Na overleg toch even een ctg gekregen. Deze zag er gelukkig goed uit en hierna werd de kleine man ook weer drukker. Alsof ie zeggen wilde:" had ik jou even mooi te pakken! " Maar de gyn zei het ook: bij twijfel of een vervelend gevoel gewoon even bellen. Weer checken je liever een keer teveel dan te weinig. Ze snappen mijn schrok om wel, gezien mijn leeftijd en de staat van de placenta van mijn dochter destijds.
Fijn Hellen, dat alles goed is!!! Soms schopt de kleine meid zo hard dat ik denk..... nu even niet Maar als ik ze dan even niet voel, denk ik...... waarom doe je niks!? Haha!
Verloskundige belde net ze hebben mijn gewicht besproken en ze wilde toch dat ik een suikertest doe. Ik zag daar al zooooo enorm tegenop en was echt heel erg opgelucht dat de suiker in bloed een paar weken geleden laag was zodat ik die test nier hoefde! Maar nu alsnog! Bah bah! Maargoed, alles voor de baby dan maar, maar valt wel even koud op mijn dak zo. Morgen groeiecho, ik dacht dat ze aan de hand daarvan suikertest deden, ik kan wel aangekomen zijn (vocht, meer eten etc) maar als baby gewoon gemiddeld is, kan ik toch geen zwangerschapssuiker hebben!? Ben er wel heel verdrietig om hoor :'(
Het kan wel MarjoleinART, maar ik hoop het niet voor je. Moet je een curve maken of zo'n tolerantietest? Ik mag morgen zelf voor de laatste curve....
Met zo'n suikerdrankje, dus nier de curve denk ik?! Wat zijn de gevolgen als je suiker te hoog blijkt te zijn eigenlijk?
Als je suiker te hoog, kan het zijn dat je op dieet moet. Of dat je medicatie moet gaan gebruiken, glucose spuiten... Voor je kindje is het niet schadelijk, alleen dat het groter dan 'gemiddeld' kan zijn.
Wat vervelend Demelza dat de baby in de stuit blijft liggen, gelukkig ben je er zelf wel rustig onder. Balen Marjolein dat je toch voor een suikertest moet, lijkt mij ook niet prettig, vooral in dit stadium. Hopelijk is het niets meid. Fijn dat alles goed is Hellen! Mooie foto weer LK! Hier gaat het oke, mijn urine is nog steeds niet helemaal in orde, ze zien dat mijn verdedigingsmechanisme aan de gang is, maar gelukkig nog geen blaasontsteking, want wil eigenlijk gewoon niet nog een kuur. Even in de gaten houden dus. Vanmorgen naar de kapper geweest ze had er te veel afgeknipt, was thuis helemaal over de vlos, hoe bedoel je hormonen.. Ondertussen nog wat babywasjes draaien en verder maar lekker rustig aan. Fijn Mieks dat je vriend er weer bijna is! Morgen groeiecho ben benieuwd!! Vorige keer was ik 14 kilo aangekomen zal nu wel weer meer zijn denk ik..
Fijn dat de ctg toch goed was Hellen! MarjoleinART ik snap dat je er verdrietig om bent Hopelijk valt het toch allemaal een beetje mee! Renaat; Inmiddels de groeiecho al gehad?? Hoe was de echo? alles goed? Wel balen dat je urine nog niet goed is! Had je hier voor de zwangerschap ook veel last van? @ hier; nog even een buikfoto'tje van vandaag! 35 weken + 4 dagen.. Wat een verschil met de 1e, daar droeg ik echt rondom, en nu veel meer naar voren! Verder niks bijzonder behalve dat ik me nog steeds verschrikkelijk voel, en bij elk liedje, bij elke reactie die iemand maar geeft, of bij elke vraag 'hoe gaat het' kan ik wel janken! Voor de buitenwereld lijk ik heel wat, maar van binnen? voel ik mij echt zó verschrikkelijk.. ik heb mezelf nog nooit zó gevoeld.. Maar goed, we gaan door.. heb weinig keus!
Een meid bij ons uit het dorp die 1 dag eerder was uitgerekend dan ik (2 okt) is vanmorgen bevallen! Iets te vroeg, maar alles is wel goed gegaan. Heel vreemd! Maakt me tegelijkertijd wel een beetje bang, komt nu ineens erg dichtbij!
