Lekker gevoel denk! Kun je tenminste ontspannen tijdens je verlof! Mijn lijstje word steeds korter, voor de zekerheid slaap ik wel alvast op een waterdichte molton
Hoi dames: even binnenwippen voor een verslag van de echo: kleintje weegt nu 2880gram en is 49 cm groot Het onwel worden is waarschijnlijk van bloedarmoede, heb bloed moeten laten prikken, krijg vanavond de uitslag, aar zal waarschijnlijk een ijzerinfuus krijgen...
He dames! Ook hier weer ff berichtje! Heb wel meegelezen, maar geen puf gehad om te reageren! Dwergje kan me voorstellen dat je flink geschrokken was! Alles nog steeds ok? Gewicht: hier ook al bijna 18kg en daar zitten ook heus een paar kg bij die er niet aan hadden hoeven zitten. Heb me er bij neergelegd en ga na de bevalling cold turkey stoppen met snoepen, want dat is t bij mij. Hopen dat ik zo+ borstvoeding snel wat kwijt ben! Gisteren groeiecho gehad! Groeit mooi volgens de curve. Gewicht wordt geschat op bijna 2300 gram . Baby heeft alleen korte bovenbeentjes, maar niet Van Velzen formaat zoals de vk het beschreef Tijd gaat echt snel! Sommigen van jullie zitten al bijna in de 'savety' zone om te bevallen!!!!
>>>> Lijst 1-15 oktober 2013 mama's <<<< 29-09 Sweetbel - 24 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Meisje 30-09 Demelza7 - 29 jaar - 1e kindje - ZH - BV -Jongen 2-10 Jo1 - 34 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Meisje 3-10 nmv - 26 jaar - 1e kindje - ZH- BV - Verrassing Junejunos - 26 jaar - 4de kindje - ? - BV - Jongen 4-10 Annsie - 33 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Meisje Renaat83 - 30 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Jongen Linn84 - 28 jaar - 2e kindje - Thuis - FV - Jongen 5-10 Kim1990 - 22 jaar - 2e kindje - ZH - FV -Meisje 6-10 Wolkje87 - 25 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Jongen Juffie - 37 jaar - 2e kindje - ZH - BV- Verrassing voor jullie Linnepinne - 28 jaar - 1e kindje - ZH - FV - Meisje 7-10 Cayth - 21 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Jongen 8-10 Toekan - 24 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Verrassing 9-10 AnneChristine - 35 jaar - 2e kindje - ZH - FV - Meisje San1987 - 26 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Verrassing 10-10 Hellen1971 - 41 jaar - 2e kindje - ZH/Thuis - BV - Jongen Piko - 33 jaar - 1e kindje - ZH/Thuis - BV/FV - Verrasing 11-10 Panda86 - 27 jaar - 1e kindje- ZH- FV - Jongen 12-10 Dwergje - 27 jaar - 2e kindje - ZH - BV - Meisje 13-10 MarjoleinART - 30 jaar - 1e kindje - ZH - BV - Jongen 14-10 Liefkleintje - 31 jaar - 1e kindje - Kraamhotel - BV/FV - Meisje 15-10 Mieks - 28 jaar - 1e kindje-ZH - FV - Jongen Stresskip86 - 27 jaar - 1e kindje - Thuis - BV - Jongen Doppie - 36 jaar - 1 kindje- ZH- BV/FV - Verrassing __________________________________________________ _ 10 Jongens - 8 meisjes - 6 verassingen/geheimpjes __________________________________________________ _ Afspraken 2-09 Hellen1971, gesprek anesthesist Juffie2, echo en controle VK Nmv, liggingsecho 3-09 Dwergje, 35 weken groeiecho 4-09 Toekan, 35 wkn echo Dwergje, controle vk 5-09 Liefkleintje, echo ligging placenta 16-09 Liefkleintje, controle VK 18-09 Toekan, 37 wkn echo Dwergje, controle vk 25-09 Toekan, 38 wkn echo Dwergje, controle vk 2-10 Toekan, 39 wkn echo Dwergje, controle vk 9-10 Dwergje, controle vk
Ja alles nog oke hier, zondagavond ook nog een bloeding gehad maar die was snel over, dus niet de vk gebeld daarvoor. verder veel last en pijn van me buik en veel buikkrampen we wachten het af, gelukkig in ieder geval geen bloedingen meer gehad dus dat is positief
Natte oogjes hier na ontvangst van de Proeftekst van het kaartje. En een opstandige dochter, omdat ze nog niet kan lezen en nu perse zijn naam wil weten. Maar daar gaan we ons maar even niet aan branden. Dus nu is madame BOOS. Oeps....
Hey meiden! Even snel weer een buikfoto Met 34,5 week! Ga morgen weer uitgebreider reageren op jullie! Nu douchen en naar bed!!!
