekkeninstabiliteit en ik herken Veel. Ik kan amper fatsoenlijk lopen, slapen wordt steeds pijnlijker en af en toe staat het huilen me nader dan het lachen. Lief kan ook geen vrij nemen: als één van de weinigen kreeg hij een nieuw contract bij zijn baas. Maar dan heeft ie nog geen verlof opgebouwd. Gelukkig heb ik wel een meisje dat nu wekelijks een paar uur komt poetsen, want dat kan ik er niet meer bij doen. Tweemaal per dan op een neer naar school, boodschapjes, kleine klusjes in huis en verdere voorbereidingen voor de komst van de kleine kosten me al mijn energie.
@ Demelza, succes met zelf fotos maken, idd is het lol hebben het aller belangrijkst Misschien wil er wel een vriend(in) helpen om fotos van jullie samen te maken? Succes bij de vk! Wij willen ook nog op een mooie locatie wat mooie foto's van ons samen maken. Newbornshoot krijgen we van een vriendin die fotografe is en nu is wil gaan kijken of ze die kant van fotografie ook leuk vind. Voor haar een uitprobeersel dus, voor ons heel leuk @ Nmv, voor zover ik nu weet is er nog niks bekend rondom mijn uitgerekende datum en eventuele oefeningen. Het probleem is dat er soms opdrachten binnen komen waar ze vrij snel op moeten reageren. Zo kunnen ze bijv. de politie moeten helpen of dergelijk. Dat zijn helaas situaties die je niet van te voren weet. Wel kan hij gelijk naar huis als er iets is en hoopt hij ook een week of 2 vrij te kunnen zijn als de kleine geboren is. Kan me je zenuwachtige gevoel dus heel goed voorstellen @ Cayth, leuk dat je weer eens een echo kreeg, en de kleine ligt dus al goed ingedaald. Voordat ik mijn man leerde kennen riep ik ook altijd "ik zou dat nooit kunnen" over militaire relaties, maar als je eenmaal de liefde van je leven gevonden hebt, heb je daar alles voor over. Het is dan ook geen kwestie van kiezen meer, want wil je je liefde behouden dan zal je het moeten accepteren Al maakt het dat niet altijd makkelijk (kan me nog zoooo het gevoel voor me halen toen hij een jaar geleden naar Afghanistan vertrok!). Van je vader vind ik het ook knap, het is toch altijd weer die periode van 6 weken weg die terug komt. Blijft nooit leuk! @ Sweetbel, fijne vakantie! Zag trouwens in het babykamertopic jouw babykamertje voorbij komen. Echt heel erg mooi geworden zeg! Fijne dag allemaal!
Vannacht weer een rotnacht gehad! Ik word er letterlijk én figuurlijk moe van! Vanmorgen werd ik wakker met een zere rug en buik, kon me niet omdraaien en toen ik eindelijk rechtop zat, had ik allemaal prikkende pijntjes bovenin mijn buik (kan het niet anders omschrijven)... Ook bleef mijn buik lange tijd hard. Ik voelde me zo belabberd dat ik spontaan begon te janken! Voelde me daarna wel ff wat beter, maar mijn rug en buik zijn nog steeds gevoelig vandaag! Herkent iemand van jullie die vreemde prikkels bovenin de buik? Het voelde vanmorgen niet goed en begon me daardoor ook af te vragen of het iets was waar ik me zorgen over moest maken...
Ohw, en heb een soort spierpijnachtig gevoel in het gebied tussen mijn lies en mijn vagina. Heeft dat te maken met indalen of is dat wat anders? Iemand een idee?
Vervelend nmv! Ik herken het slaap probleem wel, ook veel pijn als in rug en heupen, én harde buik. Die prikkels ken ik niet en ik heb geen last van spierpijnachtig gevoel. Hoop dat iemand anders daar wat in herkent. Ik heb net controle gehad bij de vk en zij wist niet met zekerheid te zeggen of de baby nou goed lag of nog in stuit. Morgen avond om 21 uur mogen we daarom nog een keer spieken, krijgen een extra echo om de ligging te bepalen. Spannend hoor!