Ja. .. dat is schrikken. Mijn toenmalige buddy van september 2009 mama's beviel toen met 35 weken. Ik schrok toen best.
Hoi meiden Ik ben drie keer met 38weken bevallen en nu 36.1 dus ik vind het heel spannend worden ik vind het veel te snel gaan!straks ishet allemaal weer voorbij Sorry voor de lange stilte we hebben afgelopen weken 4slaapkamers voor en achtertuin en woonkamer helemaal vernieuwd geverfd nieuwe meubels enzovoort Ik ben moe en arm haha Hier nu 70kg potverdorie! En niet allemaal door zwanger zijn ook een paar kitkat kilo's kleine wordt met 40 weken op 3kg geschat maar voor mijn gevoel zitten ze ernaast en het is het helemaal geen kleintje Ik ga weer meelezen en op iedereen reageren
Gaan/durven jullie tijdens je verlof nog paar dagen van huis? Ik word helemaal gallisch van het alleen thuis zitten. Ook nog eens met de gordijnen dicht omdat de schilders aan het werk zijn en er dus mega steiger voor het huis staat waardoor ramen niet echt open kunnen en ze steeds naar binnen kijken (onze ramen zijn ruim 3 meter hoog, woon in oud-schoolgebouw) Ik wil dus door de week paar dagen naar m'n ouders, zodat ik wat afleiding heb als vriend aan het werk is. Ik zal maandag vk ook even bellen om te horen wat zij adviseren, maar ben benieuwd hoe jullie er in staan! O en ik heb laatste dagen veel harde buiken, vooral bovenin buik voelt dat heel naar.
Ja hoor ik ga gewoon zolang ik geen weeën heb op pad Hier volgende week een weekendje weg waar ik ook beval mocht het gebeuren kom altijd thuis alleen dan met baby
Ik zal wel van huis moeten: dochterlief moet elke dag naar school. Ik moet op controle bij de gyn en dat kan niet altijd in mijn woonplaats. Maar eng vind ik het soms wel: Ik beviel bij 38+2 en héél héél snel, zoals jullie weten. Ben, hoe meer ik in de buurt van die termijn kom, best bang om op pad te gaan. Stel ik begin in de supermarkt of op school
Ja, wij gaan zondag nog een dagje naar Sanadome en daarna naar mijn ouders die op vakantie zijn op de Veluwe Daar slapen we een nachtje! Ik twijfel of we de maxi-cosi en vluchttas mee moeten nemen?!? Is toch nog wel erg vroeg?!
Mieks , onvolkomen stuit betekend dat hij met zijn voeten naast zijn oren ligt. Alles naar boven dus.... erg lenig! liefkleintje ik vind het wel gek dat je dan naar de gyn moet hoor. Denk dat je verloskundige zorgen kweekt om niets. Ze schatten onze jongen bij de geboorte op 4300 en hij heeft ook een veel groter hoofd dan gemiddeld. Het is maar een schatting en je kunt er nog steeds prima mee bevallen. Zou me echt niet laten inleiden, mits geen gezondheidsklachten. Die kleine geeft zelf wel aan wanneer de bouw klaar is, maar dat is mijn mening. Gemiddeld gewicht is 3500. Tuurlijk kun je gewoon lekker van huis, anders zou iedereen wel knettergek worden denk ik Neem een vluchttas mee als je dat een beter gevoel geeft, 34 weken is wel vroeg maar je weet nooit. Ik heb m voor de helft klaar staan nu, en zit op bijna 37 weken Volgende week woensdag pas afspraak bij Gyn. Vind dat best lang duren, geen idee wat ik moet doen als de bevalling nu al begint, gelijk maar bellen denk. Ben wel benieuwd naar alle info over stuitbevalling of keizersnede. Afwachten maar
Hallo dames, gezellig groepje hier. Ben 2 oktober uitgerekend. hoop zelf toch echt dat het eerder komt, ben veel te nieuwsgierig en weet niet wat ik moet met al die tijd! @Juffie2 gewoon lekker weggaan, kan allemaal nog weken duren en thuiszitten je dan toch ook niets. Ga zelf volgende week nog nachtje weg, neem gewoon de meest belangrijke spulletjes mee voor geval dat.