Hoe maak jij toch van die mooie foto's liefkleintje! Wij willen ook wat gaan experimenteren maar zal wel een hoop gefotoshopt moeten worden Echo gehad, en de kleine ligt nog steeds in onvolkomen stuitligging. Vruchtwater is niet te weinig, maar ook niet zo veel dat hij nog makkelijk kan draaien. Morgen word ik gebeld door de vk en worden we vast doorgestuurd naar de gynaecoloog. Dan zien we wel verder! Fijn dat alles goed gaat dwergje! stresskip, ik snap precies wat je bedoeld met dat snoepen en onnodige kilo's. Straks stoppen en borstvoeding en we zien wel!
Ik kan wel hele dagen huilen ik ben het zo zat.. elke dag ben ik weer aan het spugen, ischias word steeds weer pijnlijker, hoofdpijn die nog steeds aanhoud.. Ik heb het gevoel dat ik hier alleen maar klaag, sorry daarvoor..
Dikke knuffel voor jou Cayth! Ik vind dat het bewegingspatroon van de kleine man ineens anders is. Hij is veel minst druk. Gisteravond ook, terwijl het in de avond altijd druk feest is in mijn buik. Bij mijn dochtertje was de placenta bij geboorte op 38+2 op en dat blijft nu dus ook wel steeds mijn angst. Maat ik wil niet meteen in paniek schieten, dus ga ik nu een uurtje rustig zitten en alles turven wat ik aan beweging voel. Pad dan bel ik desnoods het ziekenhuis
Ik snap je gevoel hellen! Eergister was mijn kleine mannetje ook heel druk, en gister en vandasg vind ik hem bizar rustig.. voelt niet fijn, heb liever dat hij zo druk is!
Cayth wat onwijs vervelend dat het zo zwaar is voor je Nog een paar weken vol houden voor die kleine en dan begint het grote genieten! Knuf! Hellen, ik heb ook een periode gehad dat die kleine een stuk rustiger was. Misschien zit hij in een groeispurt en heeft hij zijn energie op een andere manier nodig. Maar goed dat je het in de gaten houd!
@Cathy, wat naar dat je zo slecht voelt! Het is echt een uitputtingsslag voor je! En klagen mag zoveel je wil. @Hellen, daar zou ik ook ongerust van worden, gewoon bellen hoor, daar zijn ze voor, dat weet je zeker dat het goed zit, en zo niet zijn ze er op tijd bij. @hier, vandaag mijn eerste dag van mijn verlof!! Besef het nog niet helemaal dat ik dit jaar niet meer hoef te werken.... Mijn kleine meid is wel erg onrustig sinds gisterenavond. Het lijkt soms wel alsof ze nog dieper wil dalen hoewel de vk vorige check up zei dat ze al volledig ingedaald was. Veel last dus ook weer van steken op mijn schaambot. Gelukkig hoef ik nu niets meer per se te doen en kan ik alles rustig aan doen.
Ha meiden, Gisteren belde dan eindelijk de kraamzorg! En ze was er een half uur later Leuk gesprek gehad, en ben erg blij dat dat nu dus ook allemaal rond is en dat ze me niet vergeten zijn @ Renaat, jij dus nu ook verlof, fijn joh! Geniet er van! @ Marjolein, zoveel aankomen is niet leuk, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Hopelijk zijn de kilo's er snel weer af nadien. @ Dwergje, fijn dat de kleine nu goed ligt! @ San, hier nog anderhalve week werken en dan verlof! @ Juffie, ja hier ook veel zweten 's nachts. Ben normaal de koukleum maar nu trekt manlief eerder het dekbed over zich heen terwijl ik juist bijna op de deken ga slapen @ Nmv, heerlijk joh dat alles nu klaar is! Geeft hopelijk ook rust @ Toekan, hoe was de uitslag van je bloed? @ Stresskip, zat dat idd ook aan te denken dat sommige al rond/over de 36 weken zijn! Gaat zo snel! Ben benieuwd wanneer de eerste kleintjes geboren gaan worden hier @ Liefkleintje, wouw, prachtige foto weer! @ Demelza, wat balen dat de kleine nog in stuit ligt. Wat houdt dat "onvolkomen" in?? @ Cayth, dikke knuffel voor jou Kan me voorstellen dat jij dagen/weken aftelt! @ Jo, geniet van je verlof @ Hier, blij dat het al weer donderdag is!! Met een beetje geluk komt manlief morgen weer thuis van zijn "oefening". Hoop het zo! Morgen kan ik ook mijn nieuwe fiets gaan ophalen, super leuk! Een elektrische mamafiets met nieuwe stoeltjes en rieten mand voorop. Elektrisch is wel nodig omdat ik ook met fietskar rij voor mijn oppaskids. Ideale uitvinding Verder tel ik de dagen naar mn verlof af al mag ik niet klagen over mijn werktijden momenteel. Onze mini is nog altijd enorm actief, en momenteel al paar dagen echt flink met zijn voetjes in mijn zij bezig (AU!) Vandaag en morgen weer warme dagen dus dat wordt maar weer rustig aan doen