Hoi meiden Het slapen herken ik ook op mijn rug lig ik niet lekker en ook op beide zijdes niet omdat ik dan pijn in mijn heupen krijg, wordt regelmatig wakker van de pijn. Die prikkels ken ik niet nvm maar heb wel een soort drukkend gevoel beneden beetje beursachtig lijkt het. Vanavond mijn laatste avonddienst en dan officiel verlof, maar goed heb net vakantie gehad en nu dus nog maar 1 dienst dus voelt voor mij al als verlof. @Mieks nou lijkt me ook echt niet fijn nu zonder je vriend, hoop voor jou dat hij snel weer terug is. @ Demelza spannend hoor de echo hoop voor jou dat je kleintje gedraaid is.
Pffff...voel me echt ff rot nu zeg! Moest bij de vk op de weegschaal :S Ben meer aangekomen als ik gedacht had. Teller staat op +20, ik had 15 verwacht. Maar goed, weet ook wel wat het veel vocht is aan mijn olifantenpoten te zien, maar toch schrok ik. Verder was alles ok, dus daar ben ik wel heel blij om. We hebben de bevalling besproken. Ze ging nog wel even navragen of ik nu wel in geboorte centrum mocht bevallen, anders de verloskamers. Ach ja, niks aan te doen. Zometeen komt de kraamzorg voor intake, ben best zenuwachtig! We zien het wel xx
Ik begrijp hoe je je voelt, ik ben van 63 naar 83 gegaan! Had nooit gedacht dat ik zo makkelijk aan zou komen Ik probeer er maar niet te lang over na te denken. Let al iets meer op wat ik eet maar als ik trek heb ergens in, gaat het gewoon op hoor! Na mijn bevalling wil ik wel een gezonder eetpatroon aannemen, dan gaat het er vast ook redelijk snel weer af. Maar waarom zou je dan niet mogen bevallen in een geboorte centrum?
ik ben nu ongeveer 10 kilo aangekomen denk ik. Vandaag de groeiecho gehad, alles was goed, ze licht niet meer in stuit, nog niet ingedaald en gewicht wordt met 40 weken op 3400/3500 geschat we zullen zien Lisa was met 42 weken 3440 gram dus beebje is iets zwaarder en licht ook iets voor op schema
@annsie ja leuk he al die kleine kleertjes. Verbaas me er soms wel eens over hoe klein het is en dat het dan ook nog past. Ik heb daarom alles verspreid gekocht hoef ik de winkels ook niet te vermijden. @dwergje, jeetje dat was wel erg schrikken. Hoe is het nu? Hopelijk blijft de kleine nog ff lekker zitten. Fijn dat de echo goed was en ze niet meer in stuit ligt. @renaat, hoe was je urine? Kan me voorstellen dat je geen zin hebt in weer ab. Ik hou ook niet zo van medicatie tenzij het echt nodig is. @liefkleintje, hoe is het met de menstruatiekrampen? @cayth, Hier geen draagdoek/zakken. Lijkt ons helemaal niks. Fijn dat de controle goed was en de kleine al mooi ingedaald ligt. Hopelijk gaan ze je inleiden rond de 38 week, nog mooi zou zijn als hij met 37 week zelf komt natuurlijk. Gelukkig hoef je niet tot de 40 weken.Kan het misschien ook een griepje zijn dat je daarom zo aan het spugen bent? @nmv, hier kan ik vaak ook niet meer lekker zitten/ liggen. Buik zit dan zo in de weg. Hopelijk kan je vannacht wat beter slapen. Herken die pijn in de boven buik niet. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon je vk bellen. @mellebel, fijn dat alles goed was met de groei echo. Leuk een fotoshoot. Doen wij volgende week zondag. Mijn broertje gaat dit doen, die is soort van fotograaf. @toekan, jeetje vervelend dat je je zo voelde bij de fysio. Ik kan de pij die je hebt niet herkenen sorry. Heeft de fysio wel effect? @mieks, hopelijk is je man straks op het eind lekker bij je. En heeft hij straks lekker vakantie als de kleine er is. Gelukkig heb je wel afleiding met je werk. Ik zou het ook niet kunnen. Hier heeft vl ook 3 week vakantie als de kleine er is. Ik ga het bedje maar gewoon opmaken zoals ik denk dat goed is. Zie dan wel weer als de kraamzorg er is. Ons kleine man heeft idd best een ruime slaapkamer. Klopt wij hebben dezelfde meubels, volgens mij ook zelfde kinderwager. @demelza, je hebt aardig lange mensen in de familie. Ben benieuwd hoe groot jullie kleine zal worden. Die opmerkingen over je gewicht is op gegeven moment niet leuk meer nee. Jammer dat ze dat zelf niet snappen. Je kunt zelf vast ook hele leuke fotos maken, genoeg voorbeelden te vinden op internet voor leuke poses. Leuk dat jullie morgen weer even naar de kleine kunnen spieken, hopelijk ligt het in de goede positie. @sweetbel, heerlijk een weekje weg en in de buurt van het strand. Vanaf morgen worden de tempraturen weer hogen. Geniet er van. @juffie fijn dat de kleine al mooi is ingedaald. Geniet nog van de bewegingen, ik zal die nog wel gaan misschien straks denk ik. @helen fijn dat je iemand hebt die je kan helpen in huis. Kan me voorstellen dat die kleine klusjes je energie opvreten. De laatste loodjes zijn idd het zwaarst, nu snap ik wat ermee bedoelt word. .. @marjoleinart ik kan me goed voorstellen dat je je daardoor rot voelt. Ik ben niet lang voor de zwangerschap 33 kilo afgevallen. Ik vind het ook heel moeilijk dat er nu weer zoveel aan komt. Ik wil liever niet meer op de weegschaal staan wil het gewoon niet weten. Ik zie het na de zwangerschap wel weer. Hou nu ook veel vocht vast dus dat werkt ook niet mee. @hier vandaag de geboortekaartjes geregeld. Vanmorgen weer controle gehad in het ziekenhuis. Alles was goed, ook de bloeddruk. De kleine ligt met zijn hoofd in mij bekken maar is ligt nog niet vast, nog niet echt ingedaald dus. Vorige keer werd die op 2200 gram geschat, vandaag op 2700 gram. Hou heel veel vocht vast in voeten/enkels en handen, moest me ringen maar af doen van de gyn. Best een kale bedoeling, mogen van vl niet meer om ook. Ik heb enorm last van tintelende handen. Heeft te maken met carpel tunnel syndroom. Helaas is er weinig aan de toen, kan na de bevalling ook nog even aanhouden. De laatste loodjes zijn idd best zwaar soms. Maar mag van mij toch nog wel 3 week duren. Over 2 week weer komen. Over 3 week ook weer op controle en word er gekeken of ik inleidbaar ben. Komt allemaal erg dichtbij nu, best spannend. Thnx voor de reactie op de foto's. Zijn ook erg blij met het resultaat.
Ik snap jullie qua gewicht heel goed! Ik heb geen idee hoeveel ik ben aangekomen.. 1 ding weet ik wel, ik ben juist heeel veel afgevallen door het spugen.. echt bizar hoeveel.. iedereen zegt dat ook tegen me.. De positiebroeken zakken me van mijn kont! Terwijl die echt goed/strak zaten in het begin.. Mijn moeder zij gister nog; Caythy je herkent jezelf vanaf de achterkant niet weer, je bent zo veel slanker geworden! (Hopelijk blijft het dan zo, hihi) Hier een hele slechte nacht gehad.. om 21.30 lagen we al in bed, toen de baby eens even toegesproken dat hij wel mag komen hihi! Toen in slaap gevallen tot 1uur, en vanaf 1 uur, +- 2 uur wakker gelegen van de verschrikkelijke buikpijn, de kleine was ook gigantisch druk! Er stak steeds een hak uit of een knie! Alles voelde beurs aan.. Daarna wel weer in slaap gevallen ( ook nog is half zittend in voedingskussen gaan hangen ivm maagzuur/misselijkheid) maar toen een verschrikkelijke droom gehad die duurde tot dat de wekker ging.. grrr! Zoonlief is naar de gastouder, en ik nu maar even aankleden, ontbijten en aan de poets! Ook de box maar eens opzetten, en aankomend weekend gaan we het logeerbed opzetten in de woonkamer.. Bij Wesley ook gedaan, en dit beviel heel goed.. en aangezien ik over 2 weken al wel 37 weken ben, wil ik alles liever klaar hebben staan Ik zal vanavond even uitgebreid reageren op iedereen!