@Cayth, wat enorm balen dat je er zo doorheen zit! Logisch als je je zo slecht voelt! Ik duim echt keihard dat dit mannetje ook gewoon met 37 weken komt! En klagen mag hier altijd!! @Sweetbel, leuk een newbornshoot! Bij wie? (doe maar in pb hoor, als je wil) En wat heeeerlijk, nu een weekje aan zee!! Je hebt perfect weer! Geniet er van!! @Mellebel, leuk.... ook een shoot laten doen! Laat je iets zien van het resultaat? @Juffie, fijn dat de kleine ingedaald is!! En ja.... ik zou ook al wel willen bevallen Al is het voor mij echt nog net te vroeg! @Hellen, pittig he, het einde? Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend dat ik echt anders aan kijk tegen zwangere vrouwen! Respect, want ik vind het echt zwaarder dan ik dacht! @NMV, ik herken die prikkels niet. Als je het niet vertrouwd, echt de VK bellen hoor. Die spierpijn in de liezen herken ik wel heel erg! Wow, wat heb ik daar veel last van! Vooral met omdraaien in bed! Auw! @Renaat, jij hebt nu ook verlof Heeeerlijk! @Marjolein, hoe is de intake met de kraamzorg gegaan? Stelt niet veel voor toch? En waarom zou je niet in het kraamhotel mogen bevallen? Ik snap dat het moeilijk is dat extra gewicht! Maar je doet het nu voor de kleine! @Fijn dwergje dat alles goed was!! @Panda, hier soms nog steeds krampen/steken. Moet de 16e weer naar de vk dus ben benieuwd of ze ingedaald is dan! Waarom gaan ze kijken of ze je in kunnen leiden? Is daar reden toe? @San, ja.... hier met verlof hoor! Jij ook?? @Toekan, heb je de uitslag van het bloed al gehad?? @Stresskip, das best een klein beebje volgens mij? Heerlijk! @Demelza, ik ben zelf fotograaf, dus dan is het makkelijk he! Succes met proberen, haha! @Jo, heerlijk he, verlof!! Lekker van genieten hoor! Ik vind het ook een raar idee dat ik dit jaar niet meer hoef te werken! Ook omdat ik niet weet op welke locatie en groep ik terug kom! (KDV) @Mieks, wat balen dat je man elke keer weg moet! Lijkt me ook echt niet fijn, nu de uitgerekende datum dichterbij komt! Hopelijk is hij snel weer thuis en blijft hij dat gewoon lekker @Kraamcadeautjes, hier al wel een paar keer de vraag gehad van de week. Heb ook een lijstje gemaakt, voor het geval mensen het vragen @Gewicht, ik ben nu ongeveer 7 of 8 kilo aangekomen denk ik. @Slapen, gaat wisselend. Merk wel dat ik beter slaap als ik geen middagdutje doe. Wel moeilijk, want einde van de middag ben ik vaak doodmoe! @Geboortekaartje, hebben wij al een tijd geleden geregeld. Vorige week alle enveloppen geschreven en postzegels erop geplakt. Wij hebben vanmorgen een echo gehad. Kleine is nog steeds een meid (kreeg ineens het idee dat het een jongen was, en alles is roze)! Ze heeft haar, zo schattig!! Hihi! De placenta is weg voor de uitgang en ze ligt nog steeds goed. Geschat gewicht nu was 2624 gram en rond de geboorte 3700 gram! Poeh! Haar benen en hoofd liggen ver boven de middenlijn. Ze ging alles doorgeven aan de VK en dan mss over 2 weken nog een groeiecho. Want ja, ze moet er ook nog uit
Hoi meiden: uitslag gisteren was best wel deprimerend... Ijzer was heel erg laag.. Ze hebben meteen een infuus geregeld en dat heeft zoch vanmorgen al vermengd met mijn bloed.. Normaal zou ik binnen een paar dagen al effect moeten voelen... Laatste loodjes: het loopt nu stilletjes op zijn einde e! Ben wel benieuwd naar de eerste baby hier heb ik gisteren te horen gekregen dat gezien het gewicht en de lengte ze het niet meer zouden tegenhouden. (Mijn mama is op 36-37-38 weken bevallen) vandaar dat ik er eens extra achter vroeg... Mijn persoonlijk doel is 38 weken.. Dan mag hij/zij zich laten zien Voor de rest, sorry meiden, ik lees wel mee, maar ben zo een zeef... (Blijkt ook grotendeels door het ijzertekort te komen, waardoor zuurstof vervoer in mijn lichaam niet meer zo goed verloopt) sorry sorry!
Mij is verteld dat het gemiddelde rond de 8 pond ligt bij geboorte, dus ik vind het eigenlijk geen grote getallen die je nu noemt! De kleine van ons wordt iets kleiner dan gemiddeld geschat, die was afgelopen maandag 2409 gram en wordt op ongeveer 3400 gram geschat bij geboorte.
Het is ook niet zo zeer het gewicht, maar de grootte van haar hoofd! De VK belde net en ik moet volgende week (of week erop) voor een groeiecho naar de gyn! Ze willen toch in de gaten gaan houden of ze niet te hard groeit..... Ik hoor dan ook of ik volledig over ga naar de gyn (en misschien eerder inleiden) of ik bij de VK mag blijven! Spannend!