Gister eindelijk ook geboortekaartjes geregeld. Ik wacht in spanning op de proefdruk. Had ook de telefonische intake van de kraamzorg. Nog wensen besproken dat ik bij wederom een turbobevalling (en wellicht zo snel dat ik niet meer van huis kan) toch gewoon kan bellen voor partusassistentie. Wel zo'n fijn gevoel. Bedverhogers komen maandag. Manlief heeft de nacht deze week en hij slaapt dis overdag. Het afmaken van de babykamer ligt dus even stil, tot mijn frustratie. Maar verder pak ik puntsgewijs elke dag wat dingen aan. Gister dus uitnodigingen voor een bescheiden verjaardagsfeestje voor dochterlief.
@aankomen; Hiero 13 kilo aangekomen, moet ook wel zeggen dat ik de hele zwangerschap opgelet hebt. Maar Marjoleinart, ik snap wel wat je bedoelt! @geboortekaartjes; Deze had ik al een maand geleden besteld, vorige week over gebeld en ze zouden begin deze week klaar liggen. Dus vandaag nog ff afwachten en anders maar weer eens bellen.. @kraamcadeautjes; wij hebben gister in een babywinkel wat spulletjes uitgezocht en apart laten liggen. Deze kunnen mensen dan zelf uit gaan zoeken en kopen. Mijn vriend vond het was lastiger als mij.. Hij vind het niet zo gauw goed, HAHA.. Dus dat word nog wat met alles wat we gaan krijgen. @slapen; Ik slaap erg wisselend. De ene nacht heel goed en de andere kan ik de slaap niet te pakken krijgen.. Pfff.. Is iedereen eigenlijk al met verlof???
ik hoef gelukkig nooit op de weegschaal maar ik denk dat ik zo'n 11 kilo ben aangekomen. geen idee of dat beetje normaal gemiddelde is. geboortekaartjes gaan we maandag regelen, we weten al precies hoe het er uit moet zien, alleen nog proefdruk laten maken. slapen wordt lastiger, soms even als een blok, dan weer heel onrustig, sowieso veel wakker. ik zweet 's nachts ook heel veel!! Jullie ook? sinds vandaag voelt zitten niet heel fijn, zeker niet op harde stoel...beetje scherpe pijn in schaamstreek...hopelijk signaal dat kindje snel komt hahaha ik ga deze week elke dag 's ochtends nog 2 uur naar m'n werk om wat leerlingen te begeleiden, maar ik hoef niet te komen als het niet gaat. vind het wel lekker even afleiding na 7 weken zomervakantie. officieel begint m'n verlof vrijdag (4 weken voor uitgerekende datum) over kraamcadeautjes heb ik niet nagedacht, heb niemand in omgeving er ook nog over gehoord, dus ik laat me verrassen! kindje beweegt dus superveel, wordt nu echt pijnlijk, hele buik voelt gekneusd aan. maar toch is dat ook wel weer fijn, zo'n woelwater
Slapen.... pfff, écht een top nacht gehad We waren bij vrienden, heel gezellig, daarna nog erg wakker en pas om 2 uur in slaap. Continu wakker geworden en om 5 uur maar naar beneden gegaan. Voordeel: geboorteplan ligt klaar en de informatie die ik in ieder geval nog wilde lezen voor de geboorte, daar ben ik ook bijna door heen. Met de hond gelopen en straks lekker mijn bed weer in! Niet te lang want ik wil niet weer zo'n nacht hebben. Waarschijnlijk lag ik toch ook wel een beetje in spanning omdat we vanavond die echo hebben. Niet dat het me uit maakt of het nou gewoon bevallen word of keizersnede, het is zoals het is. Maar het onzekere dat vind ik wel lastig. Zo, en nu maar eens slapen, 3 uurtjes red geen mens het op
@slapen, vannacht eindelijk weer een fatsoenlijke nacht gehad (voor zover dat nog kan ). Maar na 2 slechte nachten, was ik dan ook kapot! @gewicht, ik zit nu net over de +10 kg heen. Elke controle mag ik weer heerlijk op die weegschaal gaan staan, maar tot nu toe vind ik het nog niet zo erg... @voorbereidingen, vandaag worden de po en ruggensteun bezorgd. Dan heb ik alles in huis en hoef ik alleen nog maar het bed te voorzien van een zeiltje! Dat ga ik dit weekend denk ik maar doen... Maar dan is ook echt ALLES klaar!